Jump to content

Dacia Spring


mata73

Recommended Posts

u HR nema punionica u svakoj ulici da se taksisti mogu pristekat izmedu svake voznje mada ih vidim masu da taksiraju al dam se kladit da ne odrade jednaki broj voznji u danu kao ekipa sa klasicnim autima. Dobro, zanemarimo taksiste nek mozda i imaju racunice sa nekim autom koji ima veci domet, sa springom cisto sumnjam. Znaci das 20T eura na springa kao drugi auto u obitelji da bi kroz 10 godina navodno uštedio, ja cu sa istih 20 soma i kroz isto razdoblje 3x godisnje radit servise odrzavat i tocit postojeci auto i jos ce mi ostat a u svakom trenutku bez razbijanja glave o rutama i punionicama mogu otic kud god hocu. Spring po meni nikako ne vrijedi te novce, kazem da je duplo jeftiniji jos bi sve ovo pregrizo al za 100tkn kupis novog logana il kaj vec sa bogatom opremom i za ostatak tocis gorivo, ajmo rec da si 6-7-8 godina miran od vanrednih troskova osim redovnog odrzavanja kaj godisnje uopce nije skupo i bar imas auto s kojim u svakom trenutku bez planiranja rute odes do Pozege na janjetinu ili kao ja neki dan do Šolte i nazad. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja sa Cliom II benzincem koji je usporedive veličine odem od Zagreba do Dubrovnika, vozim se po Dubrovniku i na putu natrag za Zagreb točim u Stonu do vrha 33L od 51L koliko stane u tank.

Da sam išao sa Springom morao bi pažljivo planirati gdje su punionice. Zatim stati na svakoj i provjeriti da li je slobodna jer ona sljedeća možda neće biti. Ako nemam dovoljno baterije do sljedeće punionice onda bi morao čekati da se punionica na kojoj stojim oslobodi i onda još čekati da se auto napuni.

Onda kada bi napunio do 80% onda bi bila dilema: nastaviti putovanje ili čekati još toliko da se napuni do 100%. Jer tko zna da li će mi tih 20% trebati....

A onda nastaviti gmizati 100km/h u ECO modu da ne trošim bateriju.....

Mučenje 🤮

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Med0 said:

Ja sa Cliom II benzincem koji je usporedive veličine odem od Zagreba do Dubrovnika, vozim se po Dubrovniku i na putu natrag za Zagreb točim u Stonu do vrha 33L od 51L koliko stane u tank.

Da sam išao sa Springom morao bi pažljivo planirati gdje su punionice. Zatim stati na svakoj i provjeriti da li je slobodna jer ona sljedeća možda neće biti. Ako nemam dovoljno baterije do sljedeće punionice onda bi morao čekati da se punionica na kojoj stojim oslobodi i onda još čekati da se auto napuni.

Onda kada bi napunio do 80% onda bi bila dilema: nastaviti putovanje ili čekati još toliko da se napuni do 100%. Jer tko zna da li će mi tih 20% trebati....

A onda nastaviti gmizati 100km/h u ECO modu da ne trošim bateriju.....

Mučenje 🤮

Ne samo sa Springom, da ideš sa Teslom ZG -DU moraš dobro planirati p ut (punjenje) i voziti u Range modu.. hebeš to.. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ekipa ne da mi se previše pisati. Ali uspoređivati stari Clio i spring nema smisla. Pogotovo na putovanju. Ideja spinga je novi auto koji je povoljno voziti za dnevne rute (daily commute). Kako sam gore pisao za Zoe. Springa ćeš kupiti za do posla i nazad, a za izlet u Dubrovnik ćeš do rent a cara i iznajmiti auto. Ili ćeš imati drugi auto na benzin / dizel. Auto na struju je jednostavno i pouzdano prijevozno sredstvo za svaki dan. Sve ostalo je moguće ali je muka. 

Možeš u Dubrovnik sa Clio 2 bez problema, ali vjerujem da sa Meganom je lakše i ugodnije., a tek Talisman... Ne radi se što je moguće a što je potrebno.

Radi se i o tome da je mogu ne htjeti kopati po autu. Sam ga servisirati, tražiti korodirane spojeve, nego jednostavno sjesti u auto i voziti. Što automatski znači noviji auto. Sada dalje ako, kao ja mogu imati 2 nova auta i želim ili trebam. Konkretno jedan za mene jedan za ženu. I ako mi država da nešto novaca da me spring ispadne jeftinije i manje zezancije zašto ne?

Baš me zanima, da recimo trebate 2 auta. I da imate relativno novi auto na benzin / dizel (1-2 godinu star koji vam se sviđa) i da trebate manji auto sa kojim svaki dan idete na posao koji može i trebao bi biti novi da li bi ste uzeli spring / Twingo i pokupili poticaje da ispadne jeftinije ili išli na još jedan na fosilna goriva? Pogotovo ekipa iz većih gradova gdje ima punionica ili ekipa koja kod kuće može puniti aute? Stavite se u položaj da 20k eura je onako sasvim ok, više manje kada se uračunaju poticaji svi auti te veličine su tu negdje.

Btw ima i za 8000 eura Opel rocks neka kutija na struju. Ali ovo je baš kutija.

Trenutno moj vozni park izgleda ovako: Corolla hybrid za duže puteve i ako trebamo žena ili ja do grada a Kona je kod drugog. Focus - ako baš ne želim Corollu. Moram ga srediti za prodaju i u oglasnik. Kona elektro - svaki dan do grada ili okolica do cca 150km. Ograničio sam se do 150km samo iz razloga što ne želim plaćati struju koju u firmi dobijem za ništ. U Njemačkoj se punionice plaćaju.

I da planiram možda jedan tjedan ove godine iskoristiti za vožnju okolo. Doslovce veće gradove ići vidjeti. Ideja je ukradena od kolega. Napuniti Konu i otići u prvi veći grad 200-250km daleko. Tamo naći hotel gdje mogu puniti auto. Obići grad staviti auto na punjenje, prespavati pa drugi grad. I tako u 10tak dana napraviti krug od oko 2000km. Još ako se sve poklopi moguće da za struju neću platiti ništ.

I vjerujem da Konu neću voziti u HR. Jednostavno prevelika muka. Ali Corolla dođe bez problema.

I za kraj treba uzeti još u obzir da u zapadnoj Europi sat mehaničara je 100+ eura. Toyota ovlašteni je 150 eura. Mislim da sam vidio u Renault 170 euro. Dakle vi što vozite Clio 2 vrlo brzo dolazimo do toga da recimo zamjena kvačila + zamjena kočnica ako se pogode u isto vrijeme može biti skuplja nego takav Clio. Dijelovi + rad. To je isto razlog zašto.se ljudi na zapadu rješavanju takvih automobila i uzimaju nešto što zahtjeva manje sarafanja.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Problem kod ICE motora je što ga se mora voziti. ICE motoru nikako ne odgovaraju hladni startovi, vrlo kratke relacije niti preparkiravanja auta u hlad. ICE motoru ne odgovara ako dugo stoji da ga se ne vozi. Električnom motoru to ne smeta. Netko kome auto treba vrlo rijetko ili do birca i natrag, za njega je tehnički bolje ići na struju.

Taj komfor se plaća sa 140.000kn+
I glavom u torbi ako se pita EuroNCAP.

Proizvođači su zasigurno svjesni da na EV ima daleko manje održavanja, a time i redovnih servisa nego na ICE autima. Siguran sam da su našli načine kako izmusti lovu na (ne)predviđenim održavanjima. Stoga ne sumnjam da će EV auti u konačnici biti skuplji kako god okreneš.

Odavno nam skuplje prodaju moderniju jeftiniju novu tehnologiju. CD je bio dva reda veličine jeftiniji od gramofonskih ploča. Kutija za CD je bila 3x skuplja od samog CDa, a nama su prodavali CDe dvostruko skuplje nego vinyl ploče. Zašto ne bi tako bilo i sa EV autima? ;)

Kako je @direstraits lijepo rekao "auto koji je zalutao u Europu".

https://www.greencarreports.com/news/1129461_evs-cost-more-to-build-even-after-batteries-get-cheaper

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Med0 said:

Netko kome auto treba vrlo rijetko ili do birca i natrag,

 

3 hours ago, Med0 said:

I glavom u torbi ako se pita EuroNCAP.

Mislim da to ovom gore korisniku ne predstavlja najveći problem u životu. 🤣🤣🤣

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Koliko ja gledam,elektro auto je briga.  Na stranu koliko košta ali je briga. Čitao sam negdje da Tesla izvuče svu struju ako stoji recimo u garaži 10ak dana. Ima videa na tu temu. Čovjek otputovao,ostavio auto u garaži i vratio se a auto mrtav skroz. Razmišljanja gdje ga puniti, moliti Bogu da je punjač slobodan..meni je to tlaka.  Ja svoj stari koji sam platio kikiriki,napunim u stavim u garažu. Lijepo vrijeme i ne vozim se po 10ak dana. Samo bicikl. Dođem 11ti dan ,okrenem ključ i upalim. Nije mi gorivo najveći problem u životu. A neće ni punionice struje biti Bog zna kako jeftine.  Možda da imam garažu s strujom bi i razmišljao ali nemam. Neki dan ujutro idem u grad i vidim na punjaču u centru Teslu 3 . Stoji smrznuta i uštekana. Lika nije briga jel kome drugom treba struja. Računati na kulturu i solidarnost ljudi? Nisam baš takav tip. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

meni je fascinantno da čovjek na 270000 km nije imao nikakvih troškova održavanja. Ajmo usporedit što se sve pokvari ili dotraje na našim ICE autima na toj kilometraži

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, frenchkey said:

meni je fascinantno da čovjek na 270000 km nije imao nikakvih troškova održavanja. Ajmo usporedit što se sve pokvari ili dotraje na našim ICE autima na toj kilometraži

Ako zivis u Njemackoj skoro nista se ne pokvari samo redovni servisi, tam su ceste savrsene ljudi putuju autoputem po 200km na poso i taj cas natuku kilometre. Taksisti kupe novu daciu natuku te kilometre u 4-5 godina i vecinom nista ne mjenjaju, valjda se nestigne nis pokvarit u tak kratkom periodu. Bolje bi bilo racunati sto se sve pokvari i kolka je racunica na oba auta u slucaju nekog prosjecnog hrvata kao recimo mene koji godisnje radi 10tkm i ne mjenja aute kak mu se sprdne vec ga ima 10-15-20 godina, to kolko dam na odrzavanje tolko isto ili cak vise EV nakon 10 godina baci na novu bateriju pa sad dal je jeftinije u 10 godina ne ulozit nista u ev auto pa nakon toga novu bateriju od 7000€ ili te iste novce lagano ulagat u ice auto kroz godine a ako te pogodi sreca neces na novom auta nista dirat prvih 7-8 godina pa tek onda krecu ulaganja. 

19 hours ago, Domba said:

Trenutno moj vozni park izgleda ovako: Corolla hybrid za duže puteve i ako trebamo žena ili ja do grada a Kona je kod drugog. Focus - ako baš ne želim Corollu. Moram ga srediti za prodaju i u oglasnik. Kona elektro - svaki dan do grada ili okolica do cca 150km. Ograničio sam se do 150km samo iz razloga što ne želim plaćati struju koju u firmi dobijem za ništ. U Njemačkoj se punionice plaćaju.

I da planiram možda jedan tjedan ove godine iskoristiti za vožnju okolo. Doslovce veće gradove ići vidjeti. Ideja je ukradena od kolega. Napuniti Konu i otići u prvi veći grad 200-250km daleko. Tamo naći hotel gdje mogu puniti auto. Obići grad staviti auto na punjenje, prespavati pa drugi grad. I tako u 10tak dana napraviti krug od oko 2000km. Još ako se sve poklopi moguće da za struju neću platiti ništ.

I za kraj treba uzeti još u obzir da u zapadnoj Europi sat mehaničara je 100+ eura. Toyota ovlašteni je 150 eura. Mislim da sam vidio u Renault 170 euro. Dakle vi što vozite Clio 2 vrlo brzo dolazimo do toga da recimo zamjena kvačila + zamjena kočnica ako se pogode u isto vrijeme može biti skuplja nego takav Clio. Dijelovi + rad. To je isto razlog zašto.se ljudi na zapadu rješavanju takvih automobila i uzimaju nešto što zahtjeva manje sarafanja.

Masa ljudi nema mogucnost u firmi punit auto besplatno a ko zivi u stanu niti doma.

Eto vidis, i da ides na izlet opet moras razbijat glavu o hotelima, punionicama, pazljivo planirati rutu. Moj izlet na Murteru prije par godina je trebao zavrsiti za 5 dana, u zadnji cas kad je auto bio spakovan za ZG, imamo jos 5 dana free pred sobom dosjetili se ajmo uz obalu prema dole pa gdje nam se svidi stat cemo, bucnut se i u zadnji cas nac na bookingu smjestaj i tako smo uzivali jos 5 dana na moru. Da li ti to mozes sa EL autom a da prilikom svakog stajanja ne guglas di je punionica da ga pristekas malo? Ne jer se strogo moras drzat plana unapred odredenog :)

Za kraj treba uzeti u obzir da svi van balkana zive kao gospoda, imaju para pa je za predpostavit da im nije puno dat 100+€ za sat mehanicara, ili ipak je? Ne zelis prljat ruke i sam si odradit mali servis, budi gospodin i plati mehanicara...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, frenchkey said:

meni je fascinantno da čovjek na 270000 km nije imao nikakvih troškova održavanja. Ajmo usporedit što se sve pokvari ili dotraje na našim ICE autima na toj kilometraži

Mene fascinira što mogu kupiti dva za cijenu jednu jednoga. Dva po 130 tkm . Nebi trebalo ništa krepati u 130 tkm

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, josipp said:

Ako zivis u Njemackoj skoro nista se ne pokvari samo redovni servisi, tam su ceste savrsene ljudi putuju autoputem po 200km na poso i taj cas natuku kilometre. Taksisti kupe novu daciu natuku te kilometre u 4-5 godina i vecinom nista ne mjenjaju, valjda se nestigne nis pokvarit u tak kratkom periodu. Bolje bi bilo racunati sto se sve pokvari i kolka je racunica na oba auta u slucaju nekog prosjecnog hrvata kao recimo mene koji godisnje radi 10tkm i ne mjenja aute kak mu se sprdne vec ga ima 10-15-20 godina, to kolko dam na odrzavanje tolko isto ili cak vise EV nakon 10 godina baci na novu bateriju pa sad dal je jeftinije u 10 godina ne ulozit nista u ev auto pa nakon toga novu bateriju od 7000€ ili te iste novce lagano ulagat u ice auto kroz godine a ako te pogodi sreca neces na novom auta nista dirat prvih 7-8 godina pa tek onda krecu ulaganja. 

Ajde lijepo dodjes u Njemacku i pokazes mi te super ceste? Ja ih iskreno nisam nasao. Ceste su iste kao nase, samo je autoput jedno 10x ako ne i vise prometniji. Sahtovi su isto na pola ceste, pokrpane ceste. neke lijepo plivaju i par dana nakon kise... autoput nije toliko los, ali cim nadju da nesto ne valja zatvore traku i stave 80kmh. I tako...

Ajmo ovako, kupovati sada elektroauto i reci da je auto za 10 godina, je oprosti na izrazu ali glupo. Trenutno tehnologija toliko napreduje da ce za 10 godina to biti stara kanta i na kraju ces morati ti platiti da se rijeses toga. A tek za 20. Dakle u toj prici 10 godina cu voziti isti auto, izbacis van odmah elektro auto... Trenutno je tehnologija takva da je to par godina voznje i ajmo dalje. Sve ostalo nema smisla.

10 minutes ago, josipp said:

Masa ljudi nema mogucnost u firmi punit auto besplatno a ko zivi u stanu niti doma.

Istina. Ja i znam masu ljudi koji imaju para da kupe auto kakav hoce, a nemaju nikakav i voze se autobusom ili vlakom...

10 minutes ago, josipp said:

Eto vidis, i da ides na izlet opet moras razbijat glavu o hotelima, punionicama, pazljivo planirati rutu. Moj izlet na Murteru prije par godina je trebao zavrsiti za 5 dana, u zadnji cas kad je auto bio spakovan za ZG, imamo jos 5 dana free pred sobom dosjetili se ajmo uz obalu prema dole pa gdje nam se svidi stat cemo, bucnut se i u zadnji cas nac na bookingu smjestaj i tako smo uzivali jos 5 dana na moru. Da li ti to mozes sa EL autom a da prilikom svakog stajanja ne guglas di je punionica da ga pristekas malo? Ne jer se strogo moras drzat plana unapred odredenog :)

Vidis ja uvijek, s cim god da idem, rezerviram smijestaj unaprijed. Dodjem ostavim stvari i onda dalje. Nekako rezervirati prije nego sto trebam mi je samo stres. Ovako imam isplanirano i to mi se svida. I po meni imam vise vremena, isplanirao sam prije putovanje i znam kada cu otprilike stici, sto raditi i ne moram misliti gdje cu spavati. Jelda nismo svi isti. I da budem iskren, ne moram guglati gdje punioca, jednostavno stavim gdje zelim ici, auto sam isplanira gdje stanem i koliko dugo. Ali kako sam rekao ovo sto planiram je cisto eto mogu. I zelim vec duze vrijeme sjesti u Auto i obici neke gradove kao sto je Brussels, Antwerp, Rotterdam Hague, Amsterdam i tako. Gradovi su blizu, prije cu lako naci nesto za prenociti i jednostavno recimo 2 tjedna putovati. Ako ne uspijem sve srediti, ili bude previse stresno, sjednem u Corollu i ne moram razmiljati o struji, samo o benziskama. Ovo je cisto bio primjer kako se moze Road Trip napraviti na struju.

21 minutes ago, josipp said:

Za kraj treba uzeti u obzir da svi van balkana zive kao gospoda, imaju para pa je za predpostavit da im nije puno dat 100+€ za sat mehanicara, ili ipak je? Ne zelis prljat ruke i sam si odradit mali servis, budi gospodin i plati mehanicara...

Meni nije puno dati. I da radim to. Ostavim auto, uzmem zamjenski i odvezem se. Kada jave da je auto gotov, vratim zamjenski i popeglam karticu. Ili pak u slucaju Corolle, sve je u Leasingu, osim guma. Apsolutno nije problem. Ali moj Focus ti vrijedi maksimalno 3000 eura. I sada da cekam da se nesto pokvari vece na njemu i da platim ruke + dijelove 2500 ili preko 3000 eura? Da ga sam sarafim isto mi ne pada napamet, ne znam i ne zelim uciti to, platiti cu nekoga dok ja radim nesto trece, ali necu dati vise novaca nego auto vrijedi. To je jedan od razloga zasto u Njemackoj ne vidis cesto 10 - 15 - 20 godina stare automobile. Da li bi ti sada da moras uloziti u svoj auto 90% cijene auta i dalje ga popravljao, ili jednostavno ajmo dalje? Ne radi se sada jel to 10 eura ili 10000 eura, ali 90% od onoga koliko vrijedi tvoj auto? Ili pak 120% od vrijednosti?

I jednom sam pricao, sada nemam pojma, mislim da je Top gear bio, gdje su pokazivali da na Kubi popravljaju, tocnije repariraju svijecice. Jel tebi ikada palo na pamet da rastavljas svijecice i mijenjas elektrode i slicno, ili jednostavno odes i kupis?

Link to comment
Share on other sites

Ajmo pričat i cijeni posjedovanja odnosno vlasništva EV vs ICE auta a ne samo održavanja. Tu bi dobro sve trebalo stavit na papir. EV je skuplji u nabavci, skuplje mu je osiguranje, gume brže troši (zbog dodatne težine), a  jeftinije se voziš (struja vs gorivo) i jeftinije je održavanje..  
 

Ako usporedim Springa i Sanadera -plinaša dolazimo do 30 k kn razlike u nabavnoj vrijednosti, a to je 50-60 tkm goriva. Skuplje osiguranje springa pojede razliku u godišnjem servisu, a i struja nešto košta (čekajte da počmu naplaćivat brze punjače). Sve skupa treba dobru matematiku složit..  A onda dolazimo do održavanja Sanadera vs Springa u koje spasa i trajnost baterije kao i cijena iste..   Sve skupa, ima puno varijabli u igri, ali dok netko ne stavi na papir i domaže suprotno, rekao bi da je ICE još uvijek jeftinije posjedovati nego usporedivi EV.  

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Zamjena baterija u EV vozilima je toliko "isplativa" da je čovjek radije demonstrativno raznjeo Teslu dinamitom nego platio zamjenu dotrajalih baterija:

 

22.000$USD su ga navodno tražili za nove baterije.

Link to comment
Share on other sites

Rasprava se vrti u krug kao i obično :-).

Mislim da svatko za sebe (ako nije impulzivni kupac) treba znati za što mu auto treba staviti na papir +- svakog auta (dizel benzin plin struja hibrid) dali ima garažu dvorište sa utičnicom ili nema dali ima solarne možda i donijeti odluku što mu najviše odgovara.

Primjer recimo žena ima samo gradsku vožnju varijanta da samo korist gas i eventualno kočnicu na EV njoj  vrijedi barem 5-10k kuna. Kuplung ubija. A ICE auto automatskm mjenjač ima svoju cijenu i troškove održavanja + veću potrošnju pa se nakupi sa vremenom.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites



Zamjena baterija u EV vozilima je toliko "isplativa" da je čovjek radije demonstrativno raznjeo Teslu dinamitom nego platio zamjenu dotrajalih baterija:
22.000$USD su ga navodno tražili za nove baterije.





Znao je dobro što radi jer je dobio 1.2 mil klikova u 2 tj.
Znači uskoro će imati dovoljno za novog Teslu.
Link to comment
Share on other sites

@Domba ispada da je ICE auto jednak ili cak jeftiniji naspram EVa, em novi u startu kosta manje em po tvojoj logici za 5 godina ga frknes i bas te briga a u 5 godina neznam bas da ima ulaganja u iznosu razlike kolko je ev skuplji. Mozda je tvoj zivot takav da nemas iznenadnih situacija pa tebi to odgovara ili nevolis iznenadenja. Sad da ti kazem dodi k meni na pivu ili rostilj a udaljen si 200km drek bus doso jer ti je auto bas na punjacu i tek na 30% i neznas kak bus doso a kamoli se vratio doma jer u mom selu i u krugu od 50km nigdje nema brzog punjaca a na klasicnoj uticnici se nebu dovoljno napunio da imas za doma. Eto to ti je jedna moja situacija od prije mjesec dana, zove frend iz PŽ disi kaj ima ak nis ne radis aj doleti sa zenom malo u goste, ja fakat dangubio tada, sjeo u auto i otiso. Kako bi ti to izveo i isplanirao u roku 5min s autom na baterije, tak da nebi nikam niti iso eto kak :) j**es takav zivot kad hrpa zeljeza ogranicava tvoju slobodu, pa zapalio bi auto il ga nebi ni imao da moram mislit dal imam dometa za otic negdje kad mi se prohtije

Edited by josipp
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Evo bas gledam nova najjeftinija kona EV 260tkn, novi i40 ICE vec od 150tkn ( gledam cijene sa sluzbene stranice ) znaci 110tkn razlike pa di ti to stignes ustedit u 5 godina sa strujicem?

Edited by josipp
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, josipp said:

Evo bas gledam nova najjeftinija kona EV 260tkn, novi i40 ICE vec od 150tkn ( gledam cijene sa sluzbene stranice ) znaci 110tkn razlike pa di ti to stignes ustedit u 5 godina sa strujicem?

A dobro, ali razliku će smanjiti poticaj... Osim ako tih 260k nije već s obračunatim poticajem.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, josipp said:

@Domba ispada da je ICE auto jednak ili cak jeftiniji naspram EVa, em novi u startu kosta manje em po tvojoj logici za 5 godina ga frknes i bas te briga a u 5 godina neznam bas da ima ulaganja u iznosu razlike kolko je ev skuplji. Mozda je tvoj zivot takav da nemas iznenadnih situacija pa tebi to odgovara ili nevolis iznenadenja. Sad da ti kazem dodi k meni na pivu ili rostilj a udaljen si 200km drek bus doso jer ti je auto bas na punjacu i tek na 30% i neznas kak bus doso a kamoli se vratio doma jer u mom selu i u krugu od 50km nigdje nema brzog punjaca a na klasicnoj uticnici se nebu dovoljno napunio da imas za doma. Eto to ti je jedna moja situacija od prije mjesec dana, zove frend iz PŽ disi kaj ima ak nis ne radis aj doleti sa zenom malo u goste, ja fakat dangubio tada, sjeo u auto i otiso. Kako bi ti to izveo i isplanirao u roku 5min s autom na baterije, tak da nebi nikam niti iso eto kak :) j**es takav zivot kad hrpa zeljeza ogranicava tvoju slobodu, pa zapalio bi auto il ga nebi ni imao da moram mislit dal imam dometa za otic negdje kad mi se prohtije

Zato kazem drugi auto. Strujic nije za neplanirane stvari. To se slazem.

Dok sam bio u Hrvatskoj ja sam radio u Djakovu, tj svaki dan 90km. Zena je radila u kucnoj njezi sa nasim autom. Imali smo uvijek 2 auta. Sada ja znam da cu dnevno napraviti 90km 45 km na posao 45 km nazad. Ona nije sigurna ali do 20tak km dnevno. Njoj po Osijeku bi bilo super na struju. Meni mozda cak isto. Dakle DRUGI auto koji je za planirane puteve. Struju koristis za tocno odredene stvari, sada da me zoves na rostilj, naravno nije planirano i sjedam u benzinca / dizela i dolazim.

Trenutno ja radim od kuce ili ponekad odem u 350m udaljeni ured. Zena svaki dan ide na posao i radi 10km do posla 10km nazad. Ja nekada popodne odem do teretane (6-7 km, pojma nemam koliko) dakle ajmo reci u prosjeku znam da cu svaki dan napraviti 30km. Kada kod mogu vozim Konu. Ako odlucim sutra za rucak cevape u Frankfurtu (110km do cavapa i toliko nazad) vjerovatno necu ici sa Konom, dugo nije bila na punjacu, sjesti cu Rollu i otici. Iskreno zadnji put smo na staru godinu vozili Rollu jer prije je stajala 2 tjedna. Isli smo na dorucak.

45 minutes ago, josipp said:

Evo bas gledam nova najjeftinija kona EV 260tkn, novi i40 ICE vec od 150tkn ( gledam cijene sa sluzbene stranice ) znaci 110tkn razlike pa di ti to stignes ustedit u 5 godina sa strujicem?

70 000 poticaja, dakle pada na 40 000kn. nemam pojma, mozda? 15000kn po mojoj racunici sa 5l corbe i da corba kosta 10kn je 7500 godisnje... Nemam pojma, fali mi godina :)

Nemam pojma kako se da sloziti Leasing u Hrvatskoj za Elektroaute, ali recimo u Njemackoj je Kona je 159 eura mjesecno uz 10 000 godisnje na 3 godine. Sam moras platiti ucesce koje dobijes kasnije od drzave natrag. Kada sam gledao Twinga on je bio oko 100 eura mjesecno za 10 000 na 4 godine...  Kazem nemam pojma kako je kod nas i da li se moze sloziti leasing da jelda nakon 4 godine vratis auto i to pokrije zadnju ratu... Recimo ovo: https://www.renault.hr/vrste-financiranja/renault-fleksi.html Das ucesce u gotovini, dobijes nazad od drazave imas rate i nakon 4-5 godina vratis auto i dalje svako svojim putem... Vidim da i Dacia ima leasing... Treba provjeriti uvjete.

Link to comment
Share on other sites

apropo dacie, kuzim i jednu i drugu stranu oko koje se prepirete.. zamislite da je to skuter za grad ali s kabinom. i bok. malo sigurniji od skutera, zasticen si ok kise, vjetra i sl. i domet ti je ko na skuteru. auto ce definitivno imat svog kupca, mozda nije idealan za taxiranje al kaj sad.. bude prije na njuskalu :D 

ni sam nisam neki ljubitelj EV, ali za otic do placa, ducana, obavit neke stvari ili eto, za na posao i doma, idealan. jedini je problem kaj kad i ja dodjem u hr, vidim da se ekipa vozi 80kmh+ bez beda, pogotovo po vukovarskoj, slavonskoj i tim vecim cestama..

al kao sto rekoh, skuter jel..

a cijena je kakva je, to je drugi par rukava :D 

Link to comment
Share on other sites

Treba ti drugi mali auto u obitelji. Opcije:

Twingo Limited SCe 65:  93.400kn  (⭐⭐⭐⭐ EuroNCAP)
Dacia Spring Comfort Plus:  148.499kn  (⭐ EuroNCAP)  - 70.000kn poticaja = 78.499kn
Twingo Electric Zen:  170.800kn  (⭐⭐⭐⭐ EuroNCAP)  - 70.000kn poticaja = 100.800kn

Clio V Limited TCe 90:  114.900kn  (⭐⭐⭐⭐⭐ EuroNCAP)
ZOE Life:  250.900kn  (👎 EuroNCAP)

Ako ne uhvatiš poticaje, banana.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I za drugi auto u obitelji bih opet birao ICE automobil niti bih o električnom do daljnjega razmišljao. To je recimo neka moja računica.

U tom slučaju kupim 10-ak godina stari auto B segmenta tipa Clio, 207, Fiesta, neću ni osjetiti tih 3000 eura npr., a vozit ću se u kudikamo boljem automobilu, čiji troškovi će opet kroz par godina ukupno gledano biti jefitniji od Dacije Spring s poticajima. Čak i da hoću novi automobil kao drugi u obitelji, opet bih išao na ICE, kudikamo ozbiljniji automobil kad se već u rezervnoj opciji moram voziti.

Prevelika je razlika u korist toga, a neće ni struja na punjačima uvijek biti free, niti će ih biti slobodnih, kao što je moguće da niti za nekoliko godina neću preseliti iz stana u kuću, i kao da je moguće da za tih nekoliko godina neće biti ukinuti poticaji na električna vozila. Jednostavno previše nepoznanica. BTW, ne znam što je uistinu s tim poticajima, dobiju li to svi ili samo 'najbrži prst'? I ona najveća nepoznanica koja me od toga odbija je činjenica da odmah u startu moraš dati puno veću lovu za nešto, i onda čekati da ti se to možda isplati za par godina. Jednostavno ne volim takve stvari, to mi je kao da sam digao kredit za nešto. Nemam tu onda miran san. Jednostavno previše para u startu za previše 'ako' u nastavku. Godinama čekati da ti se tako velik dio novca vrati. Tko zna što se sve može dogoditi, a onda radije idem na sigurno i vozim ozbiljniji i bolji automobil.

I povrh svega toga s velikom nabavnom cijenom, još da moram razmišljati hoće li biti punjača, hoće li biti besplatni, hoće baterija krepati prije planiranoga (što je opet od jednom jedan veliki trošak). Ne znam. Ne vidim se u takvim računicama. Kupim za 5000 eura Clio 3 1.2 TCe, apoteka stanje s malo km, i zaboravim da sam ga platio i da ga imam kao drugi auto u obitelji. I ako je primarni auto kod žene ili ne znam gdje, s tim drugim Cliom ako je na rezervi odem samo do pumpe i za 5 minuta mogu gdje hoću. Ako mi se primarni pokvari, opet mogu s ovim drugim do Osijeka ili Zagreba, pa i na kraj svijeta ako želim. Lijepo mi povuče, stane u njega sve što pokupim u Kauflandu, pretpostavljam da je duplo bolje napravljen od te Dacije i da se puno ljepše vozi. Što će mi više.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

koliko god se mi  opirali i tupili da su ice jeftiniji i bolji, vrijeme će ih pregaziti. I šta ćemo onda?

Link to comment
Share on other sites

Pričali su i da ćemo se 2022. kretati letećim hoverboardovima i tako bliže i tako dalje, ali to se nije dogodilo. Jednoga dana hoće, ali sumnjam da će to biti tako skoro. Preskupi su i jedan Hrvat koji u prosjeku ima za 13 godina stari automobil o tome može samo sanjati. Država neće vječno davati poticaje, pogotovo kad to postane sasvim normalna pojava na cesti. Pa odakle im. Nadalje, i proizvođači će željeti zaraditi pa će i baterije proizvoditi s kraćim radnim vijekom. Onda će i HEP htjeti zaraditi pa kWh struje danju neće biti 0.90 kn (bubam sad), nego će otići na barem duplo više (rudarenje, bitcoin i grafičke?). Punjači na javim parkiralištima neće biti besplatni jer netko nešto konačno mora i zaraditi. Neće svi imati kuće pa da si stave solarne projekte na krovove, a neki neće moći ili htjeti kupiti kuću, a pružanje kablova s 50 metara visokog nebodera do parkinga pred zgradom em neće biti izvedivo, em i da hoće, bilo bi nakaradno i iznimno opasno. Neće biti moguće putovati na more ili zimovanje (a da ne spominjem odlaske po 1000 km u komadu) osim da planiraš rutu i ubijaš se od stresa i opet ovisiš o božici fortuni (je li uopće ima slobodnih mjesta kod hotela, a kao što sam rekao, tu će i struja biti skupa ili će taj hotel za takve goste imati skuplju tarifu). Novci su u pitanju. Što će onda biti s elektroenergetskom mrežom i njenom pouzdanosti? Koliko će električni automobili generalno biti dobri u NCAP testovima kada svi budemo htjeli prijeći na njih. Kao netko tko je tuđom krivicom imao totalku i neokrznut izašao iz ICE automobila s 5 NCAP zvjezdica ne mogu reći da me i to ne zanima, i to samo zato što sam već puno puta pročitao da 'se Tesla zapalila nakon udarca u...'. Ne znam, ima tu sada još toga o čemu se može pisati. Ne sumnjam da u tome postoji budućnost. Logički gledano, definitivno jest tako. Ali kad će se taj trenutak dogoditi? Koliko je nekome u cilju da potrošač uštedi više a proizvođači (i lobiji) utrže manje? Jednostavno na to i dalje gledam kao nešto što će se dogoditi podosta kasnije od onog što mediji i proizvođači automobila uporno žele javnosti predstaviti. Mene iskreno ne zanima je li to korak prema naprijed ili ne. Ja pomak naprijed (pa taman i nogom u guzicu) gledam samo po debljini svog novčanika. Ako mi drugi auto u obitelji može biti nekoliko godina stari Clio, to je to. Svaka priča o EV mi tu počinje i završava jer mi izbija velike novce u startu. A realno, koliko prosječnome Hrvatu uopće treba drugi automobil u obitelji kad jedva krpaju kraj s krajem i 13 godina starim ICE-om.

Edited by VedranSB
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.