Jump to content

Renault od 2030. godine potpuno na struju


Med0

Recommended Posts

Na parkiralištu moje zgrade je 40ak auta. Ajmo reći da svako parkirno mjesto ima jednofazni AC punjač od 16A. To je 640A iliti jedna veća trafostanica. Susjedna zgrada ima otprilike isto toliko parkirnih mjesta. Znači dvije velike trafostanice samo za puniti aute puževim korakom.

Ne vidim da će se to tako biti. Vidim dugačke redove pred ELEN i sličnim punionicama... vidim vozače ICE auta koji sve to gledaju i....

snoop dogg GIF

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mislim da se tu radi o zakonu velikih brojeva, isto kao i za kućanstva, ide se za tim da neće svi u istom trenutku uključiti sva trošila.

A i poznavajući nešto elektrotehnike, to što trošilo traži 16A, ne znači da će ga i dobiti... Samo onda pečenje mesa, ili u ovom slučaju punjenje, trajat će mnogo duže...

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kad toplana u Zagrebu krepa onda svi u Španskom selu upale klime da se griju pa izađe sivi dim iz trafostanice [emoji16]

Kad se svi vrate s mora pa svi odjednom navečer prištekaju svoja električna cestovna prometala na 230V da imaju struje sutra za na posao biti će sivog dima…. [emoji57]

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, pere said:

No, ia najvazniju stvar nisi reko... kaj su kupili???

Ma nešto totalno nezanimljivo. Vauxhall corsu i mislim C3 aircross ili kako se zove od jelkice mali SUV. Najslabiji motori i opreme toliko da nešto ima. Skupo I'm osiguranje pa krenuli ja jeftinim :)

Link to comment
Share on other sites

Šta sam ja kriv što su oni kupili takve aute. Rade od kuće. Kada hoće u centar imaju vlak. Dalje puno ne znam. E da znam još da corsu nisu mogli upaliti a imala manje od 200milja na satu. Od stajanja ispraznio se akumulator :)

Link to comment
Share on other sites

Haha, ma zaebavam se, kaj bi ti bil kriv... nisu ni oni. Njima su ti auti ko da mi kupimo elektroromobil... ono, nek se nadje. Ak crkne il ak od stajanja propadne, nije kraj svijeta. Jbg, svak ima svoje prioritete. Oni ce vjerojatno s 38 moci u penziju :D.

Link to comment
Share on other sites

Kako sam relativno dobar sa njima koliko znam plan im je do 50te raditi u engleskoj, poslije otići negdje gdje ne pada toliko kiše i ima više sunca i tamo živjeti i po potrebi remote odraditi nešto... Btw 38 su jako blizu.

I da stvarno moraš biti mazohist da vozis po Londonu zato jer hoćeš i onda platiš sat parkinga 9 funti. A 1 dan vožnje gradskim prijevozom 4.5 funti i cijeli dan picis busekicima.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 17. 02. 2022. at 14:47, Med0 said:

Na parkiralištu moje zgrade je 40ak auta. Ajmo reći da svako parkirno mjesto ima jednofazni AC punjač od 16A. To je 640A iliti jedna veća trafostanica. Susjedna zgrada ima otprilike isto toliko parkirnih mjesta. Znači dvije velike trafostanice samo za puniti aute puževim korakom.

Ne vidim da će se to tako biti. Vidim dugačke redove pred ELEN i sličnim punionicama... vidim vozače ICE auta koji sve to gledaju i....

snoop dogg GIF

Nezz kako ćete vi u zgradama, meni u kući ide gore 15kw elektrana sa 11kw punjačem, vozim se ajmo reć za free kroz par mj. Me happy. bude se to nekak rješilo ne brini, previše se toga zarolano da bi se odustajalo, rješavat će probleme u hodu 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 17. 02. 2022. at 14:47, Med0 said:

Na parkiralištu moje zgrade je 40ak auta. Ajmo reći da svako parkirno mjesto ima jednofazni AC punjač od 16A. To je 640A iliti jedna veća trafostanica. Susjedna zgrada ima otprilike isto toliko parkirnih mjesta. Znači dvije velike trafostanice samo za puniti aute puževim korakom.

Ne vidim da će se to tako biti. Vidim dugačke redove pred ELEN i sličnim punionicama... vidim vozače ICE auta koji sve to gledaju i....

snoop dogg GIF

Ja se dosta bavim elektranama pa znam neke druge informacije...a to je da naša mreža (a i većina drugih zemalja u EU) ne može danas ni teoretski podržati veliku količinu automobila na struju.

Gledajte to ovako - Hr trenutno troši do 3 GW proizvedene el. energije. Toliko se otprilike i proizvodi, a dio kada fali i uvozi. Svaka nova elektrana (vjetar, solar, hidro, što god) koja se spaja na mrežu da isporučuje proizvedenu el. energiju se gradi oko 5-10 godina. Ako se spaja elektrana od primjerice 50-100 MW onda je potrebno razvijati i mrežu da to može podržati, što je isto dugotrajan proces (em zbog raznih teških terena em zbog imovinsko-pravnih odnosa zemljišta preko kojih se grade svi dalekovodi).

Poanta svega, da bi se priključila jedna nova elektrana, treba puno godina proći da se to omogući. A ako u par godina masovno počneš priključivati automobile, bez obzira što su oni mali potrošaći (iako puno veći od sitne elektronike), bit će ih tisuće. Mreža to neće moći podnijeti jer će istovremeno morati namiriti i sve automobile koji se pune, a i sve ostalo što se danas koristi na struju. O frekvenciji i stabilnosti mreže neću ni pričati, to još dodatno komplicira stvar.

EU se zalijeće zbog zelene politike, proizvođači to prate, a nemaju pojma o energetskoj infrastrukturi i na kraju će ispaštati korisnici kada nastane kaos, a nastat će ako se ovakav tempo brzog prelaska na struju nastavi.

A pitanje zgrada i punjača i svih ostalih punionica me tjera istovremeno na smijeh i plakanje. Jer šanse da će Hr izgraditi takvu infrastrukturu za svako parkirno mjesto je jednaka 0.

Edited by Ninoo
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Ninoo said:

Ja se dosta bavim elektranama pa znam neke druge informacije...a to je da naša mreža (a i većina drugih zemalja u EU) ne može danas ni teoretski podržati veliku količinu automobila na struju.

Gledajte to ovako - Hr trenutno troši do 3 GW proizvedene el. energije. Toliko se otprilike i proizvodi, a dio kada fali i uvozi. Svaka nova elektrana (vjetar, solar, hidro, što god) koja se spaja na mrežu da isporučuje proizvedenu el. energiju se gradi oko 5-10 godina. Ako se spaja elektrana od primjerice 50-100 MW onda je potrebno razvijati i mrežu da to može podržati, što je isto dugotrajan proces (em zbog raznih teških terena em zbog imovinsko-pravnih odnosa zemljišta preko kojih se grade svi dalekovodi).

Ovaj dio se isto pokazao kao relativno netocan. Tj ako gledamo suma u vs suma out stoji ako pretpostavimo da se potrosnja svuda jednako poveca procentualno, ALI

EV kad udje u masovnu uoporabu mozes poticat da se puni tad kad je visak energije u elektricnoj mrezi (a ne da se gase postrojenja) , tako mozes s trenutnim kapacitetom znatno povecati proizvodnju i smanjiti gubitke (pogotovo kod termo ili nuklearki).

Ako si u toj industriji sigurno imas podatak a mozda mozes i podijeliti okvirno, koja je razloika u max vs min potrosnji toku dana i kolko bi vise bilo energije kada bi to ravnomernije. 

8 minutes ago, Ninoo said:

A ako u par godina masovno počneš priključivati automobile, bez obzira što su oni mali potrošaći (iako puno veći od sitne elektronike), bit će ih tisuće. Mreža to neće moći podnijeti jer će istovremeno morati namiriti i sve automobile koji se pune, a i sve ostalo što se danas koristi na struju. O frekvenciji i stabilnosti mreže neću ni pričati, to još dodatno komplicira stvar.

Praksa je pokazala drugacije. Jednak strah je bio na sjeveru (Norveska, Nizozemska, UK). Ali problema jos uvijek nema, 

Nor ima puno struje to stoji ali nema mrezu ka domacinstvima bas nesto jaku.. vecina domacinstva je bez nule (trofazna struja izmedju faza 230V, nule nema) , 1/3 svih reganih vozila je EV (podatak iz 2023, od onda je prodato jos hrpa)

8 minutes ago, Ninoo said:

EU se zalijeće zbog zelene politike, proizvođači to prate, a nemaju pojma o energetskoj infrastrukturi i na kraju će ispaštati korisnici kada nastane kaos, a nastat će ako se ovakav tempo brzog prelaska na struju nastavi.

to su interesi pojedinaca nametnuti kao ideologija vecini.. jbg.. "just stop oil" protesti... 

8 minutes ago, Ninoo said:

A pitanje zgrada i punjača i svih ostalih punionica me tjera istovremeno na smijeh i plakanje. Jer šanse da će Hr izgraditi takvu infrastrukturu za svako parkirno mjesto je jednaka 0.

100% se slazem

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, MilosB said:

Ovaj dio se isto pokazao kao relativno netocan. Tj ako gledamo suma u vs suma out stoji ako pretpostavimo da se potrosnja svuda jednako poveca procentualno, ALI

EV kad udje u masovnu uoporabu mozes poticat da se puni tad kad je visak energije u elektricnoj mrezi (a ne da se gase postrojenja) , tako mozes s trenutnim kapacitetom znatno povecati proizvodnju i smanjiti gubitke (pogotovo kod termo ili nuklearki).

Ako si u toj industriji sigurno imas podatak a mozda mozes i podijeliti okvirno, koja je razloika u max vs min potrosnji toku dana i kolko bi vise bilo energije kada bi to ravnomernije. 

Stvarno ti to ozbiljno? Poticat ćeš da se svi auti pune kad je višak energije? Znači po noći? A što preko dana? A što u ljetnoj sezoni kada dođe još milijun turista i svi se voze kroz dan? Zaboravljaš i da se nuklearke gase, a grade vjetar i solar, to su elektrane koje ne možeš regulirati kako ti hoćeš jer vrijeme diktira proizvodnju. Ne volim kada se guraju ljudi u struku kojom se ne bave.

Također, Norveška ima izobilje proizvodnje, totalno drugačiji koncept mreže, a i drastično manje koriste vožnju automobilima naspram ostatka EU, zato mogu imati svaki 3. električni.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

dečki lajkam raspravu, mislim da bez jako jako puno nuklearki ovo nemre masovno zaživjeti, auta je nenormalno puno

isto tako, nekakvi rokovi za ukidanje ICE auta na silu nametnuti da prije nije komplet osigurana infrastruktura su glupi

Link to comment
Share on other sites

 

18 minutes ago, Ninoo said:

Stvarno ti to ozbiljno? Poticat ćeš da se svi auti pune kad je višak energije? Znači po noći? A što preko dana?

De, poticacu ih da se pune kad je peak potrosnje i koristiti kao argument da nasa mreza to ne moze.. 

Drugo zasto bi punio preko dana ako ti se preko noci napuni i vise nego dosta za par dana voznje. A oni koji bas zele punit danu nek placjau premiju... 

18 minutes ago, Ninoo said:

A što u ljetnoj sezoni kada dođe još milijun turista i svi se voze kroz dan?

to Hrvatksa i sad jako ljepo naplacuje.. cca 2x skuplje nego ostatak evrope, i ako je energija bar 3 puta jeftinija od evrope...  drugo kolko se voze kroz dan ? pricas o onima na AC ili onima po gradovima... 100km dometa bes problema napunis nocu..

18 minutes ago, Ninoo said:

Zaboravljaš i da se nuklearke gase, a grade vjetar i solar, to su elektrane koje ne možeš regulirati kako ti hoćeš jer vrijeme diktira proizvodnju.

ne zaboravljam da je njemacka ugasila sve nuklearke s 3 mjesecom prosle god, ali isto tako ne zaboravljam da je popalila sve stare koksare, da uvozi hrpu energije iz Poljske i Francuske, i da placaju hrpu novca nizozemskim vjetro poljima da ih drze ugasene u momentima kada padne potrosnja da nebi gasili druge...

 

18 minutes ago, Ninoo said:

Također, Norveška ima izobilje proizvodnje, totalno drugačiji koncept mreže, a i drastično manje koriste vožnju automobilima naspram ostatka EU, zato mogu imati svaki 3. električni.

manje koriste osobni auto? ma daj mi pricaj o tome.. prosjenca kilometraza godisnje je preko 20ooo.. vise od njemacke ili juga..  da mi je znat od kuda si izvukao taj podatak :D vecina tesli koje jos nisu ni 8 god su preko 200oookm

 

Drugo, sta je s Nizozemskom i UK koju sam jednako naveo. 

 

 

 

8 minutes ago, AllesGut said:

mislim da bez jako jako puno nuklearki ovo nemre masovno zaživjeti, auta je nenormalno puno

nema ni blizu dosta materijala za izgradnju nuklearki da se snabdevamo s vise od 20% energije iz nuklearki, drugo ne grade se i one ugasene bi morale u ozbiljne remonte. znanje gradnje i remonta je takodje isparilo jer ljudi koji su gradili stare vise ne rade to... 

8 minutes ago, AllesGut said:

isto tako, nekakvi rokovi za ukidanje ICE auta na silu nametnuti da prije nije komplet osigurana infrastruktura su glupi

Ne mozes osigurati infrastrukturu prije nego ima potrebe za nju. Nikad nista nije izgradjeno apriori. Benz crpke su iznikle tek kad je bilo dovoljno ICE auta na cesti (nakon parnih, te EV tada)... Jedino je Tesla preamptivno gradila mrezu kako bi pogurala prodaju vozila.. 

31 minutes ago, Ninoo said:

Ne volim kada se guraju ljudi u struku kojom se ne bave.

umjesto da se duris korigiraj i iznesi cinjenice i brojke a ne povrsna subjektivna misljenja. ;*

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, MilosB said:

prosjenca kilometraza godisnje je preko 20ooo..

Nope 

11-12k je u norveškoj 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

da zvanicna prosjecna je.. nadjoh i ja kasnije podatak.. kad aute imaju i nonici i bakice od 75-80 godina ... 

ako pogledas finn.no vecina na prodaju je mnogo vece prosjecne kilometraze. Ili pak prosta cinjenica mnogo redje naseljenosti i otrebe dnevnog comute-a za ici na posao ako nista drugo. 

ovo je podatak u HR

Prosječni prijeđeni put vozila u Hrvatskoj u 2021. godini iznosio je 11.016 km. (ne navodi se posebno za osobna) 

isti podatak za nor, znaci istina je negde izmedju moje i njegove tvrdnje... 

image.thumb.png.9233744e1fe652b734be0507acaccc8a.png

a samo osoban 11oookm

https://www.ssb.no/en/statbank/table/12575/tableViewLayout1/

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, MilosB said:

znaci istina je negde izmedju moje i njegove tvrdnje... 

🤣

 You ain't right and he's not wrong. 🤣

Danska vozi visok eu prosjek, 15-16k.

Link to comment
Share on other sites

on je napisao da Nor vozi manje od HR i da se ne moze porediti.. 

Hr reganih 1 795 465 osobnih vozila  https://podaci.dzs.hr/2022/hr/29136

Nor reganih 2 917 435 osobnih vozila https://www.ssb.no/en/transport-og-reiseliv/landtransport/statistikk/bilparken

Dk reganih 2 787 553 osobnih vozila  https://www.statista.com/statistics/1008665/stock-of-cars-in-denmark-by-fuel-type/

ako normaliziramo: pomnozimo broj zovila s prosjecnom kilometrazom podeljeno s brojem stanovnika

 HR 1 795 465 * 11 000 / 3 900 000=5064 km/stanovniku

Nor 2 917 435 * 11 000 / 5 400 000=5943 km/stanovniku

 Dk 2 787 553* 16 000 / 5 913 538 = 7542 km/stanovniku

znaci norvezani u prosjeku voze vise od hrvata a danci imaju previse slobbodnog vremena :D :D .. i jbt, sta nije HR bila isto oko 5M stanovnika... 

 

 

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Nema od toga ništa. Ljudi, pa ljeti HEP ima problem kada se klime upale. O čemu mi pričamo. Dužina punjenja plus stanovništvo u zgradama. To je prodavanje magle, pogotovo uz cijene tih automobila. Cilj je potaknuti ljude da manje voze, od toga isto tako nema ništa. Prodaju nam priču o ekologiji i manjim troškovima, a zapravo će ispasti puno skuplje. Kao i kad se krajem 90-ih krenulo s dizelskim common railom, pa nakon toga s EGR-ovima, DPF-ovima, DI motorima i shodno tome VT pumpama, GPF-ovima, rijetkim uljima... sve kao auto će ti manje trošiti i biti zeleniji. Zapravo potpuno suprotno, troškovi popravaka i održavanja takvih automobila otišli u nebo. A i ovaj SUV trend isto tako nikako nije zelen, gume za njega više koštaju, tu zapravo dobavljači najviše trljaju ruke. I tako, može se tu u nedogled. Ali za šest godina ćemo mi itekako voziti isto ovo što sada vozimo.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, MilosB said:

jbt, sta nije HR bila isto oko 5M stanovnika... 

Otišlo nešto u norvešku nešto u Dansku 

Ostalo njemačka austrija švica @pere @Max itd

  • Like 2
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, VedranSB said:

Nema od toga ništa. Ljudi, pa ljeti HEP ima problem kada se klime upale. O čemu mi pričamo. Dužina punjenja plus stanovništvo u zgradama. To je prodavanje magle, pogotovo uz cijene tih automobila. Cilj je potaknuti ljude da manje voze, od toga isto tako nema ništa. Prodaju nam priču o ekologiji i manjim troškovima, a zapravo će ispasti puno skuplje. Kao i kad se krajem 90-ih krenulo s dizelskim common railom, pa nakon toga s EGR-ovima, DPF-ovima, DI motorima i shodno tome VT pumpama, GPF-ovima, rijetkim uljima... sve kao auto će ti manje trošiti i biti zeleniji. Zapravo potpuno suprotno, troškovi popravaka i održavanja takvih automobila otišli u nebo. A i ovaj SUV trend isto tako nikako nije zelen, gume za njega više koštaju, tu zapravo dobavljači najviše trljaju ruke. I tako, može se tu u nedogled. Ali za šest godina ćemo mi itekako voziti isto ovo što sada vozimo.

uh stavljas sve u kosaru ali nije nimalo slicno...

CR vs stari predkomorni TD.. nemoj mi rec da ti je isto vozit ih i da je smao ekologija.. EGR je poceo 80tih u benz motorima... slazem se s vecinom ali nije isto :)

Link to comment
Share on other sites

Znam i jedno i znam i drugo. Nekako generaliziram, ali to je to. Da se shvatiti poanta.

Link to comment
Share on other sites

Ali ja upravo s tim gomilanjem imam problema. Jer je onda ujedno najlakse rasparcat i diskreditirat argument. 

Tvoje nije tolko extremno ali da dam primjer a ista tema.. Jer po tome je i turbo los jer je i on razvijen da bi se povecala efikasnost motora a ne da bi auti imali vise snage (cisto primjera radi).. 

Prica lik o negativnim (objektivnim) stranama EV-a i onda lupi, i kad putujete, 3h treba da se napuni baterija da nastavite put. Mogao je sve reci tocno kad tako "za*ere" motku s takvom budalastinom na kraju nista sta je izgovorio vise ne drzi vodu... 

Meni je problem kad uz svaku pozitivu uguraju neku negativu kako bi njima bilo bolje i s cime imam VELIKE probleme zapravo:

UK: svi novo postavljani punjaci (mislim zadnjih god dana) moraju imat opciju da vlada regulise punjenje - oke, da se regulise max opterecenje, ali ujedno moze odluciti da svako ima na raspolaganju 50km dnevno...

BMW: garancija na baterije ako se koristi super punjac. razumio bi (mozda) za i3 koji je gradski auto ali za i4 i sl... 

generalno forsiranje long range-a no to je nametnuto trzisnom potraznjom... 

 

To da im je cilj da se smanji broj vozila u metropoli mi uopce ne smeta (objektivno ne subjetivno jer volim i ja voziti)... vecina ljudi sjedi 60-90 min u autu a biciklom bi istu udaljenost presli za 15-30 minuta.. tj vecina vozila stoji jer ih je previse..  bez problema bi ostavio kljuc i Tesle i Lagune i koristio bus / vlak da je to optimalno rjesenje jednako brzo kao i autom, a imao RX-8 za gust..

njemci @Max @pere @Domba i svi ostali mogu pisati o tome kolko traje ulaz u grad s AC nakon radnog dana :D (i onda dodju u hr i zale se na jendu guzvu pred naplatnim... a doma svaki dan tako nakon dela i nikom nista :D )

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, MilosB said:

 

De, poticacu ih da se pune kad je peak potrosnje i koristiti kao argument da nasa mreza to ne moze.. 

Drugo zasto bi punio preko dana ako ti se preko noci napuni i vise nego dosta za par dana voznje. A oni koji bas zele punit danu nek placjau premiju... 

umjesto da se duris korigiraj i iznesi cinjenice i brojke a ne povrsna subjektivna misljenja. ;*

To nije durenje nego moja inženjerska struka koja pati kad se drugi petljaju koji se ne bave time i nisu za to školovani. Površno je tvoje znanje o energetici i to nije uvreda nego činjenica, osim ako si kao i ja inženjer elektroenergetike. Niti mi se da objašnjavati energetiku sada niti ima smisla to ovdje, samo ću ti reći da se ne riješava sve pomoću novaca, odnosno većom naplatom. Ti bi naplatio stranicima što točno? Veću premiju? Badava ti to kada tehnologija ne dopušta, odnosno kapaciteti mreže. To što ti ljudima kažeš "punite po noći" badava. Svi će puniti kad hoće i kad njima treba. Osim ako im zabraniš po danu. A što si onda dobio? Samo probleme. A po noći mogu puniti samo oni u kućama sa svojim punjačima. Stotine tisuća automobila po zgradama to neće imati pa će morati puniti negdje drugdje, jel, možda i po danu, jel.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.