Jump to content

Problemi sa elektronikom


lucky77

Recommended Posts

znači ovako..

da krenem od početka.

jučer mi crkne osigurač za osvjetljenje kontrolne table i lijeve pozicije.

danas sam uhvatio slobodnog vremena i otišao sam na benzinsku kupiti osigurač da to promjenim.

međutim kad sam promjenio, nakon 100 metara lagane vožnje počelo je dimiti u kabini kraj praga na vozačevoj strani i oko volana.

stanem sa strane, ugasim auto i zapalim cigar da se smirim. :)

nakon 5 minuta krenem da ću upaliti auto, a on neće i gotovo.

počela mi svjetliti servis lampica, kazaljke od kilometar sata vibriraju gore dole oko 3 sekundi, resetirao se sat, ne mogu upaliti auto (okrenem ključ i ne reagira.. ni klika ni verglanja), ne mogu zaključat auto, žmigavci i ostalo ništa osim radia ne radi.

i maloprije sam skinuo kleme s akumulatora, ne daj Bože nečega..

sada čekamo ponedjeljak da vidimo što ćemo.

uglavnom volio bi čuti vaša mišljenja da ne razbijam glavu što bi moglo biti i koliko bi to moglo koštati.

Link to comment
Share on other sites

Zapali ga xD

malo mi je falilo, majke mi..
Link to comment
Share on other sites

Iščupaj taj osigurač. Nije đaba izgorio. Trebat ce kopat....

Link to comment
Share on other sites

a sada lijepo zazovi Frana i pitaj ga kako ide moj Clio!!! :p

 

 

a sada šalu na stranu...meni su isti simptomi bili kada mi je na hyundaiu ušla voda u alternator i onda je izgorio...također su sve kazaljke divljale jedno dobrih 10 minuta dok samo nije kompletno ostao bez struje... :(

Link to comment
Share on other sites

Iščupaj taj osigurač. Nije đaba izgorio. Trebat ce kopat....

iščupao sam i minus klemu i osigurače preko noći.. i sada sam ga pokušao upaliti i opet ništa.
Link to comment
Share on other sites

a sada lijepo zazovi Frana i pitaj ga kako ide moj Clio!!! :p

a sada šalu na stranu...meni su isti simptomi bili kada mi je na hyundaiu ušla voda u alternator i onda je izgorio...također su sve kazaljke divljale jedno dobrih 10 minuta dok samo nije kompletno ostao bez struje... :(

a ne znam koji mu je k*rac.

nije mi svejedno, al dobro.

nakon 10 godina je prvi put stao na putu.

sada na šlepu i u meštra.

pa što Bog da, samo se nadam da me račun neće izbit iz cipela.

a izgleda da ću od Frana morat kupiti Clia :p

Edited by lucky77
Link to comment
Share on other sites

Treba krenuti upravo od ta dva mjesta odakle je dimilo. 

Skini zaštitnu plastiku oko volana i plastiku sa unutarnje strane praga vozača (tuda prolazi sva instalacija prema stražnjem dijelu auta).

Ako je dimilo trebalo bi se odmah moći vidit gdje točno (izolacija problematičnih žica će biti nagorena).

Link to comment
Share on other sites

Najbolje odvedi auto u elektricara,ako se ti nerazumis po meni neces nista postic ako i nades te zice sto su gorile,trebas rijesit to sto je dovelo do tog da one gore,ako je instalacija jer ti postoji mogucnost da ti plane u voznji,a to vec nebi bilo dobro,napisi kad rijesis sta je bilo,do tad cuvaj živce

Link to comment
Share on other sites

Sad si na teži način naučio da osigurači crknu s razlogom. To nije nešto što se zamijeni kad dotraje nego se nakon pregaranja mora naći uzrok zašto je izgorio prije nego staviš novi i kreneš dalje.

 

Drugi problem je što novi osigurač također nije krepao. Mogući scenariji su sljedeći:

  1. Novi osigurač je prejak (prevelika amperaža)
  2. Novi osigurač je neispravan
  3. Instalacije su već bile nagorile kod prvog izbijanja osigurača pa više nisu vukle dovoljno veliku struju da spale novi osigurač

Zadnji farovi na Cliu II vole ostati bez mase jer konektor nije dobro zaštićen od korozije. U tom slučaju počne vući masu sa kontrolne table, UCH, auto radija... paljenje zadnjeg brisača ili lampice maglenki pri kočenju je prva opomena za taj scenarij. Napravi to što je Dragan rekao i nađi dobrog električara neka prvo nađe uzrok, a onda neka nađe što je sve zahvatilo. Nadam se da je ECU ostao čitav.

Link to comment
Share on other sites

Sad si na teži način naučio da osigurači crknu s razlogom. To nije nešto što se zamijeni kad dotraje nego se nakon pregaranja mora naći uzrok zašto je izgorio prije nego staviš novi i kreneš dalje.

Drugi problem je što novi osigurač također nije krepao. Mogući scenariji su sljedeći:

  • Novi osigurač je prejak (prevelika amperaža)
  • Novi osigurač je neispravan
  • Instalacije su već bile nagorile kod prvog izbijanja osigurača pa više nisu vukle dovoljno veliku struju da spale novi osigurač
Zadnji farovi na Cliu II vole ostati bez mase jer konektor nije dobro zaštićen od korozije. U tom slučaju počne vući masu sa kontrolne table, UCH, auto radija... paljenje zadnjeg brisača ili lampice maglenki pri kočenju je prva opomena za taj scenarij. Napravi to što je Dragan rekao i nađi dobrog električara neka prvo nađe uzrok, a onda neka nađe što je sve zahvatilo. Nadam se da je ECU ostao čitav.
a nema mi druge nego sutra na šlepu i vidjet što je uzrok i to riješiti.

i ja se nadam da ECU nije dobio po piksi jer su mi tek onda problemi.

Link to comment
Share on other sites

Tipujem na stražnje lijevo svijetlo.

Razlog: Izgorio je osigurač od lijeve pozicije. Nakon zamjene osigurača prodimilo je kod lijevog praga (tu prolazi instalacija prema stražnjem dijelu auta) i oko volana (na volanu pališ poziciju na ručici).

Ako uslijed dimljenja nije izgorila izolacija još nekih žica vrlo moguće da ćeš auto moći upaliti ako otkačiš konektor na stražnjem lijevom svijetlu. Ovo pod uvijetom da uzrok nije upravo taj konektor, ali njega i vizualno možeš provjeriti da li je OK tj. da li je rastopljen pa se žice na konektoru dodiruju.

Edited by DraganST
Link to comment
Share on other sites

Tipujem na stražnje lijevo svijetlo.

Razlog: Izgorio je osigurač od lijeve pozicije. Nakon zamjene osigurača prodimilo je kod lijevog praga (tu prolazi instalacija prema stražnjem dijelu auta) i oko volana (na volanu pališ poziciju na ručici).

Ako uslijed dimljenja nije izgorila izolacija još nekih žica vrlo moguće da ćeš auto moći upaliti ako otkačiš konektor na stražnjem lijevom svijetlu. Ovo pod uvijetom da uzrok nije upravo taj konektor, ali njega i vizualno možeš provjeriti da li je OK tj. da li je rastopljen pa se žice na konektoru dodiruju.

nije do toga, konektor je u redu.

svejedno sam ga otkopčao i opet ne pali.

ali prednja svijetla mi rade, stražnje ne radi nijedno.

žmigavci ne rade, brisači ne rade.

radio normalno radi.

zbunjuje me ovo.. :neznam:

Link to comment
Share on other sites

Treba pogledati konektor u lijevom pragu i utvrditi točno koja se žica rastopila i na osnovu toga se može saznat koji sustav u autu radi problem.

Ovo šta ti sada u odnosu na prije nerade ni žmigavci ni stražnja svjetla i ostalo, vrlo moguće da su izgorili još neki osigurači uslijed toga šta su se rastopile žice u tom konektoru u pragu ili na konektorima na stupu volana.

Treba ih pogledati u kakvom su stanju, jer ovako je sve skupa samo gatanje.

Link to comment
Share on other sites

situacija je sljedeća..

jedna ili više žica od instalacije je uzrokovala kratki spoj.

zato je prvi osigurač izgorio, a s drugim sam pogoršao situaciju.

j*biga, ko je mogao znati da je tako.

uglavnom, rekao sam mu da počne od praga na vozačevoj strani i volana.

sada treba naći tu žicu ili žice, to srediti i vidjet da nije kratki spoj još nešto spalio.

uglavnom veselo.

Edited by lucky77
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

auto je napravljeno.

problem je nastao kad sam zavijao zadnji lijevi far.

ispod tapacirunga gepeka prolaze žice od osvjetljenja tablice koje ja nisam vidio i zavio sam ih skupa kad sam zavijao far.

zavio sam žice uz lim, izjela se izolacija i uradila kratki spoj.

uglavnom da sam još minutu ignorirao dim, ne bi mi ni vatrogasci pomogli.

i sve su žice provjerene da nije još koja pregorila da ne bi za koji dan opet imao problema.

sada sam 5000 krznenih lakši jer je ECU pregorio i pazite kada zavijate far da vam se isto ne dogodi. :zivjeli:

post-14359-14347037883773_thumb.jpg

Edited by lucky77
Link to comment
Share on other sites

Šta ti znači izraz "zavijao far"? Da li misliš na zavidavanje vijaka koji drže far?

Da li govoriš o prednjem lijevom faru ili o stražnjem lijevom svjetlu (onaj jedan vijak sa trokrakom plastikom koji drži to svjetlo)?

 

Kako kažeš na kraju je sve dobri i prošlo, mogao je cijeli Clio izgorit.

 

Edit: sad sam se vratio na početak topica pa vidim da je riječ o stražnjem lijevom svjetlu. Kada si zavidavao onaj trokutasti vijak da učvrstiš svjetlo, pričepio si žice od tablice i ogulio izolaciju i napravio kratki spoj. Hebote koje s**nje zbog pizdarije.

Edited by DraganST
Link to comment
Share on other sites

bome bio je ovo heben posao...šteta izgubljenih para zbog brzopletosti, lekcija i za nas ostale, a kako kažeš mogao je i planut...

Link to comment
Share on other sites

da mi je ovo netko pričao, ne bi mu vjerovao.

ovo treba doživjeti.

al svo zlo s ovim, vrlo lako sam mogao sam umjesto ECU-a kupovati auto. :)

Link to comment
Share on other sites

Evo i ja sa sličnim problemima.

Zadnji lijevi "far", kad dajem žmigavac i stisnem kočnicu, treperenje postane brže, i na instrument tabli mi blinka znak za stražnje maglenke.

Spojio sam far s druge strane, i sve je ok.

Dal mogu sam kako ovome pomoći?

Link to comment
Share on other sites

Loša je masa na lampi. Skini obje lampe i konektore pošpricaj kontakt sprejom.
Da bi došao do mase trebas skinuti onu plastiku koja ide po širini prtljažnika. Na lijevom i desnom kraju ima vijak (matica) ispod kojeg je žica (masa) od svake lampe. Odšarafi , očisti i pošpricaj.

 

 

Edited by mata73
Link to comment
Share on other sites

da mi je ovo netko pričao, ne bi mu vjerovao.

ovo treba doživjeti.

al svo zlo s ovim, vrlo lako sam mogao sam umjesto ECU-a kupovati auto. :)

 

Jednom sam raskopao gepek i micao tapecirung jer sam provjeravao mase zadnjih svjetala. Ne sjećam se da je žica od registracijskog svjetla išla blizu šarafa lijevog fara. Prvom prilikom ću provjeriti kod sebe.

Link to comment
Share on other sites

meni je odmah do šerafa.

a biseri u Renaultu su glupo osvjetljenje tablice spojili na UCH, a ne na zadnju poziciju što bi bilo puno logičnije.

zato se s*ebao UCH.

tako mi je električar rekao.

Link to comment
Share on other sites

Loša je masa na lampi. Skini obje lampe i konektore pošpricaj kontakt sprejom.

Da bi došao do mase trebas skinuti onu plastiku koja ide po širini prtljažnika. Na lijevom i desnom kraju ima vijak (matica) ispod kojeg je žica (masa) od svake lampe. Odšarafi , očisti i pošpricaj.

Napravio sve navedeno. Puno je bolje, ali i dalje vidim da mrvicu treperi stop svjetlo u ritmu žmigavaca. Kad stavim drugu lampu na tu poziciju, problema nema. Dakle nešto je s lampom.

Jel ima za kupiti samo ono središte di se montiraju žarulje, da ne kupujem cijeli stražnji "far" bez veze?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.