Jump to content

Modus 1.5 dci ulje


Marijan 21

Recommended Posts

Molio bi ako bi neko mogao skužiti u čemu je riječ.Auto je 2008 , 1.5 dci.Ide normalno čak jako dobro za svoju snagu. Ali unazad mjesec dana sam primjetio da je počeo trošiti ulje. Nije puno ali me brine. Auto uopče ne dimi i ne vidi se da negdje curi.

Jednostavno mi nije jasno šta bi moglo biti.Nadam se da neko ima kakvu ideju.Sve ostalo radi savršeno.

Link to comment
Share on other sites

Možemo samo nagađati.
Koliko km ima?
Ako negdje ne curi ispod motora onda ide kroz auspuh. Može biti turbina, gumice ventila, uljne karike ili pušta neki spoj oko turbine, moguće i karter...
Puno mogućnosti gdje ima problema.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Marijan 21 said:

Molio bi ako bi neko mogao skužiti u čemu je riječ.Auto je 2008 , 1.5 dci.Ide normalno čak jako dobro za svoju snagu. Ali unazad mjesec dana sam primjetio da je počeo trošiti ulje. Nije puno ali me brine. Auto uopče ne dimi i ne vidi se da negdje curi.

Jednostavno mi nije jasno šta bi moglo biti.Nadam se da neko ima kakvu ideju.Sve ostalo radi savršeno.

Koje TOČNO ili koja su ulja do sada ulijevana u motor?
Dakle, molio bih točne nazive u slovo i broj svakog ulja, jer za početak bi to bio poprilično bitan podatak.

S druge pak strane, kako i mata73 kaže, ima tu više čimbenika od kojih se neki čak mogu i vizualno pregledati da li slini negdje i pušta.

Loša i nekvalitetna ulja, a isto tako i kriva ulja jednako tako mogu biti uzrok potrošnje ulja, kao i potrošnje dijelova/komponenti.

Link to comment
Share on other sites

Ako isključimo puštanje ulja jer se pretpostavlja da je to utvrđeno vizualnim pregledom onada je prvo kolika je kilometraža i da li je ona stvarna . Naravno da svi uslovi koji su navedeni prije mogu biti ali treba eliminirat jedan po jedan . Kao prvo ujutro na hladno na ravnom uvjek mjerite ulje . Pa kad se utvrdi da troši treba vidit koliko je to . Važno je vidit i dali auto dimi plavičastim dimom iza u vožnji ili pak kad mu se dade naglo gas na mjestu . A sad kvaliteta ulja , da ako je baš neko smeće inače ne. 

Važno je i da li se auto puno vozi po autocesti  to stoga jer se znadu auti jako ganjat  pa je to razlika nego po lokalnim i otvorenim cestama umjerene vožnje . Meni golf 4 tdi 66kw nikad nije tražio da od izmjene do izmjene dosipavanja . Sad ima 21 godinu i 212000km.  Nisam pazio da je to određena vrsta ulja ali 10w40 bilo koje je uvjek u njemu. Svake godine zamjena bez obzira na kilometre (a kao što vidite nisu veliki za godine). Doduše neprestalno se vozim lokalnim cestama i to na jako kratke relacije. 

Ukoliko se sumnja u kvalitet ulja nije ni to problem zamjenit pa precizno mjerit što se dešava sa potrošnjom. Dali si prvi vlasnik auta ili ti je poznato njegovo porjeklo , mislim radi kilometraže . 

Link to comment
Share on other sites

Hvala vam na odgovorima.Do sada je bilo isključivo ELF ulje.Mada mi je u servisu mehaničar stavio GM ulje.On kaže da je bolje.Ali po promjeni na to ulje primjetio sam da troši.Možda se baš pogodilo.Auto ima stvarnih 98000tkm.Sad dok je hladno kad upalim na hladno vidi se malo dima ali dok se zagrije ništa.Čak sam rekao ženi da vozi iza mene i gleda.Išli na autoput i ništa.Koliko mogu vidjeti mašina je skroz suha.Jedino ga nemam di podiči i skinuti onu plastičnu zaštitu ispod motora pa vidjeti od ispod.Neznam jel bi spajanje na tester bilo riješenje? A i da budem novi sam u Oroslavju pa neznam kamo da otpeljam auto.Ako neko ima kakvu ideju bio bi zahvalan.I zaboravio sam napomenuti da sam ja drugi vlasnik a osobu prije mene poznam.

 

Edited by Marijan 21
upisao dodatne informacije
Link to comment
Share on other sites

Mislim da si sam sebi dao odgovor .. Vrati se na ELF i 99%ces rjesit problem.... 

Edited by macak
Link to comment
Share on other sites

Hvala vam na odgovorima.Do sada je bilo isključivo ELF ulje.Mada mi je u servisu mehaničar stavio GM ulje.On kaže da je bolje.Ali po promjeni na to ulje primjetio sam da troši.Možda se baš pogodilo.Auto ima stvarnih 98000tkm.Sad dok je hladno kad upalim na hladno vidi se malo dima ali dok se zagrije ništa.Čak sam rekao ženi da vozi iza mene i gleda.Išli na autoput i ništa.Koliko mogu vidjeti mašina je skroz suha.Jedino ga nemam di podiči i skinuti onu plastičnu zaštitu ispod motora pa vidjeti od ispod.Neznam jel bi spajanje na tester bilo riješenje? A i da budem novi sam u Oroslavju pa neznam kamo da otpeljam auto.Ako neko ima kakvu ideju bio bi zahvalan.I zaboravio sam napomenuti da sam ja drugi vlasnik a osobu prije mene poznam.
 
Gm ne proizvodi ulje, puni se u necijoj punionici, mjenjaju proizvodaca svakih nekoliko mj a imaju ih i par odjednom tako da tvrditi da je to ulje dobro.. pitaj ga jel zna sta je trenutno u kantici.
Link to comment
Share on other sites

Koliko sam vidio nije u nekoj manjoj kantici a navodno je ulje za opela.E sad točno koje je nemam pojma.

Link to comment
Share on other sites

Pa najlakše je promjenit ulje i filter i pratit kako će stajat potrošnja . Pa valjda se vidi jel pušta vani ili ne , na sto načina možeš vidit ne treba tu nego sve pogledat i amen . Taj motor bi trebao bit sav usran od ulja da bi se to odrazilo na potrošnju .  To je jako malo kilometara  ukoliko su stvarno ti . Vidit ćeš sve kad promjeniš ulje i kad se za koji sat ulje slegne te zapamtiš nivo i zapišeš kilometre . A to ako je stvarno Opelovo ulje ili elfove nema veze . Kazao sam da nikad nisam gledao jel Valvoline ,Castrol, Total ili neki drugi , to jednostavno nema veze. 

To jedino je moguće da je neka lažna pakirana nekakva ulja iako ne vjerujem.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, trapavi said:

Pa najlakše je promjenit ulje i filter i pratit kako će stajat potrošnja . Pa valjda se vidi jel pušta vani ili ne , na sto načina možeš vidit ne treba tu nego sve pogledat i amen . Taj motor bi trebao bit sav usran od ulja da bi se to odrazilo na potrošnju .  To je jako malo kilometara  ukoliko su stvarno ti . Vidit ćeš sve kad promjeniš ulje i kad se za koji sat ulje slegne te zapamtiš nivo i zapišeš kilometre . A to ako je stvarno Opelovo ulje ili elfove nema veze . Kazao sam da nikad nisam gledao jel Valvoline ,Castrol, Total ili neki drugi , to jednostavno nema veze. 

To jedino je moguće da je neka lažna pakirana nekakva ulja iako ne vjerujem.

E tu se varas kad motro"navikne" na neko ulje i sa njim se razradi da vidis kako neka druga ulja srce na oci... Jer su razliciti adativi itd itd...

Link to comment
Share on other sites

Ma nemoj ,  to jednostavno nije istina  provjereno na stotinama auta. Samo nek je specifikacija koja zadovoljava ništa drugo nije bitno . To je jedino bitno i sve drugo ne . 

Link to comment
Share on other sites

Ima i do ulja. Ja sam jedno punjenje stavio Castrol rn720 5w30 i njega je auto konstantno trošio na autoputu od početka. Vratio se na elf iste specifikacije i potrošnja je bila dosta manja, otprilike 2/3 manja. Isti auto, dva uzastopna punjenja ulja.

Link to comment
Share on other sites

Najbitnija je specifikacija ulja , ona mora odgovarat i tu nema spomena . Druga je stvar kad je moguće u autu imat krivotvoreno ulje . Inače ko sam ne mjenja mora imat nekog kome jako vjeruje jer iz velikih bačava je najčešće sipanje u radionicama.

Rekoh da moj a i od šogora na Octaviji sa potpuno istim motorom nikad nije gledano koje marke je ulje i ni ja ni on od zamjene do zamjene ne dosipavamo. Što ima veze Castrol, elf, total, valvolin . Nikad nismo na to gledali . Drugo više od 20 godina sam radio u radionici i recimo dobivali smo Mobil ili castrol ulje , nikad pritužbe ni ništa slično . Jedina je razlika što su nekad bila vozila bez DPF-a  pa je bila potrebna specifikacija iz tog vremena i za recimo napamet govorim turbodizelske motore  ili i jedne i druge. 

Danas cirkulira po sumnjivim nabavkama dosta krivotvorenih ulja , uostalom to ćete nać i na internetu.

Zaboravih da je moguće nazvat na prometnom fakultetu doktora Željka Marušića koji dosta priloga znade pisati . Pa pitajte ima li veze marka ako je specifikacija istovjetna i odgovarajuća.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam oba punjenja kupio u trgovini koja ne prodaje nikakve krivotvorine. Ulje je mijenjano preda mnom, stajao sam u radioni s čovjekom dok ga je mijenjao, direktno iz pakiranja koje sam donio. Auto se u tom razdoblju koristio jednolično, malo otvorene ceste i velika većina, od 90% kilometara na autoputu. Tempomat uvijek koristim na istoj brzini. I na svoje sam oči vidio potrošnju. Castrola ja pio zamjetno, Elf nakon toga skoro ništa. Auto je imao ispod 100 tisuća pravih kilometara. Razlika je jedino bila u brandu ulja. Specifikacija identična. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, MB110 said:

Ja sam oba punjenja kupio u trgovini koja ne prodaje nikakve krivotvorine. Ulje je mijenjano preda mnom, stajao sam u radioni s čovjekom dok ga je mijenjao, direktno iz pakiranja koje sam donio. Auto se u tom razdoblju koristio jednolično, malo otvorene ceste i velika većina, od 90% kilometara na autoputu. Tempomat uvijek koristim na istoj brzini. I na svoje sam oči vidio potrošnju. Castrola ja pio zamjetno, Elf nakon toga skoro ništa. Auto je imao ispod 100 tisuća pravih kilometara. Razlika je jedino bila u brandu ulja. Specifikacija identična. 

I ullje je bilo istih specifikacija , pa tvornice se ne drže ko pijan plota samo jedne marke u prvoj ugradnji i tvorničkim servisima. Upotrebljavaju ulja koja im odgovaraju a to je često više vrsta ulja . Ko u nešto vjeruje neka vjeruje , nazvati recimo ljude kojima je to struka (znanstvenike a ne garažne meštre) pa tako i generalne zastupnike poznatih vrsta ulja vidit ćete što će vam reć . Takvih gluposti ima i u vezi antifriza , ulja za kočnice , hidrauličnog ulja i slično . 

Link to comment
Share on other sites

Ja govorim svoje iskustvo. Moj auto, a sve koje sam imao, pazio sam i održavao vrlo pažljivo. Ulje je uvijek mijenjano na 10000 do 15000 km. Dva uzastopna punjenja, specifikacije 5w30, rn720, marke Castrol i Elf. Uvjeti vožnje jednolični. Što o tome misle znanstvenici, ili netko treći, ne znam, ali ovo sam vidio na svoje oči. Razlike u buci motora, radu, potrošnji goriva nije bilo. Ali u potrošnji ulja je. Elf prije Castrola je počeo trošiti od nakon 10000 km, pa do 12000 kad sam ga mijenjao. To mi je i majstor potvrdio da je normalno za taj motor. Pa sam uzeo Castrol misleći da će možda biti drugačije. I je. Trošio ga je od početka. Elf nakon toga nije. Koliko znam, Renault se godinama držao isključivo Elfa.

Edited by MB110
Link to comment
Share on other sites

Ima veze i vrsta ulja...nekima neko jednostavno ne paše.

Meni je Corsa trošila Mannolovo ulje ko luda,GM(ne znam šta su tad oni koristili) tako tako,Castrol skoro ništa. Iste gradacije.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, trapavi said:

nazvat na prometnom fakultetu doktora Željka Marušić

To treba uraditi. 👍

U međuvremenu usporedba plamišta će objasniti razliku između kastrola i elfa  od kojih oba zadovoljavaju ACEA C4. 

Link to comment
Share on other sites

Evo prije spavanja da se još malo posvetim ovome tekstu i mogućem problemu.

U mojem gornjem obraćanju sam spomenuo da molim TOČNU oznaku/specifikaciju ulja, jer samo ime ELF i GM mi ne znače ništa.
No, idemo redom...
Ukoliko ovaj motor nema DPF, onda mu je potrebna Renault specifikacija RN0710, a što je uglavnom 5W40 ulje, ali od kako je Renault potpisao ugovor sa Castrolom,
od 2018 godine se pojavilo ulje sa Renault specifikacijom RN17 i to je ulje 5W30 i može mijenjati specifikaciju RN0710, ali nikako i nipošto RN0720, a koje je za sve motore sa DPF-om od 2008 godine u ACEA specifikaciji C4.
Dakle, RN17 može mijenjati RN0710 i bez obzira što je 5W30 gradacija, jer je tako rađeno da može mijenjati prethodno ulje.

U tom slučaju imamo dvije opcije koje bi mogle biti u tom godištu za taj motor:
** ako nema DPF, RN0710 (a može i RN17)
ELF EVO900FT 5W40 je ispravno ulje za takav tip motora (bivši SXR) (za RN0710)
CASTROL GTX 5W30 RN17 C3 

** ako ima DPF, onda je RN0720
ELF EVO FULL-TECH FE 5W30
CASTROL GTX 5W30 C4

Naravno, ima još drugih proizvođača ulja koja u svom asortimanu imaju ulja za te dvoje opcije mogućih motora i obavezno treba gledati što piše po pitanju tih RN specifikacija,
a ne samo 5W40 ili 5W30 itd...

GM DEXOS2 5W30 (ako se to ulje koristilo, jer niti od toga nisam dobio specifikaciju, samo ime (to je kao da se kaže da netko vozi Renault marku automobila, ali koji model, koji motor, snaga motora itd...)) nema Renault specifikaciju i mehaničar, ali i trgovac koji to ne zna i svako ulje mu je isto, treba ponovno vratiti u školu ili mu treba poduka o novitetima (koji više nisu tako novi).

U svakom slučaju, vidim da ću morati objaviti jedan tekst o uljima što sam pisao pa će možda biti od koristi, kako krajnjim korisnicima, tako i majstorima i trgovcima koji žele obnoviti gradivo ili poboljšati dosadašnje znanje i još više unaprijediti svoj rad/posao.

Sretno sa otklanjanjem problema 👍 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, lageros-zg said:

ELF EVO900FT 5W40 je ispravno ulje za takav tip motora (bivši SXR) (za RN0710)
CASTROL GTX 5W30 RN17 C3 

Isti slučaj, TBN im nije isti, kao ni plamište. Elf 5w40 je bolje ulje. Isto tako i ELF EVOLUTION RN-TECH ELITE 5W-30 koji ima RN17 C3.

Link to comment
Share on other sites

Isti slučaj, TBN im nije isti, kao ni plamište. Elf 5w40 je bolje ulje. Isto tako i ELF EVOLUTION RN-TECH ELITE 5W-30 koji ima RN17 C3.
Ma mogao sam ja u još detalja, ali nema puno vajde od toga, izgubi se smisao pa od šume se ne vidi drvo.

No, za one koji žele više, jače i još bolje, onda opcije sa uljima na bazi PAO ili Estera (iz grupe 4 i 5 baza ulja što su potpuna sintetska, ne iz mineralne baze).
Castrol se diči da su im velika većina ulja na PAO (PoliAlfaOlefin) bazi, ali nekako u praksi se to ne pokazuje baš tako.

No, to je neka druga tema, a činjenica je da se o motornim uljima ne vodi dobra i kvalitetna briga, kako krajnjih korisnika jer žele uštedjeti, ali i mehaničara i trgovaca koji su: ili loše educirani, ili ih nije briga, ili jednostavno ne znaju.

Poslano sa mog SM-N970F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Inace meni elf fulltech pocne padati razina ulja nakon 8-9000km prijedenih. Nije naravno isto koji brend ulja/aditiva ide u koji motor. Gm ulje nije za te motore a niti nema potrebnu specifikaciju koje god da je stavio.

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav ekipo.Prvo bi se svima zahvalio na odgovorima.Točna spacifikacija ulja koje je sad unutra je Elf 900NF ,5w-40 a i na to sam vozio i prije.Vozi se lokalno a rijetko auto-put a i baš ga se ne ganja.A to neko ulje koje je taj mehaničar stavio ja mislim bilo -30 ali nisam 100% ziher.Drugi mi je rekao da je to ulje ok ali je pre rijetko.Sad vjerujte niš ne kužim.Ali imao sam sličnih problema na fiatu.Tamo sam koristio samo Selenia dok mi lik nije promjenio na Valvolin.I to normalno na svoju ruku a donio sam mu seleniu.Te nakon te projmene zaj... su se štepsli.Kad je kvar otklonjen vratio se na seleniu i više nikad problema.A koliko znate na modusu je sve jako zbijeno i skoro ništa se na vidi.Koliko se uspije vidjeti sve je suho jadino bi morao do nekoga da digne vozilo skine onu zaštitu od ispod pa da vidim da možda ne curi od ispod.Največa pušiona je šta više nism u Zg-u pa tu i nema neki preveliki izbor.Sigurno ima neko ok ali ja još nisam saznao ko.

Edited by Marijan 21
ispravak
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.