Jump to content

Raznolika kratka pitanja


Tanatos

Recommended Posts

Neki “jači” mehaničar jbt...Šta sve ta gamad neće izjaviti, pa to nemoš’ vjerovati...

Edited by GTT
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Za prvo reći nije baš rekao da je LUK sranje, ali mi se činilo kao da mu je na vrh jezika :bigl:

No vidjet ćemo, valjda ću se naviknuti. Nezgodno je što vozim 2 auta i odvajanje je dijametralno suprotno pa dok se čovjek navikne...

Vidjet ću još kako ručna otpušta, nisam ga još ni vozio malo dulje

Link to comment
Share on other sites

Mora biti neka sitnica ili greška negdje!
Ja ih puno prodajem i nitko neće VALEO, svi bi ili LUK ili SACHS.
Teško je ovako na daljinu puno reći, ali možda s vremenom dođe na svoje.

Što se mehaničara tiče, ima svakakvih izjava, a najviše mi je smiješno kada govore da je za neke modele vozila Conti remenje preporuka, a Conti nikad u original ambalaži.
Ide za VAG koncern, BMW i Mercedes (koji nema Renault motor [emoji6]), ali kod azijata, Forda, PSA, Renaulta... ne ide i nije preporuka.
Ista stvar kada za francuze kažu da su samo Purflux original filteri, a nisu, nego dosta njih.

Da Valeo je samo jedan od proizvođača prvih ugradnji kod Renaulta, ali nije generalno, nego uz njega ide LUK u većem dijelu, a Sachs u manjem.

Svakako se nadam da će biti sve ok s ovim slučajem [emoji106]

Poslano sa mog SM-G950F koristeći Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dečki, pitanje u vezi ulja... Koje ulje je najbolje staviti u Twingo 1.2 16V, 2001. godina?  Gledam 10W40 ELF Evolution 700 STI . Jel to ok?

Link to comment
Share on other sites

Igi, vjerujem da bi ti bolje bilo neko 5W30 ili 5W40 za taj motor. Ne znam koje su preporuke, al ja bi radije nešto od toga stavio.

Link to comment
Share on other sites

Dečki, pitanje u vezi ulja... Koje ulje je najbolje staviti u Twingo 1.2 16V, 2001. godina?  Gledam 10W40 ELF Evolution 700 STI . Jel to ok?
Može taj ELF (mislim da je 130 ili 135 kn 5L kod mene, ne znam napamet), a ona prva opcija je bila ELF EVO900FT 5w40 i 5L je 194,00 Kn.


Poslano sa mog SM-G950F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Sad na malo jacoj uzbrdici jedva krenuo, rucna kasno otpusta, lamela zasmrdila, grr

Tapatalk

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, lageros-zg said:

Može taj ELF (mislim da je 130 ili 135 kn 5L kod mene, ne znam napamet), a ona prva opcija je bila ELF EVO900FT 5w40 i 5L je 194,00 Kn.


Poslano sa mog SM-G950F koristeći Tapatalk
 

Razlika je što je jedno polusintetika a drugo ful sintetsko? Koliko ide ulja u Twinga kada se mijenja sa filterom?

Link to comment
Share on other sites

Da, 10W su u pravilu polusintetska, 5W sintetska, koliko se to može tako reći i razgraničiti opće.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, igi said:

Razlika je što je jedno polusintetika a drugo ful sintetsko? Koliko ide ulja u Twinga kada se mijenja sa filterom?

Svaka polusintetika ima i mineralnog ulja, tako da se i po tome razlikuju.
A u taj Twingo bi trebalo ići ovako:

usage: Severe

- Filter capacity 0,2 litre

- Capacity 4 litre

Inače preporuka je 5W40 za taj motor, tvornički, no vidim da ljudi stavljaju 10w40 isto tako, ali, osim cijene, ne vidim nekog razloga za to.
Za motor (ovaj konkretno), je bolje 5w40 jer kod hladnog starta bolje, odnosno prije dođe do podmazivanja ventila i podizača.

Preporuka ulja (u nekom normalnom rangu cijena, a da su kvalitetna):
ELF
SHELL
LIQUI MOLY

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@lageros-zg i upućeniji:

Jel mogu u 1.2 8v staviti 5W40 ili da se držim 10W40 kao i do sada?

Edited by borny
Link to comment
Share on other sites

Po meni, ako si godinama stavljao 10W40, ostani na njemu. Osim ako ne ides negdje gdje je zimi -25 stupnjeva, kako renault sugerira.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, borny said:

@lageros-zg i upućeniji:

Jel mogu u 1.2 8v staviti 5W40 ili da se držim 10W40 kao i do sada?

Ma možeš ostati, naravno, samo ipak imati kraći interval izmjene nego sa 5w40.

Link to comment
Share on other sites

Kod mene je u cliu bilo 10w40 stavljano, tako da sam i ja nastavio, kod staroga u njegovom cliu je isto 10w40.

Mozda negdje gdje je jako hladno je bolje 5w40, barem prema onome sto sam citao.

10w40 je od -20 do 50C prema specifikacijama, tako da barem ovdje u Rijeci 10w40 je dovoljno

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, acer said:

Kod mene je u cliu bilo 10w40 stavljano, tako da sam i ja nastavio, kod staroga u njegovom cliu je isto 10w40.

Mozda negdje gdje je jako hladno je bolje 5w40, barem prema onome sto sam citao.

10w40 je od -20 do 50C prema specifikacijama, tako da barem ovdje u Rijeci 10w40 je dovoljno

 

Nije stvar uopće toliko o toj hladnoći koliko mnogi govore, nego jednostavno kvaliteti ulja i aditiva koji se koriste, a 10w40 ne spada u ulja visoke kvalitete.
Ja na svog Forda Focusa iz 2001 godine sam od početka do kraja (do kad je bio kod mene) sam koristio originalno Fordovo ulje 5W30 i tako do skoro 500tkm.
Radio izmjene svakih cca 15tkm, a na 300tkm kada sam mijenjao simeringe bregastih osovina pa se skidao poklopac ventila, pregledom na bregaste, one su bile zlatne i u odličnom stanju,
a svih tih gotovo 18 godina nisam gledao šipku ulja od izmjene do izmjene.

Ja bih to sve usporedio sa hranom koju i kakvu jedemo i što ta hrana radi našem organizmu. Svaka hrana nas hrani, samo na kakav način te u konačnici naše zdravlje je jedan od pokazatelja koliko nam to daje i što nam daje te kako se osjećamo.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bok ekipa, mučim se sa vidljivošću po noći odnosno kratkih svijetla (duga svijetla su relativno dobra). Trenutno imam stavljene hb3 osram night breaker ali nisam zadovoljan sa osvjetljenjem ceste. Šta mi možete preporučiti? A možda je do prljavih leća u farovima? Radi se o "bug-eye" farovima od clija 2 ph1.

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, dinc said:

Bok ekipa, mučim se sa vidljivošću po noći odnosno kratkih svijetla (duga svijetla su relativno dobra). Trenutno imam stavljene hb3 osram night breaker ali nisam zadovoljan sa osvjetljenjem ceste. Šta mi možete preporučiti? A možda je do prljavih leća u farovima? Radi se o "bug-eye" farovima od clija 2 ph1.

Ma nemoš ništa osim ispolirat farove ako su žuti... Ne troši novce na te skupe žarulje jel izgore u roku 6 mjeseci ako imaš sreće godinu dana.... Prošao tu školu 2x.... 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, macan said:

Ma nemoš ništa osim ispolirat farove ako su žuti... Ne troši novce na te skupe žarulje jel izgore u roku 6 mjeseci ako imaš sreće godinu dana.... Prošao tu školu 2x.... 

Farovi su ispolirani prošle godine i doslovno su ko novi. Problem može biti ili u unutrašnjosti ili u žarulji.

@acer plastični su

Edited by dinc
Link to comment
Share on other sites

Koliko sam shvatio ipak su bolje one okrugle leće... puno bolje usmjeravaju svjetlost...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, lageros-zg said:

Svaka polusintetika ima i mineralnog ulja, tako da se i po tome razlikuju.
A u taj Twingo bi trebalo ići ovako:

usage: Severe

- Filter capacity 0,2 litre

- Capacity 4 litre

Inače preporuka je 5W40 za taj motor, tvornički, no vidim da ljudi stavljaju 10w40 isto tako, ali, osim cijene, ne vidim nekog razloga za to.
Za motor (ovaj konkretno), je bolje 5w40 jer kod hladnog starta bolje, odnosno prije dođe do podmazivanja ventila i podizača.

Preporuka ulja (u nekom normalnom rangu cijena, a da su kvalitetna):
ELF
SHELL
LIQUI MOLY

 

E to me zanimalo. Znači bolje staviti 5W40 za taj motor, cijena ulja mi nije bitna. I sa promjenom filtera ide 4,2 litre. Uzet ću onda ELF EVO 900 NF 5W40 pa sam miran. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, igi said:

E to me zanimalo. Znači bolje staviti 5W40 za taj motor, cijena ulja mi nije bitna. I sa promjenom filtera ide 4,2 litre. Uzet ću onda ELF EVO 900 NF 5W40 pa sam miran. 

ELF EVO900NF nije ulje za Renault.
Ako cijena nije u pitanju, onda ovo moje po 194,00 Kn/5L, jer to je ono što Renault, odnosno ELF navodi za te motore i to je za EU tržište.
NF ulje nije uopće za Renaulte, nego za druge modele vozila.
Postoji još na tržištu i SXR ulje, ali to je ulje proizvedeno u Rumunjskim rafinerijama ELF-a te je slabije po aditivima odnosno ne zadovoljava EKO norme za EU
i namijenjeno je samo za istočno tržište te se preko ELF-a (TOTAL-a) ne može kupiti/naručiti, ali onaj tko uvozi izvan Total mreže, onda može kupiti sve,
ne znajući te neke detalje koji se mogu dobiti kada si direktno vezan za tvornicu.
No, kada je to bilo bitno u RH, da se radi onako kako treba, za dobrobit svih.....

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, igi said:

Dečki, pitanje u vezi ulja... Koje ulje je najbolje staviti u Twingo 1.2 16V, 2001. godina?  Gledam 10W40 ELF Evolution 700 STI . Jel to ok?

Viskozitet ulja biraš ovisno o klimatskim uvjetima u kojima se vozilo koristi.

Kad biraš ulje za svoj auto, prvo gledaš da li to ulje ispunjava normu koju zahtijeva motor tvojeg auta, a za tvog Twinga to je RN0700/0710.

viscosity-guide.png

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, aquarius said:

Viskozitet ulja biraš ovisno o klimatskim uvjetima u kojima se vozilo koristi.

Kad biraš ulje za svoj auto, prvo gledaš da li to ulje ispunjava normu koju zahtijeva motor tvojeg auta, a za tvog Twinga to je RN0700/0710.

viscosity-guide.png

Nema to više toliko veze o klimatskim uvjetima, jer to danas ide sve po nekim drugim smjernicama.
Euro6 norma zahtijeva 0w30 ili 0w20 ili 5w20....(u dolasku je i 0W16 ako se ne varam), ovisi jel se radi o dizel ili benzinskim motorima.
Moj Focus iz 2015 godine ima 1.5 TDCi motor sa Euro6 normom o koristi 0w30 ulje sa Ford normom.
Isti motor u PSA grupaciji koristi isto tako 0W30 ulje, ali sa PSA normom i ne mogu se miješati, iako su motori isti,
ali ja konkretno nemam ADBlue, a PSA ima, isto tako i još neke stvari su drugačije.
U manualima se navodi da može ići i 5W30 ulje, kao zamjena ukoliko nema 0w30, ali samo kratkotrajno, jer dugoročno korištenje 5W30 ulja na tim motorima
dovodi do pada eko norme pa samim time i skupljim plaćanjem na tehničkom.
Isto tako se danas u vozila ugrađuju električne pumpe vode, kako bi vozilo što kraće radilo po čokom pa samim time izbacivalo manje štetnih plinova.

Dakle, slažem se da je potrebno gledati norme i to je prvo i osnovno, ali isto tako je bitno to podmazivanje na hladno, a to 10W40 nema, nego tek kasnije
te moramo uzeti u obzir da često puta se mnogi ne voze duge relacije pa je u konačnici moguć problem upravo zbog toga. Zato ja gledam u ovom slučaju da je ipak 5W40 bolje za ovaj Twingo.

U konačnici, danas se sve manje koristi 10W40 zbog novih tehnologija, ali izrade svih tih sklopova gdje jednostavno zbog načina podmazivanja i fluidnosti ulja kroz sita, zaribavaju i turbine,
a mnogi, uključujući i majstore, navode kako su kod nekih modela vozila problemi turbine itd, a ne brinu o tome kakvo ulje i zašto baš neko ulje mora ići u određeni motor.

Ne treba puno komplicirati, svaki motor/vozilo ima norme koje treba zadovoljiti, kod Renaulta je to RN0700/0710 za vozila bez DPF-a te RN0720 sa DPF-om, a i kod njih isto tako već postoje ova nova ulja.
I naravno, ne manje bitno, kvalitetan filter je potreba i bitna stvar te jednako tako na tome ne treba štedjeti.
 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

da, ali ne radi se o novom autu, nego starom 18 godina kad je 5W40 bilo za trkaće aute..

ja bih ostao na 10W40.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.