Jump to content

K4M pukao stazni remen alternatora


frenchkey

Recommended Posts

Danas na parkingu jednog outlet dućana upalila mi se lampica stop i baterry voltage too low. Kako imam ugrađen voltmetar kojeg inače gotovo i ne gledam vidio sam da daje 12,5 na leru, a u vožnji isto.

Zvao poznanika autoelektričara, dogovorio za sutra pregled alternatora. Ako su četkice, kvar nije velik, dobro je.

Ali trebalo se vratiti doma, noć. Sve pogasio osim kratkih svjetala i zamalo uspio doći, ostao samo još 1 km...

Ne nije akumulator, izdržao bi on, nov je. Počelo nešto smrditi i dok sam se snašao puče remen alternatora. Stao odmah sa strane, otvorio haubu, iz područja remenica se puši. Izvukao puknuti remen. Prekid točno odgovara jednoj i drugoj strani, dakle ne fale komadići.

Prošlo mi kroz glavu da je možda komad zalutao pod zupčasti i da je sranje puno veće. 

Uspio sam rukom okretati remenicu alternatora i klime, slobodno se vrte. Do natezača nisam mogao doći, a remenica radilice je crna i kao da se po njoj guma topila.

E sad ono najgore, nisam ga mogao upaliti, anlaser vrti kao da auto kompresije nema. Dakle najcrnje slutnje su se izgleda obistinile, klipovi i ventili su se ipak susreli.

Šlep služba odvela auto mehaničaru, popravak može početi tek idući tjedan, ode jedna prosječna hrvatska plaća bar.

Što se moglo dogoditi s remenicom radilice, dali je ona uzrokovala blokadu?

 

Link to comment
Share on other sites

Neznam za k4m dal ima zakretnu remenicu alternatora? Cesto ona bude krivac. Ali za puknuce remena cesti slucaj bude spananje remena sarafcigerom. Napravi se malo ostecenje i u kriticnom trenutku pukne.

Link to comment
Share on other sites

natezač je na oprugu, rukom ga namjestiš bez problema, nema natezanja. Mene brine zašto je proklizavao, jer je od trenja i temperature pukao. Vidim remenica radilice ima neki gumeni krug u sebi dali ona može biti kakav uzročnik?

image.thumb.png.33189a85519da21798653e79bf67843a.png

image.thumb.png.98a55bd6ccab6281525b8e62e6b32044.png

 

image.thumb.png.6acdc40bc741cf3a8dd9a40d1e1c1790.png

Link to comment
Share on other sites

Da remenica alt je zakretna i jos ako nije nikad mjenjana onaj stari tip. Ako ti se malo motor tresao u leru zadnje vrijeme moguc je uzrok puknucu remena. Znaju i odletit s alternatora kad se raspadnu iznutra jbg. Nisam mislio na spaner nego malo je prostora za postavit natrag remen kad se postavlja pa ekipa zna spanat remen na remenice na silu. 

Link to comment
Share on other sites

Je tresao se povremeno u zadnje vrijeme, mislio sam bobina, nosac motora...
Shit, da sam znao da je to simptom

Zupcasti mijenjan prije 20 tkm, i kanalni naravno

Poslano sa mog Mi 9T koristeći Tapatalk



Link to comment
Share on other sites

Nisam znao da puknuce tog remena moze uzrokovat problem zupcastom,pogotovo kod Renola, cuo jesam za mozda jedan takav slucaj dosad ako .. al eto.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Puknuti remen podvuce se pod zupcasti i napravi s**nje.
A opet meni se cini da je kompletan i rez se poklapa s obje sttane.
No ovo anlasovanje u prazno ne daje puno nade

Poslano sa mog Mi 9T koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jao

Remenica radilice nemože blokirati, guma na njoj je ublaživač i ona kad ode lupa. A posto je na njoj remen gorio nešto drugo je bilo blokirano. 
Klima ti nije bila upaljena?

 

 

11 hours ago, hrvojexyz said:

cuo jesam za mozda jedan takav slucaj dosad ako .. al eto.

 

 

Na svakom motoru se to moze desiti pa tako i na renolu a zamisli čak i na 1.9dci za koji misliš da je sveta krava.. 

na motorima koji  imaju zupčanike umjesto remena ili ovih modernih lančića se takav kvar  ne dešava.

 

 

 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Klimu sam izgasio cim sam krenuo doma, ventilator kabine, radio...
Neka remenica je blokirala, a koja ne znam zasada

Poslano sa mog Mi 9T koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Remenica radilice također može biti uzrok, odvoji se vanjski dio od unutarnjeg i remen krene preko vanjskog ruba, zagrije se i spadne ili pukne. Isto tako i gumenometalna remenica alternatora. Ako se radi o metalnoj sa spojkom, kod nje zariba ležaj, remen se zagrije i puca. Ako kanalni remen uleti pod zupčasti, onda ode glava motora ili klipnjača. 🙄

Link to comment
Share on other sites

Vidi li se izvana razlika u remenicama alternatora?
Cini mi se metalna i lako se vrti, nisam probao u oba smjera

Poslano sa mog Mi 9T koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja sam na seniku imao baš taj slučaj, sreća je da je kaiš pukao i spao dole, bez veće štete. Ležaj je blokirao spoljni deo remenice provrteo na silu, bilo je i dima od spaljene gume.

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Remenica radilice moze se odvojiti od gume tj vanjski od unutarnjeg djela. Ali to vidis na oko i krene bas jako lupati. Da se remen podvukao ispod zupcastog, naravno moguc scenarij. Clan ivan martinko trazio je nedavno k4m motor pa se dalo zakljucit da ih ima za relativno male kn pa treba uopce i razmislit jel ic na slaganje.
 

Link to comment
Share on other sites

nedavno radio jednog, raspala se remenica radilice i preskocio zupcasti, nije to nista cudno, nazalost lijepa cifra ce te doci

Link to comment
Share on other sites

jesi čuo lupanje ili udarac..ako pretpostavljaš da su se sudarili ventili i klipovi.....i dok si poslije anlasovao isto bi trebao čut lupanje

Link to comment
Share on other sites

Ok, dečki, za sada ću samo obrisati postove...

Dakle, veliki servis u 8/2019, prije cca 20 tkm radio je čovjek s dugogodišnjim iskustvom u ovlaštenom servisu i remenje je sigurno stavljeno po propisu i bez sile. Ne kažem da neki majstori to ne stavljaju "na kacavidu", ali ovdje to nije bio slučaj, tim više što bi remen alternatora promijenilo i dijete od 10 godina s okastim ključem 16 i 10 zdravih prstiju. Ako kog zanima evo ovdje postupak, zaista je jednostavno.

Čekam majstora da mi javi defektažu pa ću znati što dalje

Link to comment
Share on other sites

Baš s**nje jbt, držiš do auta i redovito ga održavaš i onda se dogodi ono najgore... 

Držim fige da se majstor javi s relativno dobrim vijestima

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zvao sam ga, ali nema vremena popravljati prije ponedjeljka. Ono što je sinoć pri istovaru vidio je da će glava morati dolje. Koja remenica je blokirala ili natezač, još uvijek je nepoznanica, ništa neću znati do idućeg tjedna.

Koliko se sjećam od sinoć, remenice alternatora i kompresora klime su se okretale slobodno, izgled im je bio normalan, čist metal. Remenica radilice je izgledala crno po utorima kao da ima spaljene gume u njima.

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, frenchkey said:

Što se moglo dogoditi s remenicom radilice, dali je ona uzrokovala blokadu?

 

Dobrodošao u klub 🙄 Lani sam i ja "želio doći doma" kad sam počeo čuti zvukove... Izdržao oko 5 km i odjednom puknuo kanalni remen...

 

Epilog: auto doma na vučnoj službi, zamjena svih 16 ventila sa pripadajućim stvarima..

 

Uzrok: pukla remenica radilice..

 

Sretno

Link to comment
Share on other sites

dakle nisam prvi. Zašto je tebi zupčasti preskočio, isto komadić kanalnog odlutao tamo ili?

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, frenchkey said:

dakle nisam prvi. Zašto je tebi zupčasti preskočio, isto komadić kanalnog odlutao tamo ili?

Nije komadić nego puno puno remena :) Nisam slikao, ali tanki dio kanalnog remena se omotao ispod zupčanika na radilic... Nakon što sam uz puno upotrebe čekića, pajsera i ostalih "alata" uspio sa konusa izvaditi taj zupčanik, naravno da je i on trebao novi..

 

To je bilo na scenicu iz 2001. godine, ali auto je bio odličan i svjesno sam iskeširao puno za popravak...

renault-zupcanik-radilice-1.5-dci-371496

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2000kn je drugi K4M motor sa oko 100-150000km, nemoj slagat ovaj, samo na drugom servis, ugradi i vozi..

nema on nikakav ležaj u remenici alternatora.. izgleda mi da je baš blokirala radilica, remenica radilice počne plesati pa motor vibrira, možda je ona blokirala pa je pukao remen, ali da podleti pod zupčasti, manje vjerojatno, jer si ga izvukao u komadu..

uglavnom nebi ja taj motor slagal.. ima drugih na otpadima koliko hoćeš..

al da, ti još imaš plinaru unutra.. to se samo usisna grana prebaci..

https://www.njuskalo.hr/?ctl=search_ads&keywords=motor%201.6%20renault&level0LocationId%5B1162%5D=1162&level0LocationId%5B1164%5D=1164&level0LocationId%5B1169%5D=1169

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, ivan.martinko said:

2000kn je drugi K4M motor sa oko 100-150000km, nemoj slagat ovaj, samo na drugom servis, ugradi i vozi..

 

Kad je moja žena imala prometnu Scenic je otišao u dijelove...

Izvadio sam motor sa: svim agregatima (osim kompresora klime), granama, bobinama, senzorima, mjenjačem... i dao ga za 2300 kn - plug and play

imao 192000 km i novi set zupčastog

Ali vjeruj, on ga sada neće naći, nego tek kada za popravak da +5000 kuna i krene na cestu.... taj dan će na Njuškalu izaći dobar motor..

 

Ili se tako samo meni dogodi? 🤣

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

stavio sam ja link ima par oglasa po dalmaciji..

doduše i slaganje drugog motora nije jeftino, mene je jedan lik tražio 2000kn da zamijeni motor i napravi servis na njemu..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.