Jump to content

regulator zraka - ćišćenje


frenchkey

Recommended Posts

Zadnjih par mjeseci događalo mi se da se auto jednostavno ugasi na leru, a danas se ponovilo isto. Stoga odlučih skinuti kućište filtera zraka i zaviriti u grlo usisa.

post-138-1255030529_thumb.jpg

Izvana sve izgleda čisto i bajno.

post-138-1255030557_thumb.jpg post-138-1255030577_thumb.jpg

Skidanjem kućišta (torx vijci, ali ide i s običnom gedorom 10) i skidanjem crijeva iberlaufa dolazi se do famoznog grla usisa

No pravo iznenađenje tek slijedi.

Prihvat na usisnoj grani je crn, masan i pun gareži.

post-138-1255030667_thumb.jpg

očišćeno suhom pamučnom krpom, vidi naslage.

post-138-1255030690_thumb.jpg

Čisto izgleda ovako.

post-138-1255030805_thumb.jpg

Usisno grlo na sebi ima s jedne strane regulator protoka zraka na leru, a vidi se i plombirani vijak ler gasa kojeg ne treba dirati!

post-138-1255030849_thumb.jpg

a s druge strane nešto što je isto bolje ne dirati, a utiče na lagani pomak leptira gasa.

post-138-1255030873_thumb.jpg

Kao prvo brtva ili prirubnica ili što već, koja brtvi grlo i kućište filtera je skroz u banani

post-138-1255030902_thumb.jpg

Ali pravo s**nje je s druge strane grla. Crni masni glib koji se skupljao 10 godina i 223000 km

post-138-1255030935_thumb.jpg

Ni regulator protoka zraka nije puno bolji, dapače još je gori.

post-138-1255030958_thumb.jpg

Nakon tretmana kistovima raznih promjera i običnog benzina, regulator izgleda ovako.

post-138-1255030980_thumb.jpg

Naravno i usisno grlo oprao u benzinu i to sa kistom širine 2 cm i kistom za tempere kojem sam podrezao dlake na 3 mm, tako da budu kruće i da mogu doći u šupljinu u koju nalježe pimpek regulatora ler gasa. Ispuhao komprimiranim zrakom i posušio čistom pamučnom krpom.

Malo je zeznuto što je grlo crne boje, a i garež je crna tako da je potrebno dosta svjetlosti da se vidi sva prljavština.

Sve pažljivo sastavio natrag, s tim da moram nabaviti novu prirubnicu. Auto kresuo iz prve, a ler gas savršen, miran i stabilan. Ne miče se ni kada upalim svjetla ili stisnem kočnicu, što je prije znalo izazvati lagani pad pa rast broja okretaja.

Tko ima volje i želje, bolje prvo probati sa čišćenjem, pa onda kupovati novi dio.

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Svaka čast majstore. Upamtit ću ovo ako ikad zatreba jer je kod mog logana identičan usis. :respect:

Evo baš dok pišem ovaj post sladim se tvojim grožđem. Hvala još jednom.

Link to comment
Share on other sites

e o ovome i ja razmišljam iako nemam problema..

moj usis je totalno ostog sistema..

ovo s dihtungom za kučište filtera i mene iritira.. ja sam svojega nataknul na kučište odnosno kod mene učvrščivač klapne i izolir trakom ga učvrstil

jel ima ko ideju gdi bi se takav dihtung dal kupiti.. ili da se odma zaletim na otpade?!

Link to comment
Share on other sites

pitao danas za taj dihtung u Merćep auto u Splitu. Po onom renoovom programu iz kompjutora postoji samo donji dihtung koji ide na granu za naručiti. Gornji dio ide u kompletu s kućištem filtera zraka. Koja glupost!

Kaže mi da prepišem podatke s usisnog grla pa će vidjeti direktno od proizvođača

Edit:

Proizvođač grla je MGI COUTIER, ali ništa pametno nisam saznao s njihovih stranica, osim da imaju division spare parts

To sa otpada po mom mišljenju može biti samo u gorem stanju.

Dacije Logan imaju isto kućište filtera zraka, pa možda preko njihovog kataloga ako se da nabaviti, ili da neki gumar nešto slično izradi... :nezna:

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

hmm, lako mi je skinit taj motorić ler gasa al sa ostatkon iman problem

post-2085-1255102774_thumb.jpg

post-2085-1255102780_thumb.jpg

triba bi skidat ovu sajlu za očistit sve, ima ko koju pametnu? :nezna:

Link to comment
Share on other sites

kakvo ti je sad ovo žuto vozilo? Zar ti nemaš plavo?

Ne vidi se dobro ovo na drugoj slici...

Link to comment
Share on other sites

nije druga slika moja

kad slikan stavit ću, uglavnon onaj metalni koamd sa sajlon je zavidan na usis, dakle moran to skinit prije skidanja svega

Edited by fatal_error
Link to comment
Share on other sites

Za svaku pohvalu, lijepo odrađeno. :dobroje:

Samo da napomenem kak je moj leptir gasa bil puno više zmazan i masan a čistio sam ga na 80.000, a da ne pričam kak moram pol motora rastaviti da bi došao do njega. Pranje leptira 10 minuta, a skidanje i sastavljanje 4 sata. Ovdje je to puno lakše.

Sad sam vidio kako zgleda regulator protoka zraka a ja to nisam čistil. Ne znam jel na mom 1.2 16V isti takav, i kak se teško do njega dolazi. Stvarno mi se neda ponovno sve rastavljat.

Link to comment
Share on other sites

Po meni, to zaprljanje dolazi kada se pomiješaju uljne pare iz iberlaufa i prašnjavi zrak (zbog prljavog ili lošeg filtera).

Ja sam to par puta čistio izvana koliko se može kada skineš filter zraka. Ali glavna zaprljanja su s donje strane, u kanalu mjerača protoka zraka i na samom mjeraču protoka zraka.

Inače auto i dalje radi savršeno na leru, br okretaja se automatski i neprimjetno regulira, ako uključiš više trošila (svjetla, kočnice, grijač šajbe...) ili motaš volan u mjestu pa servu treba koji okretaj više...

Sve u svemu super zadovoljan. Osim što moram riješiti brtvu na kućištu filtera i malo mi se oštetila fleksibilna cijev koja dovodi zrak do kućišta filtera. Košta 400 kn original, a nisam lud to platiti, probat ću nešto improvizirati. Za sada je tu Duck Tape :bigl:

post-138-1255266282_thumb.jpg

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

post-2085-1255269327_thumb.jpg

crveno je motorić, žuto su vide koje ja moran skinit da bi taj komad očistija, problematičan je jer je sajla na njemu

post-2085-1255269345_thumb.jpg

:??:

Edited by fatal_error
Link to comment
Share on other sites

Nategni onaj polumjesec rukom na desno (daj ful gas) i onda otkači sajlu.

Bužir isto skineš kada digneš onaj osigurač

Link to comment
Share on other sites

evo vidija san, znači s jedne strane leptira je sajla, a s druge

"a s druge strane nešto što je isto bolje ne dirati, a utiče na lagani pomak leptira gasa."

u to isto ide struje ka i na regulator protoka zraka na leru, jesan li u pravu?

nakon šta skinen sajlu čeka me metalna braga za odspojit plastični dio i torxevi zavidani u metalni dio(žute strelice)

ne znan na koji bužir misliš, ne smeta nijedan

koja sredstva moran izbjegavat za čišćenje a koja su najbolja(ovo se odnosi i na kontakte regulatora protoka zraka na leru)

Link to comment
Share on other sites

mislio sam da ti smeta i bužir od sajle gasa, ali ako ne utoliko bolje.

Je u pravu si u oboje ide struja. Kod mene je to bilo fino čisto, pa nisam dirao. Neki kontakt spray bi bio dobar.

Usisnik sam čistio benzinom jer u takvoj okolini je čitav svoj radni vijek. Budući da je moj iz plastike strah me bilo nitrom, mada on najbolje čisti.

Ako ti je crno kao kod mene navuci kakve rukavice (kirurške ili one s pumpe) jer ruke je teško oprat za popizdit

Link to comment
Share on other sites

"a s druge strane nešto što je isto bolje ne dirati, a utiče na lagani pomak leptira gasa."

Ma možeš to odvidat, ali ništa ne postižeš. Unutra je nekakva osovina s federom koja malko okreće leptir po potrebi. To nema dodira sa smjesom pa se ne može uprljati, jedino provjeri električne kontakte jesu li ok

Link to comment
Share on other sites

evo da se javin nakon uspješno obavljenog posla

ler stoji ukopan, ne smanjuju se okretaji ni kad kočin, ni kad motan volan, uglavnon prezadovoljan rezultaton i preporučujen svima da ovo naprave :hey:

čak san i ima placebo efekt da mi auto malo bolje ide :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

i ja sam se danas malo pozabavio ovim čiščenjem i sve obavio kako treba čak sam rastavio i taj VDO ventil il kaj je već i malo se zabrinul kod pprvog paljenja..

uglavnom taj ventil ima neki svoje korak kolko sam ja primjetil..

nako kaj sam sve natrag sklopil skupa prvo paljenje je diglo okretaje na 1500 i zvakih deset sec je kao izgibil zraka.. e sad začepil sam taj mali bočni otvor i čekal da se auto ugasi usljed nedostatka zraka i kad sam sljedeči put upalo auto radi normalno.. vjerojatno se treba kaj samo od sebe poštelati? :nezna:

dali mi može neko objasniti čemu ustvari služi da VDO sklop

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Da ne otvaram novi topic

Problem koji se javlja kad ga ujutro ili nakom 8h poslije posla upali iz prve, bez problema krenem i dođem do prvoga križanja moram stati tj stisnem kuplung i auto se ugasi, to radi dok se ne ugrije. Očistio sam sve što je navedeno u ovom topic-u al i dalje se to pojavljuje.

Malo na leru kad je topli radi mirno a nekad se zaletavaju okretaju, jel potpuno otišao motorić ler gasa ili je nešto drugo?

LP Hrvoje

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I ja sam to skinuo i očistio, ali sam se zeznuo i otvorio kućište i pukle su mi one unutra žićice.

Nekako sam to ponovno zalotao, ali nisam siguran da li je dobro.

Kako se manifestira motor kada nema tog regulatora, ili kada je regulator neispravan???

Sada kada stanem motor mi i dalje radi na malo više okretaja. Kada ga upalim, onda radi na niskim, ali mi se čini na čak i malo preniskim obrtajima. Nemam obrtomjer pa ne mogu točno procijeniti????

Edited by Zec Studio
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.