ChILd_ReBoRn 40 Posted May 27 Share Posted May 27 Pozdrav momci. Na sreću nisam dugo postao. Scenic mi nije radio neke prevelike probleme. Jutros krenem na posao i piše "check stop&start" Ne svijetli ključ, na prekidaču za paliti i gasiti start/stop je upaljena lampica i ne mogu ga fizički isključiti. Akumulator je AGM, exide.. star možda 2 i pol godine... Ideje? Link to post Share on other sites
ChILd_ReBoRn 40 Posted May 28 Author Share Posted May 28 evo ga od 7h na smart chargeru. Exide akku kupljen 15.11.2019. znaci 2,5g... strahota... 1100 kn govno... Link to post Share on other sites
ChILd_ReBoRn 40 Posted May 31 Author Share Posted May 31 Bad, please replace. Jbt Exide i sranja i sve. Opet ode kila kuna Link to post Share on other sites
fabi 1551 Posted May 31 Share Posted May 31 13 minutes ago, ChILd_ReBoRn said: Bad, please replace. Jbt Exide i sranja i sve. Opet ode kila kuna EXide AGM ili EXide EFB? Meni je na meganu EFB bio original, trajao oko 3.5 godina i sad već 2.5 god imam AGM. AGM bi trebao biti dugotrajniji Link to post Share on other sites
zac7654321 865 Posted June 1 Share Posted June 1 Mozda se novi aku mora kodirat na auto, ko na vag-u? Link to post Share on other sites
dizna 526 Posted June 1 Share Posted June 1 Ma ne mora, samo se klikne da je nova baterija ubačena i teraj miško... Link to post Share on other sites
robyakarider 204 Posted June 1 Share Posted June 1 Na displeju te pita ako je nova baterija kad prvi put das kontakt 1 Link to post Share on other sites
ChILd_ReBoRn 40 Posted June 1 Author Share Posted June 1 On 31. 05. 2022. at 11:44, fabi said: EXide AGM ili EXide EFB? Meni je na meganu EFB bio original, trajao oko 3.5 godina i sad već 2.5 god imam AGM. AGM bi trebao biti dugotrajniji AGM nazalost. Bas gledam da uzmem EFB.. bi mogao imati problema sa elektronikom? Link to post Share on other sites
aquarius 544 Posted June 2 Share Posted June 2 13 hours ago, ChILd_ReBoRn said: AGM nazalost. Bas gledam da uzmem EFB.. bi mogao imati problema sa elektronikom? Ako je tvornički bio AGM, onda i nadalje samo AGM. Evo ti presjek cijena za AGM 70Ah: https://beren.hr/start-stop-akumulatori/ On 01. 06. 2022. at 8:48, zac7654321 said: Mozda se novi aku mora kodirat na auto, ko na vag-u? Ne treba Link to post Share on other sites
fabi 1551 Posted June 2 Share Posted June 2 21 hours ago, robyakarider said: Na displeju te pita ako je nova baterija kad prvi put das kontakt Na meg 3 ne pita ništa, spoji, pali, vozi 1 minute ago, aquarius said: Ako je tvornički bio AGM, onda i nadalje samo AGM. Evo ti presjek cijena za AGM 70Ah: https://beren.hr/start-stop-akumulatori/ Kod mene ke tvornički bio EFB, taj isto podržava SS, ali AGM bi trebao biti bolji Link to post Share on other sites
aquarius 544 Posted June 2 Share Posted June 2 EFB je klasičan akumulator s tekućim elektrolitom, ali s pojačanim pločama i separatorima kako bi mogao izdržati veći broj startanja AGM je akumulator s elektrlitom upijenim u staklena vlakna između olovnih ploča, i podnosi još veći broj startanja od EFB-a, a dodatno i izdržljiviji na niske/visoke temperature, vibracije i trešnju, i može se dublje prazniti 2 Link to post Share on other sites
fabi 1551 Posted June 2 Share Posted June 2 23 minutes ago, aquarius said: EFB je klasičan akumulator s tekućim elektrolitom, ali s pojačanim pločama i separatorima kako bi mogao izdržati veći broj startanja AGM je akumulator s elektrlitom upijenim u staklena vlakna između olovnih ploča, i podnosi još veći broj startanja od EFB-a, a dodatno i izdržljiviji na niske/visoke temperature, vibracije i trešnju, i može se dublje prazniti Pa znam da je to različita tehnologija, ali meni kao i na puno novijih Renaulta/Nissana/Dacia kao original je dolazio EFB. Mislim da sam na temi o mom autu čak negdje okačio sliku jednog i drugog kada sam mijenjao prije 2-3 godine 3 minutes ago, fabi said: Pa znam da je to različita tehnologija, ali meni kao i na puno novijih Renaulta/Nissana/Dacia kao original je dolazio EFB. Mislim da sam na temi o mom autu čak negdje okačio sliku jednog i drugog kada sam mijenjao prije 2-3 godine Link to post Share on other sites
ChILd_ReBoRn 40 Posted June 3 Author Share Posted June 3 Stavio sam AGM... neki generički poljski za 920kn. 24mj garancija ko i svi ostali... pa da vidimo... Link to post Share on other sites
zmajo 105 Posted June 4 Share Posted June 4 Čekaj! Promijenio si akumulator koji funkcionira radi poruke na displeju!? Link to post Share on other sites
dizna 526 Posted June 4 Share Posted June 4 26 minutes ago, zmajo said: Čekaj! Promijenio si akumulator koji funkcionira radi poruke na displeju!? Pa testirao ga je i rezultat je bio BAD Nego Zmajo daj ti nama reci što je s Lodgyijem? 1 Link to post Share on other sites
zmajo 105 Posted June 4 Share Posted June 4 Meni je Clio javio istu poruku prije valjda šest mjeseci. Vjerujem da će akumulator izdržati makar do zime. Ne znam. Ja ne bih 2.5 star akumulator tek tako otpisao. Što se tiče Lodgy-a još ništa ne znam. Link to post Share on other sites
ChILd_ReBoRn 40 Posted June 5 Author Share Posted June 5 22 hours ago, zmajo said: Meni je Clio javio istu poruku prije valjda šest mjeseci. Vjerujem da će akumulator izdržati makar do zime. Ne znam. Ja ne bih 2.5 star akumulator tek tako otpisao. Što se tiče Lodgy-a još ništa ne znam. A kaj da mu radim..? riskiram da prdne dok najmanje treba? dakle.. napunio ga 100%, otisao na checker... i to kod mehanicara.. dakle ne nikakav google app checker.. i napisalo je da je na 460A od 760A koliko je nov.. i bad-replace.....a ljeto je... do zime.. tko zna kaj bude.. On 04. 06. 2022. at 17:35, zmajo said: Čekaj! Promijenio si akumulator koji funkcionira radi poruke na displeju!? Paaaaa nista drug nije bilo upitno. Sa novim akumulatorom, poruke vise nema.... Link to post Share on other sites
Med0 3172 Posted June 5 Share Posted June 5 EXide AGM ili EXide EFB? Meni je na meganu EFB bio original, trajao oko 3.5 godina i sad već 2.5 god imam AGM. AGM bi trebao biti dugotrajniji Staviš li EFB umjesto AGMa mogao bi ti zakuhati aku jer se AGMovi pune sa 14.8V pa je alternator odnosno njegov regler vjerojatno na tom naponu.Napraviš li obrnuto AGM ti se možda neće puniti do kraja zbog nižeg napona punjenja ili će mu trebati dulje. Osim toga AGMovi su malo tricky ako ih previše isprazniš ili ako ih puniš do kraja. Mislim da za njih trebaš imati malo pametniji alternator.Imao sam davno pametne UPSeve sa AGM baterijama pa sam gledao u softwareu kako ih puni. Ima tu više faza punjenja ovisno o stanju ćelija i smanjuje napon na 13.8V kako se bliži kraj punjenja. Također kada nam je zakuhala server sala zbog kvara klime UPS ovi nisu htjeli puniti baterije dok se nisu ohladile. Link to post Share on other sites
zmajo 105 Posted June 6 Share Posted June 6 22 hours ago, ChILd_ReBoRn said: A kaj da mu radim..? riskiram da prdne dok najmanje treba? dakle.. napunio ga 100%, otisao na checker... i to kod mehanicara.. dakle ne nikakav google app checker.. i napisalo je da je na 460A od 760A koliko je nov.. i bad-replace.....a ljeto je... do zime.. tko zna kaj bude. Sve pet! Crknuti akumulator je kvar broj jedan po ADAC-u. Link to post Share on other sites
robyakarider 204 Posted June 6 Share Posted June 6 To je kvar jer na servisu ne ispituju akumulatore, mala napomena na radnom nalogu puno znaci Link to post Share on other sites
aquarius 544 Posted June 8 Share Posted June 8 On 04. 06. 2022. at 22:43, zmajo said: Meni je Clio javio istu poruku prije valjda šest mjeseci. Vjerujem da će akumulator izdržati makar do zime. Akumulatori više crkavaju ljeti nego zimi, govorim o običnim kiselinskim, dok agm izvrsno podnosi i visoke i niske temperature. Prije puta na godišnji ili nekih dužih putovanja, osim rutinskog pregleda cijelog auta (ulje, voda, tlak u gumama itd) korisno je baciti oko i na strujića. Odspojiti kleme, pa kleme i polove akumulatora malo proći brusnim papirom da se ukloni sloj oksidacije. Cijelo kućište akumulatora presprejati wd-om i prebrisati. Po mogućnosti kod nekog stručnog testirati akumulator. Na ovaj način je mogućnost neugodnog iznenađenja svedena na minimum. Dodatno, ako na minus polu ima zelenog praha, to je pouzdan znak da će akumulator brzo prdnuti u rosu. Također, ako su bokovi akumulatora lagano napuhani/zaobljeni, to je znak da je lagano sulfatiziran i pri kraju radnog vijeka. Ako su mu bokovi baš ono napuhani, mijenjati odmah. On 05. 06. 2022. at 22:17, Med0 said: Staviš li EFB umjesto AGMa mogao bi ti zakuhati aku jer se AGMovi pune sa 14.8V pa je alternator odnosno njegov regler vjerojatno na tom naponu. Ništa se dogoditi neće. EFB možeš mirne duše (kratkotrajno) pržiti i na 16V, a dugotrajno i na 15V. S druge strane, AGM baš i ne voli napon preko 14,7V (mada kratkotrajni peakovi mogu biti i preko 15V), jer konstantan napon preko 14,7V isušuje elektrolit upijen u staklenim vlaknima, pa će takav napon nakon nekog vremena doslovno spaliti unutrašnjost baterije. Ugl, ako je u autu originalno bio EFB, onda se može staviti ponovo EFB, a kao upgrade može i AGM Ako je u autu bio AGM, onda dalje samo AGM. 1 Link to post Share on other sites
Domba 2041 Posted June 8 Share Posted June 8 @aquarius A mozda i drugi, ima li smisla kupovati ovakav tester: https://www.amazon.de/Laughify-Batterie-100-2000-2Ah-220Ah-Analysator/dp/B09PMJZDV5/ref=sr_1_180?keywords=autobatterie+tester&qid=1654673357&sprefix=autoba%2Caps%2C374&sr=8-180 Marka je malo smijesna, ali da li takvo cudo za te novce moze reci nesto vise o bateriji? Link to post Share on other sites
aquarius 544 Posted June 8 Share Posted June 8 16 minutes ago, Domba said: @aquarius A mozda i drugi, ima li smisla kupovati ovakav tester: https://www.amazon.de/Laughify-Batterie-100-2000-2Ah-220Ah-Analysator/dp/B09PMJZDV5/ref=sr_1_180?keywords=autobatterie+tester&qid=1654673357&sprefix=autoba%2Caps%2C374&sr=8-180 Marka je malo smijesna, ali da li takvo cudo za te novce moze reci nesto vise o bateriji? Prema opisu, ovaj 25eur-tester mjeri i daje rezultate kao i 10x skuplji testeri. Laughify, Kingbolen, samo su neki od naziva ovog generičkog testera. Na snimci ne izgleda loše. Doduše, testira baterije samo prema CCA (Cold Cranking Amps), a to je podatak koji ćeš naći samo na baterijama američke proizvodnje, to je njihov standard. Kod nas je standard testiranja akumulatora izražen u EN standardu (u stvarnosti postoje EN1 i EN2 standard, na europskim baterijama je u 99% slučajeva EN2 standard), na njemačkim baterijama bude izražen u DIN standardu itd da ne gnjavim. To što testira samo po CCA standardu, a na baterijama ćeš naći podatak u EN standardu nije problem, na webu imaš tablice za kompariranje, a ni razlika između CCA i EN standarda nije nešto extra velika. Ugl vrijedi uložiti 200kn. Nema nijedan review - možda baš ti budeš prvi Link to post Share on other sites
Domba 2041 Posted June 8 Share Posted June 8 @aquarius Ovaj sam izabrao jer je prvi ispao a vidim da su oblikom svi isti, dakle elektronika ista samo je pitanje koje ime kinez nastanca. Nego jesi imao prilike testirati te genericke skupa sa onim sto koristis? Kolika su odstupanja? Iskreno za kucnu upotrebu i aute koje imam i sto planiram testirati me ne pada dati puno vise novaca. Link to post Share on other sites
Recommended Posts