Jump to content

Zamjena žarulja Clio 3 TCE Ph2


Rafo

Recommended Posts

Pretražio sam čitav forum i pročitao sve što sam našao o zamjeni žarulja u prednjim svjetlima, ali i dalje ne znam kako jednostavno zamijeniti žarulje na autu Clio 3 TCE Ph2. Našao sam samo da treba nekoliko sati rastavljati i skidati razne dijelove auta da bi se došlo do žarulja i da uz to budu izgrebane ruke. Naravno, to je neizvedivo ako žarulja pregori na cesti. Pošto imam prilično veliku ruku, pa mi je neizvedivo da je zavučem iza farova i uz to i zamijenim žarulju, molim ako itko zna da mi odgovori kako jednostavno zamijeniti žarulje (sve su H7) bez rastavljanja pola auta i izgrebanih ruku. Da li je moguće djelomično izvlačenje farova kao kod nekih Megana? Već 40 godina vozim razne aute, promijenio sam na desetke (možda i stotine) raznih žarulja, ali ove ne znam kako zamijeniti. Ima možda neki trik?

 

Koliko znam postoji neki propis za europske automobile od prije nekoliko godina da proizvođači moraju konstruirati vozila tako da vozač može sam zamijeniti sve žarulje uz pomoć alata koji se nalazi u vozilu. Da li netko zna gdje bih mogao naći (pročitati) taj propis? Zašto se proizvođači ne drže tog propisa?

Inače, jednostavno mi je neprihvatljivo da za zamjenu obične žarulje moram ići u servis. I što ako se to dogodi negdje na cesti, kad sam na putu i još ako je neradni dan? Da zovem šlep službu da me odvuče do servisa jer ne smijem voziti sa neispravnim svjetlima?

 

Uzgred, na autu straga ima samo jedno svjetlo za maglu u kućištu s lijeve strane ispod branika, u desnom kućištu nema ni grla za žarulju ni žarulje (tvornica bi propala da su to ugradili?!). Zna li netko da li postoji neki kit za ugradnju tako da dobijem i desno svjetlo za maglu?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sto se tice prvog dijela ovog tvog posta moram te razocarati - svi su mi kazali da bez skidanja branika nema zamjene sijalica OSIM AKO nemas bas male ruke (uske) i znas gdje i kako napipati unutra bez gledanja da to sebi zamijenis. Moj prijatelj koji mi odrzava auto (radio u ovlastenom renaultovom servisu 5 godina) kaze da se napatio jer su redovno njega maltretirali da mijenja te sijalice jer je jedino on mogao da to uradi jer ima takav tip ruku :)

 

Opet, i on se zalio da je cesto znao nazuljati, isjeci ruku...

 

To je prema mom misljenju jedan od vecih minusa na ovom cliu...

Link to comment
Share on other sites

Sto se tice prvog dijela ovog tvog posta moram te razocarati - svi su mi kazali da bez skidanja branika nema zamjene sijalica OSIM AKO nemas bas male ruke (uske) i znas gdje i kako napipati unutra bez gledanja da to sebi zamijenis. Moj prijatelj koji mi odrzava auto (radio u ovlastenom renaultovom servisu 5 godina) kaze da se napatio jer su redovno njega maltretirali da mijenja te sijalice jer je jedino on mogao da to uradi jer ima takav tip ruku :)

 

Opet, i on se zalio da je cesto znao nazuljati, isjeci ruku...

 

To je prema mom misljenju jedan od vecih minusa na ovom cliu...

Nevjerojatno - da sam znao da je tako, možda ne bih kupio taj auto. A da ne nabrajam koliko još ima minusa - na primjer ne mogu se podići brisači jer je poklopac motora 2cm predug, nema svjetlo u stražnjem dijelu kabine pa je noću tamo potpuni mrak jer je ono prednje preslabo, nema desno stražnje svjetlo za maglu, a i lijevo je postavljeno prenisko, truba je preslaba, prednje staklo je previše nagnuto, skidanje i vraćanje rezervnog kotača je iskomplicirano do krajnosti (zašto ga nisu stavili u kadicu u prtljažniku?), plastika prednje armature je toliko hrapava da je čišćenje jako otežano a i armatura je preblizu prednjem staklu, na odbojnicima (koji to i nisu) nema nikakve zaštitne (crne) plastike da štiti od manjih oštećenja, u (debeloj) knjižici uputa nema skoro nikakvih tehničkih podataka i praktičnih uputa kako nešto napraviti, a puno toga je opisano (nepotrebno) preširoko - na primjer zaključavanje i otključavanje vrata na skoro 20 stranica!? i t.d.

Link to comment
Share on other sites

Slazem se za brisace, nedostatak osvjetljenja pozadi, desno straznje svjetlo za maglu mi i ne treba bas...

 

Mah, makar ga motor izvlaci ne ;)

Link to comment
Share on other sites

Nevjerojatno - da sam znao da je tako, možda ne bih kupio taj auto. A da ne nabrajam koliko još ima minusa - na primjer ne mogu se podići brisači jer je poklopac motora 2cm predug, nema svjetlo u stražnjem dijelu kabine pa je noću tamo potpuni mrak jer je ono prednje preslabo, nema desno stražnje svjetlo za maglu, a i lijevo je postavljeno prenisko, truba je preslaba, prednje staklo je previše nagnuto, skidanje i vraćanje rezervnog kotača je iskomplicirano do krajnosti (zašto ga nisu stavili u kadicu u prtljažniku?), plastika prednje armature je toliko hrapava da je čišćenje jako otežano a i armatura je preblizu prednjem staklu, na odbojnicima (koji to i nisu) nema nikakve zaštitne (crne) plastike da štiti od manjih oštećenja, u (debeloj) knjižici uputa nema skoro nikakvih tehničkih podataka i praktičnih uputa kako nešto napraviti, a puno toga je opisano (nepotrebno) preširoko - na primjer zaključavanje i otključavanje vrata na skoro 20 stranica!? i t.d.

 

 

misliš da se na drugim autima tog godišta može lako promjeniti žarulja? :D

 

btw komentirat ću samo za hrapavu armaturu da ne odlazim previše u off.

Razmisli malo bolje i vidjet ćeš da je hrapava armatura samo prednost. Dok sunce pošteno opići refleksije su itekako manje. E sad jel ti bitnija ta situacija koja se dešava svakodnevno ili radi čiščenja koje radiš jednom u 2 tjedna?

Link to comment
Share on other sites

Nevjerojatno - da sam znao da je tako, možda ne bih kupio taj auto. A da ne nabrajam koliko još ima minusa - na primjer ne mogu se podići brisači jer je poklopac motora 2cm predug, nema svjetlo u stražnjem dijelu kabine pa je noću tamo potpuni mrak jer je ono prednje preslabo, nema desno stražnje svjetlo za maglu, a i lijevo je postavljeno prenisko, truba je preslaba, prednje staklo je previše nagnuto, skidanje i vraćanje rezervnog kotača je iskomplicirano do krajnosti (zašto ga nisu stavili u kadicu u prtljažniku?), plastika prednje armature je toliko hrapava da je čišćenje jako otežano a i armatura je preblizu prednjem staklu, na odbojnicima (koji to i nisu) nema nikakve zaštitne (crne) plastike da štiti od manjih oštećenja, u (debeloj) knjižici uputa nema skoro nikakvih tehničkih podataka i praktičnih uputa kako nešto napraviti, a puno toga je opisano (nepotrebno) preširoko - na primjer zaključavanje i otključavanje vrata na skoro 20 stranica!? i t.d.

 

 

Od nabrojanog, shvaćam samo manu koja se odnosi na promjenu žarulja i na rasvjetu u kabini pozadi. Ostalo nisu spomena vrijedne mane, a osobito ova sa desnom maglenkom. Ako si nalo pratio, rijetko koji automobil ima obje stražnje maglenke i hvala bogu da je tako. Ja sam ionako svoju upalio možda dva puta u nekoliko godina, jedino ako ti možda ne spadaš u one iritantne likove koji ne gase maglenku kada im se netko približi straga.

 

Hrapavost armature mu je samo prednost, a nikako ne mana. U toj klasi, malo je auta koji imaju tako finu gumiranu hrapavu plastiku, a ne znam koji su tvoji problemi s čišćenjem. Ja jednostavno uzmem vlažnu maramicu i lagano pobrišem prašinu.

 

Ne razumijem ni ovo sa nakošenjem vjetrobranskog stakla... a niti ovo da je armatura preblizu vjetrobranskom staklu... Pa negdje, u nekom djelu, kod svakog auta armatura se dotakne sa vjetrobranskim staklom...

 

U uputstvima za korištenje sve je vrlo lijepo pojašnjeno, osim ako ti očekuješ da ti pojasne kako se mijenja poluosovina... To nema ni u jednim uputstvima...

Link to comment
Share on other sites

Slazem se za brisace, nedostatak osvjetljenja pozadi, desno straznje svjetlo za maglu mi i ne treba bas...

 

Mah, makar ga motor izvlaci ne ;)

Da, motor je dosta dobar, iako ja više volim 100KS iz 1600ccm nego 100KS iz 1150ccm sa turbom.

Link to comment
Share on other sites

misliš da se na drugim autima tog godišta može lako promjeniti žarulja? :D

 

btw komentirat ću samo za hrapavu armaturu da ne odlazim previše u off.

Razmisli malo bolje i vidjet ćeš da je hrapava armatura samo prednost. Dok sunce pošteno opići refleksije su itekako manje. E sad jel ti bitnija ta situacija koja se dešava svakodnevno ili radi čiščenja koje radiš jednom u 2 tjedna?

Nisam rekao da armatura treba biti sjajna nego da je jako hrapava. Refleksije se mogu izbjeći i mat armaturom.

Link to comment
Share on other sites

Od nabrojanog, shvaćam samo manu koja se odnosi na promjenu žarulja i na rasvjetu u kabini pozadi. Ostalo nisu spomena vrijedne mane, a osobito ova sa desnom maglenkom. Ako si nalo pratio, rijetko koji automobil ima obje stražnje maglenke i hvala bogu da je tako. Ja sam ionako svoju upalio možda dva puta u nekoliko godina, jedino ako ti možda ne spadaš u one iritantne likove koji ne gase maglenku kada im se netko približi straga.

 

Hrapavost armature mu je samo prednost, a nikako ne mana. U toj klasi, malo je auta koji imaju tako finu gumiranu hrapavu plastiku, a ne znam koji su tvoji problemi s čišćenjem. Ja jednostavno uzmem vlažnu maramicu i lagano pobrišem prašinu.

 

Ne razumijem ni ovo sa nakošenjem vjetrobranskog stakla... a niti ovo da je armatura preblizu vjetrobranskom staklu... Pa negdje, u nekom djelu, kod svakog auta armatura se dotakne sa vjetrobranskim staklom...

 

U uputstvima za korištenje sve je vrlo lijepo pojašnjeno, osim ako ti očekuješ da ti pojasne kako se mijenja poluosovina... To nema ni u jednim uputstvima...

Uvijek pazim da koristim maglenku(e) samo kad je jaka magla i na otvorenoj cesti, a gasim je (ih) čim mi se netko približi. Ako je već samo jedno svjetlo, zašto nije u sredini? Do prije desetak godina većina auta je imala dva svjetla. Isto tako bi auti mogli imati i samo jedno dugo svjetlo sprijeda, ili jedno svjetlo za maglu sprijeda lijevo...

 

Ne treba biti fina gumirana plastika na armaturi kako kažeš, dovoljno je mat plastika.

 

Svi auti koje sam vozio u proteklih 40 godina imali su detaljnija i konkretnija uputstva nego ovaj Clio, sa na primjer podacima za podešavanje nagiba i zatura kotača, ventila, za zamjenu svake žarulje, za zamjenu svih tekućina i t.d. a nekad su se dobijale čak i el.sheme, dok za ovaj Clio ne piše čak ni koliki treba biti razmak elektroda na svjećicama (ni koje su svjećice)...

 

Ove upute za Clio kao da su pisane za Amerikance kojima je najvažnije kako podesiti klimu ili nagib sjedala.

 

Da je prednje staklo manje nagnuto, donji rub bi bio povučen za desetak centimetara prema unutra i između stakla i armature bi bilo puno više mjesta - kao na Cliu I ili II.

Link to comment
Share on other sites

OK, svatko ima svoje viđenje istog aztomobila, ali uza sve ove mane koje mu nalaziš, ja se mogu samo pitati zašto si uopće kupio taj auto...

 

Jer čovjek i cipele kad kupuje proba, proba više pari, nekad i obiđe više dućana, a kad dajem skoro 100.000 kn, onda se dobro upoznam sa autom i svjestan sam svih eventualnih mana i pristajem na njih zato jer mislim da mi taj auto ipak ima više prednosti nego mana.

 

A ovo o uputstvima za podešavanje zatura i nagiba kotača zbilja ne treba komentirati. Pa tko normalan danas, bez opreme za podešavanje geometrije ovjesa, ide sam podešavati špur??? Jedino ako si samoubojica... To i shemu električne instalacije imali su nekad auti koji su od struje imali samo rasvjetu i ventilaciju, ajd zamisli kako bi izgledala ta shema na današnjem autu...

Link to comment
Share on other sites

ajde kad se već toliko otišlo u off topic reč ću ja i svoje mišljenje.

Po meni je recimo super to što je samo jedna zadnja maglenka na autu. Vozač iza mene me primjeti imao jednu ili pet meglenki. Ovo mu je najmanje iritantna opcija, a ujedno vidi širinu mog auta jer je maglenka skroz lijevo i pomaže tokom pretjecanja.  Maglenke sam ove zime palio nekoliko desetaka puta jer je magla na autocesti bila toliko gusta da se nije moglo voziti preko 80 kmh.

Ovo sve drugo što je navedeno meni uopće nisu mane na tom autu. Meni iskreno jedina mana na tom auto je ručka na prednjim vratima koja je preslaba i škripi svaki put kad zatvaram vrata malo jače.

Link to comment
Share on other sites

Meni nije jasno o kojoj armaturi je rijec? Jel to ona plastika ispod prednjeg vjetrobranskog stakla?

Link to comment
Share on other sites

Meni nije jasno o kojoj armaturi je rijec? Jel to ona plastika ispod prednjeg vjetrobranskog stakla?

da

Link to comment
Share on other sites

OK, svatko ima svoje viđenje istog aztomobila, ali uza sve ove mane koje mu nalaziš, ja se mogu samo pitati zašto si uopće kupio taj auto...

 

Jer čovjek i cipele kad kupuje proba, proba više pari, nekad i obiđe više dućana, a kad dajem skoro 100.000 kn, onda se dobro upoznam sa autom i svjestan sam svih eventualnih mana i pristajem na njih zato jer mislim da mi taj auto ipak ima više prednosti nego mana.

 

A ovo o uputstvima za podešavanje zatura i nagiba kotača zbilja ne treba komentirati. Pa tko normalan danas, bez opreme za podešavanje geometrije ovjesa, ide sam podešavati špur??? Jedino ako si samoubojica... To i shemu električne instalacije imali su nekad auti koji su od struje imali samo rasvjetu i ventilaciju, ajd zamisli kako bi izgledala ta shema na današnjem autu...

Prvo, što se tiče knjižice auta - od tehničkih podataka u ovoj knjižici su navedene samo dimenzije, vrsta i zapremina motora i vrsta goriva. Nema nikakvih podataka o snazi, okretnom momentu, brzini, ubrzanjima, zaustavnom putu, masi, nosivosti, kapacitetu akumulatora, dimenzijama guma, krugu okretanja, svjećicama, pritisku u gumama, pogonskim tekućinama, emisiji CO2 i t.d. U redu, neki podaci su nevedeni na identifikacijskoj  pločici, ali to nije to. Ne kažem da bi i danas trebala biti priložena el.shema, ali osnovni tehnički podaci i podaci za održavanje bi trebali biti navedeni.

 

Drugo, kupio sam taj auto nakon dugog proučavanja raznih mogućnosti, čak sam bio i uplatio predujam za Suzuki Swift, od koga sam odustao. Prevagnule su tri stvari:

1 - (najvažnije) u Poreču, gdje živim, postoji samo jedan (ozbiljan) salon i ovlašteni servis automobila, a to je Renault (i Dacia), za Suzuki bih morao ići u Pulu, pošto sam do sada imao vrlo loša iskustva sa odlaženjem i gubljenjem vremena u servise u druge gradove, odlučio sam da novi auto mora biti Renault,

2 - bila je akcija za Clio III prije dolaska Clia IV koji mi se još manje sviđa od Clia III, pogotovo slabi motori,

3 - pošto sam dosta visok i krupan birao sam auto u kome neću tući glavom u strop i koljenima u volan,

Naravno, bila je i povoljna cijena kao i povoljna cijena dodatne opreme - ESP, rezervni kotač, djeljiva stražnja klupa i t.d.

A za nemogućnost zamjene žarulja (što je i najveći problem za koji bi konstruktori trebali dobiti trenutni otkaz) jednostavno nisam znao.

Također, sve te mane koje meni smetaju (blago onima kojima ne smetaju) mogle su biti riješene prilikom konstruiranja i dizajniranja i bez povećanja cijene auta odnosno proizvodnih troškova ili uz zanemarivo povećanje. Na Cliu IV su neke mane otklonjene, ali su se pojavile nove kojih nije bilo na Cliu III, ali to je već druga tema.

Link to comment
Share on other sites

Pošto je diskusija otišla u drugom smjeru, vratio bih se na početak i zamolio da mi netko odgovori, ako se već žarulje ne mogu jednostavno zamijenti, da li je jednostavnije osloboditi prostor iza žarulja iznutra (vađenjem akumulatora i čega još?) ili izvana (skidanjem branika i čega još?) i da li se u oba slučaja moraju izvaditi i komletni farovi?

Link to comment
Share on other sites

Nevjerojatno - da sam znao da je tako, možda ne bih kupio taj auto. A da ne nabrajam koliko još ima minusa - na primjer ne mogu se podići brisači jer je poklopac motora 2cm predug, nema svjetlo u stražnjem dijelu kabine pa je noću tamo potpuni mrak jer je ono prednje preslabo, nema desno stražnje svjetlo za maglu, a i lijevo je postavljeno prenisko, truba je preslaba, prednje staklo je previše nagnuto, skidanje i vraćanje rezervnog kotača je iskomplicirano do krajnosti (zašto ga nisu stavili u kadicu u prtljažniku?), plastika prednje armature je toliko hrapava da je čišćenje jako otežano a i armatura je preblizu prednjem staklu, na odbojnicima (koji to i nisu) nema nikakve zaštitne (crne) plastike da štiti od manjih oštećenja, u (debeloj) knjižici uputa nema skoro nikakvih tehničkih podataka i praktičnih uputa kako nešto napraviti, a puno toga je opisano (nepotrebno) preširoko - na primjer zaključavanje i otključavanje vrata na skoro 20 stranica!? i t.d.

Na meganu/fluencu dok je auto ugašeni ključ izvađen se ručica brisača povuče skroz dole i time se brisači dovedu u "servisni položaj" pa se mogu podići bez brige...

Pa je možda i na cliu tako?

Link to comment
Share on other sites

Ja ih mogu zamijeniti, uz ponešto muke, bez uklanjanja dijelova.

Link to comment
Share on other sites

Mogu se zamjeniti uz par napomena:

- Moraš si osloboditi maksimalno mjesta za ruku (npr. na suvozačevoj strani se cijev za natakanje sredstva za pranje šajbi može povuć prema gore i kasnije se samo natakne nazad, gumeni šlauf od klime koji prolazi taman po putu se da jednom rukom držat podalje da se ima mjesta i sl.)

- Moraš znati što radiš i kako to napipati jer sve možeš vidjeti, no kad gurneš ruku, sve je na opip jer ruka zablokira pogled

- Preporučam tanke mekane kožne rukavice protiv ogrebotina - dovoljno tanke da te ne sputavaju, dovoljno debele da ne puknu (gumene kirurške su pretanke, ali one za čišćenje poda deblje bi mogle biti OK (i odrezati ih kao biciklističke da ti jagodice vire jer inače nema opipa...)

 

ili

 

Možeš skinuti branik i farove (Kluč 10, TX 20, TX 30 i plosnati šerafciger) i promjeniti sve bez ijedne ogrebotine. Kad to jednom napraviš, postupak je idući puta cca 15 min max.

Naravno da to na cesti ne radiš, ali kad su ti zadnji puta krepale obje žarulje na cesti, a i tko nosi dvije rezervne žarulje u autu?

Edited by morrak
Link to comment
Share on other sites

Evo tutoriala kako zamjeniti - ne znam kako ti ga search nije izbacio :

 

http://www.renault-klub.hr/forum/index.php?showtopic=35221

 

I da, sa debelim rukama nećeš to napraviti.

Ovo sam vidio prije i to bi mi još nekako i išlo na desnoj strani (suvozačkoj), ali na lijevoj ako zavučem ruku između svjetla i akumulatora (jedva) ne mogu je više ni pomaknuti a kamoli da bih nešto radio odnosno vadio i stavljao žarulju i još pazio da ne dodirnem staklo.

Link to comment
Share on other sites

Zahvaljujem na svim savjetima. Budem probao čim malo zatopli jer mi se po ovim hladnoćama to ne radi.

Auto je kupljen prije četiri mjeseca pa se nadam da mi do ljeta neće izgoriti ni jedna žarulja.

Također ću onda napraviti dva izreza u poklopcu motora da mogu podići brisače.

Link to comment
Share on other sites

OK, svatko ima svoje viđenje istog aztomobila, ali uza sve ove mane koje mu nalaziš, ja se mogu samo pitati zašto si uopće kupio taj auto...

 

Jer čovjek i cipele kad kupuje proba, proba više pari, nekad i obiđe više dućana, a kad dajem skoro 100.000 kn, onda se dobro upoznam sa autom i svjestan sam svih eventualnih mana i pristajem na njih zato jer mislim da mi taj auto ipak ima više prednosti nego mana.

 

A ovo o uputstvima za podešavanje zatura i nagiba kotača zbilja ne treba komentirati. Pa tko normalan danas, bez opreme za podešavanje geometrije ovjesa, ide sam podešavati špur??? Jedino ako si samoubojica... To i shemu električne instalacije imali su nekad auti koji su od struje imali samo rasvjetu i ventilaciju, ajd zamisli kako bi izgledala ta shema na današnjem autu...

Podešavanje geometrije uopće nije nešto strašno pametno, a za prosječne aute je geometrija ista danas kao i prije 10, 20, 30 ... godina. Samo treba imati nešto alata, prostora (garažu), napraviti neke pomoićne naprave, znati što treba napraviti i naravno imati podatke za konkretni auto. Meni se znalo dogoditi da bi mi, nakon podešavanja u radionici (servisu), auto vukao u stranu pa bih morao sam odraditi podešavanje. A i dosta drugih stvari koje bi mi u servisu "sredili" morao sam sam dodatno popravljati, pa zato uvijek više volim sve što mogu napraviti sam - naravno dok je auto pod garancijom moram ići u servis, ili kod današnjih auta ako se pokvari nešto u vezi s elektronikom što ne mogu riješiti. Uzgred, u knjižici nigdje nije označeno gdje se u autu nalazi dijagnostički priključak (Diagnostic Link Connector) pa sam ga morao tražiti.

Link to comment
Share on other sites

Automobili se danas prave da ih se za bilo kakvu popravku, pa čak i zamjenu žarulja, vozi na servis, a ne da se kod kuće čačka po njima. To je cijela filozofija.

Link to comment
Share on other sites

A, ne. Od 2012. svaki auto mora imati farove kojima žarulje može promijeniti vozač sam. EU direktiva. Jebada je kod onih malo starijih

Link to comment
Share on other sites

Automobili se danas prave da ih se za bilo kakvu popravku, pa čak i zamjenu žarulja, vozi na servis, a ne da se kod kuće čačka po njima. To je cijela filozofija.

Ta filozofija bi bila u redu kad servisi ne bi bili skupi, kad bi radili popodne, subotom, nedjeljom, praznicima (tj. kad nisam na poslu) i kad bih imao povjerenje u njih da će sve napraviti kako treba i da neće ništa pokvariti, tako da ne moram svaki put sve provjeravati i popravljati.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.