Jump to content

2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix (Kuala Lumpur)


ZD1400RT

Recommended Posts

2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix (Kuala Lumpur)

post-73-097370700 1302222401_thumb.jpgpost-73-053939900 1302222404_thumb.jpg

Pozdrav svim ljubiteljima Formule 1! :) Evo nas već na pragu drugog vikenda omiljenog nam sporta koji se održava na stazi Sepang International Circuit gdje su prošle godine Alonso, Massa, Hamilton i Button zapeli u prvom krugu kvalifikacija. Nadam se da ovog vikenda neće tako lako pokloniti Red Bullu bodove i pobjedu. Svi smo čekali Australiju da vidimo odnos snaga, ali zapravo se nije moglo puno toga vidjeti. Istina, Vettel je bio dominantan i bolid je išao poput brzog vlaka na tračnicama, ali ja još ne bi stavio točku na "i" i proglasio Red Bullova vozača prvakom jer mi je McLaren jako interesantan i vjerujem da će pokazati još više brzine na bržim stazama zbog svog dizajna. Ako je za vjerovat da je Red Bull nastupio u potpunosti bez KERS-a i ako ga budu za neke utrke stavljali pa opet vadili vjerujem da bi moglo doći do komplikacija jer KERS utječe, ne samo na balans bolida, već i na kočenja pa smatram da nije najbolje driblati vozače vamo tamo. Opet, ne vjerujem da će to raditi neku veliku razliku, ali sve je moguće. Isto tako sam KERS zna stvarati probleme jer još nije 100% pouzdan pa bi manjak iskustva mogao također biti manji problem. Ono što mene zanima je da li će Red Bull uopće koristiti KERS tokom sezone jer ako se prisjetimo 2009. onda znamo da već jako dugo imaju recept za uspješan bolid sa standardnim difuzorom bez KERS-a, a ako bolid bez KERS-a ima bolji balans***, onda i manje troši gume (o njima ću još malo kasnije). S druge strane 2009. je pokazala, kada su Ferrari i McLaren razvili KERS, da se može i sa njim do pobjede, a ove godine je još razvijeniji, lakši i bolje pozicioniran. Iz svega toga još ne bi, ponavljam, stavio točku na i.

Nisam zaboravio na Ferarri koji se tokom testiranja mogao pohvaliti sa najboljom pouzdanošću i puno pređenih kilometara. Alonso i Massa su u Australiji išli po 3x u box što nikako nije dobar znak sa Pirelli-jevim gumama. Gume su jako bitan faktor u Formuli 1 jer su one ta karika koja spaja vozača i bolid sa stazom. Do sada na Bridgestone-u to nije toliko dolazilo do izražaja jer je tvrđa komponenta mogla trajati cijelu utrku. Iz tog razloga setup-ovi bolida nisu zahtijevali neke značajnije kompromise u smislu štednje guma pa su nagibi kotača (camber) bili jači kao i TOE IN(Što je toe? - link na sliku) koji omogućava bolja, stabilnija kočenja i bolje prolaske kroz zavoje, na zadnjim kotačima omogućava bolje izlaske iz zavoja... ali s druge strane što je veći to više riba gume. Sada je priča drugačija te setup traži više kompromisa. Znači ako vozač želi 2 ulaska u box mora paziti na gume svojom vožnjom, što kod agresivnih vozača znači malo sporije vrijeme, te mora kompenzirati na setup-u što također znači malo sporije vrijeme. Tada, još na treninzima, mora vidjeti što mu se više isplati. Da li će gubiti vrijeme na krugovima ili sa na još jednim odlaskom u box odluči li se na agresivniji setup. Naravno, ono što je najzanimljivije, taj vozač ne zna što će napraviti drugi vozači pa pretpostavljam da bi mogli zbog toga imati preokrete i iznenađenja kao što su prošlu utrku bili Ferrariji ili Petrov koji je profitirao sa 2 ulaska u box. Još jedan glavni faktor kod potrošnje guma je i sam bolid, a svaka momčad ima drugačiji bolid*** i svi oni drugačije utječu na gume zbog međusobnih razlika. Znači, po svemu ovdje nadrobljenom, po slici iz Australije Scuderia ima razloga za zabrinutost ako je glavni razlog trošenja guma sam bolid.

U cijeloj ovoj priči pretpostavljam da je značaj kvalifikacija i pole pozicije jači nego ikad u Formuli 1 jer upravo onaj tko prvi starta i zadrži prvo mjesto ima najbolje šanse da sačuva gume. Prvo zato jer ne trpi manjak downforce-a u zavjetrini bolida kojeg hvata (manjak downforce-a=više proklizavanja=više trošenje guma) te drugo, ako drugi i treći upadnu u dvoboj, ovaj ima fine uvjete za laganu pobjedu.

I šlag na kraju. Lotus Renault Proton Lada GP :zubo: ili ti ga Renault kako ga još uvijek zovu. Petrov je u kvalifikacijama pokazao što bolid može i smatram da je to dobro mjerilo bolida jer u kvalifikacijama nema štednji guma koje ovise o vozači i načinu vožnje (setup mora biti kao i na utrci - tzv. parc ferme). Heidfeld je bio kočen tokom kvalifikacija pa njegov potencijal nije došao do izražaja, a u utrci mu je bolid razbijen u prvom krugu pa očekujem sada puno bolji njegov nastup, čak bolji i od Petrova. Dobra stvar za Renault je što im ispušni sustav, koji je izgleda najkompleksniji, dobro i pouzdano funkcionira što nije bio slučaj kod McLarena koji je morao odustati od svog prije prve utrke. To znači da nije ni jednostavan za kopiranje pa se nadam da će donositi prednost i to dulje vrijeme, do kraja sezone nadam se :bigl:.

Eto ga. Ova staza je jako široka i zanimljiva sa dva fina mjesta za pretjecanje, a to su prvi zavoj i predzadnji zavoj. Imamo dvije ravnice, par sporih i par jako brzih zavoja koji su gutači guma!Želim vam ugodan F1 vikend (nadam se, na lokalnim televizijama :zubo:)

Edited by ZD1400RT
Link to comment
Share on other sites

:rotfl:definitivno se isplatilo probudit noćas u 4 sata,al ovaj hrt-racing me

oduševil,imaju najlijepši bolid bar po mom ukusu,no ćini mi se da su ti jazavci

definitivno zalutali u svijet formule 1 ,neznam kak drukćije sam sebi objasnit

situaciju kad (gledal sam bez zvuka pa pretpostavljam u cemu je bil kvar) lik

izadje iz svoje garaže i u poćne glumit tenk pod dimnom zavijesom,i ne pada

genijalcu na pamet ostat u boksu il se sparkirat odmah po izlasku iz njega nego

jazo vozi i vozi...

Link to comment
Share on other sites

Ja već pogledao prvi slobodni trening uživo na zadarskom Voxu! :hura: Samo... zaspao sam tokom... vido sam da je jednom Renaultu guma eksplodirala iz čista mira. jel zna tko što o tome?

Edited by ZD1400RT
Link to comment
Share on other sites

Nije guma. Oba Renaulta su se raspala na prvom treningu i nisu izlazili do polovice drugog na stazu, dok ekipa nije otkrila u cemu je problem. Obojici je na kraju ravnice na jakom kocenju puknuo ovjes i izletili su. Ispostavilo se da je problem u materijalu. Oba dijela su iz iste narudzbe koju do sada nisu koristili, zamijenili su ih ranije izradenim dijelovima. Izgubili su jako puno vremena.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam jutros kasnio u ured jer nisam mogao prestati gledati drugi trening. To mi je bilo potpuno novo iskustvo i to jos na lokalnoj televiziji.

Necu jos komentirati komentatore, ali...

Link to comment
Share on other sites

Tnx na informaciji.

Ja komentatore nisam čuo jer mi TV kartica zeza na win7, ali treninge sam i prije često pratio preko DSF-a i zanimljivo je iako nema natjecanja...

Link to comment
Share on other sites

Kvalifikacije očekivano ...nije tolika prednost kao u Australiji...biti će zanimljvio...još ako se ostvare prognoze sa kišom!

Renault ...super ...unatoć problemima tijekom treninga... kako kažu nisu imali ni šanse ni vremena pronaći pravi setup za stazu....

Link to comment
Share on other sites

U jednu ruku mogu reći da su kvalifikacije prošle očekivano, ali zbog Hamiltonovg zaostatka za Vettelom mogu reći i ugodno iznenađujuće iako sam očekivao da će McLaren ovdje biti brz. Također me u jednu ruku Renault ugodno iznenadio sa 6. i 8. mjestom, ali kad vidim koliko su u zaostatku za Red Bullom i McLarenom i nisam baš presretan. Al ajde, barem su ukupno bolji od Mercedesa sa kojima bi se mogao opet boriti u konstruktorskom prvenstvu. Ako Ferrari ne počne napredovati mogao bi se lako pridružit Renaultu i Mercedesu.

još jedna stvar mi je pala na pamet, a to je da Red Bull ima bolid koji je na istoj bazi već 3. godinu i vjerujem da su dosta toga poboljšali, razvili, evoluirali... i ne bi rekao da im je ostalo još puno prostora za poboljšanja. S druge strane, za sada im konkurira McLaren kojima ima full novi bolid koji je još uvijek ima skrivenog potencijala i prostora za istraživanje. Ovo čisto ovako, malo razmišljam na glas i nadam se dobrom razvitku sezone :)

Link to comment
Share on other sites

Citao sam bas pred dan ili dva jako zanimljiv clanak o Red Bull, Renaultu u njihovim novotarijama. Naime ova sezone su i jedni i drugi osmislili inovativan dizajn sustava ispuha. To je samo rijetkima promaklo. Renault ima povijest zanimljivih ispusnih rjesenja, slicnim idejama kao danas vodili su se su jos iz davne 1983. godine. Renaultov prednji ispuh i Red Bullov ispred zadnjih kotaca (usmjerava zrak prema rubnim kanalima difuzora) imaju svrhu povecanja downforcea ubrzavanjem protoka zraka ispod bolida. Tim dizajnom su pokusali umanjiti gubitak nastao zabranom duplog difuzora. Red Bullov dizajn slican je onome iz osamdesetih, a preuzeli su ga u svojim izvedbama Ferrari i McLaren.

Renaultovi "napuhani" difuzori iz 1983. i 1984.:

post-27-054919400 1302374468_thumb.jpg

post-27-025443900 1302374470_thumb.jpg

post-27-031272500 1302374510_thumb.jpg

Iako su rjesenja Lotus Renaulta i Red Bulla ocito razlicita imaju nesto zajednicko, postavila su novi izazov pred Renaultove inzenjere koji rade na motorima. Kao negativna strana Renaultovih motora najcesce se spominje nedostatak snage, a pozitivne su sto je vrlo prilagodljiv i moze se fino tunirati kako bi konstantno isporucivao snagu. Ove su sezone Renaultovi inzenjeri zaigrali i na kartu niske potrosnje motora i tunirali ih na nacin da trose 10% goriva vise.

Kako bi novi ispusi funkcionirali sto bolje, odnosno kako bi radili konstantno. Renaultovi motori ove sezone troše gorivo i kada vozač otpusti papučicu gasa i tako isporucuju stalan protok toplog zraka u difuzore. Na taj način pružaju dodatnu stabilnost bolidima na kočenju i u zavojima. U Maleziji se primjerice na par mjesta koci duboko u zavoju.

Link to comment
Share on other sites

Danas nisam gledao jer sam bio na poslu.

Svakako ovo sa auspuhom je zanimljivo i baš me zanima kako će to funkcionirati po kiši i po vrućini.

Sutra gledam na NET-u.

Link to comment
Share on other sites

Ja već pogledao prvi slobodni trening uživo na zadarskom Voxu! :hura: Samo... zaspao sam tokom... vido sam da je jednom Renaultu guma eksplodirala iz čista mira. jel zna tko što o tome?

Radujem se što će vox prenositi F1 jer ga mogu gledati u Drnišu. Sutra je dan za formulu:hura::hura::hura:

Link to comment
Share on other sites

Jeste vidjeli letećeg Rusa :laugh: pa nije to Lada :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Zato je Nick opravdao ono za što su mu u Renaultu dali povjerenje, svaka čast Nick:dobroje::dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Hamilton neće daleko dogurati sa svojim stilom vožnje i Pirelli gumama. Trebao bi uplatiti par sati vožnje kod kolege Buttona ..

Heidfeld i Petrov su ih odlično naprali na startu ...što je i razlog dobrog plasmana Heidfleda..

Šteta za Petrova ...još mora malo učiti. Njegovo zadnje izlijetanje me podsjetilo na dobre stare akcijske filmove sa automobilima po SanFranciscu.

Dobili smo novog hladnokrvnog njemca koji je okusio pobjedu i slavu..te će ga sada ovakvog teško netko skinuti sa trona...Pa taj čovjek ne radi greške! Podsjeća me na jednog drugog zemljaka u mlađim danima... :lool:

Link to comment
Share on other sites

Hamilton,kao i Shumi nekada kad je netko brži od njega ne može to samo tako.

On abgasa pa si Alonso polomi nos! :tup:

Link to comment
Share on other sites

Nisam gledao utrku zbog posla, ali sam pratio live timing :)

Bravo za Kvik Nika i vjerujem da će biti još ovakvih uspjeha za njega. Za sada (kuc kuc od drvo) čini mi se da je R31 dobar prema gumama što je super vijest. odoh sada pogledat utrku.

@ip

Odličan post. Nisam ni znao da se taj sistem prije koristio pa mi je isto tako čudno da su ga tek ove sezone išli ponovo korisitit, 17 godina kasnije. Zamisli da je Brawn GP to imao 2009. Button bi pobijedio sve utrke :bigl:

Link to comment
Share on other sites

Hamilton,kao i Shumi nekada kad je netko brži od njega ne može to samo tako.

On abgasa pa si Alonso polomi nos! :tup:

nije on abgasao, nego je Alonso bio preblizu pri toj brzini, izgubio je potisak na prednjem krilu i bolid mu je pobjegao preko nosa ... zato uz svu želju da skrene (a na snimci mu je volan u krajnjem desnom položaju) nije mogao ... hebiga ... meni na kraju drago, jer je Heidfeld 3. :)

... Zamisli da je Brawn GP to imao 2009. Button bi pobijedio sve utrke :bigl:

ako se ne varam, baš to je BrawnGP to i imao, ispušni sustav je bio koncipiran da direktno "upuhuje" zrak u difuzor. Ove sezone je to zabranjeno, pa su bila neophodna ovakva suptilna rješenja

Edited by MaxLuppo
Link to comment
Share on other sites

Odlična utrka! Tokom cijele utrke su se mogla gledat pretjecanja, a za razliku od prošlih godina vozači čistije vožnje došli su na svoje. Kvik Nik odličan, a za Petrova ne želim ništa govoriti jer mi je čudno zazvučao motor kad je izgubio putanju. Moguće da je tu proklizao malo zadnji kraj pa otišao u široko. Ako je tako onda je njegova greška što nije kompenzirao manjak gripa na potrošenim gumama jer nije ni drugima bilo lako pa su završili (osim Hamiltona), a ni ona greška u prvim krugovima mu definitivno nije trebala. Dvoboj Alonso/Hamilton mi je također jako zanimljiv kao i njihov kontakt.

Nadam se da će ova utrka ohrabrit vozače da bodove osvajaju pretjecanjem sada kad se može.

Zanimljivo koliko se komada gume skupilo po stazi van putanja, ko da je crni snjeg padao :)

Humor dana mi je Kobayashijevo iživljavanje na Shumacheru :laugh:

@Max:

Evo sam našao slike Brawna GP sa tri različita GP-a:

post-73-023481800 1302455530_thumb.jpgpost-73-070568700 1302455537_thumb.jpgpost-73-047678600 1302455544_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nadam se da će ova utrka ohrabrit vozače da bodove osvajaju pretjecanjem sada kad se može.

može se, ali nije dozvoljeno :zubo: Alonso kažnjen sa 20 sec (go trough penalty) zbog izazivanja sudara :nezna:, a Hamiltonu kazna od 20 sec zbog vijuganja dok je branio poziciju od Alonsa krug prije "sudara" ... zbog istoga je bio upozoren prošle sezone, nakon dvoboja sa Petrovom, također u Maleziji ... Alonso je svejedno zadržao 6. mjesto, a Hamilton je pao na 8. iza Kobayashia

@Max:

Evo sam našao slike Brawna GP sa tri različita GP-a:

ma zabrijao sam, moj bed ... prošle sezone su timovi počeli razvijati ispušne sustave koji su "upuhivali" zrak u difuzor

Link to comment
Share on other sites

Max mislim da nisi u pravu. Prosle godine su svi bili do lakta u razvoju F-ducta i duplih difuzora koji su bili toliko komplicirani da bi se tesko u njih ukomponirao auspuh. Auspuhe su svi imali gore, neki malo vise naprijed neki sto vise iza, ali svi redom gore. Cak su i rupe za anlaser postajale sve vece i ne bas okrugle posto su i njih koristiti kao izlaz gornjeg dijela difuzora. Ove sezone su pravilima zabranjeni dupli difuzori i definirane dimenzije rupe za anlaser, pa su inzenjeri krenuli izmisljati nacine na koje nadoknaditi taj gubitak.

U F1 se cesto poseze za nekim davnim rjesenjima, jer ispada se i pravila mijenjaju nekako u krug. Vraćaju se u modu svakih x godina :) Postoji par osnovnih principa stvaranja downforcea i svako malo pravila potjeraju razvoju prema nekom od tih principa. Jedan ekstrem je ogromna kolicina krilaca po cijelom bolidu, sto smo imali pred par godina, a drugi je tzv. "ground effect car" odnosno difuzori ogromne povrsine i efikasnosti, prema cemu je proslih godina sve opet krenulo.

Link to comment
Share on other sites

Max mislim da nisi u pravu. Prosle godine su svi bili do lakta u razvoju F-ducta i duplih difuzora koji su bili toliko komplicirani da bi se tesko u njih ukomponirao auspuh.

ne, upravo o tome se radi, auspuh nije mogao biti ukomponiran, ali su svi koristili strujanje toplog zraka iz ispušnih cijevi i radili su grane tako da zrak iz ispuha protječe kroz difuzor ... ove godine je to izričito zabranjeno pravilima i zato se i jesu kreirala ovakva rješenja gdje zrak ne ide direktno iz ispuha

prvi se pojavio RedBull sa tim na gridu u 2010., a onda su ih pratili McLaren, Ferrari, Williams, Force india, Renault, ...

za slučaj da se ne razumijemo evo par linkova

http://www.formula1.com/news/technical/2010/824/726.html

http://www.formula1.com/news/technical/2010/826/738.html

http://www.formula1.com/news/technical/2010/832/765.html

http://www.formula1.com/news/technical/2010/832/763.html

http://www.formula1.com/news/technical/2010/833/766.html

itd itd

Link to comment
Share on other sites

Sve ova rjesenja koja si naveo i koja su se koristila prosle godine upuhuju topli zrak iznad difuzora ne u njega. Momcadi su ispuhe konstantno gurale sve više prema stražnjem kraju, modificirala su se kućišta mjenjača kako bi to omogućili. Taj brzi topli zrak iznad krajeva (i bocnih strana) difuzora zapravo je "produzivao" difuzore i cinio ih efikasnijima.

Ono što je Renault radio u 80-im i ovo što su napravili danas je direktan utjecaj ispuha na protok zraka ispod bolida. Dodatna multiplikacija efikasnosti, ubrzavanje protoka i stvaranje nižeg tlaka ispod bolida od onog u okolini. To je stvorilo potrebu za konstantnim protokom plinova iz ispuha koji je bio toliko bitan da nije bio problem u bolid ukrcati 10% više goriva. Znamo koliko je danas u F1 bitan svaki gram. Cini mi se da od toga nesto vise koristi ima Renaultov dizajn nego onaj Red Bulla.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.