Jump to content

Twingo strujić


Iveky

Recommended Posts

jucer bilo malo sunca ujutro...otisao do frenda koji ima solarnu instlaciju (120 kWp) i odlican wallbox...popil pivkana kod njega i natankal 34 kWh besplatne struje ...zahvaljujuci 22kW punjenju Zoa..
Da sam bil s nekim autom sa 3.6 kW AC punjenjem...paaaa trebala bi gajba piva ...i osjetno vise sunca 😆🤣

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Slažem se da solarni inverter može limitirati struju pa cigla nije potrebna ali ciglu možda ipak nije loše koristiti. Od invertera do auta se svašta može dogoditi, inverter se može pokvariti... cigla je tu safety feature koji će prekinuti punjenje ako nešto ne štima recimo da blokira strujni udar umjesto da ga propusti do charge kontrolera od auta.

Nemam iskustva sa punjenjem EV pa možda pretjerujem ali sa tako jakim strujama i tako visokim naponima se vjerojatno nije loše dodatno osigurati. Kućni inverteri i wallboxi nisu ni blizu tako ozbiljni uređaji kao npr. ABB punionice.

Link to comment
Share on other sites


Solarni inverter ogranicuje struju, to mu je tak ionak osnovna funkcija uz pretvorbu DC (istosmjerna) u AC (izmjenicna) struju.
Ugradnjom solarnog invertera od 22 kW max snage ne spajamo na 16A, vec na 32A instalacije....jer govorimo o stacionarnom uredaju. Ista prica sa WallBox...stacionarno ga montiarmo i vucemo odgvarajuce instalacije..
Cigla je pak prijenosni uredaj, i kao takav je njegova namijena da se mobilno koristi....a naravno da se moze i stacionarno koristiti.

Tema oko toga sto koji uredaj radi, ili tocnije sto bi trebao raditi ako se pita struka, je jednostavna ali ipak treba malo znanja...
Treba ipak poznavati malo i pozadinu punjenja, kao npr Control Pilot (CP) i Proximity Pilot (PP) signalizaciju ..nije to teska nauka...

PP je npr. najobicniji otpornik, zbog kojeg mnoge cigle nemaju uopce limitator (barem PWM bi po meni sve trable imati, a nema skoro ni jedna) vec na tipku mjenjamo samo vrijendost otpornika (govorimo o max 10 Centi trosak izrade)....pa eto dok se ne otvori cigla i ne pogleda kaj je tocno unutra...ili se jednostavnom metodom ne izmjeri jel upce neki "limitator" struje unutra (vecinom nije jer nema danas puno smisla)
Takve cigle su naravno najefikasnije, jer one u principu nist ne rade, obican su kabel (ali kvalitetan) i nemaju gubitke ali nemaju ama bas nikakvu zastitu osim maximalne za koju su napravljnje (recimo 32A --> ali tu bi vec odavno trebao osigurac negdje iskociti)
Juice Booster je primjer takve "pasivne" cigle...i eto svi prikljuci kaj dolaze su jako robusno izradjeni, cijena sitnica 🤪....no kome treba taj ju i kupuje..radi i u vodi...snijeg, blato, moze se autom preko nje proci...😵
Ovo kaj svjetluca na ciglama, LED, pokazivaci, pa mozda ako su malo bolje struja punjenja, itd...je samo add-on...informacije na koje se svi mi ipak malo "palimo" i ocekujemo da imamo kada vec platimo ca 300€ a dijelova unutra za 30€..

I dalje nema smisla kod off-grid sistema stavljati nesto poput cigle izmedju, ima tu osjetno boljih i jeftinijih rijesenja...ali jasno je da se moze....ne bude nista izgorijelo....no iskoristivost off-grid sistema je time ogranicen...hmmm...ok....zavisno od cilja 🤪

Kada zaista limitiramo struju na cigli "elektronikom", ne znamo kak bude auto reagirao kada je "dogovrio" tocno 3,6kW punjenje, a eto trenutno fi u kuci pao na 80% pa "elektronika" cigle daje samo 3,2kW....!?

Ukratko....signalizacijom se dogovara sa autom uvijek rezim punjenja....cigla pomaze u dogovaranju i stiti klasicnu mrezu od preopterecenja...ali ako pocne ispred cigle nekaj topiti ili su gubici veliki, to cigla nezna...
Jos krace...sa Twingom se ipak zelimo i "moramo" dogvoriti oko punjenja jer on moze do 22kW struje "dogovoriti", sa hybridom od 2,4 kW se namamo sto previse dogovorati....mozemo mi njemu 22 kW ponuditi kao sto radi svaka punionica ali sa takvim hybridom nejde vise od 2,4 kW (kuhalo za vodu zna povuc vise🤪).

Upravo to rade svi uredaji sa bilo koje strane kod punjenja e-auta...dogovaraju pocetak punjenja, odrzavaju rezim punjenja, i na kraju prekid punjenja...i naravno da imaju dodatne zastite u slucaju da nesto nije u redu.
E-auto ima termicku analizu baterija (barem se nadamo)..dok cigla ima funkciju da "ogranici" dogovorenu struju na ulazu (hmmmm zaista !????🤪🤣, jel su zasita stavili unutra BMS koji iskljuci ciglu ako povuce vecu struju od dogovrene? OK koliko vecu !?)
Sto ako se cigla od 32A dogovrila za 12A, a auto naglo nakon 2 sata punjenja poceo vuci 25A iz nekog razloga!?
Eeeee to nije specificirano 😵, ali se nadamo da su instalacije OK i ako su 16A da ce osigurac izbaciti...i to je to...
itd...sto ako cigla od 16A na 32A instalacijama dogovri 12A pa auto pocne.......🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪

A vec svi znamo da baterija ne moze sama po sebi kada je pri kraju punjenja velike struje povuci (unutarnji otpor baterije je veliki tada i nema smisla pokusati gurati prevelike struje). Dakle cilj je da nam punjenje bude linearno (ako nam to dozvoljava izvor struje), ali sa druge strane ne treba biti (ako nam je izvor struje jako promjenljiv kao npr sunce i solarni sustavi)
 

Bolje da ne znas kakave se sve cigle prodaju 🤪, a bogme i inverteri solarne...🤣

U D se ipak ugraduju solarni inverteri kao sigurna roba (ne nuzno i dobra ili odlicna), jer se mora, ali bolje da neznate cijene toga.
Ista je prica i sa WallBox jer ugradnju treba platiti i od ovlastene osobe treba biti certificirana ugradnja. Dodatno kucanstvo smije max 11 kW vuci struje iz mreze pa su time sve instalacije ogranicne na standardno 16A, sve preko toga treba pismeno odobrenje od pandama HEP-a.
I na kraju, trenutno je u D ZABRANJENO koristi cigle sa vise od 2.3 kW (par pozara koje osiguranja ne zele platiti...) i to je to...drzava i zakon zabrane pa sada nek puni ekipa sa 3,6 kW na uticnicu na "vlastitu" odgvornost...
Cigla se naravno bez problema kupi na alibabi....😆

 

Evo primjer Senec-a...Made in Germany 🤣...pa sada milijuni uzivaju u baterijama made in Germany...jer kupac je uvijek u pravu 😆, a i dalje je Senec ovdje pojam "kvalitete".
Ono, kupim novi Golf, i nakon 2 godine mi VW on-line ogranici brzinu na 60 km/h na sat i veli da je to tako po pravilima struke, a ja "gutam" pricu VW i objasnjavam ovdje nama na forumu da je VW u pravu 🤪 i kak je VW überauto jos uvijek....

P.S: Renault bi vec zapalio, VW ne bi 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Prokljuvio sam ja tebe što ti želiš još nakon prvog posta i ispravno sam odlučio da se misec dana ne spajam na forum. Reklamiraj se...

Evo koliko sam prešao do sada u ova malo više od dva miseca:
3811 km
Evo broja kW koje je izbrojao solar kada sam punio suncem:
230.27 kw
Evo broja kW koje je izbrojao hep kada sam punio noću:
270.55 kw

Prosjek ispada: 13.2kw / 100km
Ja zadovoljan. Punim kako kada od 10 do 24A (od 2-5kw), jer trebaju i drugi potrošači u kući besplatnu striju kada ima sunca.
A o tome da ja ne iskoristim struju iz svog solara si u pravu ali ekstra baterije za pohranu zasada neću kupovati, jednog dana kada budem imao te punio dva strujića možda, ali o tom potom. Evo kako iskoristimo dan na grafu u prilogu, nekome je to loše iskorišteno, meni nije, 100 ljudi 100 čudi...

Vratimo temu na Twingo a ne razvijati prepirku, evo staviti ću jednu sliku kakve aute isporučuju sada, na temi o Springu sam napisao ostatak...

Ps: ne vraćam se na forum barem koji mjesec jer imam važnijeg posla od prepiranja...461db6c465a6873405c78336b262dc0f.jpgc5f44b99672a4a68cc0aeb82abe1f95f.jpg

Poslano sa mog POCO F2 Pro koristeći Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fieste odavno imaju taj feature na poluosovinama pa ni jedna jos nije pukla

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ukratko, u gornjem postu su navedene bedastoce od intepretacije mjerenja...iz grafa se vidi da je iskoristivos solarnog sustava debelo ispod 5% tokom dana (prikazanog na grafu).🧐

kWh nije isto sto i kW, pa pls nauciti osnove, onda nesto tvrditi, a po tome se vidi u mnogim postovima da fale osnove.
HEP ne mjeri kW sigurno...😂.

O efikasnom punjenu twiga je bespotrebo da se ponavljam, dovoljno sam napisao prije
Jednofazno punjenje kod auta koji moze 3 x 7,4kW progutati (twingo), a na objektu solarni sustav sa dva stringa koji imaju svaki > 6kWp --> pomalo je besmisleno raspravljati o efikasnosti. 🙃
Na gornjoj slici se ne vidi kWp dana (odrezana je slika, ali je vise od 6kWp) niti je @Iveky naveo ikada u ovom topicu kWp solarnog sustava koji posjeduje.
kWp solarnog sustava je osnovni podatak svakog solarnog sustava😆

Izmjereni kWp dana nije isto kWp solarnog sustava , ali je podatak koji svakom vlasniku solarnog sustava puno govori.

I da se ponovim kratko: Twingo je baterija kapaciteta 21 kWh sa BMS od 22 kW AC trofazno (BMS  --> Battery System Management)...iskoristite to, financijski se i te kako isplati

P.S. ne prodajem nista 🤪😂. Mozda auto za godinu dvije, ali nije Renault 🤣, a jos manje je adekvatan za HR ceste 🤪. Moze i solarni panel od 100W gratis uz auto 😂🤣

P.S.2 buduci da sam do sada jako puno PM-ova imao, a vremena premalo....kada i ako uhvatim vremena otvorim jedan off-topic solarni sustavi i punjenje auta, pa da se tamo prodiskutira tema i za ekipu koja ne barata bas svim pojmovma detaljninje objasne neke osnove.🤓

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Predana kapara za novog tvileta, drzimo fige.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Danas nas zvali iz Autokuce, u ponedjeljak u 9 krece natjecaj. Mislim da imamo odlicne sanse da upadnemo, navodno cemo biti 3-4 na listi a samo se fizicke osobe mogu prijaviti ove godine.
Zena vec izvadila bubreg da ga preda banci za kredit 🤣

  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

Kaj s kaparom ako ne prođete za poticaje?

Link to comment
Share on other sites

Kapara bila 500 eura, dobije se nazad ako ne prodemo.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pozdrav ekipa. Evo e-twingo stiže kroz koji tjedan. Živim u novijoj zgradi i imam mogućnost provesti instalaciju od svojeg elektro ormara do parkirnog mjesta na -1. Limitator za cijeli stan mi je na 25A te mi je plan staviti osgurač 16A samo za auto. Koliko sam shvatio puniti na šuko utičnici se može 10A ili 16A. Ja bi punio 10A, 16A je limiti šuko utičnica te nemam potrebe . Kabel koji ću provesti je 3x4mm2 tako da je to i više nego dovoljno. Šuko utičnica koristi 2.5mm2 kabel, tako da ću pred kraj morati 4 kvadrata staviti na 2.5 kvadrata (luster kleme ili direkt žica na žicu, moram razmisliti).
Da li ima netko tko stalno puni na 10A auto? Te da li se isplati uložiti u nešto ozbiljnijie od šuko utičnice, ako nemam potrebe za brzim punjenjem i ne namjeravam zakupiti dodatnu snagu za cijeli stan. Auto će koristiti žena za prosjek 20-30km dnevno po gradu, i to nam je drugi auto u obitelji. 

Link to comment
Share on other sites

Mi punili prvih pol godine-godinu na ciglu, dakle shuko. Mislim da je islo s 2 i nesto kw i trebalo je dosta vremena da se natanka. Kad smo stavili Walbox koji puni s 11 kw, preporodili se! Zastekas makar na pol stata-sat vec se napunilo barem za 50tak km. Navodno su dosta manji gubici struje s wallboxom i kvalitetnom instalacijom. Meni su od ugradnje Wallboxa mjesecne cifre pale za dobrih 5-10%, a nije da se nesto drugo drasticno promjenilo. Tak da bi preporucio ugradnju wallboxa. 

Potrebu za brzim punjenjem nemas sve dok se potreba ne pojavi, a to bude jednom na par tjedana il mjesec dva. Ti budes s autom nekod moral otici il bude ti crko jer volis Renaulte, a zena ce morat vanredno nekud 20-30km od doma. U batereiji imas jos 40km i onda je frka. S ciglom u 1 sat napunis za 10tak km kaj je nista.

Nas elektricar je identicne namjene kak i vas i nije se jednom desilo da nije bilo dosta safta u bateriji za neki neplanirani pothvat pa smo morali razbijat glavu racunicama ko ce s kojim autom kud i di se eventualno more tankat bla bla. Punili smo ga inace uvijek prek noci dok je bat bila na oko 20% i ujutro nikad nije bio 100% pun jer mu 10 tak sati nije bilo dovoljno. Sad ga zastekam i za 2.5 sati je skoro na 100% i spreman za novih 250ak km.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Zaginagalde said:

Pozdrav ekipa. Evo e-twingo stiže kroz koji tjedan. Živim u novijoj zgradi i imam mogućnost provesti instalaciju od svojeg elektro ormara do parkirnog mjesta na -1. Limitator za cijeli stan mi je na 25A te mi je plan staviti osgurač 16A samo za auto. Koliko sam shvatio puniti na šuko utičnici se može 10A ili 16A. Ja bi punio 10A, 16A je limiti šuko utičnica te nemam potrebe . Kabel koji ću provesti je 3x4mm2 tako da je to i više nego dovoljno. Šuko utičnica koristi 2.5mm2 kabel, tako da ću pred kraj morati 4 kvadrata staviti na 2.5 kvadrata (luster kleme ili direkt žica na žicu, moram razmisliti).
Da li ima netko tko stalno puni na 10A auto? Te da li se isplati uložiti u nešto ozbiljnijie od šuko utičnice, ako nemam potrebe za brzim punjenjem i ne namjeravam zakupiti dodatnu snagu za cijeli stan. Auto će koristiti žena za prosjek 20-30km dnevno po gradu, i to nam je drugi auto u obitelji. 

Kupi industrijski 16A prikljucak monofazni i nemas brige ako zelis bas ciglu.. 

Ujedno 4mm² 99% stane u shuko.. Ni za boga nemoj luster klemne.. To je zagarantovan pozar.. 

16A je max dozvoljeno trenutno opterecenje shuko uticnice, 13A je za kontinuirano ( i tu cak nora biti jako kvalitetna uticnica, vecina ih se i na 13 pregrije) 

Mozes potrazit teslinu staru ciglu, ona ima trofazno 16A (11kW) , no to je onda vec vjerojatno skuplje nego wall box. 

Za provlacenje savjet svakako odma provuc trofazno pa kad zelis stavit jace punjenje stavis.. Ne moras odma najjace.. Mozes i trofazno pa smanjit struju i rasteretiti sve instalacije.. 

Uz jako kvalitetnu shuko moze i 16A kontinuirano bez da se grije, jo takve u HR nisam nikad video za kupit.. Tu u Nor imam i nikakve probleme nemam punit s 3.2-3.3 kW..

@pereefikasnost nije zbog wallboxa nego jer su manji gubitci na grijanje (ili hladjenje) baterije,sustava koji su u autu aktivni dok se puni itd.. 

Da je wallbox monofazni 16A kakvi su vecina bi bilo isto kao i cigla.

Link to comment
Share on other sites

Trenutacno mi je cijeli stan na limitatoru 25A, što nam daje 5.5kW snage. Razumijem da bilo koji wallbox izgleda ozbiljnije neko šuko utičnica, ali ja i dalje max mogu prema autu poslat 16A monofazno. Da li u tom slucaju uopce wallbox (bilo kakvi) ima smisla, i da li postoje uopce wallboxovi gdje ja njemu kazem npr evo puni s 2kw, ili 3kw? Inace, uz auto dolazi type2 kabel i punjac za šuko - ovo što ovdje neki zovu cigla.

Naravno, dugorocno je najbolje promjenit brojilo iz monofaznog u trofazno, i rasteretit tu jednu fazu. Znam da u zagrebu je cijena 1kw snage dodatka oko 220 eura. Koliko kosta prebacivanje monofazno-trofazno, to niti neznam.

Link to comment
Share on other sites

@Zaginagalde shuko nemoj iznad 10A racunat. Malo je kakica da je stan monofazno no sta je, tu je.

Ako zelis 16A onda stavi ovo na punjac, i zid.. 41tTLGnRsKL-639489770.jpg.b9912117b0af43517e2cf9f6d3c4e738.jpg

 

Mnoge 13A shuko su stradale zbog ne savrsene uticnice i izazvale pozar. 

Wallbox ili "cigla" odredjuje samo max struju punjenja (kao da je USB kabel) a na autu definiras kolko max zelis da puni. I wallbox je permanentno montiran, druge razlike nema. 

Mnogi wallboxovi su 16A monofazni (vecina zapravo). 

Razlika izmedju 10A i 16A  brzini punjenja je ogromna. .. Tj 16 je vise od 60% brzi od 10A.. (Ja u 7h provedenih na poslu napunim struje za 150tak km... ) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, pere said:

bude ti crko jer volis Renaulte

e, alo ti.. mene ni jedan nije ostavio na cesti :bat:

Link to comment
Share on other sites

ni moj, uvijek je dozvolio da se maknem s nje i ne smetam prometu :D (barem u zaustavni trag)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, dolac said:

e, alo ti.. mene ni jedan nije ostavio na cesti :bat:

Ma zaebavam... ma nije ni mene. Jednom je clio imal faze da se gasio u voznji i jednom crko alternator pa je struja jenjavala. Al nikad ostal na cesti i nikad imao skupi kvar... moram malo prcat, vikend je pred vratima.

On 25. 04. 2024. at 6:42, MilosB said:

Wallbox ili "cigla" odredjuje samo max struju punjenja (kao da je USB kabel) a na autu definiras kolko max zelis da puni. I wallbox je permanentno montiran, druge razlike nema. 

Mnogi wallboxovi su 16A monofazni (vecina zapravo). 

Razlika izmedju 10A i 16A  brzini punjenja je ogromna. .. Tj 16 je vise od 60% brzi od 10A.. (Ja u 7h provedenih na poslu napunim struje za 150tak km... ) 

Iz zbunjujes samo mene il i sve ostale.

Izjednacujes Wallbox i ciglu? Hm...

Za laika Walbox predstavlja fixni trofazni 16A uredjaj koji puni s 11 kw. Cigla je komad kabla s malo elektronike koji se prakticno nosi u haubi i dela na 10A, steka se u shuko i puni s 2-2,5 kw, dakle dobrih 4-5 puta sporije. Svaki auto ima konverter i prima kolko mu dajes do neke granice. Efikasnost punjenja (razina gubitaka) ovisi o dolaznoj struji i pretvaracu ugradjenom u automobilu.

Noviji auti u pravilu mogu kontrolirati dal pustaju 100% ili recimo pola ili trecinu il petinu dolazne struje. To je u pravilu podeseno na 100% osim za picajzle koji na super chargerima nece trpat maximalnu struju i time smanjiti efikasnost ili za neke promile osvrknuti bateriju. Osobno nikad nisam smanjival brzinu punjenja jer s ciglom traje 15 sati da se napuni, a s Wallboxom s optimalnih 11 kw niti tri sata.

Sam napisal kaj krivo? Ajd molim te forumskim jezikom. :D

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Par sitnica :)

AC punjenje

Wallbox imas raznih snaga, od 16A monofaznog do 32A trofaznog. (Vecina ih je zapravo 16A monofazno tj oko 3kW snage)

Ciglu imas od 10A monofazno do 16A trofazno ili 32A monofazno.

 

Kolko znam vecina auta ima ppstavku max punjenja na AC, recimo jer znaju da im treba struja za nesto drugo.

 

Brzinu na DC punjacima ni na jednom autu ne mozes regulisati rucno, to auto sam odredjuje i drzi na predvidjenom maxu ovisno o temp i SOC, mozes odredit samo max razinu punjenja (kao i na AC punjenju)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MilosB said:

Par sitnica :)

AC punjenje

Wallbox imas raznih snaga, od 16A monofaznog do 32A trofaznog. (Vecina ih je zapravo 16A monofazno tj oko 3kW snage)

Ciglu imas od 10A monofazno do 16A trofazno ili 32A monofazno.

 

Kolko znam vecina auta ima ppstavku max punjenja na AC, recimo jer znaju da im treba struja za nesto drugo.

 

Brzinu na DC punjacima ni na jednom autu ne mozes regulisati rucno, to auto sam odredjuje i drzi na predvidjenom maxu ovisno o temp i SOC, mozes odredit samo max razinu punjenja (kao i na AC punjenju)

ok, tnx... al za wallbox 22kw treba puno dodatne love za duplo brze punjenje. To privat niko ne radi... a cigle od 16A i 32A su pretpostavljam preskupe i nemas ih di bas stekat. Ko ima privat takve instalacije u garazi?

Nego, valjda mi je secer nizak :), koja je razlika izmedju brzine punjenja i razine punjenja? Za mene je to dal punim s max kolko ide ili pola, cetvrtina, trecina ili petina. Ficek ima biranje 1 do 5. Ak stavim na 1 puni AC ili DC 5 puta duze. Ak je na 5ici onda ga puni s tolko kolko struje dobiva (11 u garazi, a max 80tak na punionicama kojie daju 80+).

 

Link to comment
Share on other sites

Eto, onda sam i ja nucio da ima auto s stelanjem DC punjenja. To ni na jednom vecem nisam video. 

Jel to na CCS ili chademo? 

Cigle su skuplje da te koje mogu vise struje ako nista vise zbog vise zice koja nije jeftina. Isto kao i Wallbox. 

Koristio sam nekoliko puta 16A trofazni u njemackoj di su hoteli imali to ili shuko.. Takodjer mnogi kampovi imaju.. Valjda zbog kampera..

32A monkfazni nikad direkt ali koristim uz veliku predostroznost adaptirano na shuko, i smanjeno u autu na 16-17A (zavisno kolko je zima van)

S mojim adapterom stvarno velike kvalitete pinovi ostaju mlaki.. Original shuko 13A je na vecini otopljen.. I mnogo vise se grije na 13A nego moj na 16A.. (Isprobano)

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.