Jump to content

Popravak pinjona brzinomjera


logan

Recommended Posts

Dundo logan je odlučio uzeti stvar u svoje ruke i riješiti problem s brzinomjerom koji mi u zadnje vrijeme zadaje probleme.

Pretpostavljam da je pinjon poput ovoga na mom Loganu isti na više Renault modela pa bi ovo trebalo zanimati i one koji s podmjehom gledaju rumunjsku automobilsku perjanicu :bigl:

Pinjon je kompletan napravljen od plastike i jednostavno je uštekan u mjenjačku kutiju tako da ga za skidanje treba jednostavno snažno povući van . Kad ga izvučemo iz mjenjača treba odvojiti konektor s tri žice koji je dosta čvrsto uštekan i nema nikakve kočnice koju treba stisnuti da bi se odvojio.

Ovo je ta čarobna naprava koja rotaciju iz mjenjača pretvara u električne impulse.

post-1158-021406900 1287690931_thumb.jpg

Pinjon nije namjenjen da se popravlja pa mu je dvodijelno kućište zalijepljeno i da bi se zavirilo u njegovu unutrašnjost treba ga rastaviti po spoju. Ja sam za tu svrhu upotrebio ovu malu pilu za metal ( al' dobro došla u zatvoru :ahaa:)

post-1158-097270800 1287691148_thumb.jpg

Pila ima tanki list sa finim zubima i kod pilanja pravi jako uski rez, što je jako bitno jer treba pri pilanju skinuti što manju količinu materijala kako ne bismo previše skratili kućište.pinjona. Ujedno treba paziti da ne pilamo preduboko i oštetimo unutaršnjost. Dovoljanje rez dubine oko 1 - 2 mm i to raditi iz više poteza ukrug dok ne utvrdimo da smo raspilali spoj ali ne i otišli preduboko..

Kad ga rastavimo treba ga najprije oprati od ulja jer je priključemn direktno na mehanizam unutar mjenjačke kutije nije neobično da u njemu ima ulja.

Kad ga rastavimo izgleda ovako

post-1158-071424300 1287691674_thumb.jpg

U jednoj polovici se nalazi rotor koji na kraju koji ide u mjenjač ima četvrtastu osovinicu poput kilometar sajle kakva se koristi na starijim automobilima.

post-1158-086318200 1287691790_thumb.jpg

na drugom kraju je magnet u obliku prstena

post-1158-055881400 1287691838_thumb.jpg

Pinjon je u stvari klasičan magnetni brojač okretja koji broji prolazak magnetskih polova a ova elektronika je u "čitač"

post-1158-030198600 1287692009_thumb.jpg

Crvenim krugovima označene točke su pinovi koji vode prema vanjskim konektoru i onim trima žicama koje impulse vode u brzinomjer. To su u stvari i sumnjiva mjesta jer već letimičnim pogledm sam utvrdio da lem oko pinova nije kompaktan i da se naziru pukotine koje se na slikama ( na žalost slikano je mobitelom koji baš nema idealan makro mod) vide kao crni krugovi.

Lemilom i vakuum pumpicom sam odstranio stari linol i ponovno zalemio pinove za pločicu. Sada su lemne točke kvalitetnije i bez pukotina

post-1158-031390700 1287692472_thumb.jpg

Sada sljedi još jedan delikat posao a to je sastavljanje pinjona. kako sam već spomenuo da treba napraviti što manji rez a to iz razloga da nakon sastavljanja rotor ne bi dodirivao tiskanu pločicu s elektronikom i time mu bilo blokirano rotiranje pošto je između rotora i elektronike vrlo mali zazor. Zato najprije sastavimo dijelove i probamo može li se rotor slobodno okretati i koliki je zazor između njega i pločice.

Kad smo se uvjerili da je sve OK treba zalijepiti dijelove koje smo prije razrezali. Ja sam za tu svrhu koristio obično Super Bond cianokrilno lijepilo a prethodno sam spojeve koji se lijepe očistio Pascofix cleaner tekućinom za odmašćivanje.

Potom sam ljepilo nanio na jednu stranu i precizno sastavio obje polovice. pripremio sam i Pasco Filler punilo kojim sam namjeravao ojačati spoj ali sam nakon što se ljepilo stvdlo, zaključio da je spoj dovoljno čvrst i da ne treba dodatno pojačavanje.

post-1158-010850400 1287693132_thumb.jpg

Pinjon je ponovno u jednom komadu i jedva se primjećuje da je nešto ređeno na njemu :dobroje:

Na slici se lijepo vide zubi koji ga čvrsto drže u ležištu mjenjača.

post-1158-015378700 1287693266_thumb.jpg

Nakon što je vraćen na svoje mjesto i priključen konektor sa žicama, sljedila je probna vožnja. u nekih pola sata vožnje i pređenih oko 30 km kazaljka brzinomjer nije ni jednom pala na nulu ali sigran ću biti da je operacija uspjela tek nakon prevaljene neke ozbiljinje kilometraže.

post-1158-008762800 1287694017_thumb.jpg

Nadam se da nisam stvorio dojam kako je ovo prezahtjevan posao jer uz malo opreza može ga napraviti gotovo svatko.

Zato ako vam se pojave problemi s brzinomjerom a sumnjate na pinjon, slobodno se upustite u ovakav pothvat prije nego li pomislite da je kupovina novog jedino rješenje. :dada:

Ako baš želite novog,možda bi ovaj broj na njemu mogao biti kataloški broj dijela

post-1158-092202900 1287693950_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Odlično :dobroje:

Ako mi se isto desi ikada znam šta mi je raditi :hura:

Nego jel te žice na konektoru natežu pinjon ili lipo labavo stoje (mislim da nebi puka na spoju di je ljepljen?).

Znači ako se prepila sa debljim listom od pile onda se može desit da magnetni prsten grebe po elektronici prilikom vrtnje i onda se skrši sve i neće radit, triba bit mali razmak da samo magnetsko polje djeluje na taj senzorić ako sam dobro skonta?

Najviše me strah tog spoja s ljepilom, da je bilo stavit kakvu obujmicu izvana :zubo:

Edited by SOVA
Link to comment
Share on other sites

Da, baš tako. rez treb abit što tanji i pilanje sa običnom pilom za željezo koja odnese jedan mm bi bilo previše i sigurno bi magnet dodirivao elektroniku.

Žice ne natežu pinjon i mislim da nema potrebe pojačavanja spoja a ako primjetim da nešto ne valja, opet ga izvučem i doradim.

Link to comment
Share on other sites

jako lijepo pojašnjeno. mene samo zanima kolko dugo će ti to ljepilo držat :)

Ovisi kolko je pinjnon blizu grane ..

meni je isto znao drzati ali jednostavno nakon nekog vremena se ljepilo osusi/spali i krajevi se ponovno odvoje.

Tak da sam popizdio i kupio novi :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Ja mislim da bi tribalo nekakvu obujmicu s vanjske strane stavit koja će to još dodatno ojačat i mislim da onda nebi bilo problema nikad.

Link to comment
Share on other sites

A ja mislim da treba udrit brokvu šesticu i zakrivit je s druge strane, neće ispast garant :zubo:

Čim odem na Pelješac slijedi ista operacija na materinom Cliu, i njemu povremeno pada kazaljka. Možda bi dobro bilo neko akrilno ljepilo baš za plastiku predviđeno.

Čestitke na tutorialu. Idem ga skinit na hard :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Baš ste sumnjičavi a ja vjerujem da će raditi bez problema. :plazi:

Ispušna grana je s druge strane motora a ako popusti imam rezervno rješenje :ahaa:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Evo ista operacija obavljena na Cliu od matere, pinjon veselo vrti, a ja uštedio 500 kn koliko je tražio lokalni lupež-mehaničar :dobroje:

post-138-063129800 1317200256_thumb.jpg

post-138-023395500 1317200269_thumb.jpg

post-138-062798000 1317200284_thumb.jpg

post-138-073184300 1317200291_thumb.jpg

post-138-054229100 1317200301_thumb.jpg

tr plave strelice pokazuju zalemljena mjesta koja sam jednostavno zagrijao lemilicom do točke taljenja i pusti da se ohladi. Žuta strelica pokazuje oslonac osovine sa magnetom i to sam samo malo očistio Purol pasotm. Zalijepio super bond ljepilom.

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vidi, vidi plagijatora :rotfl: :rotfl:

:klap: :klap:

Edited by logan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

hvala autoru na odličnim uputama. baš mi se jučer upalila lampica motora. spojim svoj vgate elm 327 i očitam grešku p0500, odnosno vechile speed sensor. kod twinga je teško dostupna, uglavnom, nalazi se na gornjem dijelu getribe i traži rad na kanalu. ima metalni oklop koji treba povući u stranu i nakon toga izvući sam senzor, odvojiti žice i onda na radni stol. ja sam umjesto lista pile koristio najtanji kuhinjski nož sa zupcima i mislim da je to najbolje rješenje. pokušao i sa skalperom, ali slabo ide. odmah se vide odvojeni kontakti, tzv. hladni lemovi. ponovo ih prelemio, zalijepio super ljepilom, stavio malo tekuće plastike sa pištoljem i montorao nazad. sve ok, brzinomjer radi dobro. idem obrisati grešku-neće! kao ok, ali je opet tu. prvo sam radio sa mobitelom i programom torque, nakon toga sa laptopom i scan masterom. obrisao grešku tek nakon jedno desetak pokušaja. i sad javlja da je sve ok, međutim, lampica na ploči i dalje svijetli. odvojio - klemu i ostavio, ali ne pomaže. što sad?

Link to comment
Share on other sites

evo da sam sebi odgovorim: sinoć opet pokušavao preko mobitela jedno 10-tak puta, ali greška se nebi obrisala. radio sam na upaljen motor. onda sam motor ugasio, obrisao grešku i odmah upalio. greška se izbrisala i lampica ugasila. eto za ostale da znate ako bude problem kao meni.

Link to comment
Share on other sites

Izgleda da će i meni trebati podaci iz ovog threada, twingo zadnjih dana povremeno pokazuje brzinu 0.

Koliko je teško na twingu teško doći do "pinjona"?

Odozgora se ne vidi nigdje, znači moram na grabu ili dizalicu.

Link to comment
Share on other sites

otprilike na getribi ispod filtera zraka. lakše ti je odozdo, nego sad sve to skidati odozgo. malo ćeš izgrebati ruke, ništa strašno. traži limeni cjevasti poklopac. njega povlačiš na stranu, senzor vučeš prema gore.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jednom prijatelju na Loganu MCV počeli simptomi greške na pinjonu pa sam umjesto da ga rastavim i popravim odlučio naručiti novi s weba jer se tamo može dobiti za sitnu lovu http://www.banggood.com/Speed-Sensor-for-Renault-Clio-Espace-Kangoo-7700418919-SS2-p-88399.html?rmmds=search

Njegovog bih kasnije porpavio i ostavio u rezervi za ne daj Bože da nekome zatreba.

Pinjon stigao i ja krenuo u pothvat uvjeren da je sve gotovo za 5 minuta. Kad sam iščupao stari pinjon sa MCV-a koji je kao i moj opremljen istim 1,6 motorom ostao sam nugodno iznenađen. Moj pinjon i ovaj novi koji sam dobio imaju nešto širi konektor sa tri pina koji su razmještni u obliku trokuta dok je na prijateljevom pinjonu konektor nešto uži a ona tri pina su smještena u ravnini i nema teoretske šanse da se jednog zamjeni drugima iako je tijelo pinjona isto kao i ležište u getribi.

U žurbi da osposobim stari pinjon nisam ni stigao da ga slikam kako bi prikazao razliku ali greška na njemu je standardna, kao i na svima. one tri točke lemljenja su imale loš kontakt tzv. hladni lem.

Nakon popravka pinjon je vraćen na svoje mjesto i nadam se da je problem trajno riješen. Meni ostaje novi pinjon u rezervi i spoznaja da se na Daciu (vjerojatno kao i ostale Renaulte) ugrađuju najamnje dvije vrste pinjona na vozila s istim motorima koji nisu međusobno kompatibilni.

 

Na fotografiji je pinjon s mog Logana koji ima raspored pinova konektora "u trokut" i Renaultov kataloški br. 77 00 418919 .

DSC00569.JPG

Link to comment
Share on other sites

originalni što sam ga popravljao na materinom cliu opet je počeo povremeno zajebavati. Isti je broj kao i tvoj, ali više se ne sjećam kako su mu stajali pinovi, a vidim da i nemam slike iz tog doba koja bi mi to potvrdila. Mislio sam ga naručiti, kad je tako jeftin,  ali sad sam u nedoumici

 

Edit: imaš ih par vrsta na Aliexpress

https://www.aliexpress.com/af/Speed-Sensor-for-Renault-Clio.html?ltype=wholesale&d=y&origin=n&isViewCP=y&catId=0&initiative_id=SB_20161021113028&SearchText=Speed+Sensor+for+Renault+Clio&blanktest=0

Edit2: ipak naručio pa što bude, jebeš 4,75 $

https://www.aliexpress.com/item/Speed-Speedometer-Odometer-Sensor-SS2-For-Renault-Clio-Espace-Kangoo-Megane-7700418919/32506203857.html?spm=2114.30010308.3.11.Wbjqc4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_116_10065_117_10068_114_115_10069_113_10084_10083_10017_10080_10082_10081_10060_10061_10062_10056_10055_10054_10059_10078_10079_10073_10070_421_420_10052_10053_10050_10051,searchweb201603_7&btsid=95c022b2-1678-4871-8c78-d14a9e379b17

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.