Jump to content

Clio 2, 1.4 1999. Ne starta


sikinjo

Recommended Posts

Podrav svima,

molim pomoc oko dijagnosticiranja problema i odakle krenuti s pregledom.

Clio ne starta, nakon okretanja kljuca niti ne zavergla. Provjerio sam akumulator s uredajem za provjeru akumulatora akumulator ispravan i pun tako da to mogu eliminirati. Sto bi trebao dalje provjeriti tj kojim redoslijedom se rijesava problem paljenja.

Opazanja do sada

pocelo je sve s promjenom zvuka ali po zvuku sam mislio da je srednji lonac u pitanju posto je motor i dalje radio normalno i kao sam bio u procesu kupnje novog automobila i kako je zahladilo nisam otisao kod majstora na dizalicu da provjerim. 

Zadnji puta kada sam ga vozi tj palio ga nakon startanja motora prestao je raditi radio i ventilacija na sredisnjoj kontrolnoj ploci, nakon gasenja automobila kada sam ponovo dao kontakt radio i ventilacija je radila. Imam pristup dijagnostici tako da cu ga spojiti prvom prilikom da vidim sto ona kaze, na instrument tabli lampica za servis je ugasena. 

Hvala na odgovorima,

Lp

Link to post
Share on other sites
On 26. 12. 2020. at 18:24, frenchkey said:

Osiguraci na plus klemi su zdravi?

Čine mi se zdravi, iako ovaj od 5 mi je malo sumnjiv pa ga možda i zamjenim sutra kad kupim

Osiguraci clio 2.JPG

38 minutes ago, matia03 said:

Masu na anlaseru pogledaj

Budem svakako s tim vec imam problema od ranije ali ne na alnaseru. potražit ću kako se provjerava

Link to post
Share on other sites
sikinjo
On 28. 12. 2020. at 22:26, frenchkey said:

A nema direktno na klemi osigurač?

Ili ga nema ili ga ja ne vidim pa prilažem sliku. ako ga vidis molim te objasni gdje je da ga provjerim. 

IMG_3883.JPG

On 28. 12. 2020. at 21:22, matia03 said:

Masu na anlaseru pogledaj

imam poteskoca s lociranjem alnasera. znam da mora biti na zamašnjaku pretpostavljam da moram skinuti ovu plastiku od filtera ispod negdje bi trebao biti. Da li znas možda gdje se nalazi glavno čvorište za masu mora biti u motornom prostoru negdje, gledao sam oko akumulatora, vadio ga ali ne vidim. Hvala

Link to post
Share on other sites
sikinjo

pronasao sve i detektirao problem. bravica za paljenje je otisla

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
sikinjo

evo cisto da pojasnim i stavim neke slike mozda ce nekom kasnije pomoći

Slika 1 je alnaser s kontaktima, lijeva bijela žica je signalna s bravice kljuca. kada je u krajnjem položaju tj paljenje motora na nju bi trebalo doći napon od 12V s baterije. Desno gore (crvena) je +, dolje kontakt prenosi samo napon dolje na elektromotor kada se solenoid aktivira, masa (-) je na kučištu alternatora koji je spojen na blok motora

Prilikom paljenja (ključ u krajnjem položaju) jednom dobijem 12V na signalnoj(bijeloj) žici, a jednom ne to je bio prvi znak. drugo kad sam upalio automobil zvuk mi je bio cudan i lagano sam zarotirao kljuc u nazad da ga ugasim i odjednom auto dobro radi. onda sam skuzio da prilikom sljedeceg paljenja ne vraća ključ iz krajnjeg položaja za startanje što znači da je onaj mali zupčanik(bendeks) koji je u dodiru s ozubljenjem na zamašnjaku stalno izvučen, a on se nakon startanja motora mora vratiti u protivnom ako nastavi tako raditi pokidat će alternator.

Slika 2 je bravica ključa, ima procedura kako se skida posto je gore vijak a dolje su dva klina na oprugu koja se uvlace. kljuc zakrenete u 2 stupanj, pritisnete necim klin i vratite kljuc za 1 stupanj u naza i tako dva puta..

Slika 3 bravica kljuca s prikljuckom

Slika 4 napunite bateriju prije bilo kakvog testiranja i provjerite kleme da nisu puknute.

 

  

IMG_3894.JPG

1609845081635462.jpg

IMG_3927.JPG

IMG_3895.JPG

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
frenchkey

Mislis, pokidat ce anlaser, ne alternator?
Inace odlican posao. Meni je na takvim motoru u meganeu kad je bio par godina star oksidirao kontakt te tanke zice na anlaseru.
Ocisceno, malo wd40, i nikad vise nije zezalo

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Med0

Ja sam prije više od 12god na svom Cliu preventivno čistio taj konektor jer se toliko zapekao da sam ga jedva odspojio. Dremelica je radila da skine oksidaciju i kupanje u kontakt spreju. Nakon toga zaštićeno s masti i nikad problema s time.

Zašto sam to išao preventivno raditi na skoro novom autu? Jer sam se naučio na teži način na starom autu :D

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
frenchkey

Na scenicu medutim nije obicna stopica vec ona okrugla s vijkom pa tu nema takvih problema.
Ali zato je vrisnuo automat anlasera pa sam ga mijenjao

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
sikinjo
On 06. 01. 2021. at 9:07, frenchkey said:

Mislis, pokidat ce anlaser, ne alternator?
Inace odlican posao. Meni je na takvim motoru u meganeu kad je bio par godina star oksidirao kontakt te tanke zice na anlaseru.
Ocisceno, malo wd40, i nikad vise nije zezalo

Tako je pokidat ce alnaser ne alternator! tipfeler.

Zaboravih jos dodat ako ce netko mijenjati sam alnaser obavezno prije skidanja skinuti klemu s minusa na akumulatoru,

I kod mene je bilo oksidirano, ciscenje i kontakt sprej

Link to post
Share on other sites
sikinjo
On 06. 01. 2021. at 9:07, frenchkey said:

Mislis, pokidat ce anlaser, ne alternator?
Inace odlican posao. Meni je na takvim motoru u meganeu kad je bio par godina star oksidirao kontakt te tanke zice na anlaseru.
Ocisceno, malo wd40, i nikad vise nije zezalo

Tako je pokidat ce alnaser ne alternator! tipfeler.

Zaboravih jos dodat ako ce netko mijenjati sam alnaser obavezno prije skidanja skinuti klemu s minusa na akumulatoru,

I kod mene je bilo oksidirano, ciscenje i kontakt sprej

Link to post
Share on other sites
sikinjo
Posted (edited)

Naravno problem s imobilajezerom nakon promjene bravice. Crvena tocka blinka ubrzano na instrument tabli i nazalost bypass trik s kljucem ne radi.

Da li netko zna kako to resetirati? pronasao sam svakakvih metoda zanima me da li je netko probao ono s vadenjem osigurca na koji je spojen imobilajzer.

Da li netko zna okvirnu cijenu reprogramiranja kljuca?  da li se to moze odraditi samostalno posto imam pristup dijagnostici? hvala

Edited by sikinjo
Link to post
Share on other sites
frenchkey

Čekaj zar ti nije ostao onaj stari plasticni krug sa zavojnicom koji se natakne na cilindar?

Link to post
Share on other sites
sikinjo
4 hours ago, frenchkey said:

Čekaj zar ti nije ostao onaj stari plasticni krug sa zavojnicom koji se natakne na cilindar?

Je da ostao je, sjetio sam se naknadno prisloniti stari ključ bravici pa ga je prepoznao i isključio imobilajzer tako da sam ga bez problema upalio :D

Link to post
Share on other sites
robyakarider

pa preslozi novu bravu na stari kljuc

Link to post
Share on other sites
sikinjo
1 hour ago, robyakarider said:

pa preslozi novu bravu na stari kljuc

kako mislis da preslozim pa nova brava ima drugaciji uzorak na kljucu

Link to post
Share on other sites
robyakarider

Rastavis bravu i preslozis one jezicke od stare brave ili pobrusis novu da pase na stari kljuc

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
frenchkey

Izvadi onaj ugljenčicć iz starog kljuca i zalijepi ga negdje kod zavojnice pa ce i novi kljuc radit.
Medutim ovo s preslaganjem cilindra na stari kljuc je bolja ideja.
Btw, zar ne mozes na starom kljucu izvaditi i zamjeniti samo mač kljuca?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
sikinjo
On 10. 01. 2021. at 13:14, frenchkey said:

Izvadi onaj ugljenčicć iz starog kljuca i zalijepi ga negdje kod zavojnice pa ce i novi kljuc radit.
Medutim ovo s preslaganjem cilindra na stari kljuc je bolja ideja.
Btw, zar ne mozes na starom kljucu izvaditi i zamjeniti samo mač kljuca?
 

Riješeno zamjenom mača ključa

D1FB668B-892D-47CC-B48F-FCC23156D165.jpeg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
sikinjo

Naravno jedan problem ne ide bez drugog, kako sam pretpostavio zbog neispravne bravice je otisao alternator slike u prilogu. nazalost nema jednostavnog popravka nisu otisle cetkice, ni kolektor ni lezaj kao sto se vidi na slikama. rjesenje je kupiti novi ili polovni.

IMG_4380.JPG

IMG_4386.JPG

PJMB9462.JPG

Edited by sikinjo
Link to post
Share on other sites
robyakarider

mislim da to nije alternator

a u cemu je problem, kolektor je dobar?

Link to post
Share on other sites
ivan.martinko

Da, anlaser je. Zica na rotoru se rastopila.

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja..