Jump to content

Jači alternator


Med0

Recommended Posts

Ovih dana vozim auto na reparaturu alternatora. Otkako je korona vozim kraće relacije 3-5km uglavnom povremeno pa razmišljam da zbog toga stavim jači alternator ukoliko popravak ovoga bude neisplativ da malo bolje puni na tim kraćim relacijama. Na autu je Valeo od 95A, a za mojeg Clia II se nude opcije od 125A.

Je li netko nekad pokušao tako nešto? Ima li tu nekih caka za pripaziti?

Link to comment
Share on other sites

Jači alternator daje više struje pa brže napuni akumulator što je vrlo poželjno za onoga tko vozi kratke relacije pogotovo ako ne pali auto po par dana.

Jači alternator se manje grije jer je manje opterećen pa će dulje izdržati kada ljeti stojiš u gradskim gužvama s upaljenom klimom.

Prije cca pet godina sam mjerio struje sa strujnim kliještima po autu. Kratka svjetla, brisači i puhalica kabine prilično opterete alternator u leru pa mu ne ostaje puno struje za puniti akumulator. To je tipični scenarij gradske gužve po kiši, a često se upali i klima da izvuče maglu sa stakala. Na to sve žmigavci a pogotovo grijač zadnje šajbe povuku struju iz akumulatora jer alternator ne može dati dovoljno dok stojiš u gužvi u leru.

30A jači akumulator će dati 12-13A više struje u leru.

 

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Isključivo (95%) vozim kratke relacije , garim klimu ljeti ko lud , ako je kiša naravno brisače i nikad mi nije trebao jači alternator  niti ništa što nije tvornički podešeno . Uz to sad radim i ispod 10 000 km godišnje a prođe nekad i 8 dana da ne palim auto pa prema tome ne vidim ama baš nikakva razloga jačem alternatoru . Ne vidim baš da ljudi čekaju u redu kod električara na ugradnju jačeg alternatora .

Link to comment
Share on other sites

Stavi akumulator na tester nakon 8 dana stajanja pa javi rezultate.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, trapavi said:

Za što to molim nije dovoljan tvornički , molim da se stručno obrazloži.

pa recimo kad stavis 10-15kw muzike dobro dode jaci alternator

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Med0 said:

Prije cca pet godina sam mjerio struje sa strujnim kliještima po autu. Kratka svjetla, brisači i puhalica kabine prilično opterete alternator u leru pa mu ne ostaje puno struje za puniti akumulator. To je tipični scenarij gradske gužve po kiši, a često se upali i klima da izvuče maglu sa stakala. Na to sve žmigavci a pogotovo grijač zadnje šajbe povuku struju iz akumulatora jer alternator ne može dati dovoljno dok stojiš u gužvi u leru.

 


Ugradiš DRL i smanjiš opterećenje na alternator. 12,5W umjesto 110W :D 

Ako je dovoljno davao 17 godina, mislim da će biti OK i do kraja svoje eksploatacije. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poanta je ako reparatura 16-17god starog alternatora košta npr. 700kn, a novi jači košta soma i nešto...

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Med0 said:

Stavi akumulator na tester nakon 8 dana stajanja pa javi rezultate.

Ja ne stavljam nakon 8 dana tester nego okrenem ključ upalim i odem bez imalo problema .

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Kaže električar da je taj tvornički Valeo najkvalitetnija opcija i da taj novi košta preko 2000kn :D  On savjetuje da ga se ne mijenja ako ovome treba samo promijeniti potrošene dijelove.

Znat ću u ponedjeljak kada će raditi auto.

Link to comment
Share on other sites

Mjerio sam struju koju potrošači na autu vuku. Ovo je dok je auto ugašen:

1A pozicije (zadnje pozicije su Philips LED Ultinon, prednje obične)
8.5A kratka svjetla
17A kratka i duga svjetla
9.2A pozicija i prednje maglenke
12.3A pozicija, prednje i zadnje maglenke
16.1A pozicija, kratka svjetla i prednje maglenke
19.3A pozicija, kratka svjetla, prednje i zadnje maglenke

96mA zatvoren i zaključan auto
isto toliko kada je ključ u off položaju

0.45A ključ u A položaju
0.8A autoradio
3A puhalica na 1
6A puhalica na 2
8.6A puhalica na 3
14.8A puhalica na 4

2A ključ u kontaktu

19A otključavanje auta - 5 vrata

Ovo sve je na 12V akumulator u mirovanju. Kada je auto upaljen ovi brojevi se dižu za 15-20%

Kada upalim auto, alternator počne puniti akumulator. Ovo su struje kojima alternator u leru puni uz uključena sljedeća trošila:

Sve isključeno, puni sa 10A ali 2min kasnije padne na 5A.

Grijac zadnje šajbe: puni sa 4A
Kratka svjetla: puni sa 3.5A
Kratka svjetla i puhalica na 2: puni sa 2.6A
Kratka svjetla i puhalica na 2 + žmigavci: puni sa 2A
Kratka svjetla, puhalica na 2, grijač šajbe: puni sa 1A

Brisače nisam testirao a oni hoće povući par ampera struje.

Alternator je Valeo SG9B035, kataloški broj 7700437090. Na njemu piše 47/95A što bi značilo da na niskim okretajima daje 47A (kada je nov).

Link to comment
Share on other sites

Bez da se izmjeri jer trenutno nema mogucnosti, koji bi bio simptom/i da je alternator oslabio? Mislim da u vozackom stazu nisam imao auto kojem je oslabio, krepao alternator pa ne znam koji simptomi prethode.

Rijec je o autu roditelja Clio3 1.2 16v
Dogadja se sljedece, kad se na leru, a ili u voznji dignu okretaji i kad padaju padnu na drugu crticu ispod 1000okr. To bi valjda bilo 500okr i nakon nekog vremena kazaljka poskoci na 1000 i onda se stabilizira na nesto malo ispod prve crtice ispod 1000okr.

20b56e02d02cbef13cb42c106e0c6599.jpg



Na leru kad se pumpa kocnica okretaji pocnu rast preko 1000okr i onda par trenutaka kasnije padnu ispod 1000okr i tu se stabilizira ali za moj pojam motor na leru radi mozda malo nemirnije.

Kad se upali klima nista od navedenog se ne dogadja. Kad upalim klimu okretaji se standardno malo povise i tako stoje. Nema “propadanja” okretaja ni nista.

Link to comment
Share on other sites

720 do 770 su u većini renola benzinaca normalni okretaji u leru

Link to comment
Share on other sites

To štima. Al tu se radi o tome da narastu, da “propadnu”, narastu i unormale se.

Link to comment
Share on other sites

Možda nije do struje. Treba vidjeti fuel trimove na dijagnostici dok se to događa. Možda je prljav MAP senzor pa ne reagira dovoljno brzo na promjene tlaka usisne grane?

Moj problem je riješen zamjenom kabela mase između šasije i akumulatora. Bio je napukao pa je masa bila slabija kako bi se kabel pomaknuo i naponi bi padali.

Simptom slabog alternatora je u prevelikom padu napona pod opterećenjem. Multimetrom se može izmjeriti izmjenična komponenta napona alternatora što može biti indikacija pokvarenog diodnog mosta. To je još bolje detektirati strujn kliještima.

Ima bolja fora: ECU daje pobudu alternatoru preko konektora na njemu. Moj alternator ima i termistor na tom konektoru. Pikne se sonda osciloskopa na taj konektor i gleda se signal koji dolazi s ECU-a. Ako daje pulseve tnači da mi daje pobudu. Ako nema pulseva znači da ECU traži maksimalnu struju od alternatora što se događa i situacijama kada on ne može dovoljno isporučiti.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.