Jump to content

Čišćenje malog kilera grijanja


frenchkey

Recommended Posts

Dogodilo mi se da nakon 13 godina i 285000 km grijanje ne radi više kao što je nekada radilo. Iako sam prije dvije godine mijenjao veliki kiler i stavio novi antifriz (uz prethodno pranje sistema običnom vodom), te prije par dana promijenio termostat, grijanje je bilo vrlo loše. Izlazio je samo lagano topli zrak i to dok je ventilator bio na 1. Ako bi pojačao strujanje zraka (ventilator na 4) i taj mlaki zrak je postajo gotovo hladan. Sve je upućivalo na to da se radi o začepljenju malog kilera u kabini. Ono što me u početku zavaravalo je toplina ulaznog i izlaznog crijeva koji vode u taj kiler. Oba su bila vruća, međutim ulazno crijevo je bilo jako vuće, nije se moglo držati rukom dulje od par sekundi, dok je povratno crijevo također bilo dosta toplo, ali se moglo držati rukom koliko god.Očekivao sam da će ta razlika biti drastičnija, tj. da će povratno crijevo biti puno hladnije.

Pošto mi je antifriz relativno nov smislio sam način kako da ga čitavog ne zagadim sredstvom za čišćenje a da ipak napravim cirkulaciju istog kroz mali kiler.

Za provedbu čišćenja potrebno je:

1. Tekućina za ispiranje sistema, tzv. car radiator flush, ja sam našao nekakav marke "Abro" koji kod AdriaAuto košta samo 20 kn, a dovoljan je za sisteme do 10 l zapremine, dakle više nego dosta.

2. Vrtno crijevo sa tekućom vodom

3. Električna bušilica

4. Mala protočna pumpa na pogon el. bušilice (Lidl, 55 kn)

5. Obični pluteni čepovi za boce odgovarajuće veličine

6. Litra-dvije novog antifriza

7. Ručni alat:

-Plosnati veći odvijač

-Kombinirana kliješta

-Grip kliješta, manja

-Brusni papir 100

Postupak čišćenja:

01. Poželjno je da automobilski motor bude ohlađen, ne treba potpuno, dovoljno je pola sata nakon vožnje. Nije dobro puštati hladnu vodu u vreli cjevovod i sam hladnjak, stoga bolje pričekati da se sve ohladi.

02. Odspojiti dovodno i odvodno crijevo malog kilera sa cijevovoda u motornom prostoru. Za to su, s obzirom na tip šelni koje se koriste u mom vozilu, najpogodnija grip kliješta za lim koja drže šelnu otpuštenom i lako ju je onda smaknuti prema sredini crijeva. Ako je crijevo zaljepljeno i ne skida se lako pomoći se s većim plosnatim odvijačem i pogurnuti crijevo van (uski odvijač bi mogao oštetiti crijevo)

03. Upotrijebiti par plutenih čepova kojim se začepe cijevi na kojima su bila crijeva da ne izlazi antifriz vani, ali i da ne upadne nešto u njih.

04. Spojiti vrtno crijevo s jednim crijevom malog kilera i LAGANO pustiti vodu, te kako izlazi tekućina iz kilera na drugo crijevo može se postepeno pojačati mlaz

05. Sada spojiti vrtno crijevo na drugo crijevo da voda ispire mali kiler u kontra smjeru. Već nakon ova dva postupka primjetio sam da izlazi prljava, smeđa voda.

06. Nakon što je izlazila samo čista voda iz oba smjera (što ne znači da je posao gotov i kiler čist, jer još ima zaljepljene prljavštine unutar koju treba kemijski rastvoriti!) puhnuti na jedno crijevo dok sva voda ne izađe van ( ja sam snagom vlastitih pluća jer su crijeva bila čista zbog gore opisanog postupka)

07. Pripremiti pumpu i bušilicu, tj. spojiti ih i staviti u blizinu ovih crijeva

08. Kroz ulazno crijevo uliti pola bočice sredstva za čišćenje, te još nadoliti obične vode, po mogućnosti tople. Držati u jednoj ruci oba crijeva uspravno i poravnato te pomalo ulivati vodu u jedno i drugo crijevo dok se po sistemu spojenih posuda ne pojavi voda na krajevima oba crijeva. Stane vrlo malo 2,3 dcl otprilike.

09. Spojiti oba crijeva na pumpu i uključiti bušilicu na najveću brzinu. Ostaviti da tekućina cirkulira nekoliko minuta (ne više od 10). Ukoliko vas je strah da će se bušilica pregrijati, napraviti pauzu 5 min pa opet nastaviti.

10. Skinuti crijeva sa pumpe pa ponoviti postupak od 4-6

11. Ponoviti postupak od 8-9

12. Ponoviti postupak pod 10

13. Ukoliko su cijevi na koje se natiču crijeva hrđava potrebno ih je fino izbrusiti brusnim papirom da površina bude glatka inače može doći do curenja

14. Kiler je očišćen, crijeva ispuhana, te ih treba vratiti na mjesto uz pomoć grip kliješta

15. Otvoriti mesingani vijak za odzračivanje nekoliko krugova te uliti u ekspanzionu posudu pripremljenu mješavinu antifriza i vode do maksimuma

16. Upaliti motor i pričekati dok dostigne radnu temperaturu. Kroz odzračni vijak počet će izlaziti zrak iz sistema, pa zatim antifriz s mjehurićima, a kada počine isticati sam antifriz bez mjehurića vijak pritegnuti rukom do kraja

17. Za to vrijeme kontrolirati nivo u ekspanzionoj posudi i po potrebi nadoliti antifriz. Kad auto dostigne radnu temperaturu, eventualno još jednom popustiti odzračni vijak te ga zaviti kad izađu i zadnji mjehurići. Nadoliti antifriz do maximuma i to je to!!!

Kod gotovo svih Renaulta nije nužno da tijekom postupka grijanje bude na maksimumu jer tekućina cijelo vrijeme protiče kroz mali kiler i kada je kotačić u kabini na položaju hladno! Štoviše kroz njega cirkulira tekućina i dok je termostat potpuno zatvoren jer je to bypas za vodenu pumpu i kada bi se crijevo zatvaralo sistemom slavine (kao kod stojadina npr.) moglo bi doći do povećanja tlaka u sistemu dok se zbog topline ne otvori termostat. Dakle i sama začepljenost malog kilera može dovesti do porasta tlaka u sistemu dok je auto hladan, a to se može manifestirati propuštanje antifriza na spojevima crijeva, semeringu pumpe, kileru i sl. Stoga je važno da mali kiler bude dovoljno protočan i ljeti i zimi bez obzira na upotrebu grijanja.

Rezultat:

Dok mi se sistem odzračivao i motor dostigao tek 2 crtice (cijelo vrijeme je grijanje bilo na max, a ventilator na 1) u autu je bilo već pakleno vruće luxhello.gif. Čini mi se da grijanje nikad nije bilo tako dobro. Danas ujutro nakon samo 1 km vožnje auto je bio ugodno ugrijan, a kad ventilator stavim na 2 ili tri može se voziti i u kratkim rukavima smilie2.gif

Na kraju i uobičajna aklamacija da nisam ništa kriv ukoliko nešto zabrljate, izgorite dihtung na glavi, poplavite kabinu (ukoliko je mali kiler toliko loš da ga samo hrđa drži na okupu :D ) ili popijete antifriz umjesto piva whistling.gif

Tko nije siguran u svoje DIY vještine nek to povjeri servisu

Par sličica s mobitela:

post-138-063234400 1355489839_thumb.jpg

post-138-044335500 1355489848_thumb.jpg

post-138-040911300 1355489866_thumb.jpg

post-138-038625400 1355489887_thumb.jpg

post-138-074248900 1355489897_thumb.jpg

post-138-077295100 1355489913_thumb.jpg

post-138-065054400 1355489932_thumb.jpg

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Iskreno, nisam ni znal da postoji drugi kiler :nezna:

cemu to u teoriji sluzi, osim da se zacepi pa da slabije radi grijanje ?

Link to comment
Share on other sites

ali nije bolje sa solnom kiselinom?čini mi se da san čuja kako se njom ispiru radijatori ili hladnjaci na brodovima?mene čeka ista stvar,nekidan san iša do sinja i umra od zime,isti simptomi ka šta si ih opisa.

Link to comment
Share on other sites

Hvala, ti što imaš nick moje omiljene rock grupe! ;)

ali nije bolje sa solnom kiselinom?čini mi se da san čuja kako se njom ispiru radijatori ili hladnjaci na brodovima?mene čeka ista stvar,nekidan san iša do sinja i umra od zime,isti simptomi ka šta si ih opisa.

možda je i bolje, ne znam. A možda je to prežestoko pa rastopi cili kiler ha-ha. Poanta je na postupku, a što će tko ubaciti nek sam odluči

@Hrvoje: to služi da kroz njega puše zrak s ventilatora i grije kabinu. Sličan je velikom hladnjaku motora samo je puno manjih dimenzija, izgleda otprilike ovako:

car_heater.jpg

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

nakon dvije godine od ispiranja mali kiler opet šteka i ne da se isprati običnom vodom. Vjerojatno je kamenac napravio svoje.

Kupio sam Kuhler Reiniger od Liqui Moly i namjeravm ga ubaciti u sistem da pročistim mali kiler koji slabo propušta vodu kroz sebe tako da grijanje još i nekako radi dok je ventilator na 1 ili 2, ali kada je na 4 počne izlaziti hladan zrak. Temp motora je normalna, termostat je novi.
2699_200_100.jpg
Ono što me buni je da na hr deklaraciji piše na kraju da se ''ne ulijeva direktno u ekspanzionu posudu''?! 
Šta bi trebao, skinuti neko od crijeva prema kileru i tu uliti? Ne kužim smisao jer piše da ne oštećuje gumu i plastiku. Koji bi vrag mogao biti ekspanzionoj posudi? Ili smatraju da se na taj način nebi u potpunosti izmješalo s ostatkom antifriza?
A na LM stranici nema te napomene bonk.gif
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/m...einiger_EN.pdf

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Mozda ga treba prije razrijediti? Nema logike da odspajas crijevo pa u njega sipas. ahahahah

Edited by kristijan1710
Link to comment
Share on other sites

evo ulio sam direktno u posudu pa ko ga hebe. Držat ću ga unutra dok ne počne grijati kako treba pa taman mjesec dana

Link to comment
Share on other sites

danas u Splitu -5. Tekućina je još u autu, čini mi se da bolje grije, ali neki još stoji pa šta bude

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nakon 8 dana držanja LM tekućine u sistemu danas sam ju konačno ispustio i promijenio novi antifriz. Stari antifriz sam ispustio na donju cijev hladnjaka i cijelo vrijeme imao skinut vijak za odzračivanje. Ovaj puta sam sistem isprao običnom vodom 3 puta i jednom destiliranom vodom. (svaki put čekao dok na odzračnik ne krene konstantan mlaz). Kasnije sam odspojio i crijeva malog hladnjaka te i to isprao tekućom vodom + destiliranom i plućima ispuhao sve van. Iako je boca nova bilo je u njoj nekog sitnog taloga te sam ju skinuo i isprao običnom toplom vodom i šakom riže.

Zatim sam vratio crijeva na svoje mjesto i napravio nalijevanje i odzračivanje školski po Dialogysu.

U 2 dvolitrenke od cocacole stavio sam po litru koncetrata antifriza i litru destilirane vode te sam tako pripremljenu tekućinu ulio u bocu. Cijelo vrijeme je vijak za odzračivanje bio skinut, te su nakon treće litre kroz tu rupu počeli izlaziti mjehurići da bi nakon nekog vremena izlazio konstantan mlaz bez zraka. Budući je u sistemu bilo zaostale vode od ispiranja ja sam čekao dok se boja te izlazeće tekućine ne promijeni u crvenu. Bogme trebalo je skoro 10 min laganog curenja dok se nije pojavio antifriz. Kome to ne smeta može odmah zatvoriti vijak čim nema mjehurića. Nadolio sam na maximum te sam zatvorio vijak odzračnika, ali bocu nisam. Upalio auto i nakon par minuta rada na leru digao ga na 2500 o/min. Trebalo je više od 5-6 minuta da se upali ventilator. Najbolje ugasiti  i ventilator grijanja da se što prije auto zagrije.

Kada se ventilator upalio držao sam još minut povećan gas, a zato vrijeme je tekućina narasla skoro do grla, unutra je klokotalo, izlazili mjehuri zraka i konačno razina pala na polovicu. 

Pustio sam ga da radi na leru i nadolio do max. Napravio đir 5,6 km, došao doma i još malo nadolio i to je to. Provjerim još jednom večeras ili sutra razinu.

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

zaboravio si najbitnije...nisi nam rekao jel sad grije kak se spada?

Link to comment
Share on other sites

je, u pravu si. Grije dobro, ali i temperature su veće nego prije 10-ak dana. Kad stavim na 4 ventilator ne ohladi se zrak kao prije, dakle dosta je bolje.

Provjerio opet razinu tekućine, stoji na istom, dakle to je to što se tiče odzračivanja i nadolijevanja.

Moram pripomenuti da sam prije radio grešku pri odzračivanju, naime držao sam otvoren odzračnik dok bi motor radio i čekao da izađu mjehurići i to bi tako trajalo pun k.  Međutim to se nikako ne smije otvarati dok motor radi.

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Ajde drago mi je da si to rijesio.

Kako si onda odzracivao sistem?

Link to comment
Share on other sites

Gdje ima za kupiti ta tekucina?

I drugo pitanje. Ako ostane duze u sistemu sto se moze dogoditi? Jako sam kratak sa vremenom ovih dana tako da moguce da ce biti u autu i mjesec dana ako stavim. Auto je u pogonu od ujutro pa do 18-19h skoro svaki dan...

Link to comment
Share on other sites

Liqui Molly kod Tokića, 45 kn. Kod mene je bilo tjedan dana u autu, za dulje nemam iskustva.

 

Dario nemoj da sad opet sve ponovo pišem :bigl:

Imaš gore sliku iz Dialogysa kako se radi, a imaš i moj postupak #15

Link to comment
Share on other sites

A moracu i ja taj poduhvat obaviti na jedjom clijacu al tek kad ti budes siguran da je experiment uspio odnosno da je progrijao i dok malo minus ovdje poputi, sad mislim da ni haubu od leda nemogu otvoriti.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Svaka čast French na trudu :dobroje: Spomenuto je čišćenje solnom kiselinom. Imam neka iskustva o tome pa da podijelim. Potrebne su dvije tekućine:

  1. Pomiješati ocat i vodu u omjeru 1:3 do 1:5. U tu tekućinu dodavati kuhinjsku sol i miješati sve dok se sol ne prestane otapati. Dobit ćete mješavinu octene i solne kiseline koja u roku par minuta pojede sav kamenac i svu koroziju. Može se dodati čista limunska kiselina ako ima puno kamenca.
  2. U vodu umiješati sodu bikarbonu sve dok se soda ne prestane otapati. Ova tekućina služi za ispiranje prve tekućine odnosno za neutraliziranje octene kiseline. Usput čisti masnoće.

Ovu metodu čišćenja koristim za šarafe, kleme, nedostupne pinove na električnim konektorima, raznorazne utičnice po kući, kamenac sa slavina... Vrlo je učinkovito i doslovno traje 5-10 minuta. Posebno dobro čisti bakar. Obavezno koristiti latex jednokratne rukavice jer nagriženi metalni talog ne ide lako s kože. Ne koristiti tekućinu #1 oko akumulatora jer u doticaju sa sumpornom kiselinom može nastati klorovodik plin i klorovodična kiselina.

Nisam koristio za rashladni sustav auta, ali ako netko ima stari isluženi hladnjak viška u garaži može probati.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.