Jump to content

pedala kvačila jednom od stoput propadne na pola


ivan.martinko

Recommended Posts

imam glupi problem, vozim se danas do umaga i nazad i primjetim da od 100 stiskanja pedale kvačila, 101. put pedala ima dosta praznog hoda, skoro pola i onda od druge polovice počne odvajati, auto prešalta ali nekaj se tu čudno događa.. nakon tog jednog polupraznog stiskanja, iduće je normalno i idućih 100 je normalno.

koliko sam uspio vidjeti, cilindar kvačila kod pedale je plastičan, na slici vidim da ima neko crijevo preko kojeg se napaja sa uljem pretpostavljam iz posudice kočionog ulja? (nisam sad navečer imao snage skidati airbox i akumulator da vidim.)

uglavnom sve je suho, i unutra u kabini i vani, ne vidim da ulje negdje curi ili da nestaje iz posude ulja za brenze, na spoju kvačila i motora nije masno da bi čovjek reko da pušta onaj cilindar od potisnog ležaja.. na polovici crijeva ispod akumulatora je nekakav plastični kotač, čem to služi?

uglavnom nije mi ništ jasno, dakle to se događa samo kad šaltam u višu brzinu, nikad manju, uglavnom kad ga u 2. razvrtim i onda šaltam u treću pedala do pola ne pruža nikakav otpor a onda druga polovica se osjeti otpor i prešalta, niš ne zakrči i ide dalje. kuplung radi super, odvaja, ne klizi..

ako papuča ima prazan hod, jednom od 100 stiskanja i to samo kad šaltam u višu, nikad u nižu, logično mi je da ili ima zraka ili koji drugi vrag. 

evo slika ovog dolje cilindra koji vidim (to je zapravo ulaz u zvono sa odzračnikom) a gornji cilindar izgleda kao ovaj iz dućana. makar nigdje ne vidim da ide neka cijev sa posude ulja od brenze na master cilindar od kuplunga.

nisam pametan, help.

282570196586559.jpg

20200520_203304.jpg

20200520_203128.jpg

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

Taj okrugli kotac koji spominjes je damper koji ublazava ili ajmo rec omogucuje da lagano startas bez stresa za mjenjac. Pogledaj jel na njemu slini. Ali meni to izgleda kao da master cilindar spadne s klina pedale kvacila.. sto je bilo slucaja na megane 3 a i na 2.. odavno su to rjesili ali vrijedi pogledat. Probaj stavit plasticnu vezicu pa vidi jel sta bolje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

aha, taj kotač služi tome, jel se postiže kaj njegovim zakretanjem u jednu ili drugu stranu? (ide ukrug)

ne vidim mast ni ulje ni ništa slično nigdje po spojevima, spoj samog tog cilindra sa strane motornog prostora ne vidim, trebao bih izvaditi aku i airbox..

a u kabini kod pedala je sve na svom mjestu, polugica cilindra je kompletna u komadu i neoštećena, čvrsto se drži za pedalu ima sistem sa 3 osigurača, onak zuba.. malo sam to pošpricao silikonskim sprejem jer je bilo suho.. ispod gumice također sam malo pošpricao jer se čulo lagano cvil-cvil kad bih puštao i stiskao rukom. sad je sve bešumno.. nije mi jasno kak 100x radi kak treba i onda jednom se osjeti da je papuča došla samo do pola. već idući stisak je normalan. vidio sam proces odzračivanja kuplunga, dosta je kompliciran, u smislu promjene ulja, jer je ulje u posudi i sistemu kočnica mijenjano redovito a ovo u kuplungu je vjerojatno od kad je i auto, 10 godina.

ovo je za clio, ali sistem je isti..

 

 

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

Nekad ovaj sistem odzracivanja kvacila ne upali a i nije dobar posebno na Bmw i Opelu zna propast pedala. Za megane 3 po dialogysu se odzracuje obrnuto. Stavi se sprica od 50ml na odzracnik i polako se kociona pumpa prema posudi, pred kraj se zatvori ventil i to je to. Na taj nacin baloncici ako ih i ima prirodno idu prema gore. Naravno za tebe ako ces i radit sam je jednostavnije jer ti netreba druga osoba.

Link to comment
Share on other sites

htio bi to napraviti jer nije mijenjano nikad. valjda je zamišljeno da se mijenja kad i set kuplunga. onda ionak ide novi potisni i ulje iscuri van..

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mozda ti bolje ne dirat nista ako 10+god nije mjenjano. Kod mene mjenjana kociona u ovlastenom ali izgleda samo u posudi.

Link to comment
Share on other sites

Da, to je gadan fuseraj. Ja sam mijenjao u kocnicama na svim kotacima ali ovo na kuplungu se nisam usudio dirati jer nisam bio 100% siguran kak ..

Link to comment
Share on other sites

Sjebana situacija, moze bit svasta a moze bit sitnica, meni je opet recimo na meganu svaki ajmo rec na 100 stiskanja, 1 put stane papucica gasa do kraja i nece nazad...nelagodan osjecaj, auto u blokadi..nije mi bilo svejedno sjest i vozit osobito po gradu, nize brzine, jaca ubrzanja...a ni ovo sa kvacilom nista bolje nije..meni je pomogao wd40, nasprico i evo dugo dugo sve ok, al kazem u mene banalna sitnica...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

tak sam i ja našprico sve pa bumo vidli.. ovo kaj ostaje to je do onog federa koji vraća pedalu, on je na nekakvoj klackalici i ak ima neki otpor, prašinu, smeće, zapinje..

navodno je najbolje silikonsko ulje, ali, ljeto to isušuje, a i puhanje klime i grijanja zimi po nogama i pedalama..

Link to comment
Share on other sites

Nasao sam u vijci kranjec silikonski sprej, naspricao sve osovine poluga, onu kopcu koja drzi cilindar za papucu, oprugu koja vraca pedalu i kocioni cilindar iznutra ispod manzete. Sa silikonskim uljem nema straha od propadanja gumica i brtvi.. sad na dalje opservacija.. [emoji23]
Kupio 10 vijaka M6x20 sa sajbicama 30 mm za zasarafiti odozdo poklopce, plastike zastitemotora i zadnjeg mosta jer su oem sarafi hrdjavi a sajbice premale.

05e9514332b10171159bdfb59d91ed5f.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

I sta si na kraju napravio sa tim jer i meni se desava slična situacija da ponekad imam prazan hod pedale.

Link to comment
Share on other sites

Kad se to na VW dogodi onda je gornji ili donji hidraulički cilindar kuplunga u banani. Nekad i oba :)

Link to comment
Share on other sites

Po meni ce biti vjerovatno ovaj tu kod papucice jer poslije nadođe nakon par stiskanja bude onako kako bi trebalo biti.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.