Jump to content

izmjena osvjetljenja centralnog kokpita


rubber duck

Recommended Posts

ja se ispricavam ako sam duplirao topic al sve ovo mi se cinilo kao za drugaciji model i slike i opisi jer moj kokpit izgleda nesto drukcije od vecine opisanih pa sam mislio ako netko zna u konkretnom slucaju

 

ali nije problem ako mod obrise temu kao visak

Link to comment
Share on other sites

ma isto je kao kod clia,ja sam na svom mijenjao i na km satu i te dole i upaljač,pepeljara...sve za manje od sat vremena.izvadi radio trebat će ti prostora ,odvrni dva vijka ispod tih kotačića evo vide si i na slici,otkači desno kod suvozačevih nogu dvije sajle za regulaciju koje su vezane na te kotačiće i sve ide lijepo van,imaš dvije žaruljice i najbolje promijeni obje tako da su nove pa će možda duže trajati :)

Link to comment
Share on other sites

Arkod imaš li kakve sličice? Majka mi vozi clia kao tvoj i ne radi joj jedna žaruljica na km satu. Jesu tu one od 1,2W ubodne? Za to promijeniti treba skinuti i one bočne lajsne na A nosaču od šajbe?

Link to comment
Share on other sites

ako je za osvjetljnje km sata bile su kod mene ubodne od 3 wata,stavio sam od 5 wata a one ostale za žmigavce,duga kratka svijetla itd. su te male od 1,2. nisam slikao ali vjeruj da nema potrebe jer je jako jednostavno. u pravu si treba skinuti te lajsne koje  lagano idu dolje,moraš i onu gumu svući od vrata. vidjet ćeš onda na boku kontrol table jedan vijak onaj torax odmah iznad poklopca za osigurače isti takav na istom mjestu imaš sa desne strane.naprijed ispod šajbe između otvora ventilacije imaš tri takva vijka,skineš gornju plastiku iza volana znači onu iznad kontakt brave,donju ne treba,kad nju skineš ugledat ćeš ravno ispod km sata još dva takva vijka.njih odvrneš i to je sve. samo sedam vijaka i gornja polovica kontol table je dole,nema kopči nikakvih samo ju malo povučeš prema sebi i podigneš komplet.najlakše ju je iznijeti kroz suvozačeva vrata jer nema volana da smeta.moj savjet je da promijeniš sve žaruljice jer tko zna koliko već sati rada imaju pa im je vijek možda pri kraju iako nije pravilo što dokazuje činjenica dok sam ispitivao žaruljice prije montaže što i tebi preporučujem dvije su bile neispravne a jedna radila 2 sec i crkla a tek ih raspakovao :)

a kad je tabla već gore onda se iskoristi pa se počisti prašina,paučina po potrebi ugrade visokotonci jer konektori su tamo i samo ih treba uključiti. za skidanje kontrol table je dovoljno desetak min,više vremena izgubiš na ispitivanje žaruljica :) nipošto ne vraćaj kontrol tablu dok nekoliko puta se ne uvjeriš da sve žaruljice rade. hehe da ne bi bilo pa kako ne rade a maloprije na stolu radilo :)

i da,nema km sajle sve je na konektore ,samo otkopčaš i sat ti je u rukama

Edited by arkod
Link to comment
Share on other sites

Ja sam se isto stalno zahebavao sa tim sijalicama, traju kratko, neke godinu neke i kraće pa opet ponovno sve skidaj. I onda fino umjesto njih ubacio LED diode, nikad više nije ni jedna pregorila a svijetle još bolje.

Link to comment
Share on other sites

ma ne,ne svijetle uopće jako iako sam ja očekivao da hoće. razlika čak nije baš nešto vidljiva.a led diode e to je već neki drugi postupak nije samo ubodi ju u grlo i svijetlit će. to ne znam pa ne mogu savjetovati iako vjerujem da je to puno bolje riješenje.

Link to comment
Share on other sites

treba stavit i otpornik i nekako tu skalameriju učvrstit

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Evo konačno nakon par godina od kada su žaruljice pregorile uhvatio sam se posla oko zamjene istih. Pregorena je bila jedna na km satu i jedna na kotačiću grijanja. Iako je na mom meganu puno lakše skinuti tablu ni kod Clia nije pretjerano teško.

Za skidanje pokrova table treba odviti tri vijka na izlazu ventilacije prema šajbi, po jedan bočni sa svake strane, te dva vijka ispod samog km sata do kojih se dolazi kad se skine gornji pokrov volana. Par slika:

 

post-138-0-01378200-1363719581_thumb.jpg

prvo skinuti bočne lajsne jer se iste naslanjaju na rubove table. Ne treba neki poseban alat, samo jaki prsti,

 

eventualno širim plosnatim odvijačem pritisnuti kvačicu sa slijedeće slike da se lakše otkvači:

post-138-0-96757400-1363719802_thumb.jpg

 

Bočni vijci na tabli:

post-138-0-62562900-1363719859_thumb.jpg

 

Donji vijci ispod sata:

post-138-0-41645100-1363719947_thumb.jpg

 

Skinuti vijci ispod sata:

post-138-0-89172200-1363719988_thumb.jpg

 

Izvlačenje table na desnu stranu:

post-138-0-40154200-1363720045_thumb.jpg

 

Tabla skinuta:

post-138-0-00251300-1363720117_thumb.jpg

 

Na slici su jedine dvije žaruljice koje osvjetljavaju tablu i tu sam došao do zida jer nisam uspio naći odgovarajuće u meni bliskim dućanima

post-138-0-92266500-1363720147_thumb.jpg

 

To je ova lijevo u crnom kućištu i potpuno ista je kao ona ubodna što ide u far kao pozicija, samo nije 5W, nego 2W, a naravno u dućanima imaju samo ove od 5W.

Ove s bijelim kućištem služe za kontrolne lampice po tabli i stakleni balon ne da se (bez upotreba sile) odvojiti od kućišta. Kako mi ni jedna takva nije pregorila, nisam našao za potrebno da čupam žaruljicu iz kućišta i probam ubaciti novu

post-138-0-70574400-1363720926_thumb.jpg

 

Privremeno sam stavio dvije od 5W jer nisam imao ove od 2 W, ali sada je nejednoliko osvjetljenje pa prvom prilikom kad kupim odgovarajuće žaruljice slijedi ponovna demontaža table  :angry:

post-138-0-76483300-1363721185_thumb.jpg

 

Tu su i neki ''nepotrebni'' kablovi, vjerojatno za desni zračni jastuk koji nije u opremi i za display za radio koji isto nije u opremi:

post-138-0-06103900-1363721448_thumb.jpg  post-138-0-69444400-1363721260_thumb.jpg

 

 

 

Izmjerio sam i rupu za visokotonce, ako ih odlučim nabaviti:

post-138-0-67493100-1363721326_thumb.jpg

 

Vidi se i malo potrošena spužvica oko otvora ventilacije, no nije bitno

post-138-0-81145000-1363721368_thumb.jpg

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Skidanje prekidača ventilacije izvodi se kako slijedi:

post-138-0-25094700-1363721690_thumb.jpg

znači skinuti pepeljaru i odviti ovaj vijak,

 

skinuti kožicu mjenjača i počupati pepeljaru, upaljač, prekidač 4 žmigavca i odviti sve torxove koji se vide

post-138-0-71686600-1363721785_thumb.jpg

 

Na krajevima ovih krilaca koji idu prema nogama nalaze se plastični čepovi koji se uz malo sile lako odvoje

post-138-0-53607900-1363721911_thumb.jpg

 

Još treba odviti i dva vijka ispod table s kotačima za grijanje koje nisam slikao :bigl:

post-138-0-69801000-1363722127_thumb.jpg

 

nakon toga sam tu tablu pogurao unutra i izvukao van na donju stranu:

post-138-0-45751300-1363721971_thumb.jpg

 

Tu na sreću idu obične 12V 1,2W žaruljice koje se lako mijenjaju, a dobro je promijeniti sve, a ne samo one pregorene:

post-138-0-00370900-1363722433_thumb.jpg post-138-0-33636300-1363722509_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Svaka cast :D

a to model iz 99?

Kupljen novi u 8. mjesecu 1998. 92000 km do sada

Oho,autorizirali smo slike...nema džabe ni u stare babe :toranj:

Ma ne, samo da se vidi da su slike s našeg foruma ako ih tko bude dalje koristio :bigl:

Link to comment
Share on other sites

moj 188888 prosao nedavno :D

Edited by phenom
Link to comment
Share on other sites

Mali nastavak: jedva sam našao odgovarajuću žaruljicu od 2W. Nema Tokić, nema Merčep, nema Favorit, nema Merbal, svi imaju one od 5W... Na kraju put pod noge i pravac u Gašperova. Tamo ih nađoh, dvije žaruljice 14 kn, nije jeftino, ali barem ima. Usput vidjeh da novi Sanadero ima prskalice za šajbu one koje bacaju široko, maglovito, ane u tankom mlazu kao kod mene. Mogu se staviti na svaki Renault, po principu P&P, bez rezuckanja kao kad se stavljaju one od Citroena C4. Loša vijest je da koštaju 100 kn/kom otprilike i da ih trenutno nema. Da su obje 100 kn to bi mi bilo prihvatljivo. Inače poklopac motora na Sanaderu je tako mekan kao da je od plastike. :spex

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

@frenchkey: zašto nisi stavio T10 od 5w u instrument ploču? Da li je intenzitet svjetla prejak ili se previše griju?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.