Jump to content

Moj smeđi Renđi


davor1pz

Recommended Posts

E pa da konačno i ja predstavim svog Renault starca.

 

Renault 12 TL proizveden 1975. godine. Kupio ga je moj stric novog novcatog. Postoji jedna zanimljiva priča vezana uz taj auto. 3 dana nakon kupnje, na parkiralištu Požeške bolnice, stražnjim krajem stric udario u klupu. Isti dan je išao limaru i kada je trebao ući u dvorište limara udari prednjim krajem u rub kapije i tako razbije i prednji kraj.

Sada ima nekoliko kilometara manje od 100000km, motor u vrlo dobrom stanju, ali lim u prilično lošem. Uglavnom zato što je u nekoliko navrata lim popravljan kod nekih tzv. limara.

U jesen 2010. godine stric mi ga je poklonio i do isteka registracije sam ga vozio gdje god sam trebao ići pa čak i do Belog Manastira udaljenog 150km od Požege. Trenutno stoji u dvorištu i čeka bolje dane koje, nadam se, neće jako dugo čekati. Evo nekoliko slika dok je još bio registriran:

 

dsc00257kk.jpg

dsc00256gb.jpg

dsc00255dqx.jpg

dsc00254iu.jpg

dsc00253kr.jpg

dsc00252tp.jpg

dsc00251hc.jpg

dsc00258ll.jpg

forumqy.jpg
 

I jedna s nedavne vožnje po brdu.

 

picture009fu.jpg
 

 

Link to comment
Share on other sites

Baš jučer vidjeh jednog u Brodarici kraj Šibenika. Na prvi pogled nije djelova loše. Kompletan, u jednom tonu. Registriran. U svakom slučaju još je u voznom stanju, a do kad će nezna se.

 

Lijep primjerak i zanimljiva boja.

Svakako bi vrijedilo održati ga na životu!

Link to comment
Share on other sites

Ma neće propasti 100%.

Ima u Požegi još jedan bijeli, prekrasan je, dida ga vozi nedjeljom na misu i to ako je lijep dan.

Originalna boja je bila metalic smeđa odnsono njihov naziv je terakota metalic.

 

Baš sam ga danas malo upalio, nije vidio ključ macan je već kresnuo.

 

E da, vožnja kada ekipa dođe. Došao bih ja do Broda odmah sada da je Renđi registiran.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Sinko,u štagalj s njime,rastaviti ga do temelja i ponovno sastaviti,sve ostalo je mazanje očiju...  :ahaa:

Link to comment
Share on other sites

Vrlo rado bih ga počeo rastavljati, samo da imam štagalj. Imam to dvoršite koje je na slikama, ali nema garaže niti ičeg sličnog. Da barem postoji najam garaža ili, kako je to u Americi riješeno, velika garaža u kojoj platiš korištenje svoga "čoška". Kada jednog dana budem radio, biti će to detaljno kao vaša četvroka. Na tim stvarima se ne štedi, onda se za koju godinu sve radi iznova.

Link to comment
Share on other sites

znam kako ti je "to sa prostorom" tu stalno vodim borbe i onda kada složiš treba mjesto gdje će stajati na suhom i toplom..

ne moraš mi vi govoriti nisam baš toliko star  :)

Link to comment
Share on other sites

E pa da i to je problem, zapravo nisam ni razmišljao o tome kuda ga spremiti nakon uređenja. Kasnije sam tek pogledao pa ispada da si samo 5 godina stariji. OK, od sada smo na ti.

Link to comment
Share on other sites

Je to je jedan od problema,kuda sa autom nakon restauracije...Mislim svatko to vidi drugačije meni osobno je šteta koristiti R4 u svakodnevne svrhe,po meni je to vozilo za sunčanu nedjelju za provozati se oko crkve i na kavicu..i to je to ostatak vremena u garažu i spavanje

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

E jedan udate. Renđi počeo piti vodu pa sam odlučio skinuti glavu motora. Ne vidi se da je progorena brtva, ali na jednom mjestu kao da su plinovi išli pokraj onog metalnog prstena brtve. Najviše što me brine je to što cilindri imaju svaki po nekoliko manjih riseva, a i "ajnzec", kako ga zovu, se dosta osjeti. Zna li netko kako se može doći do novih stublina i karika? Razmišljam izvaditi motor van i kompletno ga urediti pa bi vjerojatno trebalo zamijeniti i leteće ležajeve. Kada već ne mogu raditi na karoseriji barem da uredim motor, a nagodinu možda uredim ovjes i kočnice pa ga i registriram.

Link to comment
Share on other sites

U principu bi najprije počeo sa lokalnim dučanima dijelova. Oboružati se točnim kodom motora i proizvodnim brojem motora i biti strpljiv i uporan kod trgovaca.

Često znaju na prvu reći da toga nema, a onda uspiješ sam iskopati.

Probao bi h kontaktirati kolegu tu na forumu LAgeros. Radi uvoz dijelova i uspjeva nabaviti dosta rijetke stvari koje inače dučani autodijelova više ne uvoze (radi male potražnje za istim pa im se ne isplati).

 

Ako neuspije pronaći onda imaš www.franzose.de ili http://www.melun-retro-passion.com/ koji drže dijelove za stara francuska vozila. Imaju svega, a i šalju u HR. Odi na stranice i malo pronjuškaj!

Ili ebay (francuski po mogučnosti) pa potraži sreću.

Link to comment
Share on other sites

Puno hvala na savjetima i ova dva linka. Ima dobrih stvari. Pod kodom motora i proizvodnim brojem motora misliš na serijski broj ili nešto drugo?

Link to comment
Share on other sites

ovako to izgleda na motoru od moje četvorke

 

post-142-0-90344500-1370937716_thumb.jpg

 

prvi broj je oznaka motora pod kojom ju vodi Renault, a i svi dobavljači dijelova se drže tog broja.

 

Ovaj drugi broj (donji na slici) je proizvodni broj motora. njegov redni broj. Jer motori su tijekom proizvodnje znali dožvljavati konstrukcijske promjene.

Pa onda dobavljači kažu npr: ove karike idu na taj motor ali samo na one motore koji su proizvedeni do xxxxyyyy proizvodnog broja, za one motore poslije tog proizvodnog broja ove karike ne odgovaraju.

 

NAPOMENA: ovo sa karikama je samo slikoviti opis značenja tih brojeva.

 

Koji put se motor nije mjenjao tokom cijelog razdoblja proizvodnje pa ti taj broj i ne treba, ali nije na odmet zapisati ga.

 

Pločica bi ti se trebala nalaziti negdje na bloku motora. Na r4 je kraj razvodnog mehanizma paljenja. ispod sviječica

 

Kraj svega ovoga ja bi još zapisa i VIN broj auta (broj šasije) nalazi se u prometnoj i proizvodni broj auta ako ga imaš.

Proizvodni broj je dolazija sa prvim papirima od auta. Negde u servisnoj knjižici bi zapisali taj broj.

Ja imam sreću pa imam originalne dokumente od kupovine R4 iz tvornce pa imam taj broj. Mnogi ga nemaju!

 

I naravno godinu i mjesec proizvodnje.

 

Sa ovim podacima možeš u dučan i biti siguran da imaš sve potrebne podatke za nabavku ispravnih dielova

Link to comment
Share on other sites

Ima i moj tu pločicu, također pokraj razvodnika paljenja. Prvi broj je 810-02/ (nema broja nakon kose crte), a drugi broj je 1184957. Kako je moj stric bio prvi vlasnik, imam i originalnu servisnu knjižicu u kojoj piše broj šasije 4070062, broj motora 1184957, proizvodni broj 1057248 i broj karoserije 06362. Čini se da imam sve potrebno za šoping...osim novaca :angry: .

Edited by davor1pz
Link to comment
Share on other sites

Onda imaš sve podatke potrebne za ići u kupovinu.

 

za početak probaj ispitati cijene pa da znaš šta  možeš očekivati od troškova.

 

Evo jedan set  košuljica/klipova/prstena i podložnih papira za niveliranje košuljica u bloku

http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-5-10-12-15-Pistons-and-Liner-set-73-mm-FL-MONOPOLE-7703040-NEW-/221229494825?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item33824e3229

Link to comment
Share on other sites

Hvala puno na informacijam i pomoći. Trebao bih ovih dana otići pogledati koji se sve dijelovi još kriju kod strine u podrumu. Navodno postoje neki novi dijelovi, a jučer mi je sinulo...tko zna, možda ima i set  košuljica i klipova, nikad se ne zna.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.