Jump to content

Twingo strujić


Iveky

Recommended Posts

3 hours ago, mata73 said:

Znači retarder s 3 stupnja ko kamion emoji4.png

Interretarder i to magnetni samo sta ovi puni baterije a ovaj je grija  mjenjac... 

Edited by macak
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Za one koji će tek ići u ovo, može im biti korisna ova informacija koja bi mi uštedila novaca da sam je znao, tj imao više iskustva (i ne kupio punjač preko autokuće):
dakle, za one koji će u budućnosti kupovati kućni punjač, dovoljno vam je kupiti jedan ovakav ili slični:

https://www.amazon.de/veco-chajor-ladekabel-Ladekabel-universal/dp/B09WYFKWQ6/ref=sr_1_1?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&crid=Y6Z27EX6EOL1&th=1

ili slabiji

https://www.amazon.de/Keruida-Ladekabel-Ladeger%C3%A4t-Elektroautos-Schaltbarer/dp/B0BD3CB9FS
(ako imate preslabu instalaciju u garaži za 20+ ampera)

Eto stigao mi je taj jači punjač i dok ne pojačan žice, mogu ići samo do 20A i to kratko, tj. samo sam ga isprobao. Kada sve sredim, nadam se da će sve fercerati na 24A, tj. 5.5kw koje mi mogu isporučiti paneli za vedra dana i skoro prazna baterija (znak rezerve pali na 20%) bi se trebala napuniti za ispod 4 sata.
Što je bitno uočiti? Ovi jednofazni punjači su duplo jeftiniji od trofaznih, a 4-5 kW punjenje je prilično brzo kada se doma puni tako da pogotovo ne vidim čemu ugradjivati trofazne wallboxove koji su reda 1ooo€+, jest da pune snagom 11kw i većon ali za baterije je zdravije da je sporije.

Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk





  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Slazem se, Walbox je za ozbiljnije baterije i vece aute. Za male zvrkove poput tvoga i moga je taj kabel super. Kod mene 16A iako je sve novo i samo se laaagano grije i puni s 2,2-2,6 i prek noci zastekam i do jutra je pun ili skoro pun. A radi 50-60 km dnevno. Nikad nije bilo negdje knap ili sfalilo range-a. Ti jos sa svojim panelima imas odlican setuo! :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

da se malo umijesam...😇

Kod kuce OBAVEZNO i jedino isplativo je WallBox (sa odgovarajucim utikacem a to je Type2 na Renaultu)

Ugradnju WallBox u HR predpostavljam smije svatko odraditi. U D se mora od elektricara sa potvrdom obaviti.
Ako imas 3-faznu struju u kuci, onda ides na 11kW, jer zelis imati rezerve za ostale potrosace u kuci i uz uvjet da auto podrzava 3-fazno punjenje (osim naravno ako imas vise od 32A po fazi u kuci, a to sumnjam)
Tvoj Twingo ce se zbog baterije najbolje osijecati na 11kW i na 11 kW punis najjefikasnije Twingo bateriju (prvjereno, izmjereno, dokazano,....😆).
Kod punjenja na 3,6 kW ima oko 5% gubitaka vise, sto je razmljivo jer ipak imas 22kW inverter u Twingu (3 faze naravno).

Ako imas smao jednu fazu najvjerojatnije si limitiran na 7,2 kW ukupno, dakle ides max na 3.6 kW na WallBox-u (jedna faza, ne 🧐) a to moze svaki Renault i svaki auto (osim nekih hibrida a o njima ni ne pricamo)

Tkz cigla, tj ovo sto se ovdje diskutira je kao i rezerva guma....ako bas moras i nema druge mogucnosti, i efikasnot tog uredaja moze biti i vise od 10% manja od WallBox

U pravilu, "cigla" je osjetno skuplja od WallBox-a ako je odradjena kako treba, bas kako je i cijena 22kW type2 kabla ne bez razloga i 1000€. Naravno da ima i produkta koji su bez razloga skupi jer imaju ime u sebi ali ne i kvalitetu..

Tema je malo krivo postavljernja, jer "cigla" defitivno nema previse smisla u kuci, a jos manje ako imas solarne jer tu radis gresku sto uopce koristis takav uredaj...

Twingo sam imao ca 3 mjeseca, odlican mali gradski e-auto...sa predobrim 22kW inverterom u sebi.
Savjet je puniti 21 kWh bateriju sa 11kW, pa ce trajatu duze od tebe 😂😂
3-fazni inverter na kraju krajeva ipak najefikasniji sa 3-faznom strujom ...ok....ajmo cijepidlaciti..ne mora biti, ali od Twinga ipak je 😂

 

Log punjenja Twingacha sa 11 kW, kod 4 stupnjeva

Ladung 2.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da, sve te izvedbe se ovdje zovu "Ziegel"  tj cigla...a ako vec kupujes onda je dobro razmisliti ipak uzeti odmah 3-fazni (razumljivo ako imas npr 3 faze u kuci), jer nikada ne znas kada dodjes negdje da li netko ima 3 faze pa je zgodno puniti i sa 11 kW ili 22 kW...

Prednost WallBox danas je sto mozes uzeti "inteligenti" pa si sloziti da "prati" solarnu instalaciju i onda na temelju toga regulira punjenje auta.
Ovdje pak nastaje problem samog auta kako regira kada mu reicmo sa 16A spustis struju na 12A, dal prekine ili nastavi punjenje...tu nema pravila, kod svakog treba extre pogeldati i vidjeti.
Iskustva su razlicita, no ovise o kombinacijama solarni-inverter --> WallBox --> inverter auta.

Primjer 3 fazne cigle
https://www.nrgkick.com/nrgkick-ladeeinheit/
ova provjereno radi na 22 kW sa Twingo/Zoe bez problema, no ovdje u D je standardna 3-fazna industrijska uticnica vecinom 32A i samim time je jako kvatitelno odradjena pa je 22kW na takvoj uticnici dovoljno dobar.
Na kraju ispada WallBox iste kvalitete ca 300€ jeftiniji, ali nije "prenosiv", a ta prenosivost opet ovisi o uticnici koju koristis tj od zemlje do zemlje...

Ovako izgleda 3-fazna 16A industrisjka uticnica tj zidna doza, a kosta neku sicu (mislim da je ima u Bauhuasu u HR). To mozes naravno i sa jednom fazom koristi. Trik je sto za male novce dobijes kvalitetan prikljucak

grafik.png

https://www.bauhaus.hr/cee-utikaci-i-cee-spojnice/c/10000331


 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tnx, korisne informacije :dobroje:

Svakak imam u planu stavit neki wallbox al za sad se ova cigla pokazala ok. Cak mi i racunica stima. Taman skurim s ca. 1500km/mj oko 230-240 kwh mjesecno vise od kad imamo e-ficeka. To je taman potrosnja15-16 kwh na 100 km kolko i pokazuje :nezna:. Istina da tih neih 5% pusione niti ne skuzim ak se redovno desava jer bi se radilo o 10-15 kwh. Kad bi bilo vise, poznalo bi se vec.

Al kao sto velis, u de se Wbox mora legalno ugradit, a ugradnja je bez problema 1000 ili vise. Imam rentnera koji mi to napravi za 100 tku i napise racun pa budem vjerojatno tak i napravil. Do onda bu zigla cist ok!

Link to comment
Share on other sites

da se razumijemo...

twingo moze puniti sa max 22kW trofazno i ako imas dobru uticnicu na zidu koja izdrzi 22 kW zajedno sa vodicima (kabelima) ne treba ti nista nego kabel (adapter) sa type2 koji ustekas u auto...
https://www.bauhaus.hr/punionice-za-elektricne-automobile/lrt-automobilski-punjac/p/28582333    ----> nije punjac, vec "obican" kabel

Auto X moze puniti max sa 2,4 kW (ili 3,6 kW) na jednoj fazi, dovoljan ti je kabel od pegle sa type2 utikacem (https://de.aliexpress.com/item/1005004949619230.html) koji ustekas direktno u auto

Cigla (i WallBox) ima (ili neki nemaju) elektroniku koja ogranicava punjenje, kako twingo ne bi povukao 7,2 kW na fazi jer bi ti rastopio kabel i "schuko" uticnicu sa slike.

Neki auti (twingo to nema kao ni Zoe) imaju mogucnost da ogranicis i podesis inverter auta da ne vuce recimo 22 kW vec mu podesis 2 kW, onda ti to sve ne treba..ustekas direktno...
Naravno takav "inteligentni" inverter u autu kosta, pa ga rijetko tko nudi

Nadam se da je jasnija (logika) AC punjenja automobila...i zasto sve postoji ili se prodaje

Meni nije jasno da ekipa koja kupi auto (dakle imati ce ga u vlasnistvu par godina) i koji moze povuci max 3,6kW AC, dodatno kupuje 3-fazne cigle od 11kW ili ugraduje Wallbox 3 fazne sa 22kW 🤪, a dosta je kabel od pegle i Typ2 utikac.

Uticnica kakve imamo po kucama vecinom nisu napravljene za vise od 10A da dugotrajno daju struju pa se griju i imaju gubitke.

U tu pricu dodaj kao izvor struje solarne panele sa inverterom...i ...kaj sada sve trebas , odnosno ne trebas, da bi punio vrlo efikasno...npr...twingo 🧐😜

grafik.png

P.S.

5% tema :
15 kWh/100km potrosnje --> nakon 10 tkm poklonis 75 kWh
kod potrosnje od 20 kWh/100km  je to vec 100kWh

...tak da efikasno punjenje i te kak igra ulogu a najcesce ne kosta skoro nista

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Uvijek neki hoće njihovo je 'najbolje'... Kako hoćete, svi moji postovi su da pomognem ljudima. Najlakše je kupi sve na gotovo i ne pitaj za cijenu [emoji12]
Evo moje CIGLE, ne znam što joj fali, netko gubi (jedan wallbox manje) na ugradnji ili što?
Punim sada sa 20A, a uskoro i sa 24 kada uhvatim vremena da sredim jači kabel od invertera do garaže. Da imam trofazni solar išao bi na trofaznu ciglu, opet mi ne bi ovlaštene firme prtljale po kući jer se grozim svakojakih meštara (iz drugih branši, pa ima takvi i u ovoj sigurno).
Gubitci 5 ili 10% su mi trivijalni i ako noću punim, a kamoli preko sunca.
Evo rezultata za siječanj:
1800km, punio sveukupno cca 195kwh, cca 40% posto besplatno iz sunca, 60% noćna tarifa.
Za zimski [emoji287] meni je to super, vidit ćemo ljeti omjere. Napomena: to su izbrojani kW prije ulaska u twingač.
Max iz sunca mi ne ide puno preko 6kw sada zimi tako da ću ostati na max 24A i drugih mi punjača ne treba. Ovaj što sam kupio od Renaulta mi ostaje ležati za rezervu ako ovaj cikne. Kad uhvatim vrimena srediti ću onaj magnetić da fercera stalno na 3.5kw.

c72f1300481180083fa0c145c9ebd7e7.jpgc906eab6b077b9453082ca78c033a85d.jpg7e72780a5b39e55d13865e2bbfea8b08.jpg69318180160aeb427e31a5618cc5ecd3.jpg0b7e88fbf090f840c5c183568acd3db7.jpg

Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lagunav6 ne mogu iz nekog razloga otvoriti priv poruku koju si poslao, samo sam na mail dobio obavijest ali je u tapatalku na mobu nema.

Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

@IvekyKad vec punis sa 6kwh nebi bilo lose skinit taj kabel sa nosaca i povuc ga da se nedodiruje

c72f1300481180083fa0c145c9ebd7e7.jpg

Edited by macak
Link to comment
Share on other sites

Lagunav6 ne mogu iz nekog razloga otvoriti priv poruku koju si poslao, samo sam na mail dobio obavijest ali je u tapatalku na mobu nema.

Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk


Odi preko browsera na poruke u gornjem desnom kutu.
Link to comment
Share on other sites

[mention=14770]Iveky[/mention]Kad vec punis sa 6kwh nebi bilo lose skinit taj kabel sa nosaca i povuc ga da se nedodiruje
c72f1300481180083fa0c145c9ebd7e7.jpg.22d416e9886340d7df6b88d1e3231784.jpg
Onih 6 kW sa slike je bila potrošnja auto plus veš mašina. Kabel je debeo i ne grije se uopće, takav ću dovući do garaže umjesto tog sada privremenog bijelog koji me limitira na 4kw.
Taj bijeli je 2.5mm2 ali pravi od prije 20tak godina, ne ovaj škart što sada prodaju pod tu debljinu.


Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Iveky said:

Evo moje CIGLE, ne znam što joj fali, netko gubi (jedan wallbox manje) na ugradnji ili što?
 

Ako sam skuzio ti tankas iskljucivo preko invertera solarnih panela i off grid !?
Pitanje je cemu onda uopce cigla!? 🧐

Ako si nabavio barem "dobar" inverter , npr neki od 7.2kW, ogranicis ga recimo na  6,5 kW i ustekas kabel DIREKTNO u twingo, bas nista ti ne treba...dapace rijesio si sve probleme koje sada imas sa ciglom..
Ako imas "odlican" inverter ne moras ga ograniciti jer svako mali bolji moze raditi danima na max snazi jer su tak i napravljeni.

Javi samo kak twingo reagira, ali koliko znam ne bi trebalo biti problema, upravo i je prednost Renault invertera u autu...pogotovo Chameleon i to je jedan razlog zasto su ti auti tako hebeno na cijeni.

Za twingo je onda najbolje 3 fazni inverter i peri deri, mozes uzeti kaj god "mocnog", twingo sve to "pojede"...a ako i nadjes i ugradis recimo 60kW inverter (kaj sumnjam) opet nema problema samo ustekas u bilo koji auto...
Solarni inverter u off grid sustavima je sam po sebi dovoljan i to je najidealniji nacin punjenja auta vlastitom strujom. Druga je prica kod on-grid sustava a nesto slozenija kod tie-grid.

I pitanje je kamo ti ide visak struje tj tocnije da li koristis cijelo vrijeme peak snagu solarnih panela? Imas neke baterije u koje to spremas? Jer ako nemas, onda imas ogromne gubitke tj viskove koje ne koristis umjesto da tankas u mocnu "bateriju" tj tvoj Twingo...

P.S. da se vratimo na temu topica ...Twingo

Twingo je baterija kapaciteta 21 kWh sa BMS od 22 kW AC trofazno (BMS  --> Battery System Management)...pokusajte takvu bateriju danas kupiti 😂

Link to comment
Share on other sites

Twingo NEMA dc ulaz za punjenje, a da ću švrljati po autu dok je u garanciji zaboravi narednih 8 godina koliko traje garancija na bateriju. Ja sam zadovoljan ovako. Nakon što istekne taj rok, o tom potom, tendim se nešto u struju i programiranje pa ću onda 'čačkati'.

Isto tako bih prokomentirao tvoju izjavu o uštedi 100kwh na 10ooo km s nekim bržim 'punjačem'... Heeeeeej nakon toliko km bih uštedio.... Ma daj mora da se zezaš, radi se o uštedi 5-6 štruca kruha, i za to bi ti ugradio 4-5 puta skuplji adapter, jer to su sve adapteri, punjač je (kako si i sam rekao) u autu.



Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

kakav DC ulaz!? Nigdje nisam spomenuo istosmjernu struju? 🤪

Mislim da si opet zalutao. 😂

Off grid sistem sa ciglom je pomalo glupost za punjenje auta...posve viska stvar...i ogroman gubitak...
Steta ako ti to (jos) nije jasno.

Po tebi bi svi auti koje prikljus na 42kW AC prikljucak ..."izgorijeli" 😂🧐😂.

Pobrkao si puno toga (poceo si vec spominjati bateriju auta)....i krivo napisao neke osnove stvari tak da sorry...ocigledno je da ti neke osnovne stvari nisu nimalo jasne.
Gubis ti malo vise struje od 5%, a da bi se moglo reci koliko trebas znati koliko tvoj solarni sistem ima Wp-a, pod kojim je stupnjem su montirani, na koju je stranu okrenti i na kojoj si paraleli. Onda Voc u tvoj inverter, pa da znas reci koliko uopce gubis struje...i to onda redom...zbog pozicije panela, pa onda zbog opreme (ne kosta uvijek neki inverter 500€ a neki 2500€ bez razloga), i tek na kraju zbog spojeva i nepotrebnih uredaja poput cigle.

Ako imas 7kW inverter i recimo 10 kWp panele idelano postavljene prema jugu.. sa ovim tvojim konstruktom iskoristis max 10% struje koje bi mogao, ostalo je visak ...
A ni taj sustav ti nije jos dovoljno da twinga iskoristis za jednofazno punjenje kak se spada..😆. Guta twingac na jednu fazu i 10kW bez problema...ako mu das...

Ne diskutiram o isplativosti tebi, jer isplativost je samo stvar korisnika...dakle u pravu si uvijek sa isplativoscu...
Meni se recimo mercedes EQS isplati...tebi najvjerojatnije ne 😆, a nije bas da ga trebam , ali je fora....

Topic je diskusija o mogucnostima twinga i opcenito struje, i efikasnot punjenja e-auta..pa pls da se probamo toga drzati...i ostavimo po strani jel se tebi isplati pet struca kruha 😜,  nekome mozda je...

Twingo je i dalje hebeno dobar autic, jos je hebeniji za ljude koji znaju kaj imaju i kako to iskoristit 🧐😀

Dakle konkretno,
ako imate e-auto, iskoristite to kod off-grid solarnog sustave kako se spada, ne kosta skoro nista i defitivno vam ne treba cigla ako imate off grid sustav....dapace ...ona nema nikakvog smisla.

A ako imate twingo, ili jos bolje Zoe sa 43 kW AC punjacem (inverterom) ...rock and roll...😆😀

Link to comment
Share on other sites

Dakle, ako ima solarnu elektranu, koja daje DC, inverterom se pretvara u AC, i moje pitanje je slijedeće, da li on može odmah na tom inverteru od solara kao izlaz dobiti 400V da izbjegne ciglu?

Ili to mora spustiti na 220V i onda sa ciglom podignuti na 400V?

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, lagunav6 said:

kakav DC ulaz!? Nigdje nisam spomenuo istosmjernu struju? 🤪

Mislim da si opet zalutao. 😂

Off grid sistem sa ciglom je pomalo glupost za punjenje auta...posve viska stvar...i ogroman gubitak...
Steta ako ti to (jos) nije jasno.

Po tebi bi svi auti koje prikljus na 42kW AC prikljucak ..."izgorijeli" 😂🧐😂.

Pobrkao si puno toga (poceo si vec spominjati bateriju auta)....i krivo napisao neke osnove stvari tak da sorry...ocigledno je da ti neke osnovne stvari nisu nimalo jasne.
Gubis ti malo vise struje od 5%, a da bi se moglo reci koliko trebas znati koliko tvoj solarni sistem ima Wp-a, pod kojim je stupnjem su montirani, na koju je stranu okrenti i na kojoj si paraleli. Onda Voc u tvoj inverter, pa da znas reci koliko uopce gubis struje...i to onda redom...zbog pozicije panela, pa onda zbog opreme (ne kosta uvijek neki inverter 500€ a neki 2500€ bez razloga), i tek na kraju zbog spojeva i nepotrebnih uredaja poput cigle.

Ako imas 7kW inverter i recimo 10 kWp panele idelano postavljene prema jugu.. sa ovim tvojim konstruktom iskoristis max 10% struje koje bi mogao, ostalo je visak ...
A ni taj sustav ti nije jos dovoljno da twinga iskoristis za jednofazno punjenje kak se spada..😆. Guta twingac na jednu fazu i 10kW bez problema...ako mu das...

Ne diskutiram o isplativosti tebi, jer isplativost je samo stvar korisnika...dakle u pravu si uvijek sa isplativoscu...
Meni se recimo mercedes EQS isplati...tebi najvjerojatnije ne 😆, a nije bas da ga trebam , ali je fora....

Topic je diskusija o mogucnostima twinga i opcenito struje, i efikasnot punjenja e-auta..pa pls da se probamo toga drzati...i ostavimo po strani jel se tebi isplati pet struca kruha 😜,  nekome mozda je...

Twingo je i dalje hebeno dobar autic, jos je hebeniji za ljude koji znaju kaj imaju i kako to iskoristit 🧐😀

Dakle konkretno,
ako imate e-auto, iskoristite to kod off-grid solarnog sustave kako se spada, ne kosta skoro nista i defitivno vam ne treba cigla ako imate off grid sustav....dapace ...ona nema nikakvog smisla.

A ako imate twingo, ili jos bolje Zoe sa 43 kW AC punjacem (inverterom) ...rock and roll...😆😀

Dakle ti  napisa knjigu a objasnija nisi nista..De malo objasni sta di i kako..? Jedino smo shvatili da twingo ima dobru bateriju koja moze biti  za off grid sustav idealna... 

Edited by macak
Link to comment
Share on other sites

On 03. 02. 2023. at 14:52, Ivan1902 said:

Dakle, ako ima solarnu elektranu, koja daje DC, inverterom se pretvara u AC, i moje pitanje je slijedeće, da li on može odmah na tom inverteru od solara kao izlaz dobiti 400V da izbjegne ciglu?

Ili to mora spustiti na 220V i onda sa ciglom podignuti na 400V?


 

Nasa kucna izmjenicna struja ima napon od 220V izmedju N i faze, i 400V izmejdnu faze i faze...pa te to mozda buni?
Dakle ako imamo 3 fazni uredaj (cigla, motor, kaj god) onda je to 220V izmedju N i faze i 400V izmedju faza (L1,L2,L3).
Kod jedne faze imamo samo 220V, nema 400V.

Ili si ipak nekaj drugo pitao? 😆

A sada malo dulje...petak je 🧐 😂😂

Cigla ne dize napon, cigla ima funkciju da ogranici struju, to je jedini zadatak cigle. Napon ne mijenja niti ga dize...
WallBox (vecina njih) ima poptuno istu zadacu, dakle da ogranici struju, no danas se prodaju i WallBox koji ima "inteligento" upravljanje (vecinom je to modbus protokol) pa mozes tu struju preko protokola regulirati (dobiva smisao kod solarnih on-grid i tie-grid sistema, nema smisla kod off-grid ni najmnaje, ali i to sam dozivio...🙃)
Ta inteligencija je najobicno podesavanje koje imas tipkama kod cigle samo kaj to ovdje mozes odraditi protokolom tj komandom.

Funkcija cigle/wallboxa je zastita instalacija, a zastite instalacija su nuzno potrebne...
Za svaki e-auto je to irelevatno koliko moze izvor dati
Punionica od 22 kW (AC), ogranici struju max na 22 kW (AC), i kvatiteno je izvedena...sve je to na istom principu, stvar je kvatite i stabilnost izvora, rijetko koja kuca ima potrebu za 22kW snage.

Ako auto prikljucimo na teoretski 20000000000 kW izvor struje on ce povuci onoliko struje kakav ima ugradjen inverter u sebi (BMS). Javna mreza je u stvari ogroman izvor struje i zato postoje osiguraci da iskoce, odnosno limitatori (dakle opet cigle 😆) koje ogranice struju tj snagu.

Zato je "opasno" twingo prikljuciti direktno na "kucne" instalacije (22 kW vuce trofazno bez problema, a navodnoe je nekima je i 10 kW vukao na jednu fazu), dok recimo neki hybrid nije opasno, jer oni vecinom imaju ultra jeftine 2,4kW invertere u sebi pa ne mogu vise od 2,4kW povuci.

Kod solara je bitno da li je off-grid tj odvojen od javne mreze. Tada je prica jako jednostavna jer inverter solarne ogranicen sa svojom snagom (recimo 7,2 kW) a instalacije kabela se tako ioanko vrsi sam po sebi vec za tu snagu.

Dakle solarni inverter je kao i cigla/wallbox/punionica....ima ogranicenu snagu tj struju...i cilj nam je kod off-grid sistema da svu proizvedenu struju potrosimo ili napunimo u e-auto, a ne da ogranicimo sa ciglom recimo na 3,6 kW.

Primjer 3 faznog off grid solarnog invertera je npr Growatt MOD 12KTL3-X 12kW

Ako se danas ide raditi solarni sustav, kakv god da radili bez baterija, ni jedan sustav bez baterija nije efikasan kao sustav sa baterijama, a cesto je i sustav bez baterija skuplji u odnosu na one sa baterijom. Baterija u dizajnu solarnih sustava jako vazan element i danas je svakako preporucljiva (faktor cijene struje koja se dobiva za proizvodnju u odnosu na potrosnju)
Puno je efikasnije imati malenu bateriju (ca 3-5 kWh vec je dovoljno), pa uzeto "jeftin" MPPT DC-DC inverter za solarnu,  i tek preko baterije krenuti u AC svijet...
Problem je sto je trziste prepravljeno hybridnim inverterima (DC/AC) i tehnologijama pa se prodaje dizajn koji je zastario...

 

On 03. 02. 2023. at 15:36, macak said:

Dakle ti  napisa knjigu a objasnija nisi nista..De malo objasni sta di i kako..? 

a sorry....tesko mi je znati kak je tko sa znanjem, tak da fakat sorry ak je nerazumljivo... , a topic je twingo  😂 ....i "cigla" 😂

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

off-grid --> solarni sustav sa potrosacima je potpuno odvojen od javne mreze, dakle trebate zasebne instalacije do potrosaca u kuci ili jednu veliku sklopku koja iskljuci javnu mrezu i ukljuci solarni sustav na kucnu instalaciju
Npr. vikendice, kuce , restorani na otocima bez javne mreze su primjer takovg sustava...baterije su ovdje vrlo "vruca" tema.

on-grid ---> solarni sustav je spojen na javnu mrezu, spojen znaci i sinhroniziran, svaku fazu je potrebno sinhronizirati, i njabitnije visak struje koji ne potrosimo ide u javnu mrezu, no cijena koja se dobije je malena

tie-grid ---> dolazi sve vise do izrazaja, spojeni i sinhronizirani smo na javnu mrezu ali ne prenosimo struju u javnu mrezu, inverterom (ili vec cime) reguliramo da samo kada imamo manjak struje od solarnog sustava povucemo taj manjak iz javne mreze...i tu su baterije vrlo vruca tema, da li ih uzeti ili ne

 

Velika vecina instalacija je danas on-grid, iz puno razloga, najvise jer je prenatrpana "strucnim" firmama koje kazu da je tako najbolje 🤪🙃

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

i da se nadopunim, ovdje presucujem kompletno Control Pilot (CP) und Proximity Pilot (PP) signal na Type2 utikacu...nema smisla da se to ovdje diskutira...

6 minutes ago, macak said:

I sta je po tebi od baterija za recimo nekih 8h rada isplativo... Do nekih3kwh?

o isplativosti odlucjes ti, mogu govorti samo o efikasnoti...🙃

3 kWh baterija je upravo 3 kWh, moze dati 1000W 3 sata ili 100W 30 sati.... ili 10W 300 sati...

LiFePo4 baterije sa odgovarajucem BMS, jedino to se stacionarno danas kupuje, sve ostalo nema smisla.
Ima ih sva sreca ko pljeve i po kapacitetu (kWh) su jeftinije od olovnih...a o trajanju da ne pricamo...

Mozes kupiti gotov proizvod po potrebama (skupo) ili raditi sam tj dati da te izrade (jeftinije i najvjerojatnije bolje)

 

1968_0.jpg

Bildschirmfoto vom 2023-02-03 16-10-44.png

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.