Jump to content

Zamjena injektora za plinsku instalaciju - što sve paziti kod odabira novih ?


Vuco

Recommended Posts

Zdravo,

već godinu dana planiram promijeniti injektore na plinskoj instalaciji. Trenutno je kod mene poljski sustav EuropeGas u smislu ECU-a (Avance 32), MAP senzora te isparivača (Primo). Boca, multiventil i ostalo je manje važno za ovu raspravu.

Injektori su kopije Valteka 30, WentGas zeleni :D (nek turci). To bi trebali biti 3omski injektori. Vremena benzinskih injektora su red veličine 2.8ms ler sa svime ugašenim (sva elektronika, svijetla etc.) do nekih 17-18ms.

Sam ECU i softver je kompletno otvoren i redovito se update-a. Imam laptop, imam softver, kužim više-manje dosta toga u vezi plin i podešavanja mape.

Postojeći injektori rade, s time da mora prvo prebacivanje biti u vožnji pri određenim okretajima (postavio sam na 1900rpm-a, zbog cutoffa od benzinskog ECU-a koji radi iznad 1800rpm). Naime, već prve i druge zime sam imao "problema" sa injektorima koji se nisu mogli u prvi puta kod prebacivanja dovoljno otvoriti (jesu li zaprljani ili zaljepljeni, ne znam) u nekoj situaciji gdje je auto u cutoff-u (kočenje motorom iznad 1800rpm) i stišćem kuplung (veliki vakuum je tada u usisnoj, mala vremena ubrizgavanja - manja od normalnih 2.8ms). Nakon 2 majstora (Tidala i Nuni u Bosni), skužio sam sam da je problem u injektorima tih prvih par stotinki i jednostavno sam zadnje 3 godine podesio da plin prebacuje u vožnji i to sve raditi super. Prošao sam preko 50 000km sa tim kopijama. Mapa je redovito provjeravana, nema većih odmaka.

Sam ECU nije najslabiji model, softver kaže da podržava i brže injektore sa manjim otporom te da podržava AC STAG W02 injektore koji su 1.9omski (2.0ms se otvaraju, 1ms zatvaranje). Dapače, podržava i EuropeGas EG2000 injektore koji su na bazi HANA injektora. Konektor za struju je isti, ulazni promjeri su isti. Dizne se mogu razbušivati od1.5mm do 2.8mm. Za 1bar na isparivaču, te 82kW koliko ima 1.6 motor, nove dizne bi trebale biti razbušene na između 2.2 i 2.4mm:

AC-W02-NOZZLE-CHART.jpg.09e050bff0c5fcb0f05c294a50087768.jpg

Trenutno je isparivač na 1.3 bar (otpočetka je tako), ali ne bi škodilo da ga se spusti ako može (W02 kaže da je preporučeni radni tlak do 1.2bar).

Jesam li nešto zaboravio ?

Fala na savjetima i svakoj pomoći.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E hebi ga, tko će ti pomoći kad si ti što se tiče plina najstručniji na forumu.

Btw, i ja sam imao tako podešeno uključivanje plina pri 1800 o/min, ali su mi na predzadnjem servisu stavili samo temperaturu kao okidač i to za sada dok je ljeto dobro radi jer se ne prebacuje odjednom nego 1 po 1 injektor svake 3 sekunde. Mogu reći da nema zvučnih signala da ne bih uopće primjetio da prelazi s benzina na plin. A primjetio sam da su mi crijeva od injektora prema grani lagano ispucala pa će to trebati zamijeniti. U principu 4 crijevca po 10ak cm nebi trebao biti neki izdatak.

Izvještavaj kako napreduje zamjena

Link to comment
Share on other sites

Iz mog iskustva dok sam imao plin, s ovim napisanim znas vise od jedno 98% ljudi . Tesko ce ti itko pomoci tu nesto vise od tog kaj ti znas.

Mislim, ak Tidala nije mogel ili niste do kraja rijesili, neznam tko bude.Bio sam i ja kod njega, strucan covjek al nisam siguran koliko ima volje i vremena za igranje vise.

Kod plina je dobro dok radi kak treba..kad pocne zezat, e odna je to prava kuhinja. Meni se znao gasit kad bih naglo stisnuo kuplung bez gasa i tak .. klasika, cutoff, nema ubrizgavanja, sistem se zbuni i auto se ugasi.

ISto mislim da je dobro da ti je namjesteno da se iznad odredene temperature prebaci na plin a ne iznad okretaja nekih, jer po zimi ak lupis po gasu slucajno tj na uzbrdici si il necem, prebaci ti na plin a auto hladan..nicht gut.

 

sad vozim 1.9dizela, trosi ko tanker za danasnje pojmove (punih 7l )  , al kad se sjetim svih sitnica sa plinom , nikad neznam di sam sa benzinom, ma za*e*i.

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, hrvojexyz said:

Iz mog iskustva dok sam imao plin, s ovim napisanim znas vise od jedno 98% ljudi . Tesko ce ti itko pomoci tu nesto vise od tog kaj ti znas.

Mislim, ak Tidala nije mogel ili niste do kraja rijesili, neznam tko bude.Bio sam i ja kod njega, strucan covjek al nisam siguran koliko ima volje i vremena za igranje vise.

Kod plina je dobro dok radi kak treba..kad pocne zezat, e odna je to prava kuhinja. Meni se znao gasit kad bih naglo stisnuo kuplung bez gasa i tak .. klasika, cutoff, nema ubrizgavanja, sistem se zbuni i auto se ugasi.

ISto mislim da je dobro da ti je namjesteno da se iznad odredene temperature prebaci na plin a ne iznad okretaja nekih, jer po zimi ak lupis po gasu slucajno tj na uzbrdici si il necem, prebaci ti na plin a auto hladan..nicht gut.

Tidala nažalost nema vremena za takve sitnice. On je mislio da je mapa bila, no došao sam tamo sa zagrijanim autom, a ne hladnim. No ok, naučio sam tamo za 200kn koliko me košta, pa nisam dizao frku. 1. zimu sam riješio stvar rekalibracijom na leru, no 2. godine to nije pomoglo, pa sam prebacio na okretaje, da uvijek prebaci dok nije na leru/cut off-u. Sad se osjeti malo zacukavanje od pola sekunde (ili se uopće ne osjeti ako nisi u 2. brzini) i to je to. Kasnije auto radi super u rasponu od 700 do 5500rpm.

Ove godine sam shvatio da mi se pod klimom znaju srušiti okretaji u leru, što znači da se injektori muče. I vrijeme je za zamjenu!

Nejasno sam napisao - prebacivanje je i dalje na >35°C, ali i uvjet su okretaji. Pomicanje te granice na 60°C i čak predgrijavanje injektora softverski nije pomoglo. A obzirom da se nakon prvog prebacivanja kasnije problem (te prve godine) više nije javljao - zaključio sam da su injektori "zaljepljeni" ili zapunjeni smećem koje se odljepi ili pročisti prvih par injektiranja. No to je bilo dovoljno da 

1 hour ago, frenchkey said:

E hebi ga, tko će ti pomoći kad si ti što se tiče plina najstručniji na forumu.

Btw, i ja sam imao tako podešeno uključivanje plina pri 1800 o/min, ali su mi na predzadnjem servisu stavili samo temperaturu kao okidač i to za sada dok je ljeto dobro radi jer se ne prebacuje odjednom nego 1 po 1 injektor svake 3 sekunde. Mogu reći da nema zvučnih signala da ne bih uopće primjetio da prelazi s benzina na plin. A primjetio sam da su mi crijeva od injektora prema grani lagano ispucala pa će to trebati zamijeniti. U principu 4 crijevca po 10ak cm nebi trebao biti neki izdatak.

Izvještavaj kako napreduje zamjena

Vidiš, meni je Tidala maknuo da ide svaki cilindar po 0.2s (200ms je nekoliko ubrizgavanja) i rekao mi da je najbolje da rokne sva 4 odmah. Što je bilo pogubno naravno kada injektori nisu ispravni tih prvih par ciklusa. Nisam našao logiku zašto bi paljenje sva 4 bilo bolje. Softver ionako može sva 4 injektora različito kontrolirati, korekcije mogu biti različite za svaki (i ECU može svaki posebno štelati trimove ako se ne varam!).

Čak mi je moj mehaničar rekao da ak se svi majstori za plin boje (neki izbjegavaju jer nemaju softver, mada im ja velim da softver ne trebaju niti taknuti nego mi trebaju za hardverski dio samo), da ćemo mi to dvojica kod njega spojiti. 

Ništa, naručit ću pa ćemo vidjeti. Novi injektori bi trebali biti i više nego dovoljno brzi. Razbušivanje dizni ćemo nekako odraditi na stolnoj bušilici malo po malo i to je to. Javim kako je prošlo.

Ako netko ima još nešto za dodati, dapače - slušam!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Došli injektori, poslali i mlaznice koje idu u usisnu, a njih ne trebam. Sve je tu.

Trebam samo provjeriti kako su posloženi injektori (s desna na lijevo idu 1-2-4-3) pa ne znam jel tako i cilindri na autu idu. Sve ostalo se podudara, treba izbušiti rupe na injektorima na 2.1-2.3mm.

U ponedjeljak se ide na more, a znamo da se prije mora ništa ne dira na autu :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Prošlo ljeto, došla korona, potres, poplava i auto se nije baš nešto navozao, ali žena počela raditi pa se sada radi 40km dnevno i zamolila me odaberem što ću zamjeniti - nju ili injektore :D

Gasio se nekad kad se klima upali pa prvo diranje kuplunga i ajde, prošli su 2 puta više nego kaj su trebali.

Mehaničar je spigao T nosač po mojim željama da injektori budu u ispravnom položaju koliko mogu (stari su bili naopako i sigurno je to bio jedan od razloga zašto su se brzo zaštopavali). Skratili crijeva, sve spojili i provjerili radi li na benzin uopće.

Sve prošlo za 5.

Prvo sam probušio dizne na 2.0mm jer kao pri tlaku od 1.3bar trebalo bi držati. No autokalibracija nije prolazila, prevelika korekcija na plinu (preko 2.5ms dodatnog goriva). I još je radni tlak pao na 1.21bar.

Sve skinuo, razbušio dizne na 2.2mm i ovaj puta autokalibracija prolazi sa korekcijom od 1.77. Skupio jučer benzinsku mapu, sad trebam još plinsku da se podnese množitelji.

Otkrivam da uz dijete i posao, sve se radi na 3 puta :D.

Redoslijed injektora je zamijenjen na žicama jer je bosanski meho malo krivo zalemio očito žice koje čitaju otvorenost benzinskih injektora. Zato idu 1-2-4-3...IMG_20200902_192012_resize_23.thumb.jpg.a74226a8ba1905fd3540d0b2fcab547c.jpg

IMG_20200902_192136_resize_47.thumb.jpg.99cf588c8f52b0ff49eb6551564e4011.jpg

Kraća crijeva su dobra stvar, ali ova razlika između najkraćeg i najdužeg crijeva nije idealna, ali ako je prije radilo, bude i sada. Plan je pomaknuti nosač na rupu pored pa vidjeti jel tada što bolje. Za sad ne udara u haubu ili napred, ali ću staviti neku spužvu na rub. Najviše me brine taj T nosač što smo ga sad ovako spigali...

IMG_20200902_192214_resize_80.thumb.jpg.7e78e477a8e88ca1449d2c3de1032993.jpg

Kako je to prije izgledalo:

440678387_Meganplin_resize_1.thumb.jpg.e9c7ba522e60a9d8edc4a08fd20d2016.jpg

Megan plin2_resize_52.jpg

IMG_20200902_192008_resize_65.jpg

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

Nisam siguran ali.. Dosad na svakom autu su mi injektori stali  okrenuti gore prema haubi... A konektoro dole prema cesti... Mozda ti je to problem ljepljenja injektora.. Prvi put vidim ovako postavljene injektore... 🤔

Link to comment
Share on other sites

Ovako trebaju biti, da se mast i nečistoće i ostalo može "iscijediti" u usisnu granu, a ne ostati na klipu injektora. Najbolje bi bilo da su okomiti sa crijevom prema dolje, ali to je teško dostići u ovako posloženom motoru.

Lakši je način staviti ih naopako pa tako većina i radi.

Imam i par manuala od različitih LPG sustava, ali više manje se vidi i ovdje:

https://www.lpgshop.co.uk/lpg-autogas-blog/the-10-commandments-for-a-good-autogas-installation/

Sigurno i tip injektora utječe na to. Ovi AC W02 su brži i troše više struje te se više griju. Stariji Valtek su bili sporiji, manja struja, manje grijanje.

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zapravo, dosta ovisi i o tome gdje injektori dobivaju plin i gdje ga puštaju. Vidim da BRC kaže da je svejedno kako ih se postavi, dok Keihin imaju jasno traženu orijentaciju.

U četvrtak, nakon 2 tjedna vožnje na benzinu i prvo tankanje koje je obavila žena za 300kn, zamolila me da odem i završim taj plin do kraja jer neće ona točit te pare :D

Nije još savršeno, nije mi se dalo samome više i kroz 30 minuta je sljedeći rezultat:

LPG mapa

Naprema starim injektorima se osjeti podosta razlike. Pogotovo u vožnji pod klimom gdje na novim injektorima nema razlike naprema benzinu, a sa starima je bilo baš osjetan gubitak snage dok se to sve nije podesilo preko trimova. BC sa average consumption pokazuje realniju sliku (brži su injektori pa je to preciznije). Napokon je vraćeno da se prebacuje na plin u leru, sve ostalo ostalo isto.

Par puta sam u toku vožnje na ravnom dijelu gledao BC i current consumption te je je više manje potrošnja na plin i benzin bila apsolutno ista, jedino je pri 130 na autoputu bila unutar 5% razlike. To se još lagano podesi kroz naprednu mapu (ova gore je više generalna)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Zaboravio sam napisati neki ekstremni slučaj, te pokazati graf Od 1800rpm-a do 5100rpm ako je nekome to intersantno, test da li plin uvijek dovede dovoljno goriva motoru (preko ODB2 senzora i gledanja lambde jel zakucana na 0.9V).

684530657_Image002.thumb.png.4451ba70a7f19ef5751d80ad33aaa8bc.png

~15 sekundi je trebalo od 1800-5100rpm (smeđa linija), MAP zakucan na 95kPa (crvena linija),  tlak plina u rail-u (zelena) je pao za 1.19 na 1.01bar (na 0.75bar se prebacuje na benzin), injektori dosegnuli maksimum vremena otvaranja na nekh 16.9ms za benzin, 21.8ms za plin. Lambda cijelo vrijeme na ~0.91V po ODB skeneru. Znači sve ok, iako je Duty Cycle plina na visokih 92% (benzin na 71%). Što bi reklo, nisu injektori u tom slučaju stalno otvoreni (da se ne uspiju zatvoriti, a time i hladiti).

Za vikend je bio test, Zagreb - Bale - Rovinj - Zagreb u Istri, klima, 120-130kmh autocesta pa onda istarski ipsilon, 540km potrošnja plina 9L na točenju. 

Odlučili smo češće ići u Istru, Rovinj nas je oduševio nakon 15 godina kaj nismo bili. Oni kafići na obali, uz more - vrh!

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Za tocan izracun potrosnje trebalo bi uvijek tociti na istoj pumpi.


Poslano sa mog Mi 9T koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

90% točenja i jest na istoj pumpi, tako da ću kroz mjesec-dva vidjeti, ali za sada se čini da je sve prošlo u najboljem redu...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.