Jump to content

Lupa u volanu clia 197


Zrmi RS

Recommended Posts

Ovo je valjda staro kao Isusovo magare ali pojavilo mi se opet. Problem sam rijesavao u postu iznad sa zatezanjem vijka no sad ni to ne pomaze. Ako je netko voljan da napravi brzi test. Mota volanom lijevo desno jednom rukom, a drugom drzi dolje na krizu volana kod zgloba. Ja imam lufta, pa da vidite kak vi imate tj nemate? Postam sliku, to je broj 9. Mozda ima veze s rucicom zakljucavanja br 12. Danas sam odvrnio vijak i izvukao tu kocku na polugici koja onako ima na sebi federe i u biti ona zakljucava volan da ne mrda. Iako mislim da je to kriza jer ima lufta...post-26-1238055091.thumb.jpg.c3edc88fe9a93696a1fc631b2bccf5cf.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ovo je valjda staro kao Isusovo magare ali pojavilo mi se opet. Problem sam rijesavao u postu iznad sa zatezanjem vijka no sad ni to ne pomaze. Ako je netko voljan da napravi brzi test. Mota volanom lijevo desno jednom rukom, a drugom drzi dolje na krizu volana kod zgloba. Ja imam lufta, pa da vidite kak vi imate tj nemate? Postam sliku, to je broj 9. Mozda ima veze s rucicom zakljucavanja br 12. Danas sam odvrnio vijak i izvukao tu kocku na polugici koja onako ima na sebi federe i u biti ona zakljucava volan da ne mrda. Iako mislim da je to kriza jer ima lufta...post-26-1238055091.thumb.jpg.c3edc88fe9a93696a1fc631b2bccf5cf.jpg

Evo bio kod frendovog clia. Njegov je doduse u teskoj banani, ali isto lufta u tom krizu, jos puno vise. Ako netko moze isto provjerit, bio bih zahvalan.

Link to comment
Share on other sites

S obzirom da se unazad dva mjeseca i kod mene počelo čuti kvrckanje iz volana, išao sam provjeriti kako si rekao. Zasad još nema lupkanja.

Auto je stajao cijeli dan i noć, i probao sam mrvicu pomicati volan kolko zaključana brava to dozvoljava jer je bio ugašen, i nije bilo nikakvog lufta ni kvrckanja. Kad sam ga upalio i servo proradi, kod motanja se osjeti mali luft između volana i donjeg zgloba kod križa. Sad se niš nije čulo. Po meni je to malo lufta normalno, ali kvrckanje i lupkanje nije. Živcira me jer se nekad čuje zvuk kao da se drobe lageri u volanu. Isto sam probao pomaknuti volan po visini i dubini i par dana se nije čulo pa onda opet isto. Inače, volan mi je izvučen van do kraja prema vozaču i spušten u najniži položaj. Isto su mi rekli da treba samo pritegnut šerafe pa sam skinuo plastike oko volana al iskreno, nisam skužio di su ti imbus šerafi osim kaj sam vidio pat torxa koje nisam ni dirao. Jel mi može neko označit na ovoj shemi di su ti šerafi koje treba zategnut, il treba zategnut ove na zglobovima. Hvala.

Clio ima 72.000km, promijenjene spone i kugle tak da nije do ovjesa. 

Link to comment
Share on other sites

Probat cu ti danas slikat ako stignem da vidis koji saraf i sto treba rastavit...

Link to comment
Share on other sites

Evo nadam se da će nekome biti od pomoći. Trebat će vam neki ključevi torx T25-T40 mislim, neki tanki šrafciger, okast ili vilasti 18-19, ljepilo za vijke može medium, može strong tj plavo ili crveno. Mislim da je to u biti to. Da napomenem da ovo nekad pomogne, nekad ne. Volan nekad zna kvrcnuti kod promjene smjera, a ovo može i ne mora pomoći. U mjestu je normalno da radi tup tup, no ovaj drugi zvuk je kao da se nešto namjesti i kvrcne, što mi je vrlo neprihvatljivo i neugodno. Isti problem sam imao i na cliu 2, a očito je to do njihovog  električnog serva. Mislio sam da s obzirom da imam lifta u križu volana to može biti uzrok, no danas mi je došao frend s redizajnom clia 3 i isto ima lufta u križu, tako da nisam siguran da je to uzrok. Ovo je meni znalo pomoći pa pokušajte:

1. Odvrnuti dva torx vijka ispod volana:

1522306065_IMG_20190803_112556(Medium).thumb.jpg.294df361947c32a77d0bb668053fb1ec.jpg

2. Skinuti malu lajsnu s lijeve strane. Samo je uhvatiti rubno i povući lagano k sebi. Neće puknuti bez brige. Na dvije kopče je:

1086757634_IMG_20190803_112719(Medium).thumb.jpg.28b9a92911aed4400c1bd76c9428ec79.jpg

3. Ispod nje je jedan torx vijak i plastični tipl kojeg će te s tankim odvijačem lako skinuti:

1263159476_IMG_20190803_112823(Medium).thumb.jpg.05569089d2d3f2d09487914e416b76be.jpg

4. S istim lagano podbočiti lijevu plastiku i povući prema van tj. prema vratima. Nekima će ići teže kod prvog skidanja,no ide bez problema. Isto je na kopče:

1126724323_IMG_20190803_112940(Medium).thumb.jpg.08fff0d7e2d8bd481a735188212da963.jpg

5. Kad ju skinete tu se nalazi još jedan torx vijak pa i njega maknuti:

881225654_IMG_20190803_112952(Medium).thumb.jpg.729977d6c6efb76eb22a6bad0d3a55dd.jpg

6. Desni dio samo povučete prema sebi da se i ta strana odvoji. Na kopču je isto:

1285424379_IMG_20190803_113032(Medium).thumb.jpg.17ff02f0089360918de0c9b192403345.jpg

7. Imate 3 štekera, njih odpojite i taj cijeli plastični dio će se samo spustiti dolje na pod:

283311110_IMG_20190803_113046(Medium).thumb.jpg.0c712f09156e992d4bfefd939ca9e7fd.jpg1469779683_IMG_20190803_113122(Medium).thumb.jpg.4efc62dcde21c3fe5633c738c037094c.jpg

8. Otključajte volan povlačeći rućicu prema gore i odvojite donji od gornjeg dijela. Gornja plastika ostaje, samo je malo povucite gore i negdje fiksirajte da ne smeta, a donja se odvoji. Povuče se prema dolje i kroz rupu gdje je sama polugica se provuče. Ide lagano, ima jednu kopču plus ona dva torx vijka koje ste već odvojili:

1286150765_IMG_20190803_113140(Medium).thumb.jpg.b03665f4e7633107e74a4eaa044d2649.jpg610041829_IMG_20190803_113145(Medium).thumb.jpg.f27fb443f9f5faba287eea3d2829312e.jpg2082721618_IMG_20190803_113204(Medium).thumb.jpg.c811bd7a938c3b3cf8e09f0adac2b036.jpg300993418_IMG_20190803_113234(Medium).thumb.jpg.5987f55a07b13c072ed15c095b67c2a0.jpg

9. I tu dolazimo do polugice koja zaključava/otključava volan kad se namjesti željena visina/dubina. Sistem je po meni koliko god jednostavan, živi šlamperaj kao što to i biva kod Renaulta u nekim stvarima. Ovaj mehanizam za zaključavanje je glup jer otpušta sam vijak. Napravite test prije skidanja pa će te se uvjeriti. Ako konstatno polugicu podižete i spuštate, vidjet ćete kako ta radnja polagano otpušta sam vijak na kojemu se nalaze komponente koje skidate i koje drže volan čvrsto zaključan. Sad krenimo na skidanje. Uzmite vilasti ili okasti, mislim da je 18 ili 19 i odvrnite vijak. Ima 3 dijela, sam vijak, okruglasta podloška malo deblja kao neki ležaj i sama ručica:

662226265_IMG_20190803_113509(Medium).thumb.jpg.2657bb1e43560c6cf00dea3690c9fbe6.jpg1993992305_IMG_20190803_113956(Medium).thumb.jpg.01a0fa6cf0f46b9007471ae1ac7cf792.jpg

10. Dio koji je ostao na volanu je metalna, nazovimo je kocka, koja ima male opruge i ona se naslanja na sam klizni dio volana i služi za zaključavanje. Izvučete lagano i nju i onda ostane samo osovina na koju se to sve šarafi s onim vijkom. Ona se ne može izvući, ali nije ni fiksna nego se pomiče. Pazite da se ne iskrivi ako pomičete volan gore/dolje jer će ju volan uhvatit, stoga ništa na silu. Bitno je samo da je ravna. Kad ste to skinuli možete i podmazati vodilice i taj dio gdje su rebra s nekom masti ili keramičkim sprejem kad je već sve dolje:

508539611_IMG_20190803_114033(Medium).thumb.jpg.f4e163a8f867e84046c69937cd190bfc.jpg1211592423_IMG_20190803_114041(Medium).thumb.jpg.8cff8e1fb44bedb6509b2e06e3f1ff79.jpg286689564_IMG_20190803_114047(Medium).thumb.jpg.e2be84b987c72f6d5cf49f799ec032fc.jpg

11. I tu dolazimo do vraćanja ova 4 elementa nazad. Prvo ta kocka (pazite da je okrenete kako je i bila), onda stavite ljepila za vijak na navoj na toj osovini, onda ide ručica (ide na sredinu, ne može nikako ni stupanj gore, ni stupanj dolje jer joj uvijek nešto smeta, tako da ne možete pogriješit). Onda ide ona podloška i vijak. Ja sam i na podlošku i s nutarnje strane vijka stavio ljepila i zategnio. E sad ovdje morate se malo poigrati sa time koliko zavrnuti vijak. Ako pretjerate malo onda će se ručica teže zaključati tj spustiti prema dolje kad je volan podignut po dubini. Ovo je sad važno. Iz nekog razloga kad je volan (govorimo samo o dubini jer visina ne igra ulogu), povučen skroz prema gore ili prema krovu, ručica se teže zateže. Zato si ovdje dok je sve golo zategnite taj vijak s volanom povučenim skroz prema sebi, tj prema gore, i pokušajte dobiti neku zlatnu sredinu, da vam nije ručica preteška za zaključati u tom položaju. Kad je volan spušten po dubini spušten skroz dolje, ručica se puno lakše zateže, stoga sam ja sebi u tom položaju zategnio vijak malo više. Ne smeta mi što se ručica teže zateže ako je volan po dubini skroz prema gore, no ne želim da to nekima smeta, pa sam napisao. Morate se tu malo poigrat jbga:

567880825_IMG_20190803_121144(Medium).thumb.jpg.7a25b2b8ab43a91e00b0e349dcc7e18b.jpg262511745_IMG_20190803_122354(Medium).thumb.jpg.4f282f27296b5484b5c5192cbb886524.jpg

12. Imate još par torx vijaka koje si možete provjeriti kad je to sve već dolje pa ih probajte dotegnuti, iako nisu bitni za ovu radnju. Ovaj jedan gornji koji drži križ volana ( nznm koji je to ključ) možete isto probati dotegnuti: 

76890529_IMG_20190803_120601(Medium).thumb.jpg.dbaba4200c6dc344b5861902f8dc8c6c.jpg194144400_IMG_20190803_120609(Medium).thumb.jpg.173bb3b5a60405887a4a8d7c94f3c74a.jpg1300449453_IMG_20190803_121043(Medium).thumb.jpg.00b00be2292556337d1b3ec218820e42.jpg

13. Također imate 13 okasti vijak dolje koji drži križ volana. Njega otpustite, možete malo čekićem lagano po križu dolje da se sve kao namjesti. Čak možete i birat u kojem položaju tj. gdje će te stegnuti križ volana u gornjoj ili donjoj poziciji jel se dio može lagano izvući. Iskreno svejedno je, jer sam probao oba položaja. Nakon toga stegnite vijak. Opet dovoljno jako, ali ne previše da ne pukne kao meni. Iako sam ga lako zamjenio drugim:

75198783_IMG_20190803_124819(Medium).thumb.jpg.db4014cc131a82290af8899b65373367.jpg

14. Vratite sve istim redom nazad.

Iskreno meni je ovo pomoglo u početku, no kasnije se opet pojavi. Nznm jel problem u križu volana koji ima lufta ili to tako mora biti. Ili je problem u samom stupu volana kojeg treba cijelog zamjenit što nema smisla. Ili čak treba zamjenit samo taj dio koji zaključava mehanizam s ručicom. To se i može naručiti koliko vidim na shemi pod brojem 12. Ako negdje zapnete ili nešto nije jasno tu sam.

 

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.