Jump to content

Popravka potenciometra gasa (Scenic, Megane, Laguna)


nukleuz

Recommended Posts

Danas sam iskoristio slobodno vreme da se pozabavim problemom koji me prati jos od kupovine automobila.

Naime, povremeno mi se desava da u gradskoj voznji, uglavnom na manjim brzinama, automobil kao da "proguta knedlu" na sekundu- dve, prosto izgubi gas. Ranije se to jako retko desavalo a sada je postalo sve cesce i cesce.

Na dva redovna servisa, prilikom redovnog dijagnostickog pregleda bila je prisutna greska potenciometra gasa te sam pre zamene istog (nije ni malo jeftino) resio da pogledam u cemu je problem iako u servisima tvrde da ciscenje potenciometra nije moguce.

Skidanje samog potenciometra je jednostavno, drzi se na tri srafa koja je potrebno odvrnuti i raskaciti dzek.

Potenciometar ide komplet sa pedalom gasa.

post-6402-064815700 1333306861_thumb.jpg

post-6402-021394500 1333306880_thumb.jpg

Ravnim srafcigerom uz blagu upotrebu sile odvojiti poklopac koji se nalazi sa suprotne strane pedale i prilazi se celom mehanizmu.

post-6402-018243200 1333306848_thumb.jpg

Na slici se ne vidi najjasnije, u pitanju je klasican potenciometar na tri grafitna polja, tacno se vidi kako je grafit blago istrosen na pocetku hoda papucice- logicno.

Grafitna polja ocistiti kontakt sprejem (nikako WD ili bilo sta slicno) i obavezno premazati nekim namenskim sredstvom za regeneraciju grafitnih kontakta (moguce ih je naci u svakoj prodavnici elektronske opreme i delova).

Ja sam koristio ovo

post-6402-040224000 1333306894_thumb.jpg

Na kraju zalepiti poklopac i montirati sve obrnutim redosledom.

Iako nisam stigao da se provozam malo vise, rezultat je ocigledan u startu, papucica osetno bolje reaguje na gas u tom pocetnom polju, ranije je postojala blaga zadrska koje vise nema. Mislim da sam definitivno resio problem, bar na neko vreme.

Napomena:

*Preventivno skinuti klemu sa akumulatora

*Ocistiti sve kontakte i dzekove kontakt sprejom pre montaze potenciometra

Edited by nukleuz
Link to comment
Share on other sites

Hail.gif svaka čast. Nemam takav gas nego na sajlu, ali spremit ću tvoj tutorijal. Tko zna možda nekad zatreba u budućnosti dobroje.gif

Btw, dali bi ova pasta valjala za obnavljanje grafitnog sloja na dugmadima daljinskog upravljača za TV? hihi.gif

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Svaka ti cast kad si ga uspio otvoriti, ja svog uz sav trud i volju nisam uspio nadam se da se radi o istoj papucici kod mene je 8200153268 CTS. Jel se kod tebe radi o istoj, jer ako je onda cu si dati vise truda.

Link to comment
Share on other sites

ova je 8200159647 CTS ali koliko vidim, kuciste je potpuno isto.

ravan srafciger u ruke i polako odvajaj poklopac, zalepljen je i kad krene, skida se bez problema.

@franchkey

ako je ostalo malo grfita na gumicama, pomocice sigurno bar na neko vreme

Link to comment
Share on other sites

Hail.gif svaka čast. Nemam takav gas nego na sajlu, ali spremit ću tvoj tutorijal. Tko zna možda nekad zatreba u budućnosti dobroje.gif

Btw, dali bi ova pasta valjala za obnavljanje grafitnog sloja na dugmadima daljinskog upravljača za TV? hihi.gif

Uzmi mekanu B olovku i prođi kontakte na daljinskom upravljacu, vise neces imat problema, provjerena metoda :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Auto iz potpisa, od neki dan isti takvi problemi i odmah sam pomislio na papučicu. Sad u nabavku materijala, pa zasukat rukave. Vidjet ćemo kako će završit...

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Dali netko mozda zna koliko je vremena potrebno da se ovo mazivo osusi da se moze montirat papucica nazad? Ako nije dovoljno suh moze se desi da se spali kontakt kad se pusti u funkciju.

Nukleuz poslao sam ti upit na PM, pronasao sam ba ovo CaiLube (ex DeoxIT) mazivo pa me to interesira.

 

Hvala.

Link to comment
Share on other sites

Evo samo da prijavim, nenadano ostajanje bez gasa moze biti uzrok i prekidac stop svijetla koji se nalazi na papucici kocnice. Problem ostajanja bez gasa sam imao zadnje 3 godine i svaki put je dijagnostika pokazala da ne valja polozaja papucice gasa, a bio je problem u prekidacu kocnice. Nakon zamjene prekidaca problem je nestao.

Link to comment
Share on other sites

jebeš dijagnostiku, opet bez iskustva ništa

Link to comment
Share on other sites

Naravno bez iskustva nista, ali opet sve ima smisla kad se malo pogleda.  ECU ima ogranicenje po pitanju stiskanja gasa i kocnice istovremeno i u tom slucaju "skida" gas. E sad kad imas neispravan prekidac kocnice on se zna sam spojiti u voznji na trenutak bez stiskanja kocnice i u tom slucaju tebi ECU skine gas. E sad dijagnostika mora imati referentnu tocku, u ovom slucaju je to kocnica, znaci ako je stisnuta kocnica papucica gasa mora biti otpustena, kako u ovom mom slucaju prilikom spajanja prekidaca kocnice u voznji gas nije bio otpusten ECU je svaki put zaprimio gresku polozaja gasa, a nije uopce bio problem u njemu.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.