Jump to content

Twingo strujić


Iveky

Recommended Posts

Ima netko na forumu navedeni ev?

 

Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pa konkretno me zanima da li preko onog kućnog punjača ili kako da ga nazovem, možeš birati struju (snagu) punjenja ili je fiksna?

Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kakva dinamicna komunikacija!! LOL

Nego, na kucnom punjacu ide sporo kak got da okrenes 1,5-2,5 kw. Meni na Fiatu dopusta 5 razina punjenja. Jednostavno znacene od 1 (sporo) do 5 (max brzo). Kad ga spojim na uticnicu doma i stavim na 5, pun je 15ak sati recimo. Kad spustim na 1, treba mi vise nek duplo vise. Ne vidim poantu smanjivanja struje kod punjenja na obicnoj uticnici.

Link to comment
Share on other sites

Ako dobro kužim stvari na kućnoj utičnici imaš max 230 V x 16 A = 3,6 kw. A zbog gubitaka neces uspjet napunit 3,6 kw po satu u bateriju auta nego manje. 

Link to comment
Share on other sites

Isto tako, u razgovoru sa više eletričara, shvatio sam da nije baš pametno stalno puniti auto na "kućnu" utičnicu, jer je to preveliko opterećenje na toliki vremenski period. Nama za Zoe čak i u uputstvima piše da se preporučuje ugradnja punjača i da se koliko je moguće izbjegava punjenje na 220v radi rizika od pregrijavanja utičnice i same kućne instalacije

Link to comment
Share on other sites

Heh, sarena misljenja... meni receno da je za bateriju recimo super puniti s cim manjom strujom, a cim dulje. Al ok, to je strana baterije. Jedan me samo pripupital kakve su mi instalacije. Do sad punimo samo na 220v sa strujom 1,5-2 kw i to nocu kad kotovo ni jedno trosilo u kuci ne radi. Do sad nist nije bilo vruce ili zabrinjavajuce toplo. Dok izvadim steker su oba pina od utikaca poprilicno topla, al uticnica i bliza okolina je uredna. U svakom slucaju budem sad jos vise pratil... Wallbox ide kad tad na zid, priprema je tu.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, pere said:

Kakva dinamicna komunikacija!! LOL

Nego, na kucnom punjacu ide sporo kak got da okrenes 1,5-2,5 kw. Meni na Fiatu dopusta 5 razina punjenja. Jednostavno znacene od 1 (sporo) do 5 (max brzo). Kad ga spojim na uticnicu doma i stavim na 5, pun je 15ak sati recimo. Kad spustim na 1, treba mi vise nek duplo vise. Ne vidim poantu smanjivanja struje kod punjenja na obicnoj uticnici.

Smanjis struju ako imas neku malu solarku, ili imas malo viska struje. Recimo zasto bi punio sa "brzo" sa strujom iz mreze kada mozes jako sporo sa svojom strujom.

Link to comment
Share on other sites

Bilo bi super kad bi imal solarku :D. Tek smo ove godine poceli o solarnim panelima pricat i trenutno se dugo ceka i cijene su posle u mp3. Nas je 5 jedinica u zgradi i sistem bi bil debelo prek 50k. I to pitanje koje snage i baterije.

Link to comment
Share on other sites

Znam da je prije cca godinu dana u Njemačkoj bilo cca 1000€ po kW snage, samo solar bez baterija. Baterije pojma nemam. Koliko je otišlo gore pojma nemam. Nego govorim za smanjenje struje punjenja. Recimo da imaš 7.5kw solarku. Oblacan dan, kakvih u Njemačkoj ne fali, i praviš 3kw struje. Neka na osnovu potrošnju, dakle uređaji u standby i slično trosis 1000w ostaje ti 2kw. Dakle smanjis ručno punjenje na cca 2kw i punis sa svojom strujom. To je poanta.

Wallbox se poveže sa inverterom i imaš postavke gdje kažeš samo moja struja. Kako inverter i wallbox komuniciraju inverter kaže imam još 1895w struje u ovom trenutku koje nitko ne troši, 1369w se troši dakle u ovom trenutku 1895w toči u auto. I svakih 5-10 sekundi se mijenjaju informacije. Dakle ono što realno povuces iz mreže je ništ.

Druga mogućnost je jelda da u auto to sam podešavas.

Link to comment
Share on other sites

Stima sve, jasna je poanta... samo je preduvjet solarka :D, a do onda mi je svejedno dal punim s 1,5 ili 22 kw.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, pere said:

Heh, sarena misljenja... meni receno da je za bateriju recimo super puniti s cim manjom strujom, a cim dulje. Al ok, to je strana baterije. Jedan me samo pripupital kakve su mi instalacije. Do sad punimo samo na 220v sa strujom 1,5-2 kw i to nocu kad kotovo ni jedno trosilo u kuci ne radi. Do sad nist nije bilo vruce ili zabrinjavajuce toplo. Dok izvadim steker su oba pina od utikaca poprilicno topla, al uticnica i bliza okolina je uredna. U svakom slucaju budem sad jos vise pratil... Wallbox ide kad tad na zid, priprema je tu.

To je ok ali 3.6 kwh 15 h na 2.5mm zicu ako je i tolika... Bojim se topljenja vodica.. Puno to sati vuce toliku snagu.... Zato  elektricari kazu smanji snagu.. A kuce instalacije su radjene kad je pecnica vukla max snagu mozda 1h...Tako da ja bi smanjija a sad svak radi sta misli da je najbolje.. 

Edited by macak
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Domba said:

Znam da je prije cca godinu dana u Njemačkoj bilo cca 1000€ po kW snage, samo solar bez baterija. Baterije pojma nemam. Koliko je otišlo gore pojma nemam. Nego govorim za smanjenje struje punjenja. Recimo da imaš 7.5kw solarku. Oblacan dan, kakvih u Njemačkoj ne fali, i praviš 3kw struje. Neka na osnovu potrošnju, dakle uređaji u standby i slično trosis 1000w ostaje ti 2kw. Dakle smanjis ručno punjenje na cca 2kw i punis sa svojom strujom. To je poanta.

Wallbox se poveže sa inverterom i imaš postavke gdje kažeš samo moja struja. Kako inverter i wallbox komuniciraju inverter kaže imam još 1895w struje u ovom trenutku koje nitko ne troši, 1369w se troši dakle u ovom trenutku 1895w toči u auto. I svakih 5-10 sekundi se mijenjaju informacije. Dakle ono što realno povuces iz mreže je ništ.

Druga mogućnost je jelda da u auto to sam podešavas.

ili da uzmeš ne električni auto i spavaš mirno :), bez obzira na vremenske uvjete :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ljudi moji, nemojte ovaj post rastegnuti u diskusiju o solarnim elektranama, niti pričati kako je na drugim autima, punjačima itd.
Pitanje je bilo konkretno a u ovoj šumi teksta nisam vidio ili sam previdio odgovor...

Ps.
Da, neki su dobro pretpostavili zašto to pitam, diy sam napravio solarnu elektranu, a sada dok čekam twinga ću je proširiti na 8kw panela (4-5 kw struje).


Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Da ti odgovorim na pitanje. Na starim kablovima koji su dolazili uz Zoe, se mogla birati snaga punjenja. Na novima više ne može, već su podešeni na 10A max. Isti kabal dolazi i za Twinga. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kolega Kundak ima tvileta na struju, jako je zadovoljna. Puni na kucnom punjacu pred kucom. Mozda vise info od njega.

Link to comment
Share on other sites

Kundak je nestao sa lica foruma poprilično davno😔

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Evo prije par dana mi je stigao Twingo u garažu. Punio sam ga dosada 6 puta noću i triput danju direkt iz solara jer kao što sam naveo dogradio sam panele i imam mogućnost da za lipog vrimena imam minimalno 4kw struje. Ovaj kućni punjač što sam kupio zajedno sa autom je po defaultu naštelan na 2kw tj. 10 ampera, ali uz legrand greenup utičnicu može puniti i sa 3.5kw.
Smislili su po meni dosta glup sistem, kao žele biti sigurni da imaš instalaciju koja može podnijeti 16 ampera (za 3.5kw) i to su složili skrivenim magnetima u utičnici koji aktiviraju male releje u utokaču punjača. To sam pročitao na slovenskom forumu.
Trebate biti sigurni da vam žice imaju barem 2.5mm2 i da su utičnice kvalitetne (nove) da bi kontakti bili dobri inače će se instalacija (žice i spojevi) pregrijavati. To je vrlo bitno jer se radi o višesatnom radu tj punjenju da ne dodje do belaja.
Ja ovako neću puniti (ovo je samo za test) jer sam naručio puno jači punjač sa Amazona koji može ići do 32A (naravno neću ići do maksimuma) i puniti ću ga pomoću njega sa 16A ili 20A dok ne postavim jači kabel kako bih mogao puniti i sa 24A.
Uglavnom Twingo (moje vožnje Omiš Split) troši cca 10.5kwh na 100km.
Magneti su oni obični koji služe za zatvaranje vrata kuhinjskog namještaja, 3 komada sam našao u garaži.

Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

Evo kako bi to trebalo namistiti.ecdfd7db96ecc84a4eb9cd2e5fec5306.jpg

Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Čestitke na autu!

2.5mm2 bi trebalo biti sasvim dosta za 3.6kW. Bitnije ti je da kabel nigdje ne ide u petlju i da su spojna mjesta na instalaciji izvedena kako treba bez oksidacije. Na termalnoj kameri se jako lijepo vidi ako se nešto grije.

Osobno bi stavio 4mm2 puni bakreni trofazni kabel od razvodne kutije do mjesta za punjenje sa kvalitetnom utičnicom za vanjsku upotrebu, a u razvodnu kutiju odvojeni osigurač i fidovku samo za taj kabel. Nek' se nađe.

Kako je voziti tog električnog Twinga? :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Panele sam spojio sa 6mm2 do invertera, a struja tu nikada ne prelazi 15A (struja kratkog spoja panela u seriju). Tako da sam s izvorne strane miran. Jedino moram paziti na strani trošila: ovo je hibridni inverter od 7.2kw i on može raditi i bez agregata (ili npr hep-a) i bez baterija, ako imaš sunčan dan samo uključiš i deri.
Dakle od njega (invertera) sam stavio samo 2.5mm2 kabel do garaže jer prošlo proljeće nisam želio trošiti, tada sam imao samo panela za cca. 2kw trošila. Taj kabel ću sada probati opteretiti sa 20A kad mi dodje ovaj jači punjač i vidjeti koliko se grije pa onda odlučiti da li pojačati kabel ili možda ostaviti tako i ništa dodatno ne uključivati na tom kabelu dok se puni auto.

A kako je voziti strujića?
Možda ga je najbolje opisala moja žena kad je kazala da je to princip ko neki njen mikser u kuhinji, stisneš radi, pustiš ne radi :)
Inače svidja mi se ta regeneracija pri električnom kočenju, ima tri moda kočenja: najslabiji, defaultni srednji i najjači tako da sam se ja privikao da tako kočim i na semaforima (šaltam polugu B1,B2,B3 ovisno o situaciji, slično kao nekim joystickom naprid nazad) te klasičnu kočnicu vrlo rijetko treba stiskati. Snage ima i za pretjecanja i lako povuče i 100tku ali tada brzo odlaze baterijski postotci, to nije auto za jurcanja jer mu je baterija samo 22kwh.

Isto tako sve uzbrdice savladava bez problema, nas troje u autu i nagib +10% ide bez problema, potroši 6-7% baterije za uspon od 3-4km, povratak dolje regenerira cca 3% kroz gore navedene modove, običnu kočnicu ni ne takneš.

Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Super, čestitke na autu!

Za twinga i ne treba vise od 2kw (10 A) utičnica jer baterija ima samo 22 kWh. To je gradski auto, da ga svaki dan uštekaš 4-5 h dopuniš 80-100 km dometa. Sasvim pristojno i jeftino.

Edited by fabi
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.