Jump to content

Izmjena (ispiranje) Ulja Automatskog Mjenaca Su1 (aisin Aw55)


lagunav6

Recommended Posts

Sve je pocelo time kada je Vel Satis usao u uzi izbor kod nabavke novog auta. Eto na kraju se nisam uspio rijesiti Renaulta :laugh:

Mislim da je to "iskustvo" koje moze mnoge prelomiti u odluci kupiti auto sa SU1 ili ne....ukratko kupite, jer promjenom ulja u mjenjacu on ce (sto se tice mehanike) trajati jakoooooo dugooooo

Napominjem kako sve informacije koje dajem mogu biti i netocne. One su samo rezlutati visemjesecnog trazenja po internetu, forumima, posjete raznih AT specijalista, razmjene mailova sa Aisin-om i mojih osobnih zakljucaka.

SU1 mjenac proizvodi Aisin Warner. Oznake je AW55-50 i ima tkz. "slip controlled lock-up" u 3., 4. i 5. brzini. Upravo je to glavni kamen spoticaja u odabiru ulja. Taj "slip controlled lock-up" koji si ja predocujem kao obican kuplung (u nesto manjem formatu) naravno pliva u ulju. To je istovjetno DSG samo sto je DSG suh (i jos par sitnica, naravno). Princip je isti i nekako mi se cini da ga je Aisin patentirao u "mokroj" izvedbi.

ATF (ulja) se mogu pak podijeliti u dvije velike skupine:

  1. ATF koje smanjuju trenje
  2. ATF koje povecava trenje

Hmmm..sada ovo drugo bas i nema logike :nezna: . Kaj da stavimo pijeska :laugh:

... no ako se sjetimo "kuplunga" prica dobiva i te kakav smisao.

O uljima bi se dalo danima razglabati i mogao bih natovariti cinjenica na pretek, ali vratimo se poslu.

SU1 ima (sva sreca) dipstick (mjerac sa poklopcem) za nadoljevanje i provjeru razine ulja, te cep za ispust ulja. Sva sreca jer vecina AT tih generacija nema ni jedno ni drugo :oo: AW55 se ugraduje u hrpu automobila u potpuno istoj verziji (Volvo, Saab, Opel, Porsche,...) Jedino su razlicito izvedeni hladnje ATF.

Svi prizvodjaci se zakljinju u ATF za vijeke vijekova, tj dozivotni vijek ulja. MOJE je misljenje da je to glupost i da takvo nesto nece postojati jos godinama. To je i bio glavni uzrok moga trazenja metode poptpune promjene ulja.

Najlakse je ispustiti ulje preko cepa i iscuriti ce do 3,5 litre ulja (od ukupno 7,5 litre). Sada se jednostavnu ulije novo ulje, provjeri razina. SVAKAKO preporucujem da kod te metode kupite original Renault CLIP ulje. Nikako ne preporucujem da mijesate ulja.

Provjera razine ulja se vrsi na 75 stupnjeva, kada motor radi i papucica je u P. Ja nisam imao dijagnostiku pa sam to uradio kada je motor bio vruc, kasnije se ispostavilo da je tada ulje na 100 stupnjeva (thx Hans). Hitno cu morati provjeriti razinu ulja. Na zalost tolerancija je vrlo mala, svega 1 dcl.

Ja se nisam zadovoljio time i uradio sam promjenu kompletnog ulja. U idelano slucaju sto vise friskog ulja to bolje, jer za ispiranje AT bi bilo dobro imati 15 litara (ili cak 20 litara). Ja sam za prvi pokusaj odabrao jeftino Ravenol ulje 2x5 litara.

Inace u USA su ulja ni manje ni vise nego 12x jeftinija nego u EU !!! (max 7 USA za litru kod ovlastenih dealer-a)

Mozda jos jedan dokaz da je Type T-IV ulje dobar odabir. Dipstick na mojoj getribi izgleda ovako:

post-288-1221131881_thumb.jpg

Sto ukazuje na Toyotinu oznaku ulja (T-IV)

Nabavite dihtung za izmjenjvac topline getribe

post-288-1221133584_thumb.jpg

a treba jos: posuda od 1 litre sa mjerama (mjerilka), jedan proziran i bazdaren kanistar pomocu mjerilke (ja to uradio pretakanjem vode), jos dva kanistra za staro ulje, cca 3 metra (moze i manje) prozirnog 12mm (vansjki promjer) crijeva za pretakanje vina (podijelite ga na jedan komad od 50 cm, drugi neka bude ostatak), cca 1 metar 16mm crijeva za nadoljevanje ulja, i nesto alata.

post-288-1221130935_thumb.jpg

Prije promjene auto dobro zagrijte, vozite kroz sve brzine da bude ulje vruce (ja to na zalost nisam mogao uraditi)

Prvo ispustite ulje iz donjeg cepa (br 1), i onda skinite izmjenjvac topline (br2) sa getribe koji se drzi na srafu br 3

post-288-1221131102_thumb.jpg

Svo ulje skupite i ubacite u bazdareni kanistar...kod mene je bilo ukupno cca 3,5 litre ulja.

Sada vratite cep od ispusta ulja (br1). Cep ima na sebi magnet, provjerite ako imate metalne spene, ja sam se zacudio, "okom" nisam vidio ni jednu :roll:

Br 2 je rupa u koju stavite krace 12mm crijevo i okrenete ga prema gore. Ja sam dodao nesto izolir trake da bolje dihta. To sluzi samo za provjeru razine ulja (novog) u karteru getribe kod doljevanja. U rupu br.3 stavite dulje 12mm crijevo, a kroz njega ce pumpa getribe ispumpavati staro ulje iz sistema. Staro ulje ide u jedan od pripremljenih posuda (karnistra)

post-288-1221131268_thumb.jpg

16mm crijevo za nadoljevanje ide u otvor gdje je dipstick. PAZITE dobro pocistite dio oko otovra, da vam ne upadne prljavstina u getribu !!!!!

Crijevo nisam morao "podebljati" trakom jer pase idealno. Sluzi za nadoljevanje novog ulja

post-288-1221131597_thumb.jpg

Kada sva crijeva poslozite to izgleda ovako:

post-288-1221131723_thumb.jpg

br1 cep za ispust ulja (ne zaboravite novi prsten)

br2 crijevo za nadoljevanje

br3 crijevo za provjeru razine ulja u karteru

br4 crijevo koje vodi u pripremljenu posudu i kroz koje pupma getribe izbacuje staro ulje

Sada pocnite uljevati ulje (ne zaboravite da smo izlili oko 3,5 litara starog ulja). Ja sam se nadao da cu mocu uliti upravo toliko (metoda opisana od Volvo vlasnika), na zalost vec kod 1,5 litara uocili smo to frisko ulje u 12mm crijevu br3. Nisam bio siguran da ako nalijem 3,5 litara ulja da ce pumpa dovoljno uvuci ulje u sistem getribe da mogu nesmetano vratiti izmjenivac topline (on je skinut ne ;) ). Da sam imao 15 litara ulja riskirao bih, ovako se sve svodilo na "sigurno je sigurno".

Dakle usipajte cca 1,5 litara ulja, ili toliko da vidite da se pojavi novo ulje u crijevu br3. Sada uplite motor BEZ GASA, ostavite mjenjac u P i cekajte da vam iscuri max 1,5 litre ulja (tolko smo dolili sjecate se) kroz crijevo br4. Ja sam imao bazdarenu posudu gdje je frend gledao kolko ulja utjece. Ili mozete ici u veci rizik i cekati da pocine uljna kavitacija (zracni mjehurici u starom ulju) sto bi bio znak da pumpa hvata zrak.

Ugasite motor, dolijte opet 1,5 litre ulja (ili dok vidite opet novo ulje u crijevu br.3) ponovite postupak od prije, sa time da sada iskoristite vrijeme i BEZ GASA prodete po 10 sek u polozaju R, pa u slijedecoj ili istoj rundi u polozaj N, pa u D...itd...Time "forsirate" da se svi ventili otvaraju i da staro ulje izadje iz svih dijelova getribe

Ponovite postupak u zavisnosti od kolicine ulja koju imate...Ja sa 10 litara ulja sam to uradio 4x.

Idealno bi bilo da su pogonski kotaci u zraku i da se moze proci kroz sve brzine u rucnom modu. (to radim slijedeci puta)

Edit 15.05.2010:

Nakon 15-tak uspijesno ispranih getriba, postupak je osjetno jednostavniji. Naime kod prvog nadolijevanja ulja, mozete nadoliti ulja koliko god stane. Pumpa getriebe ce uliveno ulje povuci i ispirati staro ulje van. Pokazalo se da izmedju 11 i 12 litre pocinje istjecati cisto ulje van. Dakle 15 Litara je idelna kolicina ulja za ispiranje SU1 getribe.

Nakon te igre stavite novi dihtung na izmjenjvac topline, zasarafite ga na getribu i dolijte ulje koje nedostaje. Ja sam jednostavnim mjerenje imao 9,5 litara ispustenog ulja, a bio sam ulio 7,5 litara novog, dakle trebalo je uliti jos 2 litre novog ulja.

Poslije toga obavezna lagan voznja kroz sve brzine (ne zaboravite R) i na kraju provjera razine ulja. Trebao sam nadoliti jos tocno 3 dcl ulja (na zalost mjerene razina kod vruceg auta) :frown:

novo ulje

post-288-1221133790_thumb.jpg

Staro ulje (na kraju kod saltanja mjenaca izlazio je doslovce "tekuci" puding van, a to pripisujem tome sto na zalost kod izmjene ulje nije bilo zagrijano

post-288-1221133799_thumb.jpg

"10 litara" starog ulja

post-288-1221133809_thumb.jpg

Nakon cca 1000km ne osjecam neke velike pomake, getriba salta nesto brze, ali ja nisma imao nikakve probleme ni prije. Svejedno mislim opet mijenjati ulje nakon 40tkm i to sa najmanje 15 litara i nesto (nadam se) usavrsenom metodom :laugh:

Idealno je kada poptpuno cisto ulje izlazi van. Iz iskustva ljudi na Volvo forumima to pocinje negdje kod 18 litre ulja, zavisno od "prolaska" kroz sve polozaje mjenjaca

Sva pitanja, dodatna objasnjenja, samo navalite ;)

EDIT 01.07.2010

iskustva su pokazala da nakon promijen ulja i OBAVEZNOG resetiranja getribe (svatko moze sam uraditi) AT radi osjetno bolje.

Bilo je slucajeva gdje su na zalost neki dijelovi getribe (kuplung, hidraulicki zatvaraci-klipovi,..) vec bili osteceni, i nije bilo druge vec zamijeniti taj dio.

Link to comment
Share on other sites

uh pa ti si 100% frik, koja je tu samo lova potrošena :bigl:

Čisto laički: a da si priključio na ulaz komprimirani zrak i sve istjerao van?

Ja imam ručni mjenjač i 200 tkm, baš se bavi mišlju da prvi put to promijenim. Oće izać sve ili treba slične fore?

Link to comment
Share on other sites

uh pa ti si 100% frik, koja je tu samo lova potrošena :bigl:

Novi mjenac > 4500 EURa (zadnji primjer 7200 EURa u K

Link to comment
Share on other sites

Neka i ostane laicki :laugh::laugh:

Zašto? Jer se nisi prvi sjetio ili je stvarno nemoguće? Dokaz iz pokušaja ili teorije :bigl:

Link to comment
Share on other sites

Zašto? Jer se nisi prvi sjetio ili je stvarno nemoguće? Dokaz iz pokušaja ili teorije :bigl:

pa ocigledno ti nije jasno kak AT getribe funkcioniraju... ;)

Ako bi "upuhivao" zrak ulje bi letjelo van na sve moguce strane, ali opet ne iz mehanizma (srca) getribe. Inace kod getriba koje nemaju otvor za nadoljevanje, ulje se nadoljeva niskotlacnom pumpom, ako se ne moze bas uliti (sto jos nisam vidio). Ostaje ti uvijek ista stvar...kolko ulja izadje tolko treba uliti..

Trebalo bi "iskonstruirati" neku membransku posudu (Ima je za kupiti ali malko previse kosta). U principu sve vec postoji kod specijalista koji zive od toga.

Ovdje je vic da ti to sve netreba, jer je getriba takva da se moze uraditi i bez te skupe opreme.

Ako te zanima goglaj:

"flushing atf"

"getriebesp

Link to comment
Share on other sites

pa ocigledno ti nije jasno kak AT getribe funkcioniraju... ;)

Ako bi "upuhivao" ulje bi letjelo van na sve moguce strane, inace kod getriba koje nemaju otvor za nadoljevanje to se radi onda niskotlacnom pumpom, ako se ne moze bas uliti (sto jos nisam vidio). Ostaje ti uvijek ista stvar...kolko ulja izadje tolko treba uliti..

Trebalo bi "iskonstruirati" neku membransku posudu (Ima je za kupiti ali malko previse kosta). U principu sve vec postoji kod specijalista koji zive od toga.

Ovdje je vic da ti to sve netreba, jer je getriba takva da se moze uraditi i bez te skupe opreme.

Ako te zanima goglaj:

"flushing atf"

"getriebespuelung"

Naci ces dovoljno materijala :hey:

Aaa, takooo. A ja mislio da je hermetički zatvoren i da će ulje pod pritiskom ići samo na izlaznu rupu.

Dobro je, sad znam malo više. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 years later...

SU1 AUTOMATIC GEARBOX AUTOPROGRAMMING

Objective

To take account of the mechanical dispersion of the automatic gearbox in order to maintain the same level of driving pleasure throughout its service life.

Possible cause

● Complete or partial replacement of the SU1automatic gearbox (control valve, solenoid valves,etc.).

● Replacement of the SU1 automatic gearbox computer.

● Clearing the SU1 automatic gearbox autoprogramming.

● Mechanical or electronic work to modify the engine performance.

● Customer complaint regarding driving pleasure.

Application conditions

● Automatic gearbox computer and engine with no fault codes.

● Automatic gearbox computer with auto-programming cleared.

● SU1 automatic gearbox oil temperature above 60 °C.

● Road test on level surface (not uphill or downhill during the programming phase).

Carrying out auto-programming

Manoeuvres when stationary, with the engine running and the brake pedal depressed:

– Move the gear selector lever from N D then from D N.

– Repeat the procedure 5 times, with a delay of 5 seconds between each procedure.

– Move the gear selector lever from N R then from R N.

– Repeat the procedure 5 times, with a delay of 5 seconds between each procedure.

Manoeuvres when the vehicle is being driven, with the gear selector lever in D:

– With your foot on the brake, release the brake pedal and let the vehicle move forward through one turn of the wheel, without touching the accelerator pedal.

– Brake and leave the vehicle stationary for 30 seconds.

– Repeat the procedure 5 times.

Manoeuvres when driving at low speed, gear selector lever in manual position:

– Drive in 1st gear.

– Shift manually to 2nd gear.

– Lift your foot off the accelerator and shift manually to 1st gear.

– Repeat the procedure 5 times.

Manoeuvres when driving, gear selector in D:

– Accelerate to an accelerator pedal position value of between 20 % and 30 % (value reading on the diagnostic tool).

– Maintain the value between 20 % and 30 % until shifting to 5th gear.

– Release the accelerator pedal and brake lightly until the vehicle comes to a standstill.

Note: the gear selection and gearbox performance result directly from the care taken during autoprogramming.

post-288-070952000 1329349908_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.