Jump to content

Ventilator kabine


Miro

Recommended Posts

Pozdrav, nisam siguran postavljam li pitanje u ispravnu temu, ali probat cu:

Naime, nedavno sam na svom Cliu 1,2 16 V, 2004. god., mjenjao brtvu poklopca ventila, brtve/prstene svjecica i brtve usisne grane. Prilikom zamjene, doslo do male nezgode pa sam morao i 1 injektor promjeniti. Napravljen je ujedno i mali servis (ulje, filteri) i zamjenjen 1 nosac motora koji je dosao kraju.

Uglavnom, auto mirno radi, dobro vuce, nema nikakvih lampica i vise se u kabini ne osjeti miris spaljenog ulja.

Jedino mi od tada cudno da auto i nakon krace gradske voznje i sada kada je hladno, upali ventilator ("vanjski") kada se auto parkira i ugasi i ventilator radi jedno vrijemo. To se do sada događalo većinom u ljetnom vremenu i kada bi bila neka voznja u koloni ili sl. 

Ima li razloga za brigu ili je sve ok?

Link to comment
Share on other sites

Klimu ne koristim preko zime, a temperaturu tekucine nisam mjerio-na instrument ploci pokazuje normalno, na pola. Vode i antifriza ima.

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav!

Osim povremenog paljenja ventilatora i nakon gasenja auta (koje u zadnje vrijeme nije tako cesto), primjetio sam jos jedan problem. 

Naime, zna se dogoditi da prilikom voznje mi se kratko upale crvene lampice stop i odmah nestanu, temperatira mi poraste do maksimuma ili blizu maksimuma (one crtice na digitalnom prikazu) i opet se spusti na normalu. To mi se dogada po par puta tijekom voznje, ali traje 2-3 sekunde i nestane. Auto radi i vuce normalno.

Jesam li nesto zeznuo prlikom zamjena tih brtvi poklopca ventila, svjecica i usisne grane ili injektora ili je problem sa nekom elektronikom - neki kratki spoj ili slicno? To mogu vidjeti jedino dijagnostikom ili se nekome obo dogadalo? Strah je da mi ne zakuha negdje, a ne vidim nikakve znakove osim ovog paljenja i gasenja lampica na 2-3 sekunde

Link to comment
Share on other sites

Po ovome kaj pises bi ispalo da se ne otvori sistem na vrijeme , tj da se pregrije nakratko motor, ali brzo "skuzi" pa se upali killer i rashladi se .

Senzor temperature mozda, ili termostat s kucistem provjeri. Nebi se smjela tak previse dizat temperatura.

Link to comment
Share on other sites

Dali ti dobro grije? Mali kiler mora biti prohodan, pogotovu dok je auto hladan i termostat zatvoren.

Link to comment
Share on other sites

Opet krećite od temelja , dakle najprije treba vidit i to na licu mjesta jeli otvorio termostat , to učinit pipajući cjevi što ulaze i izlaze na hladnjak. Ako on nije na vrijeme otvorio nemože ni termoprekidač uključit ventilator .  Dakle redom ,znači ako nije pustio termostat cirkulaciju bit će značajna razlika u temperaturi cjevi  što idu na kiler . To će bit tolika razlika da će jedna bit vrela a druga gotovo hladna . To možeš  provjerit bez da voziš , upali auto i čekaj da se diže temperatura i upali ventilator . Istovremeno pipaj cjevi i došo si do zaključka . Ako je sve ok neće ni izbacit vode ni ništa .  

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, trapavi said:

Opet krećite od temelja , dakle najprije treba vidit i to na licu mjesta jeli otvorio termostat , to učinit pipajući cjevi što ulaze i izlaze na hladnjak. Ako on nije na vrijeme otvorio nemože ni termoprekidač uključit ventilator .  Dakle redom ,znači ako nije pustio termostat cirkulaciju bit će značajna razlika u temperaturi cjevi  što idu na kiler . To će bit tolika razlika da će jedna bit vrela a druga gotovo hladna . To možeš  provjerit bez da voziš , upali auto i čekaj da se diže temperatura i upali ventilator . Istovremeno pipaj cjevi i došo si do zaključka . Ako je sve ok neće ni izbacit vode ni ništa .  

Da se malo dopunim , dakle kad je kazaljka na radnoj temperaturi kakva je i inače u normalnoj vožnji  termostat mora biti otvoren i obe cjevi vruće. Kako rekoh najbolje gledat na mjestu penjanje kazaljke i pipat svako toliko cjevi. To je univerzalno bez obzira na marku auta. E ako je termostat u redu čekati dali se pali ventilator , ako se i on pali prije crvene lampice odnosno kako je i inače onda tražiti dalje .  No da nedužim temelj svega je termostat a onda traži dalje.

Link to comment
Share on other sites

Ako je na tih sekundu problem onda sigurno nije mehanicko nesto nego elekticno, moguce da si razmrdao senzor temperature kad si radio

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, robyakarider said:

Ako je na tih sekundu problem onda sigurno nije mehanicko nesto nego elekticno, moguce da si razmrdao senzor temperature kad si radio

Ne mora ni bit , no ako je kazaljka na radnoj temperaturi a cjevi su vruće ideš dalje . Znači gledaš kako se kazaljka penje ili ne penje . Ako se penje a ne uključuje ventilator tad traži dalje . Moguće je da je tu sve sa pregrijavanjem u redu ali ne radi kako treba senzor temperature, noda bi to ustanovio treba ipak nešto prakse u tom . 

Neki dan sam pisao kako mi je radi neispravnog senzora temperature  golf dizao okretaje u minimumu na 1200 okretaja. Jednostavno centralina dobiva ko zna kakve podatke i daje više gasa . Lako je moguće da je i tu nešto sa tim pa pokazuje pregrijavanje iako ga možda nema opće .  Niko nikad neće pogrešit ako krene sa temeljitim ispitivanjem a ne donosit naprečac zaključke .

Link to comment
Share on other sites

Ventilator motora ima dvije brzine koje kontrolira ECU. Low speed se aktivira kada temperatura vode dođe do 99 stupnjeva ili kada je klima upaljena (tada je stalno u low speedu). Situacije u kojima se high speed aktivira:

  • ako temperatura rashladne tekućine prijeđe 102 stupnja
  • ako tlak plina klime previše poraste
  • ako postoji kvar u low speed strujnom krugu

Na hladnjaku postoji termoprekidač. On aktivira high speed direktno neovisno o ECU i spojen je direktno na akumulator pa se može aktivirati bilo kada čak i kada je auto ugašen. Zato postoji ono upozorenje ispod haube. Taj termoprekidač je ujedno i failsafe ukoliko dođe do kvara senzora na motoru.

Treba vidjeti zašto se termoprekidač aktivirao. Zrak u sustavu, star antigriz, začepljen dio hladnjaka...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.