Jump to content

Twingo - trzanje i povećana potrošnja


Alen

Recommended Posts

Već par mjeseci me muči twingač, a nikako skužiti što je. Motor je 1.2 8V, 2000g, engine code D7F/700

U 2.mj. je bio samo malo nemiran u leru.

Promijenjeni su svi filteri, ulje i svjećice (NGK BKR5EK) i desni nosač motora, to je bilo na nekih prođenih 50 kkm, auto sad ima 53 kkm.

Malo pomalo nakon toga stavar se pogoršava.

U leru radi trzavo, kao da je prenizak, trese prilično, potrošnja je preko zime bila nešto preko 7l/100km, a preko ljeta je između 6.5-7 s time da se vozim ko penzić na posao i natrag i to ne svaki dan, a to je tura od 15 km kroz par sela, skoro ništa gradske vožnje.

Palio iz prve ko zmaj. Miran je bio jedino kad ga upalim hladnog, tad je i ler malo viši i to vrlo kratko vrijeme, nekih 200m, nakon toga počinje trzanje, ne svaki put, neki put (rijetko) trza i odmah. Auto lagano trza dok nabire, ne toliko osjetno. Najviše se osjeti kod vožnje pod malim gasom, npr. po gradu. Dođem na začelje kolone, zakočim, ubacim u nižu, dodam mrvicu gasa i držim tako...a twingač kreće hopa-cupa. Napraviti krug po parkingu oko shopping centra u prvoj ili drugoj je ponekad mučenje. Nije uvijek istog intenziteta, tu i tamo radi skoro ok, najviše se osjetilo preko ljeta dok je bilo jako toplo. Na velikom gasu se jedva osjeti, više kao nekakvo podrhtavanje.

Do danas napravljeno slijedeće: bobina i kablovi stavljeni novi, nije bilo promjene, vraćeni natrag stari. Očišćena ona klapna gasa i regulator za ler, nije bilo jako masno. Senzoru temperature mjeren otpor na različitim temperaturama i to je ok prema dokumentaciji, GMT senzor skinut, također čist. Prošli tjedan očišćeni injektori ultrazvučno, kaže meho da nisu bili jako zaštopani, minimalna razlika, sad svi špricaju isto.

Dijagnostika naravno ne pokazuje ništa, u renaultu filozofiraju, kao normalno je da na tako starim autima komp ništa neće pokazati, pa ostavite nam ga tu cijeli dan da mi to sve raskopamo pa ćemo vidjeti. PItam ja za cijenu - neće reći, reko hvala doviđenja. Dva lokalna meštra kapitulirala, komp ništa ne pokazuje, po njima je auto ok. Vozili se okolo i ko za inat taj put nije skoro ništa trzao.

Nakon čišćenja injektora i usisa mrvicu, ali samo mrvicu je drukčije (nije bolje). Sad malo teže pali, tu i tamo čak i ne iz prve :tup: Kao da vuče nešto malo bolje sad.

Dosad uvijek palio ko iz puške, nije pošteno ni zavrtio već bi upalio, ler na hladno je sada malo niži i kao da se teže zavrti kad ulovi. Sve ostalo trza kao i prije. Valjda se tu nešto negdje razmrdalo pa ne može s očišćenim injektorima raditi lošije nego prije. Veli drugi meho sad ako ne bude bolje još ti jedino preostaje metodom eliminacije, senzori i tako to što je malo skuplji sport. Kao mogli bi probati još i svjećice promijeniti, ali sumnja da bi to bilo jer su prošle sveg par tisuća. Da probam s nekom drugom markom? Prema Tecdocu ide Bosch FR7DP, ali na slici je s jednom elektrodom, a NGK imaju dvije!?

U 4. mj. bio na tehničkom, ekotest sve super, a ja čujem sa strane dok je tip to radio kako auto trokira :)

Neki dan ga ostavio vani otvorenog da se malo prolufta, uzeo usisivač, pošteno usisao unutrašnjost, idem ga pomaknut, okrenem ključ vrti prvi put, ništa, drugi put ulovi nekako čudno, preskače, ajde, zavrti se nekako, kad ono vani zasmrdio po benzinu, valjda je bacio nešto i van na auspuh. Nakon toga već par dana pali iz prve.

Žena ga neće više uopće voziti jer ju iritira trzanje :)

Ima tko kakvu ideju što još provjeriti, već mi puna kapa i majstora i auta i trošenja love?

Link to comment
Share on other sites

slični simptomi kod krepavanja pumpe goriva, neće krepat odjednom nego malo po malo zaje*ava dok te jednom ne ostavi na cesti, možda imaš vode u tanku, pregledaj/promjeni filter goriva, dolje ispod tanka ili skini i isperi tank. Pumpa je tako konstruirana da uvijek vuče gorivo sa dna pa je moguće do toga, a možda su ti i crijeva za gorivo zaštopana...

Link to comment
Share on other sites

Ako je pumpa, ne bi trebao komp prijaviti da mu tlak goriva nije dobar?

Mogu probati pogledati pumpu u rezervaru, samo je sad pun pa cu to prvo potrositi do rezerve.

Kako se na twingu dođe do pumpe? Na cliu samo digneš sic i tu je poklopac, a ovdje ne vidim, di je rupa?

Danas sam zamijenio svjećice za probu. Nije ništa bolje :(

Stare su prošle oko 3000 km, izgledaju dobro nisu crne, nisu izgorete.

IMG_20120929_140015_cropped.jpg

Mislim da sam time iscrpio skoro sve mogućnosti da nešto sa strujom ne štima.

Preostaje mi sad valjda provjeravati dovod goriva.

Danas ga slušam u leru, drmusa on, a iz auspuha se lagano, lagano svako malo čuje "puf", "plop", tako neki zzvuk. Možda me već prere paranoja pa mi se priviđaju zvukovi, ali nisam siguran da je to normalno?

Link to comment
Share on other sites

Pumpa ti je kao i u cliu iza suvozača pod tapacirungom ispod zadnje klupe, isti gumeni poklopac. Kod odvrtanja je potrebno malo sile i ako nemaš živaca daj to majstoru da ti prekontrolira jer je pipkavo (čitaj: ima malo mjesta za ruke a trebaju ti obje) vratiti brtvu i zavrnuti prsten do kraja tako da ti se ne prosipa gorivo kad je tank pun. Po slici ne mogu odrediti da li je na navoju svjećica garež ili korozija? Elektrode mi izgledaju dobro, bez gareži, znači da je izgaranje dobro. Naveo si da je hladan miran ali nakon kratkog vremena počne trzanje. I dalje mislim da je voda uzrok jer se vjerovatno slegne dok nema protoka goriva a čim gorivo krene - krene i voda....

Link to comment
Share on other sites

Pumpa ti je kao i u cliu iza suvozača pod tapacirungom ispod zadnje klupe, isti gumeni poklopac. Kod odvrtanja je potrebno malo sile i ako nemaš živaca daj to majstoru da ti prekontrolira jer je pipkavo (čitaj: ima malo mjesta za ruke a trebaju ti obje) vratiti brtvu i zavrnuti prsten do kraja tako da ti se ne prosipa gorivo kad je tank pun.

Taj prsten su mi na cliu loše stavili u renault servisu i nakon što sam napunio rezervoar bilo je dizela posvuda, ispod sica, ispod auta, po zadnjoj šajbi je špricalo u vožnji,...

Po slici ne mogu odrediti da li je na navoju svjećica garež ili korozija? Elektrode mi izgledaju dobro, bez gareži, znači da je izgaranje dobro.

Garež.

Naveo si da je hladan miran ali nakon kratkog vremena počne trzanje. I dalje mislim da je voda uzrok jer se vjerovatno slegne dok nema protoka goriva a čim gorivo krene - krene i voda....

Miran, ali malo brži ler dok je hladan i to prvih možda 200m, čim se malo zgrije odmah isto. Ponekad trza odmah čim krenem. Mislim da bi mogao ovo za vodu provjeriti, ali koliko bi je bilo da se nije već potrošila :-)

Ako ništa drugo, filter je lakše skinuti, a i tamo bi se morala vidjeti voda ako je ima.

Link to comment
Share on other sites

Možde će ti se činiti glupo,ali meni je pomoglo.Skini konektor od kompa i pogledaj pinove.Ako su malo oksidirali očisti ih i pošpricaj sa kontakt spray-om.

Link to comment
Share on other sites

Možde će ti se činiti glupo,ali meni je pomoglo.Skini konektor od kompa i pogledaj pinove.Ako su malo oksidirali očisti ih i pošpricaj sa kontakt spray-om.

A di se nalazi komp na twingaču?

Link to comment
Share on other sites

Kod mene na Laguni je na desnoj muldi iznad fara,na službenom cliu 3 je kod akumulatora.Pogledaj malo u motornom prostoru.Konektor ti je cca 100 pinski.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Priča oko twinga dobiva epilog ovih dana pa samo da javim razvoj događaja.

Valjda me neće banat što bumpam temu staru godinu dana :)

 

Ispostavilo se da se radi o više problema:

- jedan injektor malo kaplje - zato auto nakon stajanja od par sati kad je vani  toplo (cca > 15 °C) vrti malo dulje kad se upali i zagrijan pucka iz auspuha. Osjeti se samo preko ljeta kad je toplo vani, van sezone skoro ok.

- jedan ispušni ventil nagorio - moguća posljedica neispravnog injektora - kompresija na tom cilindru je na hladno bila 1bar manja, na toplo skoro bez razlike.

 

Auto je ionako trebao veliki servis, prošlo je 5g od zamjene zupčastog (napravio samo 12 kkm) pa se sad u kompletu radi ovo:

- glava je išla dolje i na obradu: ventili, dosjedi,...

- novi remen i ostalo

- prebrtvljen komplet gore usis i ostalo

- novo ulje i antifriz

- lambda malo sporije reagira pa će i ona idući tjedan ići nova.

 

Sad sam na mukama da li mijenjati samo taj jedan injektor ili odmah komplet.

Jučer sam saznao da je i injektor u komi, sutra zovem renault, baš me zanima kolika je cijena, ali vjerujem da nisu baš jeftini.

Što treba sve provjeriti ako mijenjam samo 1 injektor sa starim/novim?  

Vjerojatno bi ih sve trebalo staviti na tester da se vidi da li isto bacaju kao i ostali.

Link to comment
Share on other sites

Sad bas citam temu redom i htjedoh ti napisati da provjeris ventile, jer se meni ista stvar dogodila na fiesti...promijenio svjecice, kablove, pumpu goriva, vecinu senzora.. a trzanje je jos uvijek bilo prisutno, pogotovo pri manjem gasu, recimo kad krstarim pri 80kmh u petoj je bilo nemoguce voziti. U toku dok su se redom mijenjali dijelovi nekako sam dokucio da bi u pitanju bio ventil, ali majstor za to nije htio ni cuti dok mi na kraju ventil nije do kraja izgorio. Posto se radi o fiesti iz '91 godine jeftinije rijesenje mi je bila kupovina drugog motora nego raskapanje starog. Nakon toga rastavio kompletan stari motor i zbilja, na jednom ventilu je bila rupa velicine zrna graska.. na tom cilindru je svijecica bila garava redovito, ostale su bile uredne.

 

 

Mislim da mozes bez problema zamijeniti samo jedan injektor, naravno prije toga ga provjeris na testeru i valjalo bi da ima rezultate priblizne ostalima da budu ujednaceni. Ako se ne varam bitno je da novi injektor ima iste karakteristike kao i stari tj mora imati isti protok u ccm.

Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo, isti simptomi kao i kod mene, s time da su kod mene svjećive bile ok. Majstori izgleda ne vole otvarati motor :)

Nego, jesi mjerio kompresiju u startu prije nego je ventil do kraja izgorio?

Kod mene bila razlika od 1 bar na hladno, na toplo se i to ispeglalo tako da nitko nije sumnjao da je problem u ventilu.

 

Majstor je mišljenja da bi bilo najbolje mijenjati sva 4, makar rabljene, nisam ga stigao za detalje ispitivati, ali tip je picajzla za takve stvari pa valjda ima neku logiku. Ovi moji nisu puno prošli pa bi možda financije podnijele i jedan novi, vidjeti ću s njim idući tjedan. Ima netko rabljeni injektor za prodati?

Ono što me sad brine je kupovina rabljenoga, vidim po dokumentaciji da su ugrađivani bosch i siemens pa ako kupujem rabljeni, vjerojatno moram nositi okolo uzorak.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.