Jump to content

Ciscenje ERG-a na 1.9 dCi ( F9Q732,733 ) by otac Makarije


Guest

Recommended Posts

Postupak skidanja i ciscenja ERG ventila na 1.9 dCi ( F9Q 732,733 motorima )

od alata potrebno :

kljuc 10 ( okasti ili gedora )

srafciger , dleto

vodena smirgla,benzin ili famin,cetkica

hirurske rukavice

2 flase kvalitetnijeg piva

skinuti oblogu ( poklopac) sa motora,otkaciti dzek,odvrnuti 3 srafa na spoju ERG-a i grane

post-11303-076057800 1302007563_thumb.jp

pokusati 'razmrdati" ERG - ukoliko ne ide ( a nece) laganim udarcem po srafcigeru odvojiti ventil od grane ( dovoljno je da se pomeri za deo milimetra ,okretati ga oko svoje ose i izvlaciti ga )

post-11303-022228600 1302007588_thumb.jp

Moze prvo pivo !!!

izgled ERG-a nakon predjenih 130k

post-11303-060760700 1302007602_thumb.jp

post-11303-013383200 1302007628_thumb.jp

post-11303-024539100 1302007641_thumb.jp

srafcigerom ili dletom ocistiti skorenu garez i nakon toga potopiti u benzin ili famin da odstoji 15-tak minuta . nakon toga vodenom smirglom dovrsiti ciscenje

post-11303-098233300 1302007675_thumb.jp

post-11303-048563200 1302007691_thumb.jp

prilikom vracanja OSECAJNO stegnuti srafove - hirurske rukavice koristite da ne bi kao ja 5 dana nosili crno ispod noktiju

na kraju moze drugo pivo !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Evo danas očistio na svojoj laguni ERG ventil. Malo je drugačiji položaj, al alat je isti. Umjesto piva popio sam malu rakijicu s obzirom na slijed događaja i muke koje su nastale. Ne može kod mene nešto normalno proć da se na glavu postaviš.

Šarafi - bez ikakvog problema. Ventil - nema šanse. Toliko je bio zapekao da sam popizdio. Pa šarafciger u ruke i čekićem lagano po spoju kuckaj jedno sat vremena. I malo-pomalo počeo se odvajat. U jednom trenutku se odvojio taj elektro relej (ili kako se već zove) od ostatka ventila. I tu me obli hladan znoj. Nešto sam pokido. Već sam čuo ženu kako vrišti "Šta si diro koji ku*ac, i onako je dobro išo". Naime, žena radi pa je tlo pogodno za pizdarije.

No, kad sam se pribro skužim da nije problem i da je ventil sačinjen iz 2 djela, pa nastavim polako šarafcigerom odvajat. Kad se već odvojio cca 2 cm probao sam rukom, al nije išlo tako da sam nastavio sa 2 cigera radit poluge u tom utoru (bez velike sile jer je tu ta metalna brtva, da se ne iskrivi) i napokon je izašao van. Tu sam se uspio i porezat na cijev koja se nalazi odmah iznad ventila.

Nije bio jako čađav (s obzirom na ovog sa slike) i bio je malo slinav uz dosta nakupljene suhe čađi po utorima. Onaj mehanički dio ventila radi dobro, ne zapinje.

Čišćenje - zasro sam sebe, auto, garažu, oba psa, ženine bjele rifle koje se suše i sve uokolo 20 metara. Užas.

Montaža - naravno da mi je ispao jedan šaraf na podnicu motora. Hladan znoj drugi puta. I onda rakijica. Nakon sabijanja redova, krenem u potragu i u tom kreativnom neredu u garaži nađem jedan gotovo identičan, al malo duži (nema frke što je duži, izgleda da je i rupa na kućištu duža pa stane). Vratim sve, razumno stegnem, pospajam i kresnem. Sve OK.

Sada ćemo testirat par dana da vidim kakva je situacija, al ovo malo koliko sam vozio primjetim da se puno bolje ponaša, pogotovo nakon 3000 obrtaja.

Edited by kiki-riki
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Sve je to ok, a kako ocistiti sam usis koji je balav i di ima pet puta vise te garezi nego na samom EGR ventilu?

Link to comment
Share on other sites

Nije problem sa cime ocistiti, nego kako da nebi bilo vise stete nego koristu, jer kad usisnu granu nasprejas necim za ciscenje di to dalje ide?

Zrak dolazi iz intercoolera na usisnu granu, a tu je i EGR, njega smo ocistili ali nismo rjesili razlog zasto je on pun gareži, jer je usisna grana pet puta gora (bar kod mene).

Znalci pomozite, samo mi nemojte napisat da triba skidat usisnu granu, jer je to sex boli glava.

Link to comment
Share on other sites

Kuciste egr-a se najkvalitetnije cisti skidanjem grane,iako najbolje rjesenje je eliminacija egr-a obzirom da 1.9dci ima svakih par tisuca km isti problem sa egrom.meni je na mojoj laguni zacepljen i totalni preporod za mene i motor

Link to comment
Share on other sites

Pretpostavljam da si stavija onu pločicu umjesto EGR-a i začepija, a šta je sa onim đekom koji se uštakaje u sam ventil, zar komp ne javlja onda grešku ili slično?

Link to comment
Share on other sites

Stavi se cep koji je predvidjen za to,egr se ostavlja u kucistu i dalje je spojen i radi,ali radi u prazno.ono skidanje egra skroz i stavljanje blinde je bezveze...

Link to comment
Share on other sites

Ne znan kakav je to čep ali ok jasan mi je postupak, a šta je sa usisnom granom koja je čadjava?

Ako san dobro skužija EGR vraća dio ispušnih plinova umisto prema ispušnoj grani i auspuhu u usisnu, a kako su to plinovi izgaranja onda se ta garež nakupi na usisnoj grani i stvara probleme, a EGR je taj koji regulira protok tih plinova?

Uz sve to usisna i ispušna grana su uvaćene istim vidama za blok motora?

Link to comment
Share on other sites

Usisna grana se radi egra moze dobrano zacepiti.promjer kanala se moze drasticno smanjiti od nakupine garezi,a ta garez ti kasnije moze ulaziti u glavu motora.majstor mi pokazao takav slucaj.egr je s**nje cisto za motor i ne sluzi ama bas nicemu osim ekologiji,nikakve gluposti o hladjenju i ne znam cemu.btw grane mozes ocistiti samo skidanjem,obicno majstori skinutu granu ciste u kupki od neke kiseline ili necega

Edited by Dreamer
Link to comment
Share on other sites

Uhvacena je istim vidama.egr rikne jer cadja mu ne dozvoljava da hoda unutar kanala i obavlja svoju svrhu.na dci motorima egr je lose rijesen tako da nakon nekog vremena zna riknuti i tijelo ventila ili se mehanicki osteti i onda ne pomaze ciscenje.novi u renaultu 1500kn,ebay 600kn

Link to comment
Share on other sites

Di mogu nabaviti taj čep, pločicu ili ne znam šta da zatvorim povrat ispušnih plinova u usisnu granu preko EGR-a?

Link to comment
Share on other sites

Usisna grana se radi egra moze dobrano zacepiti.promjer kanala se moze drasticno smanjiti od nakupine garezi,a ta garez ti kasnije moze ulaziti u glavu motora.majstor mi pokazao takav slucaj.egr je s**nje cisto za motor i ne sluzi ama bas nicemu osim ekologiji,nikakve gluposti o hladjenju i ne znam cemu.btw grane mozes ocistiti samo skidanjem,obicno majstori skinutu granu ciste u kupki od neke kiseline ili necega

:dobroje:slažem se 

 

ako možeš od lima nekog napravi pločicu ili šta ti vec treba..

nezam kakav je spoj ali ako ima metalnu brtvu(dihtung) napravis po njoj istu takvu samo zatvorenu tj samo rupe za vide tako da mu zatvoris povrat plinova..

samo kod nekih auti kad se zatvori povrat plinova zna davat grešku na motoru

Edited by dare172
Link to comment
Share on other sites

Obicna blinda ili plocica se moze kupiti na ebayu,ali ona je samo za zatvaranje kucista egra ako je ventil izvadjrn.e sad taj cep sam ja vidio samo prije montaze na moj auto kod majstora,to ne znam kako bi se dalo nabaviti...

Link to comment
Share on other sites

Za ovu pločicu priko ebaya znam, ali sa njom si zablokirao utor gdje dolazi egr, a kakvo je onda stanje u sistemu...malo plinova vamo malo plinova tamo, mislim da to nije rjesenje, ispravite me ako griješim. A uz to nisi vratija egr ventil i onaj đek je osta nigdi, mislim da ce komp izbacivati grešku. U onom utoru gdje dolazi egr ventil imaju dvije rupe, a zrak dolazi iz intercoolera u usisnu granu, a odmah PORED njega je egr, znači nije na samom ulazu pa da odmah regulira di ce sa tim plinovima iz intercoolera...stvarno mi nije jasno kako da to rješim.

Link to comment
Share on other sites

Da,ta plocica nije rjesenje jer eliminira egr,komp javlja gresku,sve ostaje otvoreno,nist od toga.uglavnom egr ostaje u kucistu i radi i dalje ali u "prazno",a cepi se jedan od kanala ispusnih plinova,e sad,ne znam tocno koji,mogu pogledat na autu ako se vidi...

Link to comment
Share on other sites

Zacepi se onaj kanal koji vraca ispusne plinove nazad u sistem odnosno usisnu granu. Sve mi je to jasno ali za taj čep ne znan di da ga nađem, jer san kroz priću čuo da nakon 150.000 preporocaju zacepit egr (nece to ni jedan ovlašteni napravit) jer samo baca tu garež po sistemu i smanjuje kanale.

Ili rastaviti sve živo i potopiti u naftu da se očisti, e to bi bija potez ali i veliki sex.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

danas stari kaze majstoru da pogleda egr i da ga ocisti i blokira, kad ono egr je vec bio iskljucen, a jucer na tehnickom normalno smo prosli

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.