Jump to content

Zamjena turbo punjača, 1.6 dci


Domagoj84

Recommended Posts

Amo redom, znači nakon odrađenog ovoga (u pitanju je bilo zamjena crijeva pritiska u ispušnoj grani u ovlaštenom), nedugo nakon počeo sam primjećivat "fijukanje", ali na laganom gasu. Kako je išlo hladnije vrijeme, čulo se glasnije. Kad se zagrije je nešto tiše, nije drastična razlika. U vožnji iznad nekih 40ak km-h šum guma nadjačava taj zvuk.
Da skratim priču, upravo došao od mehaničara, ovaj put ću ga čekati tjedan i zaobići ovlašteni servis - Turbo ide dolje i za vas par pitanja:
- koji biste servis preporučili (u Splitu mi je preporučen Đikić), u Zagreb bi mogao slati možda (Kirschner, Pinjušić, neki drugi?)
Đikića sam zvao, traži i DPF da se pošalje na čišćenje - pratim razne parametere, pa tako i DPF zadnji tjedan otkad su mi stigli ELM klonovi (torque + PID-ovi i "vechile profile" iz pyrena) - danas sam prvi put "ulovio" regeneraciju, nisam pratio "Regen" flag, ali temperatura DPF-a se popela preko 600 stupnjeva (relativno lagana vožnja), soot sa 17.5 grama se spustio na 0.7, te dok sam došao kući popelo se na 0.9. Dali je moguće da padne na tako nisku razinu? 
- dialogys navodi da se na kompresoru ulaz sa filtera od zraka namaže silikonska mast - dali itko zna o kakvoj je točno masti riječ?
- što se sve još mijenja uz turbo, dialogys navodi ovo sa slike dolje (mislim da su zaboravili nadodati i brtvu između izlaza sa strane turbine i ulaza u DPF) - ono što nije navedeno niti igdje mogu nać - koje brtve idu na šarafe od crijeva dovoda ulja - kako nisu navedene pretpostavljam da se kupe po uzorku
Radi se o brtvi na ovome šarafu ("banjo bolt"):
image.png.21bca93caa44e0aca6dc8db0d2f6b776.png
.. koji idu na crijevo pod brojem 8 ("oil feed"):
image.thumb.png.f2f1347277098dcc2369d7b0b2a11d0e.png
image.thumb.png.1d670b55caa83ca6555d1e073cf362e7.png
 
 
Evo i video za kraj, ovo je uz otvoren prozor u garaži, pa same refleksije od zidova pojačavaju zvuk, vani je dosta tiše, ali i dalje nesumnjivo što je izvor.
https://mega.nz/embed/9shkSYiC#z_axGgr48SUY0-L7XSMo6jQGRCHXdFEVm1fzW1KI5nA
 
Boost pressure je još uvijek ok (narančasto - request, plavo - actual). Zašto ovako "visi" kad se pusti gas, ne znam..
image.thumb.png.917845398f1586443030b422d108d327.png
 
PS. "Proročanstvo default_tongue.png
 



Link to comment
Share on other sites

Prije par tjedana vozio turbine kod Kirschnera koje je kum iz Italije poslao na popravak.
Bio sam kod njega prije par godina i vidi se veliki napredak u organizaciji i tehnologiji.
Sad se vidi za što su specijalizirani.
Preporuka [emoji106]

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hvala @mata73 na preporuci, dok je čovjek iz Italije slao u HR mora da znači nešto!

Muči me jedino dostava, u ZG ne idem prečesto, sjećam se prije letvu volana sam slao busom koju je stric preuzeo, odnio u Hidromehaniku, ali di je to primitivniji uređaj (također u Hidromehanici su je pošteno spakirali za natrag) - turbo bi ipak da onaj tko ga nosi radi to sa osjećajem :)

(npr, putem HP-express sam isto tako prije koju godinu slao pojačalo, doplaćeno "lomljivo" "pažljivo" i takve slične usluge, stiglo na lokaciju sa odvaljenim terminalima zvučnika..)

 

(usput jel može netko od modova ili admina ;) editirat prvi post, ja više ne mogu: obrisati sliku viška na kraju posta, te dio rečenice "Boost pressure se čini uvijek ok (...)." -> promijeniti u "Boost pressure je još uvijek ok (...)" (rečenica iznad grafa zahtjevanog/izmjerenog pritiska).

Edited by Domagoj84
Link to comment
Share on other sites

Izmjenjeno, nadam se da odgovara.
Kum je poslao jer je jeftinije nego u IT a nije prvi put kod njih jer se bavi autima i do sad je uvijek bilo prema dogovoru i odrađeno bez zamjerke.
Pošalji nekako do ZG osim busa pa mogu odbacit do njih.

Link to comment
Share on other sites

Vidiš cijena mi nije uopće pala na pamet kao mogući razlog... Hvala za edit gornjeg posta i

hvala ti za ponudu, imam rodbine u ZG, već spomenuti stric će mi to napraviti rado.

Nije još na redu, kod mehaničara će tek krajem sljedećeg tjedna. Mislio sam sam se ulovit u koštac s tim (iz osobnog zadovoljstva, jer uštede teško da bi bilo - osim što trebam barem dva moment ključa kupit za tu operaciju, vremena za posvetiti se tome trenutno zbilja nemam).

 

Da pitam opet mišljenje ostalih, većinu, ako ne sve stvari sa popisa koje se mijenjaju sa turbinom, čini mi se da se nalaze u ovom kitu:

ELRING 642.470

Jedino mi nisu jasni ovih 6 "brezona" (stud), trebalo bi biti 1 ili eventualno 3 ako sam ja dobro pohvatao manuale i nacrte iz Dialogys-a.

 

OE kit od Renaulta, broj 144D14900R, ako je suditi prema fotografijama, koje ne izgledaju kao "factory" industrijske, dolazi sa jednim brezonom (moguće da onaj od elring-a je takav da pokrije sve opcije raznih modela na koje paše)

Link to comment
Share on other sites

Kolegi na poslu je turbina na 1.5 dci nešto štekala, kod Butke u Virovitici otišao, on daje nekom reparirat, 3000kn je cijela priča izašla.

Link to comment
Share on other sites

Ok turbina, al daj nek vide mehanicari dal je to to, ili postoji neki drugi uzrok zasto je turbina otisla in the first place.Turbine prelaze 15 godina/300tisuca, nebi smjela bas tak brzo otici. Moze , dogada se , al ono vidi da nije nesto dodatno. 

Ulje ne trosi auto?  

Bas da se potrefilo da je i ono crijevo otislo i turbina, ne znam.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, hrvojexyz said:

Ok turbina, al daj nek vide mehanicari dal je to to, ili postoji neki drugi uzrok zasto je turbina otisla in the first place.Turbine prelaze 15 godina/300tisuca, nebi smjela bas tak brzo otici. Moze , dogada se , al ono vidi da nije nesto dodatno. 

Ulje ne trosi auto?  

Bas da se potrefilo da je i ono crijevo otislo i turbina, ne znam.

 

 

U to vrijeme kad je crijevo bilo "šuplje" je potrošnja goriva bila visoka, no premalo je tad vožen auto da bi skužio koliko, dali abnormalno više - da malo teoretiziram, možda je moguće da je tada povremeno višak goriva išao u granu i nepotrebno dizao temperaturu, također i dodatno začađio krilca turbine. Vidit će se sve kad ode u ZG. Dođe mi da je ja odnesem, ali poslat će me van i reć da sam pacijent i šta davim sa analizom i pitanjima. Moguće da je pokušavao raditi regeneraciju i radio post-injection da digne temp DPF-a, koja se vjerovatno jest dizala ali puno sporije nego bi trebala. Ispratio sam ju jučer i zbilja brzo se popenje iznad 600°C. 

Dodatno još... Takav sam da u sve sumnjam i nalazim 100 razloga da propitujem kako srušit bilo koju ideju, iskreno ne bih ruku u vatru da ovaj zvuk 100% nije bio prisutan prije puknuća onog crijeva, možda je bio prisutan, samo dosta dosta tiši (u ovom "sadašnjem obliku" definitivno ga nije bilo).

Otkad sam ga primjetio kod sebe  - dakle nedugo nakon što je napravljen servis crijeva, a tad sam imao uši ko satelitska antena za svaki šum u autu - po gradu sam počeo primjećivat hrpu auta sa ovim zvukom. Nekoliko kuća dalje, čovjek ima bmw e46 dizela, ovakav zvuk samo je glasniji od ičega, 300 metara za njim se čuje. Također i pasat jedan u susjedstvu, glasnoća tu negdje ko moj scenic.

Uz to... Ulje na autu promijeno 4 puta po svemu sudeći prije mene - prvi vlasnik je sa njim radio duge ture (u nekih 2.5 - 3 godine prešao ~54.000km), drugi ga je najverojatnije vozao većinom na kratke relacije. (ovo kad gledam datume iz servisne kako su se kupili kilometri i kad je promjenio vlasnika).

Također, curi mi poklopac lanca - i to otprilike u donjem dijelu, u neposrednoj blizini gdje se spaja crijevo dovoda ulja za turbinu - možda baljezgam gluposti, ali ako iznutra mjesto gdje se spaja crijevo turba i ovaj "vanjski" dio gdje je lanac nisu fizički odvojeni, logički mi je sasvim moguće da se tu gubi nešto pritiska ulja.

Evo na videu ovom se vidi gdje je spoj crijeva dovoda ulja na turbo (nakon par sekundi kad podiže kameru). Ovaj na videu inač je je prilično umazan, kod mene nije ovako tragično.

 

Mehaničar će poskidati dolje to, jučer sam ja bio kod njega da on osluhne, izvor zvuka je prilično jasan. Metodičan je on i jasno mu je da ne odlaze same od sebe.. Još sam ga ja detaljno udavio sa pitanjima o potencijalnim uzrocima i što sve skida i kontrolira prilikom zamjene, na kraju sam mu se ispričao što sam ga "ispila" i otišao dok ne dođem na red za koji dan.

 

Inače evo dolje linkovi na par zanimljivih dokumenta, neki su malo teže štivo, ali iz samog teksta se da naučit, ne trebate testirat modele u njima. 

1) Ovaj je meni posebno zanimljiv i uglavnom lako čitljivo štivo - preporučio bi svima da bace oko, ne samo kad su ovako "samo" zvučni simpotimi u pitanju, već općenito pozadine o raznim "zvukovima" koje turbo kompresor "proizvodi". (da napomenem, kod mene je ovo sa videa koncetrirano nešto ispod 1000  i 1500 Hz, a u vožnji se penje do možda 3000 Hz - dakle to bi u ovom dokumentu bilo str 19. Table 1, "Whistling" (Zviždanje) - uzrok - rotor van balansa ili aksijalna vibracija izvazvana ležajevima (vjerovatno se misli kad se ležaji potroše i dođe do aksijalnog lufta). Čitao sam negdje, nemam izvore, da i garež na krilcima može bacit rotor van balansa (možda se mislilo na carbon build up neravnomjerni). I pusti ga tako da vibrira i kad tad će od te neprekidne vibracije da sve grune. 

https://www.researchgate.net/publication/238194703_Controlling_the_turbocharger_whistling_noise_in_diesel_engines

 

2) Analiza kvarova turba

https://www.researchgate.net/publication/340416853_FAILURE_ANALYSIS_OF_2_LITER_ENGINE_TURBOCHARGERS

 

3) Još jedna analiza, vizualna, bez nekih modela, jednostavno

https://www.rsisinternational.org/conference/4ICMRP2017/papers/214-219.pdf

 

4) Akustika, prilično detaljna analiza, meni iskreno teško štivo

http://kth.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A514184&dswid=-7823

 

5) Malo općenito sa neta

https://www.delphiautoparts.com/gbr/en/resource-center/turbocharger-failure-modes-oil-starvation

 

 

Eto možete reć da sam lud i pacijent, ali da parafraziram stihove TBF-a "du-du-du nema mi pomoći".

Link to comment
Share on other sites

Jel ovo ivan.martinko klon ljudi?? Puno teorije i potkrijepa slikama..

Pa u pravilu ako je on osluhnuo uhom i zakljucio da se skida turbo.. dosta je to velik posao bez nekih konkretnih testova. Velis test punjenja na dijagnostici je dobar. Probao je mehanicar bar rukom jel ima turbina zracnosti? Probao je vakum pumpom testirat pomicanje vnt mehanizma? Jel proban pneumatski ventil koji pokrece vnt turbine? Crijeva da nije koje suplje, gumice na crijevima, vakuum crijeva. Puno je tu faktora prije samog skidanja turba..

  • Haha 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vidit će se, naravno da će ić redom. Do tad šta ima loše u malo teroetiziranja i diskusije. 

Ne ide mi od ruke opisivanje u kratkim crtama, osobno odvajam vrime ode da doprinesem možda nešto sa što detaljnijim opisom događaja ili da drugi iznesu svoja mišljenja i ukažu na ono što je krivo. Zar nije to jedna svrha foruma.

Često kad googlaš po netu nađeš neko imao sličan problem, postavio šturo pitanje, par prijedloga/odgovora dano, i tu priča staje..

Link to comment
Share on other sites

Eto vidiš, ja sam turbo skinuo kad mi je dosadilo što ne radi 😆

Odnio u Beograd, oni poslali u Užice, preuzeo u Beogradu i stoji već godinama u kutiji 😡

Zviždanje se mora čuti, a za stare modele turbina na benzincima je servis bio na 60000 km, sad kako je to za današnje Diesele neznam. Ako ne baca ulje i nema lufta ja nebi dirao.

Link to comment
Share on other sites

On 28. 10. 2021. at 14:04, Lowlife said:

Probao je mehanicar bar

Ma mijenja se turbo na 1.6 dci bez problema, nisu neki kvalitet 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Evo nastavak ove priče, konačno. Auto bio u ovlaštenom na dijagnostiki. Zaključak: turbina za zamjenu, a za sanaciju curenja poklopca lanca (stavlja se novi), motor van. Ponuda: 23.000 kn.

I tako je sad u mehaničara neovlaštenog, motor je vani. 

Turbo sutra stiže kod Kirschnera. Maloprije sam ga imao u rukama i ma koliko jako mrdao osovinu na strani kompresora ili turbine, ja lufta ne osjetim ni u kojem smjeru. Ulje vidim samo na spojevima crijeva od dovoda i odvoda ulja. Baš me zanima što će ustanoviti u Kirschnera...

Malo sam poludio sa dodatnim preventivnim održavanjem, tako da će s zamijeniti set razvoda (lanac, natezači i ostalo), vanjski remen, možda i pumpa vode.

Dpf također skinut i ide na čišćenje u pinjušića.

Kad je već sve razvaljeno.

Edited by Domagoj84
Link to comment
Share on other sites

Bokte.... neznam jel moguće zamjenit taj poklopac lanca bez vađenja motora, vidim da nema baš previše mjesta... možda ima tu netko iskusniji... i meni slini na mome, od kada sam ga kupio...

Link to comment
Share on other sites

Bitna stvar je, kod @lageros-zg Anđelka poklopac original je 3x jeftiniji nego u ovlaštenom.

Mislim da kad je @SOVA radio svoj lanac da su mu bez vađenja motora van to obavili. 

Po stranim forumima se da nac tih 1.6 da su procurili, vidi dali možeš šta progurati da ti Renault sudjeluje u popravku...

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, macan said:

Bokte.... neznam jel moguće zamjenit taj poklopac lanca bez vađenja motora, vidim da nema baš previše mjesta... možda ima tu netko iskusniji... i meni slini na mome, od kada sam ga kupio...

ako ne gubi puno, ne diraj

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kad je već sve raskopano, zamijeni pumpu ulja i njen lanac.

Sent from my SM-G981B using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.