Jump to content

Opet zaje...a


frenchkey

Recommended Posts

Mora sredit da ne curi ulje, il je brtva il semering. Red cijena do 100 kn. Jel on lud?

Link to comment
Share on other sites

A sto ako je bregasta excentricna?
Ako je napukao poklopac glave, napukla glava negdje...
On samo govori se ne moze utvrditi izvor curenja jer sve pokriva varijabilna pa se ne vidi


Poslano sa mog koristećiTapatalk

Link to comment
Share on other sites

Stvarno sam dugo izbivao, ali opet sam nekako u žiži zbivanja :D 

Da, jako mi je žao čuti što se sve izdogađalo sa nesretnim motorom, ali to je Renault, zato ga volimo, jer nije nikada dosadno ;) .

Na žalost po mnoge, kako korisnike, tako i po majstore, ne samo Renault, nego i mnogi drugi, s godinama mijenjaju neke dijelove, njihove specifikacije pa tako i oblik, jer su u međuvremenu primijetili neke probleme sa starim komponentama ili su naišli na neko bolje rješenje, a realno, moglo bi se reći i da se gleda na tržište kao potrošnju i potrošačko društvo i da je loše ako se nešto ne troši.

Po pitanju ove remenice, ali i simeringa, činjenica je da gledajući kroz prodajni segment s moje strane, to isto što je prodavano je do sada funkcioniralo, premda se znalo događati (ne vezano samo za ovaj motor i marku auta) da čak i onda kada je nešto tvornički 100% jednako originalu, da mehaničari nisu znali odraditi taj posao i montirati dio, a koji sam do tih trenutaka prodavao nebrojeno puta i nije bilo problema. Ova situacija je doista specifična, jer novi dio ilitiga update proizvoda je totalno drugačiji i potrebno je dodatno se educirati kroz razne mahaničarske seminare, koji su sigurno bili vezani za tu remenicu, ali isto tako i ovi novi tipovi simeringa koji ne sadrže oprugu i gumeni unutrašnji dio koji je od teflona i koji je krt te puca i ne smije se mastiti nikako te radna površina isto tako mora biti ispravna, bez oštećenja i ne masna, a na kraju svega, ovisno od proizvođača do proizvođača, treba čekati sa paljenjem motora od 2-4 sata (a to sve vidim da je Ivan već pisao i u pravu je oko svega toga, jer doista se neke dimenzije više ne mogu kupiti u običnom izdanju, a i oni koji su približno, nemaju iste specifikacije proizvoda te nemaju potrebnu rotaciju koju zahtijeva ta aplikacija).

Svakako se nadam da će na kraju sve biti kako treba, ali nema tih novaca koji mogu vratiti trenutke živciranja i stresa oko svega toga.

Što se tiče govora oko mehaničara i dijelova pa kako neki ne žele primati donesenu robu i općenito ta problematika....
Naime, cijenim i poštujem njihov posao i rad, jer rade po svim uvjetima, od velikih vrućina pa do hladnoća, ali ako gledamo zakonski, svi oni su dužni odraditi sve poslove sa ili bez svojih dijelova te ovisno o tome kako su registrirani, a većina su obrti, samo uslužna djelatnost servisiranja vozila, oni po zakonu ne mogu, niti ne smiju preprodavati ugrađenu robu, nego naplatiti samo uslugu, a koja može biti od servisa vozila, usluge nabavljanja dijelova, usluge šlepanja ili bilo koje usluge, jer ako bi zakonski prodavali robu kao trgovina te izdavali račune za svaki dio koji su prodali (kao što je to u ovlaštenim servisima, jer su oni servisno-prodajni centri) onda bi im i registracija poslovanja bila drugačija, mjesečno skuplja te svakako neisplativa za njih, a da ne spominjem držanje lagera robe, ulaganje u razne programe i slično.... 
Pa ako uzmemo jednu jednostavnu matematiku, to na godišnjoj razini izgleda ovako: (sve je kao jednostavan primjer)
-- ukupna vrijednost dijelova = 10.000,00 Kn (rabat 50%)(za lakše računanje)
-- vrijednost posla/servisa za te dijelove = 2.000,00 Kn
---------------------------------------------------------------
Ukupno = 12.000,00 Kn (neovlašteni servis, a registriran kao uslužna djelatnost)

Ovih 2.000,00 Kn je legitimno i može biti i više, ali i manje, no ostanimo na onih 10.000,00 Kn i 50% rabata.
Stranki se naplati 10.000,00 Kn, a 5.000,00 Kn ostane majstoru.
Neka je takvih poslova samo jednom tjedno, to je 4 x 5.000,00 Kn mjesečno = 20.000,00 Kn,
a onda tih 20.000,00 Kn x 12 mjeseci = 240.000,00 Kn
Ti novci nisu nigdje prijavljeni i to je čista lova, a koja može varirati u konačnici, jer može biti i više od ove cifre.

Dakle, radi se o velikim novcima, a s druge strane, ako gledam svoj d.o.o., na mjesečnoj bazi je hrpa obveza prema državi, poreza, rada sa što manjim maržama kako bi se išta prodalo, a na tržištu gdje se doslovno borimo za cca 1.000.000 (1 milijun) ljudi u realnom sektoru maloprodaje, a to je jako malo da bi se moglo govoriti o nekom velikom tržištu gdje se sa malo zarade može okrenuti velika lova.
A od nas kao firme se očekuje da imamo lager robe što veći, a što manje cijene za majstore i općenito sve od reda.
Ja sam računao, gledajući od svih naših dobavljača za auto dijelove, trebao bih imati lager robe od cca pola milijarde €ura, a kako kao firma radimo i industrijski program ležajeva, lanaca, simeringa, remenja itd... i na tome nam onda treba još toliko.... Pa tolike novce ne znam tko ima....

Nered na tržište je došao dolaskom ovih velikih igrača te zaobilaženja normalnog tržišnog poslovanja koji je u početku države bio uredan i uređen tako da je postajala narudžbenica na kojoj je pisalo za što se roba kupuje: (marže su bile puno manje pa i rabati)
1) daljnja prodaja (do 30% max)
2) servisna ugradnja (do 15% max)
3) za proizvodnju prve ugradnje (npr Končar, Gredelj, HEP za svoje pogone i proizvode)... (specijalne proizvodne cijene)
... a maloprodaja je mogla dobiti maksimalno 5%.

Dakle, ja kao uvoznik SKF-a tada 90-ih, sam veleprodajnim trgovinama davao 30%, servisima 15%, a maloprodaji 0-5%.
S obzirom da su mnogi dizali naše cijene, kod nas je uvijek bila najniža cijena pa se nije tražio nikakav rabat/popust, ali,
dolaskom tih velikih igrača, počeli su napuhavati cijene pa tako i rabate, a opet su bili i sa tih npr 50% rabata skuplji, ali bilo je zanimljivo stranki reći da to tamo kod nekoga košta 1.000,00 Kn pa ti zaradiš 500,00 Kn na tome, a onako na 500,00 Kn i 30% rabata ne možeš imati toliku zaradu.
E, onda je došlo do toga da su se robe prodavale na uvaljivanje i potpisivanje ugovora da ako ne možeš podmirivati obveze prema dobavljaču, taj dobavljač ulazi u tvoj prostor koji si godinama gradio i s vremenom se to počelo sve više i više događati te u konačnici one obiteljske trgovine auto dijelova su nestajale i umjesto njih su to bili njihovi dobavljači te tako izgubili svoj identitet.
E, kad se to sve nekako "potrošilo" i više nije bilo baš takvih trgovinica (ima ih još, ali vrlo malo samostalno, sve danas ide u franšize),
krenulo je sa davanjem većeg rabata mehaničarima, nego li je to bilo tim dućanima koji su dalje preprodavali robu tim istim mehaničarima i tako zaobišli svoje vjerne kupce te im tako uskratili mogućnost povećanja prodaje, a godišnji plan su uredno povećavali i očekivali rast prodaje, a to nikako nije izvedivo na taj način.
I onda smo došli do toga da se svjetsko tržište otvorilo preko interneta i počelo općenito rušiti cijene te na taj način prisiljavati i domaće velike igrače da krajnjim kupcima omoguće dobivanje boljih cijena kako bi zadržali i taj dio kolača, ali ipak je na kraju mnogima draže kupiti nešto iz vana, platiti njima i njihovom radniku, a domaće ostaje kao nešto neprijateljsko (a što razumijem zašto, ali sve to ima ono svoje na kraju), a onda kako se piše, da, dolazi do pogrešaka, jer realno, treba znati prodavati/kupovati dijelove, znati koje su to stvari na svakom vozilu i kako znati što je točno na kojem autu, jer nije isto kupiti žarulje H4 ili H7 u odnosu na neki set kvačila i set distribucije remenja, kočnica, amortizera, opruga itd....
Sve košta, a isto tako i svatko od nas/vas radi neki posao te vjerujem da ga radi dobro i kvalitetno te sam siguran da ja nisam kompetentan raditi nečiji tuđi posao pa tako na kraju svega, svojim poslom i znanjem moramo biti ti koji će tom nekom drugom koji se time ne bavi, moći biti od pomoći/koristi i odraditi posao bez da se taj netko mora mučiti oko toga.

I na kraju ono za jamstvo u ovlaštenim servisima, garancijama za nova vozila...
Prema zakonu RH (još od 2004. godine, a koje je tada potpisala privremena premijerka), ali i EU, u svaki servis se može donijeti vlastita roba, ali mora zadovoljavati kvalitativne kriterije pa ukoliko nije u original ambalaži, mora biti najmanje od onih proizvođača koji proizvode za prve ugradnje, a servis i dalje mora dati jamstvo na svoj rad, ali isto tako biti korektiv ukoliko je nešto krivo doneseno, a kod novih vozila pod jamstvom, jamstvo i dalje mora vrijediti pa čak i ako ste otišli napraviti mali servis u neki drugi registrirani servis, ali tada taj servis mora biti odgovoran i dati jamstvo na svoj rad, dok jamstvo na vozilu za druge stvari poput podizača prozora ili kvačila itd i dalje mora vrijediti.

Dakle, to je ono što je prema zakonima RH i EU, a ono što je u praksi je tako da svatko gleda svoju korist, a što je legitimno, ali s druge strane i da li je etično, to je pak nešto treće, ali realno, pa zar da je tako kako se govori da mehaničari ne primaju robu koja im se donese, onda ja ne bih prodavao van krajnjim kupcima od Švedske, Finske, Njemačke, Slovenije... a i trgovine poput moje ne bi postojale, a vani ih ima poprilično, što većih, što manjih.

I samo da ne zaboravim i ovo...
Svi od reda što sam ovdje nabrojao, moraju biti svjesni rizika, jer ništa nije 100% i uvijek je moguće da se dogode greške, kako u ovlaštenim servisima, tako i ovim drugima, a isto tako i kod prodaje, jer dijelova ima hrpa i podaci ne moraju biti 100% točni niti u ovlaštenim servisnim katalozima (gdje je Renault prvak u tome) i tu ne treba kriviti nikoga, ali ono što je meni najbitnije i najvažnije je to da svi respektiraju druge i da svi rade u najboljoj vjeri, jer samo tako možemo biti bolje društvo i nekako ići naprijed, bez obzira što sve izgleda i više nego crno.

Isprika na povećem postu.... ali baš sam imao inspiraciju :D 

 

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

Svaka čast na postu. Ja ću skratit malo ali evo isto nešto iz realnog svijeta i iz moje korisničke prakse. Žena lupila njen C4, sve ok i auto ima kasko. Auto završio u ovlaštenom u Rijeci (Viškovo), policija (zapisnik), osiguranje, dva izvida štete, sve prošlo glatko, i šta mislite gdje je zapelo? Hebeni ovlašteni servis 15 dana čeka djelove za prednji desni ovjes za  Citroen C4 (to je jedina šteta na autu)..  Kao da sam im doveo Bentliya a ne običan C4.. Taj auto je tamo došao sada i nikad više.. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, koji "servis" u zg i okolici radi sa dijelovima koji su legitimne marke a nisu ih oni kupili.
Npr hocu brembo kocnice i kupio sam ih izvana jer ih tu trenutno nema a on nece ugraditi robu bez rabata.
Druga sutuacija, kupljeni su svi dijelovi za veliki servis ali serviser oboli od korone i neke druge bolesti i out je 2 mjeseca pa si prisiljen ici kod drugoga, koji ne zeli ugraditi dijelove bez rabata.
Znaci kupio sam skf dijelove u tokicu koje ovaj nece ugraditi nego ce ugraditi iste te skf iz tokica koje ce sam kupiti da bi imao rabat umjesto mene. A kaj da ja radim sa cijelim skf setom? Da ga prodajem u njuskalu?
Neznam kaj bi rekao na to.
Da, serviseri preprodaju dijelove na CRNO.

Link to comment
Share on other sites

Jedan koji e zaje..va jos.
98 godina, 130000km, prasnjav ali suhdcb89a1c43e9e68fa2f5771d9bdd8837.jpgdd3445867395789a982cd241b8fa9a3d.jpgc3cd8e2a987fad0009817d47887cc980.jpgae59a02f89b5b43b1a87e9f1f53e252c.jpg

Poslano sa mog koristećiTapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Samo 4 akumulatora i 2 zupcasta u 22 godine, par unitarnjih rucki od vrata i kinesko daljinsko.
Eh, da i desni krajnik prosle godine

Poslano sa mog koristećiTapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, ivan.martinko said:


Znaci kupio sam skf dijelove u tokicu koje ovaj nece ugraditi nego ce ugraditi iste te skf iz tokica koje ce sam kupiti da bi imao rabat umjesto mene. A kaj da ja radim sa cijelim skf setom? Da ga prodajem u njuskalu?
Neznam kaj bi rekao na to.
 

E to to , dobra analogija :D

ak se radi o manjem mjestu, sva je sansa da doslovno ista kutija sa istim dijelom auta , to mehanciar nece prihvatiti ali kad on kupi tu istu kutiju istog dijela auta, i stranku zavalja za popust, e onda ce ju prihvatiti.

Link to comment
Share on other sites

Teoretsko pitanje. Sto bi se dogodilo da je iberlauf zastopan?
Gdje bi uljne pare najprije izbile?
Na sipku ulja, na dihtung poklopca ventila, na neki semering kao npr. ovaj moj teflonski na bregastoj?

Poslano sa mog koristećiTapatalk

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, frenchkey said:

Teoretsko pitanje. Sto bi se dogodilo da je iberlauf zastopan?
Gdje bi uljne pare najprije izbile?
Na sipku ulja, na dihtung poklopca ventila, na neki semering kao npr. ovaj moj teflonski na bregastoj?

Poslano sa mog koristećiTapatalk
 

ako šipka ulja  dobro brtvi..onda gdje je najslabija točka..hehe.....nek se jave meštri pa nek daju profesionalan odgovor

Link to comment
Share on other sites

Kad se odvrne cep ulja, da je iberlauf zacepljen, puhnulo bi van?

Poslano sa mog koristećiTapatalk



Link to comment
Share on other sites

Ja sam kompresorom ispuhao cijev iberlaufa i sad normalnije dise, na leru skoro nist ne puse a pod gasom puse jer mu je to najblizi put, inace tlak ide kroz cijev iberlaufa nazad u usis, gdje ga potlak vuce ponovo u cilindre a kad bum ju skidao onda cu cijelu usisnu granu ocistiti ivasolom da bude iberlauf prohodan i staviti sve nove brtve.
Stvar je u tome sto je semering kod varijabilne tzv. high pressure camshaft seal, izvrgnut je tlaku ali i spricanju ulja iz remenice i njenih kanala unaokolo i treba izvaditi solenoid s kompresorom ispuhati i kanale koji vode s k solenoidu i solenoid ocistiti..
Sam ptfe semering se ne nabija cekicem jer je vrlo krut i lako puca, nego ga treba upresati pravim ili improviziranim uvlakačem, znaci ne gedora 32 i cekic. A pogotovo ne samo cekic i nikako u koso.
Ide gedora 32, stari vijak remenice i par sajbica i upresa ga se ravnomjerno. Ne smije biti upresan preduboko ni pola mm, tocno u ravnini sa glavom. Moze cak biti pola mm vani i bude ok. Ako je preduboko, procurit ce.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Novi majstor nova teorija.
Predhodni je po njemu ostetio semering pri montazi varijabilne.
Skinuo je nosac motora, oprao svo ulje i upalio auto. Na leru nista nije spricalo. Onda su njih dvojica drzali motor, a treci drzao gas. Pa je pocelo prskati i to dobro.
Predlaze mi da ce nabaviti obicni semering jer je ovaj [emoji90]
Btw, mozda sam i varijabilnu bezveze mijenjao, ali dobro, nova je nova152fb78d1a0e20c871c4f274e9beeca2.jpg5f703d7dccb0c369f9f9956f73b19c49.jpg

Poslano sa mog koristećiTapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nema ga za nabaviti, bar ne u hr. Lijevi ima, pase od starih dci-ja i 1.4 16v. Midlim cak i 8v.
Kak su mislis drzali motor? Rukama? Ja ga stavim na klocnu ili dizalcu.

Ajd barem ok dijagnoza..

Link to comment
Share on other sites

Podigao ga je on s dizalicom odozdo, ali kad turiraš gas, motor skače :bigl:

Mislim da će teško nabaviti obični semering za to. Ali ne znam u čemu je fora ako imaš sve dimenzije valjda postoji takav semering po mjeri?

Na koji način varijabilna može oštetiti semering, zar on nije dublje na bregastoj?

Link to comment
Share on other sites

al komplicirate, tisuce scenica vozi sa tim semeringom, a ovi tvoji nisu sposobni iz petog puta ga montirati kako treba

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ako se pokaže točnim da majstor nije ni to odradio nakon svega dobro nemoj više ni blizu te garaže jer iskreno pitanje je da li bi te i sve to možda  koštalo toliko...  Nažalost imao sam i ja slučajeva sa takvim fušerima što uzmu posao pa ćemo lako a onda kada dođu problemi joj.... Hebeni semering pa drama... 

Link to comment
Share on other sites

A micao ga je, cimao i razvalio. Treba ga upresati u blok, ne preduboko, do ravnine i onda u njega tutnuti onaj plasticni tuljac da se malo rasiri unutarnja usna. Sve na suho. I kad ga rasiris, ravno remenicu gurnuti unutra i ostaviti. Zavrnuti vijak rukom kolko ide i cekati par sati. Ne vrtiti nikud lijevo desno ni stavljati u fazu dok ne prodje 2-4 sata.

Podigao ga je on s dizalicom odozdo, ali kad turiraš gas, motor skače :bigl:
Mislim da će teško nabaviti obični semering za to. Ali ne znam u čemu je fora ako imaš sve dimenzije valjda postoji takav semering po mjeri?
Na koji način varijabilna može oštetiti semering, zar on nije dublje na bregastoj?
To je nestandardni semering. Ide samo na bregastu K4M motora ispod varijabilne, koji ju imaju. Zato i kosta 160 kn misim a drugi je 60 kn
Link to comment
Share on other sites

Upravo me zvao da je zavrsio. Mislim da je stavio obicni semering, di ga je nabavio pojma nemam.
Junacki me oderao, 800kn, ali ako bude OK nije mi žao
. @ivan.martinko znaci unutarnja usna semeringa ne ide na bregastu nego na varijabilnu?

Poslano sa mog koristećiTapatalk



Link to comment
Share on other sites

Da ovak stoji ko na slici gore gdje je remenica. cijena me ne cudi jer treba opet sva tri blokatora faze na pozicije, a i mehanicari najvise vole dernut covjeka kad ispravljaju neciji prijasnji fuseraj. A bus vidio koliko bu drzalo. Ak procuri, opet kod njih..
Ima za nabavit obicnjakava vani, no name brend il neki brendirani ali prastari na skladistu.. poznati brendovi vise ne rade obicnjake, bar ne za reno.

https://www.amazon.com/Ochoos-10PCS-Skeleton-Seal-33424344454647486781010-511/dp/B07MD6XFQ9

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.