Jump to content

Dacia Spring


mata73

Recommended Posts

8 minutes ago, Max said:

Pa vjerojatno zato kaj kad ga potjeras 100 onda posrče struju za 20km a ionak nema neki range.  

Krajnja brzina mu je 120  kmh, naravno nakon dugog zaleta i ako nema uzbrdice pa kad je napokon jednom postigneš počinješ se znojit od nelagode i spuštaš brzinu na 85 km/h i guraš se u zavjetrinu iza kamiona (range mod).. Ocu ti reci da bi se kjurac sa tim konstantno vozio 110-120 km/h. 

Link to comment
Share on other sites

100-110 ne vidim problema nekog, osim na spomenutim usponima, ali vecina autoceste bi trebala proc normalno...velikih uspona ima samo u gk i lici

ugl nebitno, ne vidim neki pretjerani problem

rekao sam pusti sa strane autonomiju, radi brzine ne vidim neki problem

Link to comment
Share on other sites

Svašta bi mogao prožvakat da je cijena korektna, ali taj auto košta ko Clio 1.3 tce edc intense, ili slično ko Captur ECO g plin - Limited. E to ne mogu pušit nikako..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Ruske said:

100-110 ne vidim problema nekog, osim na spomenutim usponima, ali vecina autoceste bi trebala proc normalno...velikih uspona ima samo u gk i lici

ugl nebitno, ne vidim neki pretjerani problem

rekao sam pusti sa strane autonomiju, radi brzine ne vidim neki problem

Jesi ti ikad vozija dalje od Zadra auto cestom.? A to sto vozis 110auto cestom nevidim smisla uopce izlazit na auto cestu, jedino ako vozis kratke dionice.. Bar ja koji iman do Zg 500km pa ti sad skontaj 110kmh ili150kmh na kojim te presretaci nece dirat koliko je to razlike.. 

Edited by macak
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

zasto ne bi mogao sa springom isto na autocestu? sta morate juriti 160 jbt? ja po zaobi rijeckoj idem 70-80, a kad idem u zg ili u dalmaciju 110-120 max, pa da springa vozis 100-110 opet je taman...
sto se tice uticnice, drugi par rukava, ja se samo odnosim sad na to da ne mozes po autocesti ic...ne kuzim sta ste svi sumaheri da nemozete se lijepo mirno voziti 110

Meni su rekli da sam lud kad sam reko da mi u zadnje vrijeme pase tempo 120/130 na autoputu. [emoji28]
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, macak said:

Jesi ti ikad vozija dalje od Zadra auto cestom.? A to sto vozis 110auto cestom nevidim smisla uopce izlazit na auto cestu, jedino ako vozis kratke dionice.. Bar ja koji iman do Zg 500km pa ti sad skontaj 110kmh ili150kmh na kojim te presretaci nece dirat koliko je to razlike.. 

zasto bi morao se voziti 150, ako mi se vozi 110? da, vozio sam dalje i ne vidim koji problem ti opisujes ovdje. kad idem negdje tako, ne zuri mi se. u biti ne zuri mi se nikad, osim kad radim, posto nemam vremena raditi ko volonter svaki dan iza radnog vremena, ako se vozikam tako po propisima (ili ispod)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

ja probam voziti 120-130, ali jednostavno nejde, ako ima prometa..jer ovi u desnoj se voze 90-100, a u lijevoj 150+

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Ruske said:

da, vozio sam dalje i ne vidim koji problem ti opisujes ovdje. 

Ovo sam pitao radi uzbrdica... Koje kazes da su samo u Lici i g H... 

I kazes kad si na poslu onda letis i uredu je krsiti ogranicenje jel ti znas lokalne ceste.... A na auto putu koji je milijon puta sigurniji ti nisu jasni Sumaheri🤔

Edited by macak
  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Ne žurim ni ja po autocesti, ali 100 do 110 je meni barem čisto vucaranje. Kombiji te obilaze. Par puta sam pokušao držati se između 120 i 130 km/h, ali jednostavno ne ide. Nevezano koji auto je u pitanju, držim se 140 km/h najčešće. A to su brzine kojima još nijednog strujića nisam vidio da vozi.

Link to comment
Share on other sites

Spring u ECO modu ne ide preko 100. Za pretpostaviti je da iznad toga srče bateriju.

Također obilazim strujiće koji gmižu u desnoj traci nekad i sporije od kamiona. To nije vožnja na struju. To je mučenje. Moja putna brzina je 110km/h bilo s mojim ili službenim autom. Nikad mi nitko od šefova u niti jednoj firmi nije rekao da se presporo vozim.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ne žurim ni ja po autocesti, ali 100 do 110 je meni barem čisto vucaranje. Kombiji te obilaze. Par puta sam pokušao držati se između 120 i 130 km/h, ali jednostavno ne ide. Nevezano koji auto je u pitanju, držim se 140 km/h najčešće. A to su brzine kojima još nijednog strujića nisam vidio da vozi.

Nisam ni ja [emoji28]
138 top speed [emoji16]
Ima force, ali blokada je na 138 i osjetni cut off snage.

166e48cec8218a2574f668e5a47efb06.png
  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Uz sve to jos dodajte da je vani npr 5-10° i treba ti grijanje, baterija je gotova taj cas, volio bi cuti iskustva onog taksiste dal mu izdrzi baterija sad zimi vise od 7-8 voznji i di je tu na kraju racunica. Da taj spring s tim specifikacijama kosta kao nekada novi ševrole spark imalo bi smisla al ovo mi djeluje daleko previse, na kraju di su te price o naprednim jeftinijim baterijama i na kraju jeftinijim autima na struju kad i dalje kostaju vise od normalnog auta a nude manje 🤔

Link to comment
Share on other sites

Ma taj spring je zalutao u europu, ali sad je moderno biti električar pa ljudi puše taj nikakav nivo kvalitete. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, direstraits said:

Ma taj spring je zalutao u europu, ali sad je moderno biti električar pa ljudi puše taj nikakav nivo kvalitete. 

Ovo potpisujem! 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, josipp said:

Uz sve to jos dodajte da je vani npr 5-10° i treba ti grijanje, baterija je gotova taj cas, volio bi cuti iskustva onog taksiste dal mu izdrzi baterija sad zimi vise od 7-8 voznji i di je tu na kraju racunica. Da taj spring s tim specifikacijama kosta kao nekada novi ševrole spark imalo bi smisla al ovo mi djeluje daleko previse, na kraju di su te price o naprednim jeftinijim baterijama i na kraju jeftinijim autima na struju kad i dalje kostaju vise od normalnog auta a nude manje 🤔

Vjerujem da spring u gradu sa grijanjem na normalnoj temperaturi nekih 20tak C u kabini može prevaliti 150km bez problema. E sada da li je to 7-8 vožnji nemam pojma. Prema nekoj tablici potrošnje troši 15.8kw na 100km. A može brog punjenja primiti 34kw. Baterija je 26.8kw. dakle za 50tak minuta napuni bateriju a za 10tak minuta ima cca 25km dometa. Doslovce ovisi kako taksira ali ako između putnika ima 15-20 min može cijeli dan lagano. Naravno ako ne taksira po Špičkovini gdje nema brzih punjača nego po mjestima gdje ima. I kada god radi pauzu ili čeka je spojen.

BTW kažu u elektro svijetu ABC rule. Always be connected. Što više vozim na struju to više kužim što misle.

Link to comment
Share on other sites

kome je Spring skup, AutoHrvatska je upravo postala uvoznik Kineskih elektrovozila. Hit im je SUV naziva Seres, Model Sereš3

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ma poanta je da za 140tkn to nemoze biti jedini i primarni auto, ja da recimo imam 20t € za pljunut bezveze radije bi kupio neki fun car a ne smetalo 

Link to comment
Share on other sites

To je davno rečeno da ne može biti primarni auto. To je auto sa ciljem. Recimo kolega ti radi 80tak km do posla i 80tak km kući. Dakle 160km dnevno. Ima prvu generaciju Zoe. Plaća 40eura mjesečno najam baterije. Na kući ima Solarne panele + baterije za struju. To je imao prije nego je kupio auto. U Njemačkoj je gotovo normalno kada radi novi krov ili novu kuću da staviš solarne ploče na krov. Barem tu gdje sam ja. Na poslu puni besplatno. Mjesečno ako uzmeš da radi 18 dana (prosjek kada odbiješ godišnji i blagdane) 2880km mjesečno 34560 godišnje za ukupno 480 eura ili 3600kn godišnje. A da vozi to na dizel sa potrošnjom od 4l 1382.4l dizela. Ajmo reći da je prosječna cijena dizela 1.3 eura ili 10kn ispadne 1797.12 eura ili 13824kn. Da zaokruzimo 10k kn godišnje mu ostane na struju. Ako se ne varam od 2013 vozi. Dakle 8 godina što ispadne 80k kn je usparao ili nešto preko 10k eura. Uzmi da je dobio poticaje, on kaže da kvarova nije imao. Na drugoj bateriji je, koju plaća ti 40 eura mjesečno. U preko 270k km ne vjerujem da bi mogao sa dizelom bez nekih kvarova. Troškovi potrošnih dijelova su istom manji. Ulje i filtere nema. Kočnice se manje troše zbog regenerativnog kočenja... Dakle njemu pouzdanija i jeftinija tehnologija za doći na posao.

Što se tiče putovanja, na godišnjem najčešće ide autom i radi po 5000+km. Ode u rent a car i iznajmi auto. Kaže da mu je tako jeftinije nego imati svoj auto. Za 20-30 dana godišnjeg iznajmi nešto i vozi se i ne razmišlja o troškovima auta. 

E sada koliko je to moguće u Hrvatskoj sa prosječnom hrvatskom plaćom... Vjerovatno nije. Ali hrvatska je malo tržište.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, direstraits said:

Ma taj spring je zalutao u europu, ali sad je moderno biti električar pa ljudi puše taj nikakav nivo kvalitete. 

Ovo je najbolji opis.

16 hours ago, Domba said:

Vjerujem da spring u gradu sa grijanjem na normalnoj temperaturi nekih 20tak C u kabini može prevaliti 150km bez problema. E sada da li je to 7-8 vožnji nemam pojma. Prema nekoj tablici potrošnje troši 15.8kw na 100km. A može brog punjenja primiti 34kw. Baterija je 26.8kw. dakle za 50tak minuta napuni bateriju a za 10tak minuta ima cca 25km dometa. Doslovce ovisi kako taksira ali ako između putnika ima 15-20 min može cijeli dan lagano. Naravno ako ne taksira po Špičkovini gdje nema brzih punjača nego po mjestima gdje ima. I kada god radi pauzu ili čeka je spojen.

Vidi koliko vožnji napravi taksist na benzin/dizel/plin u 50min dok strujić stoji i čeka da ga se napuni. I tako svaki dan.

Šta će taksistu 25km dometa? Ajmo ne biti smiješni.

Pogotovo po zimi s upaljenim grijanjem.

To što kapacitet baterije padne 20-30% nije uopće zanemarivo. Uz to napon baterije je niži pri istom opterećenju i time se brže prazni. Nije to kao benzin ili dizel da curi kroz injectore. Elektrokemijska konverzija ne funkcionira na taj način. Efikasnost konverzije padne na minusima. Ne govore ljudi bezveze da po zimi s upaljenim grijanjem imaš jedva više od pola dometa.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Med0 said:

Vidi koliko vožnji napravi taksist na benzin/dizel/plin u 50min dok strujić stoji i čeka da ga se napuni. I tako svaki dan.

Šta će taksistu 25km dometa? Ajmo ne biti smiješni.

Pogotovo po zimi s upaljenim grijanjem.

To što kapacitet baterije padne 20-30% nije uopće zanemarivo. Uz to napon baterije je niži pri istom opterećenju i time se brže prazni. Nije to kao benzin ili dizel da curi kroz injectore. Elektrokemijska konverzija ne funkcionira na taj način. Efikasnost konverzije padne na minusima. Ne govore ljudi bezveze da po zimi s upaljenim grijanjem imaš jedva više od pola dometa.

Ja tebe ne kuzim. Kao prvi vozim auto na struju. Doduse vise zena nego ja. Trenutno cca 6000km na struju. Ajmo ovako. Kona Electric sa 64kw baterijom, Hyudai kaze 484km dometa. Takoder Hyundai kaze potrosnja od 14.3kw. Realno potrosnja oko 16kw i domet oko 375km, po zimi potrosnja oko 17kw i domet oko 350km. Ovo su podaci na bazi nekoliko tisuca km bez klime samo sa ventilacijom, i sa grijanjem preko toplinske pumpe, koju kona ima. E sada Spring nisam siguran da li ima toplinsku pumpu ili grijac, ako je grijac onda nesto vise km izgubi. Ali 50%, daj molim te. Baterije mogu puno vise snage ispucati nego sto trosi grijac od 3kw + motor.

BTW ajde malo citaj sto sam napisao, izmedju putnika da puni. Kada ode na WC da puni, dok zapali da puni. Ako radi pauzu za marendu da puni. Dakle doslovce vidi punjac, idem se pop... i stavi punjac i u 10tak min dobije dometa za 25km...  Auto na struju je koncipiran da ga punis kada god ne vozis. Domet je cisto da ti na dnevnim relacijama, ili ti na poznatim relacijama izdrzi. Krene sa punom baterijom i svako stajanje neka iskoristi za dopunjavanje i siguran sam da moze tako cijeli dan bez problema. I da 200-300km moze izvuci dnevno iz Springa bez problema.

Link to comment
Share on other sites

Najbolje da elektro-taksist nosi punionicu sa sobom u gepeku pa da se prikopča na nju čim izađe iz auta :D

Pitajmo taxi vozača Springa gdje on to piša gdje je priključak svaki puta slobodan. Ili možda trpi dok ne nađe WC+punionicu u tandemu pa se tamo odluči istovariti dok putnici čekaju u taxiju 🤣

Kona je preko 10 puta opozivana zbog tvorničkih grešaka. Njima ništa ne vjerujem.

Imam rodbine u Kanadi pa mi kažu zašto se tamo ne voze strujići. Možda je kod nas to manje izraženo.

Full time taksisti rade cca 150-200km po danu ovisno o relacijama bar tu po Zagrebu. Prvi susjed mi je bio taksist pa znam iz prve ruke. On bi svako jutro moralo imati bateriju na 100% da preživi cijeli dan u Springu što će drastično smanjiti njen vijek trajanja. Uz to, baterija se sigurno brže potroši u gradskim gužvama nego kada tih navodnih 200-300km napraviš na tempomatu ili po WLTPu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Opet ja vozim Konu. Neka je opozvana ali 6000km i 6 mjeseci valjda nešto mogu zaključiti. Auto je na firmu ali ja ga vozim i govorim ti brojke iz iskustva.

Naravno da auto mora biti svaku noć na punjaču da bih mogao tih 150-200km. Sada koliko će trajati baterija. Znam na Zoe što sam gore spomenuo je na oko 220k promijenjena. Puni se 2x dnevno.... Btw moraš uzeti u obzir što se tiče baterije da se ne prazni do kraja, te isto tako ne puni do kraja. Dakle traje duže. Management baterije u mobitelu i autu nije ni sličan.

Inače ne znam kako je u ZGu, ali u Osijeku su punionice često prazne i često blizu bude neka javna ustanova ili kafić... Puno manje automobila sam vidio u Osijeku na punionicama nego u Fuldi....

Inace strujici troše manje baterije u gradu nego na otvorenoj cesti. Više regeneriraju struje i motor treba manje snage razvijati.... I u teoriji i u praksi. Provjereno više puta u 6000km koliko sam napravio.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ne znam kako je u Fuldi, ali u Osijeku nisu ni približno gužvetine kakve su stalno u Zagrebu.

Elektromotor je najmanje učinkovit kada se pokreće i na malim brzinama kada se gmiže u gužvama. Zato kažem da čisto sumnjam da u takvim uvjetima EV može biti učinkovitiji od kruzanja avenijom 60-70km/h. Ako je ipak tako, svaka čast tehnologiji.

Ono što čujem od vozača strujića je da im je hladno u autu po zimi. ICE motor proizvede višestruko više topline nego snage koju prenosi na podlogu. Koliko kW moraju biti grijači od strujića da bi parirao grijanju ICE motora?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.