Jump to content

Clio II 1.5 dCI 65 - crni dim dok je hladan


Teo

Recommended Posts

Pozdrav!

Uh, odakle da počnem. Bit će malo dulji post, riječ je o Clio II 1.5 dCi 48 kW.

Nedavno sam skužio dim pod haubom iza motora, kad sam skinuo kutiju od filtera vidio sam da je poklopac PCV ventila izbijen i u njemu nije bilo ni membrane ni opruge. Kupio sam korištenu cijev zajedno s ventilom koja ide od filtera prema turbini na kojoj se nalazi PCV. Kako mi je bilo nezgodno montirati je jer je sve užasno nagurano (znate i sami kako je 😅), skinuo sam i drugu cijev s turbine, onu koja ide od turbine na usis. Međutim, oni gumeni ulošci u cijevi su se pomaknuli kad sam je vraćao i gubio sam tlak na njoj, čulo bi se puštanje zraka kad bi dao gas (čulo se baš jako, kao pfffff). To sam sredio, više se nije čulo i nisam primjetio ikakav gubitak snage.

Kad sam mijenjao PCV, također sam se odlučio i blokirati EGR okretanjem za 180°, čitao sam dosta o tome po britanskim forumima i izgleda da djeluje.

 

Ali par dana poslije toga mi se nasred ceste odlučio ugasiti i nije više palio, samo bi verglao, ali nikako da sastavi. Vozio sam se 40-50 km/h po Vukovarskoj i krenuo je trzati i trest se, pomislio sam da možda vozim presporo za treću brzinu pa sam ga vratio u drugu, ali se nastavio trest i ugasio se. Frend me odšlepao doma gdje sam opet skinuo sve cijevi. Zatim sam:

  • počistio metalnu usisnu cijev čistačem za karburatore i onom dugom četkom za boce - super alat za čišćenje 😅 na stijenki cijevi je bilo sigurno 2-3 mm čađe
  • očistio EGR i njegovo kućište i vratio EGR u pravi položaj
  • skinuo TDC senzor, bio je pun metalne prašine, počistio sam ga i vratio
  • izvadio IMV - regulator protoka iz pumpe, na njegovoj onoj filter mrežici nije bilo nikakvog smeća niti metalnih otpiljaka
  • ispustio gorivo iz filtera goriva, također nije bilo ni smeća ni vode, teklo je čisto gorivo iz njega

Nakon toga svega je upalio bez problema, doduše uz prvo malo dulje verglanje, ali smatram da je to ok. Sad pali bez problema.

Također sam napravio leak-off test na diznama i sve dizne djeluju okej, sve su vratile podjednaku količinu goriva koja nije djelovala prevelika. I da, skoro sam zaboravio, prije 2 godine (prije nekih 20 tisuća km) su dizne i pumpa reparirane - klasičan problem s Delphi pumpama.

 

Ali sad mi je problem što, dok je hladan, primjetno crno dimi pri kretanju, najviše u 1. i 2. brzini dok još krećem pa je pri malo većem gasu. Pri većim brzinama kad lagano ubrzavam ne primijetim dim. Kad se motor zagrije, dimi manje, po danu ne primijetim, ali po noći dok su svjetla iza mene vidim opet dim - ali nekako sivkasti, ne crni. O čemu bi se tu moglo raditi?

Link to post
Share on other sites

Nije po mapi dirano, na autu je sve stock. Izgleda da nema druge nego kod bošista, iako mi je čudno da bi dizne opet riknule nakon samo 20 tisuća. Ali i meni je bila prva pomisao kad je krenuo trzat u vožnji.

Link to post
Share on other sites
hrvojexyz

Prije svega ja nebih na svoju ruku blokirao EGR, al ajd kaj je tu je , rekao si da si ga "vratio".

Bosisti odi da jer svasta je tu muckano, cim su dizne reparirane prije 20tkm a vec zajebava , nije bas to ovak rjesivo.

Mi imamo ~160tkm u nasem , isti motor i godiste Clia  , nikad problema , dim minimalan kad se jako gas da, auto se iskljucivo po gradu vozi.

Edited by hrvojexyz
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, hrvojexyz said:

Prije svega ja nebih na svoju ruku blokirao EGR, al ajd kaj je tu je , rekao si da si ga "vratio".

 

EGR se samo zakrene za 180 stupnjeva tako da se blokira ispušni kanal. Doduše tad pogađa samo 1 šaraf, ali masa ljudi kaže da funkcionira. Ne pali lampicu jer aktuator i dalje radi i otvara ventil, samo ispušni plinovi nemaju kud otići. Postoje i verzije gdje u onu rebrastu cijev stavljaju kuglu iz ležaja ili razne čepove, ali nisam baš za takve eksperimente.

 

A dizne su reparirane kod jednog "majstora" koji glasi kao najbolji bošist na širem dubrovačkom području, ali malo je reći da je čovjek bezobrazna neuljudna stoka. Tako da sumnjam i u kvalitetu njegovih radova.

 

7 minutes ago, hrvojexyz said:

Mi imamo ~160tkm u nasem , isti motor i godiste Clia  , nikad problema , dim minimalan kad se jako gas da, auto se iskljucivo po gradu vozi.

Očito si imao sreće s pumpom, moja se cijela oljuštila i sistem je bio pun metalnih mrvica.

Edited by Teo
Link to post
Share on other sites

Cijeli auto ima za 500eura na njuskalu.
Bosist koji drzi do sebe Dobar dan.. Dobar dan .. 500eura++...
Crni dim je visak goriva ili nedostatak zraka u datom trenutku. Moze biti od losih injektora, pumpe, malo iskrivljena klipnjaca, do napukle cijevi do turbine, zaglavljele poluge na wastegate-u.. popis moze biti dost velik.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Znam, u auto je već uloženo više od njegove vrijednosti pri reparaciji pumpe i dizni i stvarno mi se više ne ulaže.

 

Može li se inače ruka aktuatora wastegatea pomaknut rukom? Jer meni je tvrda, jedva je pomaknem možda milimetar.

I zar ne bi onda trebao otići u overboost? ELM327 mi ne pokazuje nikakve previsoke tlakove s MAP senzora.

Link to post
Share on other sites
Znam, u auto je već uloženo više od njegove vrijednosti pri reparaciji pumpe i dizni i stvarno mi se više ne ulaže.
 
Može li se inače ruka aktuatora wastegatea pomaknut rukom? Jer meni je tvrda, jedva je pomaknem možda milimetar.
I zar ne bi onda trebao otići u overboost? ELM327 mi ne pokazuje nikakve previsoke tlakove s MAP senzora.
Wastegate poluga se testira sa vakuum pumpicom. Ako ga ona ne pomakne nesto ne valja. Malo ga spojit na dijagnostiku pa pregledaj parametre.


Link to post
Share on other sites
Znam kako se testira, samo pitam može li se inače pomaknuti rukom.
Može ako imaš jaku ruku

Sent from my DUB-LX1 using Tapatalk

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja..