Jump to content

[Clio 2 1.2 16V] Amortizeri, opruge i popratni dijelovi


ThePornstar

Recommended Posts

Nakon nepunih 200.000 km (fali još 3 k) na origigi amortizerima/oprugama, došlo vrijeme da se momci žene 😀

Propišao mi je prednji lijevi amortizer. Auto se nije nagnuo, ali imam osjećaj ko da je amortizer zaštekao. Svaka rupa na cesti daje osjećaj ko da će probiti muldu od udara. Kad ga hoću zanjihat s te lijeve strane, ne događa se ništa.
Za amortizere i opruge znam da ću uzeti Sachs ili Kayabu, ali ne znam koji brend odabrati za ležajeve/kape amortizera. Što preporučujete, a da ste mijenjali i niste imali problema nakon ugradnje od toga?

Što se tiče donje kape za oprugu koja sjeda u šalicu amortizera, nju ne mogu nać u ponudama. Stradavaju li one inače, tj. treba li ih mijenjati ili je dovoljno oprati i osvježiti glicerinom? 

Unaprijed zahvaljujem na feedbacku :)

Link to comment
Share on other sites

Ležajeve uzeo SNR od Anđelka prije 2-3god i zaaad je sve ok. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kayabe imam iza i tvrđe su od originala, model KYB RJ5209. Zadnji kraj mi je kao da vozim RS-a. Test učinkovitosti zadnjih amortizera s tim oprugama mi je skoro 80% sa 15god starim tvorničkim amortizerima :D

1530149300_OprugezadnjeKYB.thumb.JPG.36399a1769820549ee61bae333ba840e.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Za opruge i amortizere nemam što pametno reći jer su amortizeri original, a opruge Eibach -30mm.
Pratim što ćeš uzeti od amortizera, možda i meni zatreba.

Link to comment
Share on other sites

Borny, tnx na feedbacku, također sam uzeo komplet SNR set za obje strane.

Medo, hvala i tebi na javljanju još jednom. Jesi zadnje opruge uzimao po boji starih ili napamet? Vidim da Sachsov katalog baca čak 3 kombinacije za zadnje, s napomenom da su sve opruge istih dimenzija, ali uz različit color coding (oznake u boji za elastičnost/tvrdoću, za one koji ne znaju, a nisam ni ja pojma imao). Morat ću pogledat koje oznake su sad na autu, ako su opruge uopće original (nisam zagledao zadnje, osim provjere da nisu popucale).

Čuli smo se za prednje opruge, gdje je mogućnost izbora poprilično svedena na 1.2 16V s klimom (green + red, 390 mm visine) i za auto bez klime (yellow + red, 360 mm visine).  

Ugl. dijelovi su kod mene, sad samo čekam termin za ugradnju kod majstora. Uzeo sam SNR set kapa/ležajeva, Sachs twin-tube plinske amortizere i Suplex opruge (green + red, 390 mm) jer Sachsovih nije bilo. Pričam za prednji kraj zasad, a vidjet ću hoće li novi prednji kraj otkriti koliko je zadnji loš.

Link to comment
Share on other sites

Belinići su mi ugradili opruge. Kasnije kad sam gledao te Kayabe su točno za moj model auta po Kayabinom katalogu pa tu nema nikakve greške. Moguće je da je KYB malo deblja ili malo tvrđa opruga od originala. Moje originalne zadnje opruge imaju jednu zelenu točku. Prednje opruge imaju zelenu i crvenu točku, imam klimu.

Da sad moram stavljati amortizere išao bi na Bilstein B6: prednji 35-051145 52mm razmak rupa, prednji 35-051169 58mm razmak rupa, zadnji 24-065733 52mm razmak rupa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo je ovo za zadnje. Taj model Kayabe koji imaš je duljine 278 mm (Coil spring with inconstant wire diameter), drugi po katalogu je RX5209 s duljinom od 222 mm (Coil spring with constant wire diameter), a treći RX6965 (213 mm, reinforced verzija, također kaže "Coil spring with constant wire diameter").
Kod Kayabe nema color codinga.
Sachs nudi "samo" 3 opcije za opruge (red, green i/ili purple), pod istim brojem (996 493), sve visine 224 mm.

Edited by ThePornstar
dopunjeno
Link to comment
Share on other sites

Zamijenio sam taj komplet konačno. Auto je udoban s ovom kombinacijom, doduše malo je i viši jer su obje prednje opruge bile puknute. S vremenom ću i zadnje opruge promijenit jer mi se čini da je sad prednji kraj viši od zadnjeg :D

Na starim prednjim oprugama nije bilo oznake s bojama pa pretpostavljam da su već mijenjane. Zaboravio sam majstoru reć da pogleda oznake na zadnjim oprugama, ali to ću sam, prije nego krenem u nabavu dijelova.

Link to comment
Share on other sites

Prednji amortizeri - Sachs, twin tube plinski (kat. br. 314 739)
Prednje opruge - Suplex, 390 mm visina za 1.2 16V s klimom, red + green oznaka boja (kat. br. 27108)
Komplet ležajeva/kapa amortizera/opruga - SNR (kat. br. KB655.07)  

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pozdrav!

Nisam siguran da postavljam pitanje u pravoj temi, ali probat cu:

Imam Clio 2, 1.2 16 V, 2004, cca 135 000 km na satu, 2. vlasnik.

Primjetio sam u zadnje vrijeme dvije stvari:

1. Prilikom skretanja i na rupama, zna mi se cuti nekakvo cviljenje naprijed i lagano lupkanje. Ima li ideje netko.sto bi mogli biti - mozda amortizeri, homokineticki ili nosaci motora (cini mi se da je na jednom propisala guma)?

2. Nakon sto se motor zagrije, osjeca se miris spaljenog ulja u kabini. Primjetio sam da kad otvorim haubu nekad zna onako ici para/dim. Curi ulje na auspuh-brtva glave ili?

Hvala i pozdrav! 

 

Link to comment
Share on other sites

1. Krajnik bi mogao biti.

2. Brtva pokolpca ventila bi mogla biti. Prošao tu situaciju.

Edited by CRN11
Link to comment
Share on other sites

1. Možda ležajevi amortizera ako zvuk dolazi od muldi. 
2. 100% brtva poklopca ventila. Također imao isti problem, na istom motoru.

Link to comment
Share on other sites

Kolika cca dođe popravak brtve poklopca ventila - je li to velik posao?

Link to comment
Share on other sites

  1. To se baš mora pogledati. Ovako je nagađanje. Vjerojatno nešto što drži amortizer.
  2. Ulje slini po poklopcu ispušne grane i smrdi. Pogledaj iza motora kod pregrade motornog prostora i kabine. Originalna brtva poklopca ventila je oko 200kn i traje 50-100 soma km ovisno da li je mehaničar to propisno stegnuo i o stanju poklopca ventila. Nije veliki posao. Moja je propišala nakon 90.000km pa opet na nekih 150-160.000km. Tada sam zamijenio brtve na svjećicama i na usisnoj grani jer je sve ionako dolje. Sve zajedno 700-tinjak kuna za keš, originalno plus ruke.
Link to comment
Share on other sites

Malo sam istrazivao po forumu pa da pitam. Kada mijenjam tu brtvu poklopca ventila je li potrebno odmah zamijeniti i sljedece:
- 4 prstena svjećica
- 4 brtve usisne grane
- brtvu iberlaufa

Ili zamijeniti samo brtvu poklopca ventila i rijesiti glavni problem? Uskoro mijenjam auto,Clio postaje auto br. 2 pa ne bih nesto previse ulagao ako nije potrebno...

Link to comment
Share on other sites

U voznji natrag s posla, primjetio sam da mi se to cviljenje/skripanje cuje i kod brzeg pustanja kvacila prilikom kretanja i kod.naglog pustanja gasa kad je auto u voznji (uz blagi tupi zvuk). Pomaze li mozda ovo ista pri detekciji?

Link to comment
Share on other sites

Kad ti je sve dole bilo bi dobro sve promjeniti jer bi se moglo desiti da zbog falš zraka loše motor radi

Link to comment
Share on other sites

Da, zamjenit cu sve da sam miran, zatrazio sam vec ponudu.

Muci me jos jedino to skripanje/cviljenje. Isao sam opet probat i skuzio da se najvise cuje kada naglo ubrzam i onda naglo pustim gas. Je li moguce da to nema veze amortizerima, lezajevima i slicno vec sa nosacima motora pa da je to skripanje gibanje motora? Onaj suvozacki nosac koji ima gumu je propisao otkad je auto kupljen prije 5 god - kas stisnem gumu, izbaci ulja, ali su mi rekli da to ne treba mijenjat. Koliko uopce nosaca ima?

Link to comment
Share on other sites

Gdje ste nabavili sve brtve? Pitao sam u dvije trgovine autodijelova i samo mi nude brtvu poklopca ventila i 4 brtve usisne grane. Brtvu iberlaufa i 4 prstena svjećica nemaju uopce.

Link to comment
Share on other sites

ides u normalne autodijelove

to se u org katalogu po broju sasije nade

Link to comment
Share on other sites

Uzimao kod ovlaštenih, nije neka cijena.
Pitaj Anđelka mora imati.

Link to comment
Share on other sites

Brtva poklopca ventila original 77 01 059 314 - 190kn
Brtve usisa original 4kom set 14 03 573 08R - 350kn
Brtve svječica original 4kom set 77 01 473 164 - 162kn

Renault koncesionar (Roca).

Moj motor je D4F-722.
Tvoj bi trebao biti D4F-740 i trebalo bi odgovarati.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.