Jump to content

Megane 2 Sedan zamjena dijelova na ovjesu?


Vuco

Recommended Posts

Pisao sam na topiku o gumama, da imam osjećaj da svaki auto koji nije moj Megane, kada ga vozim sa bilo kakvim gumama (rent-a-car-ovi su većinom sa eco gumama), imam osjećaj da na kočenju -nije kako treba. Prvo je stara Fabia sa starim Eskimo S3+ po kiši bolje kočila od novih zimskih guma kod mene, a zapravo je okidač bio kad sam se vozio u Focusu sa 5 godina starim Energy Saver-om i na cesti koju vozim 90% vremena (kuća-posao-kuća). Ona je kočila na tom Focusu, da bih stvarno prvi puta u životu dao pridjev "drastično" ili "razlika nebo i zemlja". Auto mu je 12 godina star, nikad diran ovjes, razdrman prednji desni amortizer. Ali - gume koje god ima taj Focus (zimske Ultragrip), oči iskaču van :D. Vozimo se na nogomet svaki tjedan pa ću baš probati izmjeriti mobitelom tu silu.

I sad, kod mene je situacija takva da svi majstori kažu da je ovjes dobar (a i na tehničkom sam zamolio da ga pregledaju bolje pa je čovjek rekao da je stvarno sve OK), mjenjani su amortizeri prije nego sam ga ja kupio (tako mi je rečeno, ali sumnjam u račune ovlaštenog jer bivši gazda je bio naivac, a neke stvari nisu mijenjali sigurno kako su napisali). Ne lupa, ne njiše se preko ležečih, ne zanosi, gume se oduvijek troše ravnomjerno etc. Sedan je visok, daleko od poda, mekan i udoban zapravo auto. Na 130 000km smo i u 13-oj godini života.

Što bi bilo dobro zamijeniti ? Opruge, amortizere i kape amortizera, seleni, kugle, *urci-palci ? Ili obzirom da nema nigdje lufta, samo amortizere ?

Link to comment
Share on other sites

Prvo i osnovno suvozac puno jače osjeca G silu tako da ti nije mjerilo kako si ti osjetio.
Drugo kvaliteta tj.potrošenost asfalta također vrlo bitna , bitnija od same gume.

Amortizeri su vrlo bitni u zaustavnom putu jer guma samo sa dobrim amortizerom ima dobar grip tj.nema poskakivanja.

Najbolje na nekom parkingu ili manje prometnoj cesti stavite oznaku pa izmjeri zaistavni put na oba auta i to ce biti jedini relevantan podatak.Naravno na istom komadu asfalta.

Ima tu jos sitnica u načinu kočenja ali ovaj put nebitno.

Link to comment
Share on other sites

@mata73 To da kao suvozač osjetim jače je i meni palo na pamet, pogotovo jer nemam oslonac/volan u rukama. Morat ću napraviti nekakav test, mobitel sa aplikacijom sa G silom ili to kak veliš ista dionica ceste i kočenje sa jednake brzine (nisam siguran koliko možemo to napraviti bez preciznog GPS-a).
Asfalt i dionicu možemo ponoviti bez problema. Oba auta su kočila na istom mjestu (ne u isto vrijeme i nije bila baš ista brzina u kmh, ali je bila suha cesta i temperatura unutar par stupnjeva razlike; čak je Focus bio po mraku/noći, ja po danu). Petak stiže brzo :D

Uspoređujući sa drugim autima gdje sam bio osobno vozač (i jedini u autu), opet je taj dojam prisutan.

@robyakarider Mislim da je tu sve OK. Evo ispis sa tehničkog od prije tjedan dana:

Lijevo Desno Razlika

1. osovina - radna kočnica 2968N 2782N 6 %

2. osovina - radna kočnica 2245 N 2239 N 0%

Ručna je na nekih 1650N oba kotača. Mislim da je dovoljna sila na radnoj iza da zablokira kotače bez problema.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.