Jump to content

Dacia Spring


mata73

Recommended Posts

On 05. 01. 2022. at 22:06, Max said:

Bas danas čitam u AMS njemačkom tj nekom njihovom podizdanju za kampere o tome kako je Tesla X P90D podbacila užasno na putu od Münchena do Sextena u Dolomitima, 300km, punili su 4 puta ak ne i više, doseg se topio ko snijeg na suncu, uzas, teža sramota za EV. 

Citao i ja to, sa kamp kucicom isli a imali su i problema sa trazenjem punjaca kod nekog hotela 🤣, muka koju doslovno prodes u jednom danu se kod njih odvijala nekoliko dana al eto zasto sa dizelasom to odradit u komadu kad sa EVom mozes svakih 100km prenocit u hotelu platit smjestaj hranu i punjac a nemas di niti kamp kucicu ostavit jer oboje nestane na parkirno mjesto di je punjac 😆, smijurija teska..

Daj boze da zazive ti strujici jednog dana ali sa velikim dometom, ovaj kinez sa 1000km je zanimljiv, pitanje samo kolko ta stvar kosta i dal si to moze priustit sirotinja koja vozi clio 2, punta i slicne kante?

Edited by josipp
Link to comment
Share on other sites

Iz mog kuta gledišta HEP kao jedini opskrbljivač koji u HR koji ima svoju infrastrukturu nije spreman za masovnu poplavu EV niti je stanju za značajna poboljšanja onom brzinom kojom se očekuje porast takvih vozila u svijetu pa tako i kod nas. Osim proizvodnje koja u pojednim periodima nije dostatna ni za potrebe kućanstva i gospodarstva upitno je bi li prijenosna mreža HOPS-a izdržala povećenje a za distributivnu mrežu u kojoj radim sam siguran da bi krahirala bez EV. Zamislimo samo špicu turističke sezone kad nam je EES napregnut preko maksimuma i još da tome dodamo da samo 10% motoriziranih turista dođe s EV. Izgorjeli bismo kao šibica  

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, logan said:

Iz mog kuta gledišta HEP kao jedini opskrbljivač koji u HR koji ima svoju infrastrukturu nije spreman za masovnu poplavu EV niti je stanju za značajna poboljšanja onom brzinom kojom se očekuje porast takvih vozila u svijetu pa tako i kod nas. Osim proizvodnje koja u pojednim periodima nije dostatna ni za potrebe kućanstva i gospodarstva upitno je bi li prijenosna mreža HOPS-a izdržala povećenje a za distributivnu mrežu u kojoj radim sam siguran da bi krahirala bez EV. Zamislimo samo špicu turističke sezone kad nam je EES napregnut preko maksimuma i još da tome dodamo da samo 10% motoriziranih turista dođe s EV. Izgorjeli bismo kao šibica  

@logan 

Ja nisam u toj branši, ali nedavno sam probao nešto brzinski banalno računati  onako po jednostavnom principu i da li sam lud ili sam krivo računao ne znam, ali bi bilo dobro da ti probaš nešto takvo izračunati. Da li je moguće da NE Krško može podržavati istovremeno punjenje samo cca 11.500 EV spojenih na brzi punjač od 50 kw? Ako je ta računica i približno točna mislim da je jasno koliki problem sa strujom ćemo imat u budućnosti..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 06. 01. 2022. at 3:41, fabi said:

EV jesu budućnost, ali pravi ršum će Napravit Kinezi.. Sa ovim je prije 10-ak godina eksperimentirao Reno i nije uspio, ali Kinezi jesu.. Evo battery swap station stigao i u Europu. A i ti kineski auti su postali hebeni, Nio et5 (direktni konkurent Tesli 3) ima range 1000 km i sad još zamisli da bateriju možeš zamijenit u 5 min..  U Kini je već to godinama moguće, a auti su im odlični.. Nio (inače luksuzni brand) je u Kini 2021 prodao više auta od Tesle. Kreću i u Europu… Ovo ja vidim kao bidućnosti EV auta..

 

 

u startu odlicna ideja, ali kasnije lako moze doc do problema koji se s gogorom dogadja.. iako imamo 2000 stanica, gogoro skutera sad vec ima jako puno, i kad korisnik dodje na stanicu, stavi prazne baterije, uzme pune i za par minuta dodje sljedeci i jos mu se posreci, ali onaj treci npr. kad dodje, stanica vise nema pune baterije za izbacit mu.. znaci korisnici gogora sad imaju problem taj da kad zele zamjenit baterije da sve rijedje nalete na one koje nisu full pune.. bas me zanima kakva ce situacija biti krajem ove godine jer se to tu jako brzo sve odvija..

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, fabi said:

@logan 

Ja nisam u toj branši, ali nedavno sam probao nešto brzinski banalno računati  onako po jednostavnom principu i da li sam lud ili sam krivo računao ne znam, ali bi bilo dobro da ti probaš nešto takvo izračunati. Da li je moguće da NE Krško može podržavati istovremeno punjenje samo cca 11.500 EV spojenih na brzi punjač od 50 kw? Ako je ta računica i približno točna mislim da je jasno koliki problem sa strujom ćemo imat u budućnosti..

Vršna snaga NE Krško je nepunih 700 MW i teoretski bi u idealnim uvjetima mogla itovremeno puniti skoro 14000 EV na brzim 50 kW punjačima. U realnim uvjetima bi taj broj bio znatno manji pa onda možemo zamisliti koliko bi nam još nuklearki trebalo za zadovoljiti potrebe samo EV.

Najveći problem punionica EV je velika snaga koja nema kontinuitet i za sobom povlači više negativnih faktora za čitav lanac od proizvodnje, prijenosa pa do distribucije električne energije.  EV na punjaču snage 50 kW za to vrijeme iz mreže vuče struju otprilike ekvivalentnu snazi prosječnih 10 -15 kućanstava ( u ruralnim krajevima čak i više). Zamislite da jedno EV dok se puni vuče snagu  poput manje stambene zgrade.

  • Like 4
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

I onda dode Tesla i postavi supercharger. Njihovi novi modeli vec sada idu do 250kW s punjenjem, a ni ostali puno ne zaostaju.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Stari mi je dugo radio u NE Krško. Znam vrlo pouzdano da Krško isporučuje 600MW od čega pola ide nama, a pola Slovencima.

Nije mi poznato da se Krško može našpanati na 700MW i po kojem protokolu. Rad te nuklearke je vrlo strogo nadziran pa ako isporučuje vršno 700MW onda to mora biti propisano koliko dugo smije tako raditi i pod kojim uvjetima.

Link to comment
Share on other sites

Istina, elektrana je nazivno napravljena na 575-600MW, u meduvremenu je doslo do par nadogradnji, promjenjena je niskotlacna i visokotlacna turbina, neke sitnice na parogeneratoru, uglavnom, sad je oko 700MW... Sto ide pola-pola...

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nego čujem da je nuklearna energija ponovo green? Ako želimo voziti se na struju izgleda da i nemamo puno opcija..

Link to comment
Share on other sites

Meni osobno, nisam siguran koliko green, ali najbolja opcija je 10-15kw solara na krov. I eventualno baterija negdje. Baterija ovisno o potrebi struje preko noći i punjenja auta preko noći. Imaš svoju struju i punis auto na svoju struju. Možda nije zeleno ali je financijski najisplativije. Opet cijene u Hrvatskoj ne znam, u Njemačkoj je 1000 euro po kW bez baterije. Struja košta oko 0.26 centi po kW kada kupujes a kada prodajes 0.08 centi. Vjerujem da će ovo samo ići gore. 

I još što sam vidio "pametne" sisteme gdje na ostatak svoje struje možeš grijati vodu bilo za vodovod bilo za grijanje i naravno puniti auto i slično jako brzo se isplati sustav.

Ja trenutno nemam tako što jedino iz razloga što je stan gdje sam u najmu a nema ništa za kupiti gdje hoću. Kada se nešto i pojavi cijena je takva da bez 2-3 Eurojackpota ne mozes kupiti.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Domba said:

Meni osobno, nisam siguran koliko green, ali najbolja opcija je 10-15kw solara na krov. I eventualno baterija negdje. Baterija ovisno o potrebi struje preko noći i punjenja auta preko noći. Imaš svoju struju i punis auto na svoju struju. Možda nije zeleno ali je financijski najisplativije.

Znači daš 15-20 soma ojra za solar pod uvjetom da imaš dovoljno dvorišta/krova za toliko panela:

Pošten svijet je 09-17h na poslu. Dok dođeš doma 17:30-18:00h. Do tada bye-bye sunce, a nisi ništa ni obavio poslije posla.

A solarima puniti kućne baterije preko dana pa iz baterija u auto preko noći.... još 15-20+ soma ojra za takve baterije. Isplativo do bola :D

No GIF

12 hours ago, Ivan1902 said:

Istina, elektrana je nazivno napravljena na 575-600MW, u meduvremenu je doslo do par nadogradnji, promjenjena je niskotlacna i visokotlacna turbina, neke sitnice na parogeneratoru, uglavnom, sad je oko 700MW... Sto ide pola-pola...

Thx! Nisam to znao.

  • Like 3
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Slažem se sa medom. 10-15 k eura za Solare i još 5 k eura za bateriju, a sve to da bi punio električni auto koji je u startu skuplji 10+ k Eura od usporedivog ICE auta. Hop evo nas na 30 k eura.. Za tu lovu dizel odradi 350 k km👌.

Neisplativo..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Za 5k€ možeš dobiti bateriju oko 15kWh.

S time možeš napuniti otprilike pola kapaciteta Springa jer postoje gubici u elektrokemijskoj konverziji. To je pod uvjetom da s tom baterijom samo puniš auto i da bateriju ne trošiš za napajanje kuće.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Med0 said:

Za 5k€ možeš dobiti bateriju oko 15kWh.

S time možeš napuniti otprilike pola kapaciteta Springa jer postoje gubici u elektrokemijskoj konverziji. To je pod uvjetom da s tom baterijom samo puniš auto i da bateriju ne trošiš za napajanje kuće.

Mada su cjene dobrano pale kako je bilo prije 2 godine... E sad dali ce ici opet gore a najvjerovatnije da hoce jer ce energija biti sve skuplja vidit cemo... Mislim da solari jedino za sada na kuce za internu upotrebu mogu proc... Vi u zgradama je malo tesko mada i to bi moglo.. Iznajmit krov i da vam placaju najam... Pa mozete ulagat u odrzavanje izradu fasade ili sta vec.... 

Link to comment
Share on other sites

Neznam puno o kemijskoj industriji i proizvodnji baterija, ali taj dio mi nikako ne zvuči zeleno, čak mi i istrošeno gorivo od nuklearke više zvuči zeleno nego to....

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Med0 said:

Znači daš 15-20 soma ojra za solar pod uvjetom da imaš dovoljno dvorišta/krova za toliko panela:

Pošten svijet je 09-17h na poslu. Dok dođeš doma 17:30-18:00h. Do tada bye-bye sunce, a nisi ništa ni obavio poslije posla.

A solarima puniti kućne baterije preko dana pa iz baterija u auto preko noći.... još 15-20+ soma ojra za takve baterije. Isplativo do bola :D

Ne pričam o solaru samo za ev. Nego da pokriješ grijanje vode, grijanje kuće, hlađenje i ostalo. Većinu energetske potrebe kuće. Onda ev dolazi kao jedana od stvari koju je logično imati. Vidio sam slične sisteme i pričao sa ljudima koliko novaca troše i smiješno je. Naravno početna investicija je velika.

I da siguran sam da će cijena svih energenata otići puno više gore nego plaće.

Link to comment
Share on other sites

Malo smo OT, ali...

ako isfuraju ovo sa 90-100% novih EV vozila do 2030. godine, struja će brzo postati nova nafta s počecima već ove godine. To znači do 2030. godine višestruko veće cijene nego sada, te raznorazne poreze i namete.

Država ne podnosi kada nešto izvučeš pa makar iz nosa a da oni nisu dobili dio.  Stoga je za očekivati da će se nameti iz litre benzina i litre nafte uvesti i na kWh struje. Također je za očekivati da ćeš morati prijaviti solare na kući, te plaćati porez i namete za to. Vjerojatno ćeš imati godišnju inspekciju svojih solara kao što imaš i inspekciju dimnjaka iz sigurnosnih razloga.

Niti najmanje me ne bi iznenadilo ako bi nam solare periodički snimali dronovima da ne bi nešto muljali sa kWh koje proizvodimo od našeg zajedničkog sunca.

Mislim da ćemo ubrzo vidjeti zašto se zadnjih godina toliko motiviralo da kupujemo energetski štedljive uređaje. Vrijeme jeftine struje uskoro završava.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Napredne države već snimaju ne samo aero, snimaju dodatno sa 4 strane i ne možeš sakriti ništa. Na nivou eu će podići eko namete na dizel vozila, ljude navući da kupe električne i onda dići cijene struje. To se već dešava. Lagano se povećava temperatura, žaba prekasno shvati da je skuhana. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ima li ovdje na forumu vlasnika Dacia Springa da odgovori na nekoliko pitanja?

Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Imao sam priliku vozit Springa. Dobio sam ga na probu/ kao zamjensko vozilo.

Osjećaj u vožnji je po malo čudan. Volan ne stoji ravno ispred tebe nego malo prema vratima. Zbog toga je dojam da i ide nekako u koso.

Prostor za odmor lijeve noge ne postoji kako smo navikli nego je treba smjestiti nekako u koso, ili ravno na pod.

Mene je interesiralo ustvari grijanje. Jer bi ga koristio cijele godine. E ono je stvarno dobro.

Što se tiče same vožnje. Potpuno je upotrebljiv. I zabavan.

IMG20220215174716.jpg

IMG20220216055015.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

da... grijanje ce bit odlicno ali vjv cucla bateriju posto nije heat pump vec rezistivno ako se ne varam... ali zato grije trenutacno sto je odlicno za kratke relacije...

nego jel to cuda uzivo potegne kako... nije tezak i s twingovih 80tak KS bi letia, ali ima konja ka i yugo45 pa mi se pari relativno malo...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.