Jump to content

Razina ulja


dizna

Recommended Posts

motor kad radi, manje od pola ulja ostane u karteru

Hoćeš reći da bi mi šipka bila praktički suha ako bi mjerio razinu ulja na upaljeni motor?
Link to comment
Share on other sites

Ja bi mjerio odmah nakon što bi ugasio motor pa mi je falilo dvije-tri crtice. Po ovome izgleda da se ulje cijedi velikom brzinom kroz uljne kanale natrag u karter. Stvarno brzo cirkulira.

Snimi i koliko je potrebno uljnoj pumpi da izvuče ulje iz kartera u glavu. I onda kažu: “krenite odmah čim upalite auto”

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A zamisli kolika je unutra guzva na 5000 okretaja.. a na još više? [emoji38]

Link to comment
Share on other sites

Čak bi rekao da bi u full visokim okretajima podmazivanje bilo slabije nego u srednjim okretajima. Kada nabiješ tlak onda imaš smanjen protok. Kao da s miniwashem pokušavaš napuniti kantu vode - načekat ćeš se dok ju napuni.

Zato danas rade varijabilne pumpe koje povećavaju tlak u niskim okretajima, a smanjuju ga u visokim okretajima, sve da održe protok.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Med0 said:

danas rade varijabilne pumpe

Isključivo da se smanji umiranje polarnih medvjeda i delfina 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Pumpe za ulje predhodnih generacija su sve imale neku vrstu osovina na kojima su bili zupčanici koji su e okretali prema broju okretaja motora , ili da budem jasniji direktno su bile vezane . 

Dakle sve redom su imale ventil koji je ograničavao maksimalni tlak ulja . Kad bi tlak porastao toliko da savlada oprugu na ventilu ventil je ispuštao tlak natrag u karter To je radi toga jer napr kad bi hladan motor upalio i to još na hladnoći i dodao gas pritisak bi sigurno napravio neku štetu ili raznio filter ili nešto drugo . Nešto kasnije ću se vratit na konkretan slučaj . 

Esad naprimjer kad se je radila reparatura motora (ja uvjek govorim o motorima generacije prije 20 i više godina , no isto je ) uvjek se je prije paljenja motora priključivao radionički manometar umjesto indikatora pritiska ulja koi samo pali i gasi lampicu. Priključivao se zbog toga jer je tokom svog režima rada motora bilo moguće očitavat direktno veličinu pritiska ulja u svim režimima rada motora . Tako je bilo vrlo važno potpuno ugrijan motor da ima na ler gasu dovoljan pritisak ulja  da sad ne iznosim veličine jer nisu za svaki motor baš iste ali ipak tu negdje. Pod gasom je i tako svaki dizao tlak do veličine na koju je baždaren ventil koji ograničava tlak ulja. Esad zašto je to važno? pa za to jer je to još jedan pokazatelj da su  tolerancije ležajeva radilice i radilice u vrijednostima kojima i trebajubii .  Naravno da se te tolerancije kontroliraju prije sastavljanja motora mjerenjem ali to je dokaz da su u vrijednostima koje i trebaju . 

Manometre su majstori koristili i za provjeru pritiska ulja kad bi žmigala lampica a nisi sa sigurnošću mogao znat je li kvar indikatora ili je nedovoljan tlak u sistemu.Obično se to događalo na potpuno vrućem motoru na ler gasu jer tada je tlak najniži . Ako je tlak bio na donjoj granici koja je prihvatljiva nisi se imao čemu veselit na tom motoru jer to je znak da je zračnost između ležajeva radilice i radilice povećana a to zna se što povlači za sobom . 

I najzad slučaj kad je došlepan auto u radionicu jer je kad bi upalio počeo trokirat i ugasio se . Nakon nekog vremena bi upalio ali bi se dogodilo isto . Uglavnom da ne duljim ventil koji ograničava tlak ulja u uljnoj pumpi je blokirao i kad bi auto upalio i još dao gas pritisak bi sabio ventiliće u hidropodizačima i potisnuo ventile motora tako da je jednostavno auto gubio kompresiju i ugasio se .  A isti taj ventil tlaka je zaglavljen špenom i naravno promjenjena je pumpa ulja.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Svaka cast. Varijabilne pumpe ulja su osmislili radi ovih malih turbaka koji vuku od 1500 okr a na toj turazi nemaju nikakav tlak ulja, pogotovo ne dovoljan za 100Nm momenta na lezajima dimenzije ko na 1.2 16v motoru od 65 ks.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pumpe vode su danas također varijabilne. VAG je imao problema s njima. Propišale bi prije velikog servisa, a često bi antifrizom zasrale konektor koji ide prema ECU pa bi sve gadno korodiralo u konektoru. Stavljaj novu pumpu i krimpaj nove pinove na konektoru kabela ali pazi da ne skratiš previše žice jer ćeš morati nadoštukavati :)

Link to comment
Share on other sites

ma kakve varijabilne, pumpe na das autu su on/off, i smece se normalno rastopi, rijetko koja izdrzi km koje su predvidene za termin zamjene zupcastog, znao sam ih i na manje od 100k km mijenjati

Link to comment
Share on other sites

Koja vw pumpa je varijabilna, ova od 1.5 tsi benzinca i novog tdi-ja?

Od starog tdi je obicna..

Od 1.0 tsi ova kvrga sa termostatom je skupa?dffe384e383555635130f009019628c4.jpgf521d1bfda2388a2d0c916c5eb077cdc.jpg73b3263b948946621289099a953523f1.jpg

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, robyakarider said:

ma kakve varijabilne, pumpe na das autu su on/off, i smece se normalno rastopi, rijetko koja izdrzi km koje su predvidene za termin zamjene zupcastog, znao sam ih i na manje od 100k km mijenjati

Pa ja sam svoju promjenio na 170 000 km, trebao sam prilikom prve zamjene zupčatog ali nisam nego kad rekoh . Sve u svemu cjeli set za zamjenu zupčastog ne košta puno više nego na nekom sama pumpa vode . Toliko o das autu kad se ide nešto od djelova kupovat. A vi pljujte ko vam brani.

Link to comment
Share on other sites

Ajmo još malo o superiornosti Golfa IV...

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, moril said:

Ajmo još malo o superiornosti Golfa IV...

Pa naravno da ne prepametni , ali zar da kažem da mi je otišla na 30 000 pa da bi vi to shvatili kao normalno. Tako je kako je promjenjena je zajedno sa setom na drugoj promjeni zupčastog . A i tad kad je skinuta nije bilo nikakvih znakova neispravnosti . Zamjenjena je jer ne želim misliti o njoj . 

Drugo ko kaže ili je rekao da je golf 4 u bilo čemu superioran, šta si to negdje pročitao ? Pa ja tako čitam hvalospjeve o renoovim vozilima pa mi ne pada na pamet da pomislim da neko misli da su to eto superiorna vozila .  Ali za tvoju informaciju uopće Golfa ne volim niti ga doživljavam kao bog zna što pa da je i novi . No ne mogu reć da me dobro i najvažnije jeftino ne služi od točke A do točke B.  I dok je tako nisam budala da kupujem drugo .

Nema superiornosti u autima to izbriši iz glave , samo ono što želiš i kakvo želiš a ostalo je izvedba.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.