Jump to content

Laguna II skidanje brave vozačevih vrata


petak

Recommended Posts

Pozdrav!

 

Prije nekog vremena mi se počeo čuti neki odvratan zvuk prilikom zaključavanja auta iz vozačevih vrata.

Rekao sam sebi, neka je glupost, ne da mi se raskopati vrata za to. 

Da bi malac jednom prilikom otvorio vrata na autu koji sam ja par trenutaka prije zaključao uz isti odvratan zvuk

Upalio se alarm i meni se je sve posložilo u glavi.

Jedno dva mjeseca sam ostavljao auto "zaključan" iako on to nije bio.

 

Sriča pa se nema šta ukrast iz auta. :D

 

Nije bilo druge nego raskopati vrata i viditi o čemu se radi.

Skidanje oplate vrata sam već jednom prilikom demonstrirao pa se neću ponavljati. 

Za lakše snalaženje i kao podsjetnik evo linka

 

Za cijeli posao potrebni su vam TORX 20 i 30 ključevi i jedna mala tanka kacavida.

 

1.

Prikaz vanjske kvake 

post-142-0-33439700-1369695085_thumb.jpg

 

post-142-0-71620000-1369695087_thumb.jpg

 

2.

Za početak treba skinuti ukrasni poklopac cilindra brave. Samo lagano tankom kacavidom podignuti plastiku

post-142-0-70050300-1369695176_thumb.jpg

 

post-142-0-23352600-1369695174_thumb.jpg

 

3

Zatim je potrebno osloboditi cilindar brave kako bi ga mogli izvuči iz vratiju.

ZA to morate odšarafiti vijak koji drži cilindar brave

Da bi došli do vijka koji drži cilindar brave treba skinuti jedan mali crni plastični čep.

Opet lagano tankom kacavidom izvuči čep.

Čep se nalazi na bočnoj stranici vratiju

 

post-142-0-31402700-1369695326_thumb.jpg

 

post-142-0-58513800-1369695323_thumb.jpg

 

post-142-0-33299700-1369695743_thumb.jpg

 

4.

Sad lagano izvucite cilindar brave vani. Možda ga je potrebno malo mrdati lijevo-desno, naprid-nazad ali ide bez ikakvih problema van

post-142-0-68394400-1369695411_thumb.jpg

 

post-142-0-11075400-1369695409_thumb.jpg

 

5.

Slijedeći korak je skidanje vanjske kvake

Najprije je potrebno kvaku izvuči iz ležišta. 

To se radi na način da se kvaka povuče prema stražnjem okviru vratiju

Na slici je strelicom prikazan smjer povlačenja

 

post-142-0-63666000-1369695690_thumb.jpg

 

Prikaz prednjeg kraja vanjske kvake nakon izvlačenja

post-142-0-11325800-1369695806_thumb.jpg

 

 

6.

Sad vanjsku kvaku treba izvaditi. Ovo može biti malo zeznut korak ali uz odmjeren potez rukom ne bi smjelo biti većih problema

post-142-0-88281900-1369695931_thumb.jpg

 

post-142-0-18394100-1369695934_thumb.jpg

 

NAPOMENA: Nemojte zaboraviti na brtvu između kvake i lima vrata da kod prve kiše nebi bilo potopa u vratima

post-142-0-49791800-1369695929_thumb.jpg

 

7.

Prelazimo na unutarnji dio brave.

Najprije treba odšarafiti 3 torx vijka na okviru vratiju 

 

post-142-0-90550700-1369696062_thumb.jpg

 

post-142-0-61110700-1369696060_thumb.jpg

 

8.

Sad je potrebno "otkačiti" bravu iz njenog ležišta.

Sa unutarnje strane vratiju bravu povučemo prema stražnjem okviru vratiju.

U istom smjeru kao što smo i vanjsku kvaku povlačili

 

Položaj unutarnje brave prije povlačenja

Prednji kraj 

post-142-0-24334700-1369696256_thumb.jpg

 

Stražnji kraj

post-142-0-01169900-1369696254_thumb.jpg

 

Položaj unutarnje brave nakon povlačenja

Prednji kraj 

post-142-0-76832300-1369696311_thumb.jpg

 

Stražnji kraj

 

post-142-0-77349000-1369696308_thumb.jpg

 

9.

Oslobodili smo bravu i preostali dio posla je izvuči ju van iz vrata i odspojiti utikač

Izvuči van bravu je malo zeznuto  jer je sve složeno na knap, ali nije neka nauka.

Polako, strpljivo i izaći će van

 

post-142-0-76971800-1369696434_thumb.jpg

 

Utikač

post-142-0-12630300-1369696432_thumb.jpg

 

E sad. oni koji imaju drugu bravu za zamijeniti samo idu obrnutim redom i slože bravu nazad.

 

Ja nisam jedan od tih.

Kad sam auto kupio onda mi puno toga nije radilo kod otvaranja vratiju.

Nije se palilo svijetlo kabine, nije zujalo upozorenje za ostavljena upaljena kratka svijetla na autu, nije se gasio radio itditditd.

Dijagnoza (ne kompjuterska već zdravo logička) je rekla da je mikroprekidač u bravi otišao.

Jer laguna nema prekidače za paljenje osvijetljenja kabine (i svega ostaloga) na štoku vrata nego je sve prebačeno u bravu

 

Tako da sam imao jednu bravu viška doma sa neispravnim mikroprekidačem. Ali cijeli mehanizam u njoj je bio ispravan.

Zato sam odlučio "otvoriti" bravu i viditi koji vrag je u njoj puka.

 

Stoga nastavak Manuala slijedi

 

10.

Pacijent na stolu 

post-142-0-60549500-1369696804_thumb.jpg

 

11.

Da bi se otvorila brava potrebno ju je malo vandalizirati. Naime na okupu ju drži jedno malo deblje metalno ojačanje koje na par mjesta drži dva dijela kućišta brave

To metalno ojačanje je savinuto tvornički  i da bi ga se "odsavinulo" potrebno je koristiti zdravu seljačku silu uz pomoć jače kacavide ili kliješta.

Pritom opet treba biti oprezan jer je plastika kućišta krhka i lako može puknuti kod korištenja "seljačke" sile.

 

Evo kako izgleda to metalno ojačanje 

post-142-0-39952900-1369697060_thumb.jpg

post-142-0-81358900-1369697064_thumb.jpg

post-142-0-71804000-1369697067_thumb.jpg

post-142-0-68595900-1369697070_thumb.jpg

 

Također postoje i dvije plastične kopče koje treba otkvačiti i sačuvati od loma

post-142-0-67698000-1369697191_thumb.jpg

post-142-0-20572100-1369697195_thumb.jpg

 

 Prije nego ste krenuli sa odvajanjem dviju polovica kućišta brave potrebno je odraditi još neke radnje

 

12.

Skinuti tuljac koji drži cilindar brave na svom mjestu.

Tuljac se samo lagano izvuče. bez straha od lomljave bilo kojeg dijela

 post-142-0-52455300-1369697321_thumb.jpg

 

13.

Sad možete lagano početi otvarati kućište brave, ali pripazite na sajlu kojom otvarate vrata iznutra.

Sajla je zakačena za mehanizam i sajlu treba najprije otkvačiti da bi se moglo cijelo kućište otvoriti.

Možete ju otkvačiti tako da ju kacavidom skinete sa mehanizma.

 

post-142-0-91015000-1369697477_thumb.jpg

post-142-0-92829600-1369697480_thumb.jpg

 

14.

Sad bez straha možete odvojiti polovice kućišta.

 

NAPOMENA: Oprezno odvajajte kućište da Vam se unutra zupčanici/elementi ne bi poštrkali jer ih ima dosta i moglo bi biti problema prilikom slaganja tih elemenata nazad

 

post-142-0-79759100-1369697665_thumb.jpg

 

15.

Da bi došao do mojeg problema bilo je potrebno skinuti elektro motor i modul sa mikroprekidačem.

Pritom skidanju je bilo jako važno zapamtiti točan položaj kako poslije ne bi bilo upitnika iznad glave

 

Na slici se vidi jedna kopča koju je trebalo otkvačiti kako bi elektromotor sa polugama izvadio iz brave

post-142-0-96399000-1369697913_thumb.jpg

 

Položaj poluga samo da ih znam vratiti na pravo mjesto

 

post-142-0-90194200-1369698014_thumb.jpg

 

 

Evo i krivca svim mojim problemima.

 

Zupčanik zadužen za zaključavanje je puknuo.

post-142-0-78412800-1369698075_thumb.jpg

post-142-0-55491600-1369698079_thumb.jpg

post-142-0-98888100-1369698081_thumb.jpg

 

Isti sam zamijenio s onim ispravnim iz druge brave.

post-142-0-34241000-1369698072_thumb.jpg

 

Vratio elektromotor i poluge nazad i izvršio probu na autu.

 

post-142-0-90705300-1369698190_thumb.jpg

post-142-0-96371300-1369698163_thumb.jpg

 

Sve je radilo super.

 

Ostalo je samo zatvoriti bravu i vratiti ju u auto.

 

Samo mali savjet. Kod spajanja kućišta problem bi mogao nastati kod vračanja sajle za unutarnje otvaranje na mehanizam.

Ja sam je poslužio tankom kacavidom.

Evo slika

post-142-0-84093300-1369698366_thumb.jpg

post-142-0-85494000-1369698362_thumb.jpg

post-142-0-90647300-1369698370_thumb.jpg

 

 

I nemojte zaboraviti saviti nazad metalno ojačanje koje drži bravu na hrpi. 

 

 

 

 

 

Toplo se nadam da Vam je bilo zanimljivo čitati ovo štivo.

 

Ako ima kakav previd ili gramatička greška molio bih Vas na razumjevanje. Ipak su 2 sata u jutro  :D

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Samo još da nadodam da se taj zupčanik može kupiti na ebay-u posebno. 
Za desnu stranu vozila: 

http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Laguna-door-lock-clips-door-lock-latch-right-/130814656343?ssPageName=ADME:L:OC:US:3160

Za lijevu stranu vozila:

http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Laguna-door-lock-clips-door-lock-latch-left-/140959100808?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20d1d12f88
I kada tako pukne, nekada zaključa, a neka ne i stvarno ružno zvuči...

Link to comment
Share on other sites

Upravo zbog ovakvih stvari, forum je postao pravo blago.

 

Svaka čast !  :dobroje:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Samo još da nadodam da se taj zupčanik može kupiti na ebay-u posebno. 

Za desnu stranu vozila: 

http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Laguna-door-lock-clips-door-lock-latch-right-/130814656343?ssPageName=ADME:L:OC:US:3160

Za lijevu stranu vozila:

http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Laguna-door-lock-clips-door-lock-latch-left-/140959100808?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20d1d12f88

I kada tako pukne, nekada zaključa, a neka ne i stvarno ružno zvuči...

Ovo nisam znao!

 

Svakako dobro za zapamtiti!

I cijena je smiješna, za razliku od cijene brave

 

Hvala na informaciji! Nadam se da mi više neće trebati  :D

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

Petak, majstore :hail::respect:

 

Svaka čast, lijepo i razumljivo napisano!

 

Pohvala i Chorki :hura:

Edited by mata73
Link to comment
Share on other sites

Sve ovo sam prošao i ja, samo na stražnjim lijevim vratima. Također isti zvuk, vrata ostala otključana isto raskopao vrata i promijenio taj plastični dio na koji ide zupčanik elektromotorića. Jedna mala napomena, bravu stražnjih vrata neusporedivo je teže skinuti od one prednjih. Naime, potrebno je odspojiti vodilicu stražnjeg stakla (do leptira) da bi se brava izvadila vani.

Link to comment
Share on other sites

Petak svaka ti čast, detaljno poslikano i objašnjeno, moj duboki naklon.

I ja sam ima problema sa zadnjom lijevom bravo kao i kolega prije mene, pa je bila muka za izvadit i vratit, a još nisan na samom početku sve poslikao da znam vratit, pa je bilo možda ovako, a možda i onako, na kraju je sve ispalo ok i radi, samo šta san ja svoju plastiku lipija i lemija jer nisan zna za ovo na ebayu. Živija forum

Link to comment
Share on other sites

Hvala ekipa na lijepim riječima.

 

U principu od kad sam R5 kupio krenuo sam sa "sam svoj majstor" popravcima nekig glupavih kvarova koje majstori uglavnom nisu htjeli popravljati ili su htjeli mjenjati cijele sklopove za velike novce.

 

Prva stvar koju je trebalo na R5 riješit bila je sajla grijanja kabine. Naime, granje je ostalo uključeno i auto je uvijek grijao, šta zimi i nije bija problem, ali zato liti takvo riješene nije dolazilo u obzir.

Krenuh ja tako raskapati ali su me u jednom trenutku prekinuli i morao sam sve ostaviti i nastaviti drugi dan.

Sutra više nisan zna di šta ide i nastala je panika.

 

Od tada kad god nešto prvi put rastavljam onda koristim aparat za poslikati pojedine korake i položaje unutar sklopa.

Puno puta su mi te slike dobro došle.

Jednostavno kad rastavljaš sve izgleda logično, ali kad kreneš vračati pa neznaš da li je neka kopča bila malo lijevo ili malo desno ili više neznaš za koju rupu se feder hvata. Onda fino pogledaš sliku i riješiš problem

 

Kasnije iz slika nije teško napraviti upute.

Iako treba naći malo vremena da upute budu smislene i razumljive.

 

Drago mi je da Vam se sviđaju moje upute i nadam se da vam nikad neće trebati :)

Link to comment
Share on other sites

Bravo majstore.

 

Manje više većina nas je prošla kroz to, i ja sam mijenjao bravu na vozačevim vratima, a sada se polako čuje i na drugim... :00009019:

 

Jedino, moram se pravit pametan :lek: , na vozačevim vratima ima mali prorez na poklopcu brave u  koji taman stane ključ iz kartice s kojim se najlakše skine taj poklopac.

Ostalo svaka čast, bravo i na linku za taj zupčaničić kojeg su francuski inžinjeri stavili plastičnog... tak da se nađe... :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Samo još da nadodam da se taj zupčanik može kupiti na ebay-u posebno. 

Za desnu stranu vozila: 

http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Laguna-door-lock-clips-door-lock-latch-right-/130814656343?ssPageName=ADME:L:OC:US:3160

Za lijevu stranu vozila:

http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Laguna-door-lock-clips-door-lock-latch-left-/140959100808?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20d1d12f88

I kada tako pukne, nekada zaključa, a neka ne i stvarno ružno zvuči...

Kao što rekoh, zadnja lijeva vrata ostala zaključana... :freak6:

 

Da li netko zna da li ima razlike između ovih dijelova za prednja i zadnja vrata?

Link to comment
Share on other sites

Super, već vidim: "Dajte mi dva lijeva i dva desna, molim."  :buck:

 

BTW; onaj jedan puknuti koji imam sam probao lijepiti epoxyem... Ne drži...

Edited by dre_magnus
Link to comment
Share on other sites

Super, već vidim: "Dajte mi dva lijeva i dva desna, molim."  :buck:

 

BTW; onaj jedan puknuti koji imam sam probao lijepiti epoxyem... Ne drži...

Epoksi ti neće držati to.

Eventualno bi moglo varenje plastike pomoći. 

Ali se bojim jer je taj komad dosta napregnut kod otključavanja i zaključavanja tako da nevjerujem da bi dugo zavareni komad izdržao!

Link to comment
Share on other sites

Nisam čak siguran ni da bi varenje pomoglo, taj dio je tako tanko napravljen, da jednostavno mora puknuti. Plus ono što kažeš, cijelu bravu pokreće taj dio... :hebemu:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Evo da potvrdim skepticima varenja, dio je izdrzao oko dvije godine i opet je pukao, ali hvala ebayu i kolegi na iscrpnom tutorijalu. Dakle opet je pukao zavareni komad u bravi zadnjih lijevih vrata, nabavija priko ebaya, izvadio bravu po koracima kako je opisano u tutorijalu, jedino sta sam morao odvidati vide lijeve vodilice stakla da bi izvukao bravu, a i onda je bilo problema jer je sve u tisno. Operacija je uspjesno zavrsila.

Link to comment
Share on other sites

Uspješno prmjenjena plastika koja je pukla i brava radi savršeno, naravno usput i sve podmazano sa silikonskim sprejom.

post-10945-0-63424100-1379874340_thumb.j

post-10945-0-88029500-1379874341_thumb.j

post-10945-0-03383200-1379874343_thumb.j

post-10945-0-19829500-1379874344_thumb.j

post-10945-0-49472300-1379874345_thumb.j

post-10945-0-92135900-1379874346_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

da ne otvaram novu temu postavit cu pitanje ovdje, kad otvorim vrata ne pali mi se svijetlo u kabini ni u vratima (radi se o vozacevim vratima), rastavio sam bravu i primjetio da "sipkica" koja bi trebala pritisnuti mikroprekidac ne ide do kraja, u biti cuje se "klik" ali tek kad pritisnem mikroprekidac do kraja onda on odreagira, dali je problem u mikroprekidacu ili u mehanici brave? Unaprijed hvala na odgovoru

da ne otvaram novu temu postavit cu pitanje ovdje, kad otvorim vrata ne pali mi se svijetlo u kabini ni u vratima (radi se o vozacevim vratima), rastavio sam bravu i primjetio da "sipkica" koja bi trebala pritisnuti mikroprekidac ne ide do kraja, u biti cuje se "klik" ali tek kad pritisnem mikroprekidac do kraja onda on odreagira, dali je problem u mikroprekidacu ili u mehanici brave? Unaprijed hvala na odgovoru

Link to comment
Share on other sites

Za pocetak stavi umijesto žaruljica LED-ice u svim vratima.

Vjerujem da ce proraditi i svijetlo u kabini i na vratima.

Tako sam rijesio svoj problem, a i ostale kolege.

Link to comment
Share on other sites

imam u planu stavit led-ice u cijeli auto ali me muci to sto ne otkljuca sva vrata kad otvorim vozaceva (suvozaceva rade). Taj plasticni dio izgleda da stoji kako treba (osim ako nije izlizan onaj donji dio s nutarnje strane), zanima me taj "klik", mislim ako klikne da bi trebao radit, navodno se mikroprekidac ne moze kupit posebno vec cijela brava, oko 1000kn, za polovnu mi neki lik trazi 300kn al tko zna koliko ce ta trajati, sutra ponovo sve rastavljam pa cu pokusati otvoriti taj mikroprekidac (iako je zaliven), stavit cu sliku kad budem doma jer s mobitela ne mogu

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.