Jump to content

filipbabok

Recommended Posts

Neki igrači su odustali od svojih proizvodnih slotova u tvornicama čipova. Nisu htjeli produljiti ugovore. Htjeli su tako uštedjeti pa ponovno zakupiti kada prođe covid kriza.

To je bio užasno glup potez jer poluvodička industrija bilježi konstantan rast zadnjih XY godina, a proizvodnih pogona kronično nedostaje.

I tako su neki drugi igrači to znali i jedva su dočekali da im europljani prepuste da oni mogu zakupiti :D Sve su uzeli sebi i njima ne fali čipova. Sada europski proizvođači nemaju više od koga zakupiti proizvodne trake jer su sve zauzete.

Nisam nigdje vidio da Hondama i Toyotama fali čipova ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, filipbabok said:

Ja nekako ne pušim tu priču da je nestašica čipova...

Kako samo u auto-industriji, a sva ostala potrošačka elektronika je ok?

Ma nema pola toga. Konkretno IT opreme. Prije par mjeseci gledao monitor nema skoro nista zanimljio, niti je na putu iz kine. Laptopi i slicno, sto ima ima, izbor je uzasan. Sve se smanjilo, Tj ima, ali smanjen izbor. Mobiteli, tj flagshipovi dolaze na kapaljke. Jedva uhvatio 1+9 pro za zenu. Pixel 6 pro nemoguce bilo naci prije cca mjesec dana.

Edited by Domba
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Domba said:

Ma nema pola toga. Konkretno IT opreme. Prije par mjeseci gledao monitor nema skoro nista zanimljio, niti je na putu iz kine. Laptopi i slicno, sto ima ima, izbor je uzasan. Sve se smanjilo, Tj ima, ali smanjen izbor. Mobiteli, tj flagshipovi dolaze na kapaljke. Jedva uhvatio 1+9 pro za zenu. Pixel 6 pro nemoguce bilo naci prije cca mjesec dana.

Ja nisam tako neki manjak niti skučeni izbor uočio, a baš nedavno kupovao laptop i mobitel i slušalice i električni inhalator i el. difuzor i svašta još nešto.

Ciiene nečega jesu veće za 10-20 posto,l nego prije 2-3 god, ali nešto je i pojeftinilo...

Link to comment
Share on other sites

Trenutno pogledao, u Njemackoj je OnePlus 9 PRO vise manje dostupan. Neke kombinacije memorije i boje telefona nisu, ali ajde ima izbora. Google Pixel 6 PRO nedostupan. Mac laptopi dostupni tek sredinom sijecnja.  HP laptopi 1 serija dostupna uz I7 i 13" display... To sam rekao sve je razvodnjeno nazalost. Jednostavno na sve je korona utjecala. Sada da li je direktno ili indirektno tesko za zakljuciti, ali o tome necu.

Link to comment
Share on other sites

htjedoh za šogija malo bolju sušilicu rublja od Boscha...nema, fale čipovi, ima samo osnovna serija, a poskupila 15%

Link to comment
Share on other sites

Ja gledao jučer cijene Megana ko mog...skuplji u prosjeku za 600 do 1000€ nego što su bili prije mjesec dana...wtf...??

Gledam Kadjara kod Jesenovića,gdje sam uzeo svog,slabija razina opreme,godište kao moj,znači ispada godinu dana stariji točno nego kad sam ja kupovao,km skoro pa ko na mom...cijena za keš 2000€ veća nego što je mom bila.
A znači stariji je ,slabije opremljen...
Bome fino to poskupilo...

Link to comment
Share on other sites

Eno vidim cjene Jogera za Hrvatsku , to i daster je negdje tu čak malo i skuplje . E ali ima ovaj trocilindraš tce 110 ks a taj je ipak tehnološki celu generaciju naprijed.  Hidropodizači ventila i direktno ubrizgavanje  sa 10ks više i cjelih 200mn okretnog momenta. A to je ustvari da tako kažem odrezan za 1 cilindar tce130.

Link to comment
Share on other sites

...i ima dvomaseni zamašnjak i sve probleme koje imaju direktaši: čađenje usisnih ventila i potencijalno skupe popravke dizni.

ECO-G sve to nema.

On 11. 12. 2021. at 19:47, filipbabok said:

Ja nisam tako neki manjak niti skučeni izbor uočio, a baš nedavno kupovao laptop i mobitel i slušalice i električni inhalator i el. difuzor i svašta još nešto.

Ciiene nečega jesu veće za 10-20 posto,l nego prije 2-3 god, ali nešto je i pojeftinilo...

Probaj bilo što naručiti u većim količinama unatrag godine i pol.

Kad uđeš u dućan ne vidiš da fali jer kod njih roba stoji i oni se snalaze iz drugih izvora koliko mogu ali uvoznici nemaju pola toga. Na lagerima im fali robe koja dolazi na kapaljku i brzo ode.

Monitori od 2000kn sad koštaju 2700-2800. IPS ekrana nema, sve je više VA matrica, a vraćaju se i TN-ovi. Da ne nabrajam...

Link to comment
Share on other sites

Ali 100g zato u slučaju potrebe štelovanja ventila , a vjerojatno će trebat kad tad i radi plina makar su dosta otporni na plin .  E tada u slučaju da nije skidana glava vadi distribuciju , bregaste , šoljice ventila (nakon mjerenja i zapisivanja zazora) pa onda brusaču na strojnu obradu svaku zasebno sa nutarnje strane. 

U slučaju zamjene  ventila ili nekog zahvata na glavi motora gdje je potrebna demontaža opet nosi glavu brusaču i puno preciznog i skupog rada. Tvornica to nije tako predvidila no nisan vidio niti jednog servisera da ima šoljica raznih dimenzija u ogromnom broju isto kao što se nekad imalo pločica za vozila koja su imala podešavanje pločicama.  A i opet je dosta opsežan posao vađenje bregastih vratila  da bi se izvadile šalice i naravno zamjenile onim odgovarajućim .  Tog napr na tce110 nema nego bregasta djeluje na valjčić klackalive i potiskuje ventil . Dakle vrlo jednostavno i nepotrebno štelovanje ventila .

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, frenchkey said:

Sto bi bilo kad bi bilo, jbg

Je pa upravo tako , nije na odmet znat što bi te moglo čekat u svakoj opciji . Svi se na plinu uskukaju da treba štelat ventile češće nego obično , a ako i nije tako kad tad moraš  provjerit . A onda sljedi gore opisano.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Med0 said:

Monitori od 2000kn sad koštaju 2700-2800

neznam o cemu pricas, ja sam neki dan kupio monitor od 3500+kn za 2600

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Ruske said:

neznam o cemu pricas, ja sam neki dan kupio monitor od 3500+kn za 2600

Baš mi je drago zbog tebe.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja sam sebi kupio monitor 27" prije godinu i pol...neki dan gledam u trgovini gdje sam ja uzeo svoj,isti monitor skuplji za 55€.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nego, natrag na joggera :)

Sasvim ok autic!! Ovo s motorom je bas steta!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da ima ovaj 1.3 motor sa 140 konja, sa tvorničkom plinskom instalacijom, to bi bio top autek

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pa šta će plin na tome, malo to troši i ovako...

Link to comment
Share on other sites

Bezvezan komentar. Ako netko vozi 25000km godišnje, itekako puno znači, koliko god auto trošio.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Isto to mogu reći za motor u Sanderu 1.0 TCe koji sam vozio prije nešto više od godinu dana. Na autoputu ne ubrzava u šestoj brzini, a i u petoj je anemičan. Mora se u četvrtu. Na nižim brzinama na otvorenoj cesti potegne ali na autoputu naglo ostane bez daha. Jogger je vjerojatno još gori po tom pitanju od lakšeg Sandera. Meni osobno ništa od toga nije problem jer je na autoputu sigurno i komforno pretjecati kamione i sa Cliom od 75KS.

Često prolazim pored Roce i u posljednjih mjesec dana svako malo vidim kako netko preuzima svog novog Joggera. Stavio bi ga u najuži izbor da mi treba takav auto iako se mogu pozdraviti s bočnim parkiranjima :D

BTW: uzeo bi tvornički plin bilo kada osim ako nije dokazano da postoje problemi s plinskim sustavom u autu koji kupujem.

Osim toga... plinski motor je klasičan multipoint injection. Benzinac je direktaš pa tu treba pripaziti na čađenje usisnih ventila, FAP i na injectore.

Link to comment
Share on other sites

zakaj, pa bočno parkiranje je laganica, auto je čak i kratak za to kaj nudi - 4.55m, to je cca kao civic HB, a sve limuzine i karavani su dosta duži.

A vjv ima i senzore i kameru, znači on je zanemarivo duži od prosječnog HB kompakt auta.

Link to comment
Share on other sites

Dok si godinama saliven s cliom 2 ko rukavica, dok ti nokat naraste ti smeta. :D Kamoli tek da ti novi prst izraste :zubo:

  • Like 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Ma Clio II 1.2 najsavršeniji auto. Sve drugo ima neku manu. 

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Slazem se! Moj najbolji auto ikad je bio crvena naturpijana dvojka. Kad-tad cu ga otkupit natrag ak ne nadjem trofija :D

Link to comment
Share on other sites

On 05. 05. 2022. at 13:23, AllesGut said:

Da ima ovaj 1.3 motor sa 140 konja, sa tvorničkom plinskom instalacijom, to bi bio top autek

Na tu noviju generaciju motora u Dasteru (150ks) Poljaci masovno ugrađuju plinske instalacije . E sad kako bude sa trajnosti odnosno sa potencijalnim problemima nije mi poznato .

Link to comment
Share on other sites

On 06. 05. 2022. at 6:14, AllesGut said:

zakaj, pa bočno parkiranje je laganica, auto je čak i kratak za to kaj nudi - 4.55m, to je cca kao civic HB, a sve limuzine i karavani su dosta duži.

A vjv ima i senzore i kameru, znači on je zanemarivo duži od prosječnog HB kompakt auta.

Sepeti Clio II i Twingo uđu komotno sa svojih 3.8 metara. Kada svaki dan parkiraš bočno to ti je bitno pogotovo kad se strgan vraćaš s posla na +35 stupnjeva. Nije mi se jednom dogodilo da netko s većim duljim autom nije mogao negdje bočno ukliziti ili mu je bilo pretijesno pa me morao pustiti da se ja parkiram :D

Bio sam do Roce ujutro. Imaju nekoliko Joggera na lageru. Izgleda mi puno veći nego što je. Ne bi nikada rekao da je kraći od Lagune limuzine.

On 06. 05. 2022. at 9:19, moril said:

Ma Clio II 1.2 najsavršeniji auto. Sve drugo ima neku manu. 

Clio II nije savršen, fale mu neke stvari. Nema ratu kredita, nema obavezan kasko, nema CMV porez, nema skupe servise, nema visoku potrošnju iako nije d-zlo, ne fali dijelova...

 

Ne puno brže od mog Clia II :D :D

Evo i crash testa:

 

Prema EuroNCAP-u ispada da je Jogger zapravo produžena karavanska verzija Sandera.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.