Jump to content

Nosač za bicikl -> prijedlozi, savjeti, iskustva...


Gogy

Recommended Posts

Pozdrav svima,

nisam našao sličnu temu pa otvorih novu, ako nešto ima slobodno neka administratori prebace post. Uglavnom želio bih kupiti nosač za biciklu/e pa bih trebao savjete i iskustva iz prve ruke od vas koji ste ih kupovali. Otvoren sam za sve varijante, krovni ili za gepek, svejedno. Koliko sam čitao o nosačima saznao sam da krovni nosači imaju prednost da kod montaže ne treba obraćati pažnju da li bicikl negdje viri, strši ili pokriva nešto a nedostatak je da treba paziti na visinu vozila i veća potrošnja. Kod nosača na gepek je prednost što ne trebaš paziti hoćeš li negdje zapeti ako ulaziš u garažu ili slično jer je bicikl iza a nedostatak je taj što treba paziti da bicikl ne pokriva svijetla, da ne viri sa strane, a i montaža može oštetiti auto ako se ne pazi baš.

Eto toliko sam saznao o svemu ovome  

S druge strane, ono što ja trebam je da je nosač barem za dvije bicikle, to mi je ok, ne treba biti onaj na koji idu 4+ bicikala (ako pričamo o stražnjim nosačima). Činjenica koja bi mi mogla pomoći u odluci je ta da vozim dosta krupan Cube brdski bicikl sa ramom veličine 21'' i kotačima 29''...

Eto unaprijed se zahvaljujem na svim savjetima i podijeljenim iskustvima.

 🍻 🍻 🍻 🍻 🍻 🍻 🍻

Link to comment
Share on other sites

Imaš Cube sa debelom kvadratnom ramom?

Ja imam AIM (21", 29 kotači) i koristim Thule 532. Jeftin,jednostavan, čvrst. Bike nije nikad preko 20 km na krovu.

 

ili još bolje: Thule 598. Nije velika investicija a odlični su.

Link to comment
Share on other sites

Ja imam 2 komada Thule 532:

image.thumb.png.c397c9b0925ce6b604962964c75ef59d.png

Ovo je slikano na Bodensee, Oko 400km gdje stanujem. Voznja prosla super. Bickli su 29" tako da otrpilike vidis velicinu. Stane fino i nema problema.

Negativno jedno malo glupo sustav montaze, pa cesto mi se dogodi da 2,3 puta stezem bicikle prije nego su potpuno crvsti. Ali nista strane.

Potrosnja goriva, dakle cca 10l plina na 120kmh. na 130 putni komp je uredno pokazivao 17-20l Tako da sam brzo odustao i smanjio brznu. Na nizim brzima nisam nesto primjetio puno vecu potrosnju.

Moja preporuka svakako, ako nema niti planiras ugradivati kuku.

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, nspadic said:

Imaš Cube sa debelom kvadratnom ramom?

Ja imam AIM (21", 29 kotači) i koristim Thule 532. Jeftin,jednostavan, čvrst. Bike nije nikad preko 20 km na krovu.

 

ili još bolje: Thule 598. Nije velika investicija a odlični su.

Hahahahahahahaha, znači bajku je sad 6 godina al da me ubiješ ne mogu sad ovako napamet reći jel rama kvadratna ili je zaobljena. Model je AIM SL. Ali mislim da je s gornje strane ravna, a od ispod je zaobljena. Ok meni bi trebalo za malo veće udaljenosti? Igra li to kakvu ulogu, tipa ako idem doma za Baranju ili na more? I daj mi reci koje imaš šipke poprečne?

 

7 minutes ago, alki9969 said:

gogy imaš kuku na autu?

Nope, nema kuke 😞

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Domba said:

Ja imam 2 komada Thule 532:

image.thumb.png.c397c9b0925ce6b604962964c75ef59d.png

Ovo je slikano na Bodensee, Oko 400km gdje stanujem. Voznja prosla super. Bickli su 29" tako da otrpilike vidis velicinu. Stane fino i nema problema.

Negativno jedno malo glupo sustav montaze, pa cesto mi se dogodi da 2,3 puta stezem bicikle prije nego su potpuno crvsti. Ali nista strane.

Potrosnja goriva, dakle cca 10l plina na 120kmh. na 130 putni komp je uredno pokazivao 17-20l Tako da sam brzo odustao i smanjio brznu. Na nizim brzima nisam nesto primjetio puno vecu potrosnju.

Moja preporuka svakako, ako nema niti planiras ugradivati kuku.

Ok super, to mi se sviđa, a i vidim da je taj 532 model skoro duplo jeftiniji od 598. Onda još samo ostaje pitanje koje poprečne šipke kupiti :) Tnx.

Link to comment
Share on other sites

Glas za krovne nosače. Vozio sam tako bajkove Zg-Orebić do Korčule sa originalnim Renault poprečnim i jeftinim nosačima za bicikle bez ikakvih problema. Išlo se i na druge otoke (Krk, Murter) sa istim setupom, sve bez greške.

Kad staviš bicikle iza, nema više otvaranja gepeka, to mi je bio ključni faktor.

Link to comment
Share on other sites

Ja imam square bar. Iskreno glasne su. Stavio ih prošle godine i par mjeseci vozio. Kada sam skinuo preporod koliko je auto tiši. Odrade svoj posao kako treba ali glasne su. Sada ću definitivno stavljati samo kada vozim bicikle / kutiju na krovu.

Za Corollu gledam wing bar evo. Tako da mislim da ću njih. Razlog je što planiram više voziti kutiju na Corolli i na putovanja od 12+ sati pa da bude što tiše. I opet planiram skidati kada ne koristim.

Link to comment
Share on other sites

Imao sam Thule 591. Prva vožnja 150 km super prošla. Na drugoj od 30 km otkvačio se bicikl. Srecom uvijek vežem bicikle međusobno sa elastičnom trakom pa je ostao gdje je i trebao.
Prodao sam oba 591 nosaca.

598 je druga priča.
Ako kupuješ 598 mislim da ga mogu dobiti za 700 kn, novog u trgovini sa računom. Placanje cash.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, borny said:

Glas za krovne nosače. Vozio sam tako bajkove Zg-Orebić do Korčule sa originalnim Renault poprečnim i jeftinim nosačima za bicikle bez ikakvih problema. Išlo se i na druge otoke (Krk, Murter) sa istim setupom, sve bez greške.

Kad staviš bicikle iza, nema više otvaranja gepeka, to mi je bio ključni faktor.

ja dajem glas za nosač na kuku (ak ju auto ima). imam takav osobno i kad se par puta montira i skine kasnije je SVE gotovo unutar 1 minute

1 - puno je lakše bicikl dignut 20tak cm na taj nosač nego na krov a i po reklamama vidim da je jednoj osobi (pogotovo ženskoj) teško balansirat 1 rukom cijeli bicikl dok drugom hvata centralni nosač)

2 - nosač ima polugu da spustiš/prekloopiš nosač prema podu pa prtljžnik otvoriš kao da ga nema

3 - sam bicikl je stabilniji na nosaču iza nego na kuki.

4 - na AC vozio oko 150 tek toliko da vidim ponašanje i na par km takve vožnje nema nuspojava. (inače vozim oko 10-130)

 

mane:

1 -moram tablicu sa okvira auta prevacit na nosač jer iako se ona vidi i na autu znamo kakvi su naši policajci pa ak mu žena nije dala prošlu noć onda će se hvatat z6a to da se merni tablica ne vidi iz svih kuteva..bla bla...srać srać

2 - ako se motam po manjem gradu (pogotovo u turist. sezoni) nosač je pametno skinut jer ipak na parkingu zauzima više mjesta u dužinu pa ak je auto dugačak (grtandtuur, grand scenic) teško se nalazi parking.

 

edit - imam ovakav nosač

https://biolab.hr/proizvod/nosaci-bicikla-thule/thule-velocompact-2-925-nosac-bicikla-na-kuku-vozila/

 

Edited by alki9969
Link to comment
Share on other sites

Pozdrav i ja razmišljam uzeti nosač za bicikle i ovako nešto mi se sviđa. Bit će to uglavnom za vikend korištenje, a dizanje bicikala na krov mi baš i nije opcija. Ako ima netko iskustva (+ i -) bio bi zahvalan

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Imao sam nosač za stražnja vrata.

Malo ga je bilo nespretno staviti na auto i stegnuti. Ali bio je vrlo funkcionalan. Tri bicikle su visile sa šipki nosača. 

Trenutno za krstaricu (Espace IV) imam nosač koji se hvata u žljeb na krovu, ali visi na stražnjim vratima. Stavi se u 5 minuta. Tri bicikle stoje na nosačima kao što su  oni za krov. Vrata gepeka se dižu zajedno sa nosačem (i biciklama na njemu) i pristup gepeku je dostupan. Ali kad su bicikle gore onda vrata nemogu samostalno stajati, sve skupa je preteško za plinske amortizere. 

Na R4 imam nosač za kuku. Bicikle vise na šipkama nosača. Na kuku se stavi u doslovno 30sekundi. Moj se nemože preklopiti kad je na kuki (jer sam uzeo najjeftiniji mogući thule) pa je gepek nedostupan. 

Po meni jedina mana ovih stražnjih nosača je ta što se biciklama sakriju stražnja svijetla od auta, a to baš nije pametno sa strane sigurnosti.

Zato sam na oba nosača složio dodatna svijetla koja spajam na struju kuke. 

Stražnji nosači su malo jeftiniji od krovnih ali po meni svijetla su nužna 

Ako nemaš kuku (onda nemaš ni utičnicu za svijetla) savjetujem ti ipak krovne nosače. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvala petak na komentaru i osvrtu. Svijestan sam nedostatka vezano za slabo vidljiva stražnja svjetla što nije zanemarivo. Kuku nemam pa tako otpada i takav nosač. Vidjet ću još sve skupa, ali mislim da krovni otpada u startu jer je nepraktično i bučno..

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, petak said:

...

Po meni jedina mana ovih stražnjih nosača je ta što se biciklama sakriju stražnja svijetla od auta, a to baš nije pametno sa strane sigurnosti.

...

I osim što nije pametno, negdje sam pročitao i da je kažnjivo, na nekom forumu.

Ja sam gledao ovako nešto, ovdje mi se čini da su bicikli dovoljno podignuti da se svijetla vide normalno ili se varam? Ovo je model 9105/9106.

image.png.e597b54aecc2fe3a74e26dbdf1eb7f97.png

Link to comment
Share on other sites

Ovi što idu na zatnja vrata znaju cesto zeznuti pantove jer je dodatna težina koja nije predviđena.
Na novijim Renaultima ionako ta zadnja vrata nikako ne stoje i imaju problema sa zapinjanjem o branik.

Link to comment
Share on other sites

Glasam za thule krovne nosače, imam ih na autima 10 godina, nikad nikakvih problema.

Wingbar puno bolje uzeti jer se ništa ne čuje. Ja ih nikad niti ne skidam s auta.

Imam 2 nosača na krovu, jedan jeftiniji onaj 532, koji koristim jako rijetko i jedan onaj skuplji proride, stavljanje i skidanje bicikla je doslovno 10 sekundi. Koristim ga cijelu godinu, stalno.

Na gradskim brzinama nema povećane potrošnje, a za duže rute se ionak ne vozim brzo, bezmomentni auto, tako da isto nema neke vece potrošnje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Moje iskustvo sa drugog foruma. Imao sam Thule na kuku, sad imam krovne nosače na dva auta (za bicikle sam imao Freeride 532, Proride 591 i zadnji radi bajka sam kupio UpRide 599.

Sa drugog foruma citiram:

Zapravo se sve svodi na to koliko često putuješ i sa koliko bicikala. Imao sam onoga na kuku, sada imam krovne.

Sa dodatnim gurtnama + pauci ćeš potrošiti 5-10min više vremena na to da učvrstiš bicikl da ne bježi nikamo. Ona njegova osnovna vezica kod Thulea nije mogla ništa zadržati da se ne miče. Ja sam morao i skidati pedalu prvog bicikla (ako su bila dva) jer mi je inače lupala u branik od Fabije (malo je izbočen branik). Pozitivno je što je to 5x jeftinije rješenje + ne moraš paziti na visinu auta, eventualno kod vožnje paziš da ti te gume što vire van ne lupe u nešto. No to vidiš u retrovizoru pa si uvijek svjestan da voziš bicikle.

Ako se često voziš negdje sa biciklom na autu, onda su krovni ipak bolja opcija. Platiš 5x više i zaboraviš na to. Staviš gore bicikl za 10 sekundi i nemaš brige sa gurtnama i njegovim pomicanjem. Na viskokim autima (tipa Fiat Doblo ili neki SUV) će biti problema, kao i ako si nizak na normalnom autu ili ti je bajk jako težak.
Prvih 5 vožnji si svjestan da imaš bicikl(e) na krovu, kasnije se čovjek opusti i zaboravi da moraš paziti na krošnje, garaže etc. Za sada nisam imao takvih problema, fala bogu.

Poprečni nosači su manje važni od koga su. Ne isplati se davati na Thule 2x više novaca. Oni aero će se čuti na 90+kmh, kvadratni na 70+.
Tu je po meni važno i bolje uzeti kvadratne šipke (najjeftinije). Ako se voziš sa frendovima, koji imaju svoje nosače za bajk, vjerojatno ćete kombinirati da jednom idete sa jednim autom, drugi puta sa drugim i ako imate svi kvadratne šipke, onda ćete na tim nosačima imati jednake načine za montažu i moći ćete sa jednog auta na drugi veoma lagano prebaciti. Ajmo reći u većini slučajeva
Čim krenu nekakvi T adapteri, to su igre bez granica. Različite dužine, navoji, bareli...
Ako se voziš uvijek sam i na svom autu, onda uzmi najjeftinije opet.

Kao što sam rekao, poprečni nosači/šipke je manje važno čije su (Menabo, Thule, Monte ili kako se već zovu). Ja bih osobno uzeo da šipka ide preko čeljusti, da ti stanu 4 bicikla npr. ili bicikl i kutija i takve stvari. 10cm sa svake strane život ponekad znači. Osim ako si esteta, onda uzmi kaj ti se sviđa.
Nosači za bajk - Thule. Od najjeftinijih Freeride 532 modela, do Proride ili UpRide (ako imaš karbonski okvir). To se isplati dati novce, traju godinama i rade fenomenalno. Zamjenski dijelovi su uvijek dostupni. Npr. meni su se one vezice za kotače potrgali nakon 8 godina i za par kunda sam odmah dobio nove. Kod Thule preporuka za Darija kod Chromosovog tornja (Vukovarska - Heinzlova) jer on zna imati za najam, zna imati polovne stvari (jer uzima pod račun stvari od Thule-a) pa prođeš jeftinije i tako. UpRide sam kupio kod Silvija u Slitu i isto mi se pokazao jako korektan. Thule općenito ima uvijek slične cijene svuda. Doslovno je razlika 50kn ako i toliko među dućanima.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam ove koje idu na zadnja vrata otpisao. Iz 2 razloga.

1. 2 bicikla su 25-30kg skupa sa nosačima, a ne vjerujem da su vrata i sve okolo projektirani da toliko više mogu nositi

2. Bicikli se ne mogu sakriti iza vrata da ne strše nigdje. Pri 100kmh vjerujem je još otpor zraka tu koji dodatno gura prema nazad. Dakle još veće opterećenje na zadnja vrata.

Iskreno volio bih probati ove na kuku. Mislim da što se tiče buke je manja, makar niti ovo nije strašno. Nisam mjerio ali mislim 10% više. S tim da Focus nije tih auto. I još velika prednost nosača na kuku je puno lakše postavljanje bicikla. Ja sam pedalom slučajnom zagrebao vrata nakon cca 20km brda (stvarno nisam u formi).

Nedostatak bicikla iza je što je auto duži i širi pa možda parking bude problem. No sa druge strane po Njemačkoj na dosta mjesta sam vidio parking na otvorenom i onda šipka i Max visina 2m... Jednom sam stao prije skinuo bicikle i otišao parkirati pa poslije pokupio vani bicikle.

A sa druge strane tu je cijena. Krovni, novi za 2 bicikla startaju od 384 eura dok za kuku starta od 429 eura. Ako postoji kula nije velika razlika a ako još ide i ugradnja i atest kuke osjeti se.

Sa druge strane ja planiram i krovnu kutiju voziti tako onda krovni nosači imaju više smisla.

Link to comment
Share on other sites

Sad ste me podsjetili, ja sam na kuku imao običnog, 350kn nosač za 3 ili 4 bajka. Nešto slično kao ovi što idu na vrata gepeka. Nisam imao one skuplje nosače kaj se nataknu samo bicikli. Tu je cijena već u rangu krovnih ili čak veća.

Inače, otpor kad su 4 bicikla na krovu i na kuki je nemjerljivo u korist onoga na kuku. Fabia koja je uska, nisu virili bicikli previše van, možda 10cm sa svake strane. S druge strane, ista ta škoda sa 4 bajka na krovu nije išla preko 110kmh na autoputu. Megane sa 1.6 16V i 112ks se manje mučio, ali je trošio 12.5L plina sa klimom i natrpanim autom. Turbo motori će se lakše nositi sa tim otporom.

Link to comment
Share on other sites

Ma mislim ako ću uzimati da ću se odlučiti za krovne, to mi je sad trenutno nekako najprivlačnije. Može samo preporuka nekih poprečnih šipki. Trebam one za prazan krov jer nemam ništa. Gledao samove Thule, i vidm da su cca. 1500kn ima li nešto ok da je jeftinije?

Link to comment
Share on other sites

Imao sam Menabo, Mont Blanc, Thule i trenutno od Renaulta poprečne. Kvadratni presjek (nisu aero). Nema razlike osim u cijeni. Većinom su to 2x2cm čelične šipke. Stavio na krov i  zaboravio na njih. Od Renaulta su za 3 bicikla jer šipka ne ide preko čeljusti prema rubu bicikla, nego su "estetskiji" pa stane bicikl manje.
Sad imam ovo i stanu 3 bicikla:

thule-wingbar-evo-edge-black-roof-bars-vauxhall-mokka-x-5-dr-16-flush-rails-p9405-87505_image.jpg

A po meni je bolje ovo (stane više stvari gore) - imam na Škodi i stanu 4 bajka.

anssems_luggage_trailer_thule_roof_rack_largeimage.jpg

Moje iskustvo da na 4-5 auta što su imali aero nosače, niti jedan nije "radio". Čulo se zujanje na određenoj brzini. Kvadratni presjek krene na 60-70kmh, ovi aero na 80-90kmh.
Thule čelična šipka je 800kn + čeljusti su isto tako. Menabo je jeftiniji, Mont Blanc također. Imaš u Zagrebu Nosači Dario ili tako nešto. Ljudi ih hvale, a cijena je navodno niža (tipa ispod 1000kn). Samo kod njih je najbolje doći sa nosačima za bajk odmah i/ili kutijom. Frend se vraćao kod njih 2-3 puta dok nisu sve poštimali sa tim adapterima, navojima, duljinom vijaka etc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ja sam imao aero i to je bacen novac, bolje se rastegnut na wingbar, ako se nemre rastegnut onda uzet square i za ostatak novaca otici na dodatni izlet...

druga stvar, zujanje uglavnom jace proizvode adapteri koji se montiraju u prostor izmedju vrata i krova, ali isto tako puno ovisi o samom tipu auta i njegovoj aerodinamici.

Megane 2 GT i Scenic 2 primjeri, na Meganu WingBar edge  bez iceg gore se pocne cuti na 130+, a na scenicu WingBar sa 753 fixpoint footpackom se pocne cut na 140+...

bilo koja varijanta nosaca, ako se vozi osnovni nosac + bilo koji nosac bicikla se cuje od 70tak na dalje...

Multivan sa WingBarom Edge se nis ne cuje, jer buku proizvode retrovizori  :yeah::rotfl:

Edited by riceburner
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, MB110 said:

Ja imam wingbar stalno na autu i sa zatvorenim prozorima se ne čuje ništa.

I ja sam tako mislio za square bar pa kada sam skinuo sam čuo tišinu i na 50-60kmh...

Vjerujem da se i wingbar čuje, budem vjerovatno skoro znao i isprobao.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.