Jump to content

Previše ili premalo napumpana guma? Jednostavan test.


Med0

Recommended Posts

to je ok ... ak su rubovi topliji premalo napumpana, ak je centar, previse napumpana... isto ko i sa trosenjem nakon duzeg vremena,....

Link to comment
Share on other sites

Ima smisla na utrkama, uostalom, na trkama se na taj način podešava pritisak u gumama, no nema smisla i nije praktično u praksi...

Link to comment
Share on other sites

Ima smisla na utrkama, uostalom, na trkama se na taj način podešava pritisak u gumama, no nema smisla i nije praktično u praksi...

 

itekako ima smisla jer ako guma nije dovoljno napumpana povećava se potrošnja, a ako je prepumpana ubrzano se troši.

Link to comment
Share on other sites

Ima dosta drugih nuspojava:

 

lošije držanje ceste (kočenje, ubrzavanje), veće habanje trapa, neravnomjerno trošenje gume...

Link to comment
Share on other sites

Ima smisla na utrkama, uostalom, na trkama se na taj način podešava pritisak u gumama, no nema smisla i nije praktično u praksi...

aham, pa kad nakon 15000km ti unutarnji ili vanjski djelovi gume budu potrosene totalno, onda bu imalo smisla? :)  gleda se dugorocno na obicnim autima ipak...

da ne napominjem utjecaj na drzanje, pogotovo manje napumpana guma...

Link to comment
Share on other sites

najbolje je da je napumpana tako da cijelom površinom jednako nalježe na asfalt, a ovaj termometar to prilično može dočarati, pogotovu ako se išlo na neke druge dimenzije guma za koje nema propisani pritisak u manualu

Link to comment
Share on other sites

aham, pa kad nakon 15000km ti unutarnji ili vanjski djelovi gume budu potrosene totalno, onda bu imalo smisla? :)  gleda se dugorocno na obicnim autima ipak...

da ne napominjem utjecaj na drzanje, pogotovo manje napumpana guma...

 

Gle, nikad nisam koristio mjerenje temperature gaznog sloja na svojim autima, a isto tako nikad mi gume nisu bile nejednoliko potrošene. Ovo se korisri na utrkama, prije par godina u EVO magazinu Jure Šebalj imao je nekoliko nastavaka škole sportske vožnje u kojima je detaljno opisao kako se gume podešavaju za kružnu trku, kako za brdsku... i zašto je kod utrka bitna temperatura gazišta.

 

Ja uvijek imam gume na 0,1 bar više od propisanog, a kada idem na dulji put onda i 0,2-0,3 bara i nikad problema sa trošenjem.

Link to comment
Share on other sites

ključno pitanje koliko košta onaj gadget?

 

Bolji oko 1000 kn.

Mjerio sam prošle godine po ljetu temperaturu guma sa takvim.

Prednje, zavisi od vožnje 64-72 C

Zadnje od 59-68 C

Link to comment
Share on other sites

Gle, nikad nisam koristio mjerenje temperature gaznog sloja na svojim autima, a isto tako nikad mi gume nisu bile nejednoliko potrošene. Ovo se korisri na utrkama, prije par godina u EVO magazinu Jure Šebalj imao je nekoliko nastavaka škole sportske vožnje u kojima je detaljno opisao kako se gume podešavaju za kružnu trku, kako za brdsku... i zašto je kod utrka bitna temperatura gazišta.

 

Ja uvijek imam gume na 0,1 bar više od propisanog, a kada idem na dulji put onda i 0,2-0,3 bara i nikad problema sa trošenjem.

ma da, al ovo je video u kojem covjek pokazuje ak imas to pri ruci, da mos i tak vidit pritisak u gumama, a ne da moras ic provjeravat... kuis?

citao sam i ja taj EVO... ja imam malo vise od 0.1b jer mi se tak najbolje pokazalo...

Link to comment
Share on other sites

Onaj gadget košta oko 1xx kuna naručeno s eBaya ili DXa. To bi se puno bolje vidjelo termalnom kamerom, ali one su oko 20,000kn za kupiti, a čak i za iznajmiti previše.

 

Koristio sam danas svoj multimetar koji ima K-type kontaktnu sondu za mjeriti temperaturu. Prednje gume su bile 2,1/1.9 bara koliko je preporučeno za autoput u manualu od mog auta. Vanjska strana gume je bila toplija oko 8-9 stupnjeva nakon što sam se izvozao po gradu.

 

Napumpao sam gume na 2.5/2.0 bara i temperature su gotovo identične u drugom điru. Štoviše, auto sada puno bolje drži oštar zavoj i više ne žvače cestu ni malo čak, a sve je mokro u ZGu! Gume su Conti PC2 stare 2god, vožene kojih 15,000km, uredno rotirane, balansirane nakon svake zime prije stavljanja i imaju 6mm dezen.  Odem na obilaznicu i auto se puno bolje ponaša na 2.5/2.0. Udobnost se jedva primjetno smanjila, a šum ceste tek nešto malo povećao. Auto puno lakše kreće s mjesta, a o potrošnji da ne pričam. Sad mi je do centra ZGa i natrag trošio 5.1!

 

Furlan mi je pumpao prednje gume na 2.6 bara, a u Vulkalu su rekli da ne preporučaju pumpati ispod 2.5 sad preko ljeta. Ovo što sam danas probao potvrđuje da dečki izgleda znaju što pričaju i što rade. Najbolje od svega je što je auto tek nešto malo neudobniji s ovako napumpanim gumama, jedino ga poprečne pukotine na cesti nešto više muče.

 

Koji k... su onda u Renaultu preporučili da svoje gume pumpam na 1.9/1.8 bara, a 2.1/1.9 bara na autocesti?

Link to comment
Share on other sites

i ja ih držim malo više, 2,4 i 2,2 i čini mi se ok. Tako je po autodati. Za mjerenje temperature mogla bi se koristiti i kakva sonda na dodir, kao da mora biti lasersko mjerenje. A vjerujem da je i jeftinije. Mislim si nabavit multimjer s tom sondom jer moj stari ju nema

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Pojela me znatiželja i otišao sam na đir. Odlučio sam ići do kraja studirajući ovih dana o gumama i gledajući jedan filmić o tome kako se rade gume gdje kažu da su one napravljene za puno veće tlakove nego što su deklarirane i da mnogi pumpaju gume puno iznad tvorničkih specifikacija bez ikakvih problema.

 

Pogledam prednje gume gdje piše max 44psi. Napumpam prednje gume na 3.0 bara, te ponovno spojim crijevo da potvrdim tlak i pokaže 2.8 bara. Odem na OMV bengu, napumpam na 3.0 bara i pri ponovnom spajanju crijeva pokaže 2.8 bara. Mislim si OK, to je valjda to, idem na đir sa 3 bara tlaka u gumama.

 

Tu sam i tipkam ovo dakle u jednom sam komadu kao i gume :)  E sad, šok i nevjerica.... šum između gume i ceste je praktički nestao. Volan se vrti glatko, ali ne kao na snijegu ili ledu - grip se osjeti. Auto ubrzava iz nižih okretaja kao da je na nizbrdici u odnosu na 2.0 tlak. Zavoje drži izvrsno čak i na glatkom asfaltu poput onoga gdje se ulica Marijana Čavića spaja na Vukomerec iako su ceste polumokre. Kad pretjeram na glatkom asfaltu, auto se ponaša kontrolirano kao nikad prije. Nikad nije bio ovako neutralan u zavoju s prednjim krajem kao na 3.0.

 

Čudima tu nije bilo kraja. Mislio sam da ću preko ležečih preći kao valjak, kadli.... prelazak preko ležečih ide kao da sam povećao tlak sa 2.0 na 2.1, a ne na 3.0! Tu sam ostao u šoku.

 

A sad ono najbolje: nakon ubrzavanja, kočenja, vrlo oštrih prolazaka kroz zavoje u trajanju nekih 15-ak minuta, multimetar nisam ni vadio - gume su bile hladnije od mog prsta s kojim sam ih dirao. Ne znam koliko im treba da se ugriju, pa ću ovo probati neki drugi puta uz pokoji savjet kako i što.

 

Gume su 175/65R14 Continental PremiumContact 2 iz 2011. godine sa 6mm dezena. Po zimi nisu vožene (imam zimski set).

Link to comment
Share on other sites

zanimljivo, ko bi rekao da je zapravo bolje sa višim tlakom nego sa optimalnim odnosno propisanim od proizvođača

Link to comment
Share on other sites

To je subjektivno mišljenje, ne znači da je bolje...

 

Bojim se da bi s 3.0 bara vrlo brzo morao mijenjati kugle, krajnike, balans štange... A još se više bojim koliko bi auto brže izgubio grip kod stvarno brze vožnje na cesti s puno zavoja, jer se guma tada pregrijava i znatno u njoj raste tlak uslijed grijanja... 

 

Ja ne bi eksperimentirao sa više od 10% većeg pritiska

Link to comment
Share on other sites

To je subjektivno mišljenje, ne znači da je bolje...

 

Bojim se da bi s 3.0 bara vrlo brzo morao mijenjati kugle, krajnike, balans štange... A još se više bojim koliko bi auto brže izgubio grip kod stvarno brze vožnje na cesti s puno zavoja, jer se guma tada pregrijava i znatno u njoj raste tlak uslijed grijanja... 

 

Ja ne bi eksperimentirao sa više od 10% većeg pritiska

 

Slažem se da ne znači ukupno bolje, ali auto leži na cesti kao da sam mu promijenio ovjes, a ne napumpao gume. Treba sad vidjeti što je sve negativno u tome. Auto je daleko udobniji s ovim gumama na 3.0 tlaku nego s Kleber HP2 zimuljama na 2.0 :)  Zato sam i napisao koje gume imam na autu jer sam siguran da bi netko drugi s tolikim tlakom od svog auta napravio valjak :)

 

Ovo sa tlakom i grijanjem u zavojima mi ne stoji. Kad se kotač nađe u zavoju, guma s manjim tlakom će se više uvijati, a više uvijanja gume znači veće zagrijavanje. Pri tome će se guma prije oštetiti zbog toga što će će početi gaziti svoju bočnu stranu zbog preniskog tlaka nego od temperature.

 

Osim toga, prenapumpane gume ne eksplodiraju, već premalo napumpane gume.

Link to comment
Share on other sites

Ja bih više pažnje posvetio kočenju, tj bilo bi dobro izmjeriti 100->0 sa starim pritiskom, i 100>0 sa novim, po mogučnosti u istom danu radi vremenskih uvjeta.

Link to comment
Share on other sites

ja uvijek pumpam na 2.5b naprijed i 2.1 iza... to sam odavno skuzio da mi je najbolje za ovu dimenziju... za moje potrebe jelte

Link to comment
Share on other sites

Slažem se da ne znači ukupno bolje, ali auto leži na cesti kao da sam mu promijenio ovjes, a ne napumpao gume. Treba sad vidjeti što je sve negativno u tome. Auto je daleko udobniji s ovim gumama na 3.0 tlaku nego s Kleber HP2 zimuljama na 2.0 :)  Zato sam i napisao koje gume imam na autu jer sam siguran da bi netko drugi s tolikim tlakom od svog auta napravio valjak :)

 

Ovo sa tlakom i grijanjem u zavojima mi ne stoji. Kad se kotač nađe u zavoju, guma s manjim tlakom će se više uvijati, a više uvijanja gume znači veće zagrijavanje. Pri tome će se guma prije oštetiti zbog toga što će će početi gaziti svoju bočnu stranu zbog preniskog tlaka nego od temperature.

 

Osim toga, prenapumpane gume ne eksplodiraju, već premalo napumpane gume.

 

U pravu si više manje, ja sam na stazi dosta načeo bočnice sa preporučenim tlakom (2.3 i 2.1 za 195/50R15) što znači da je bio prenizak jer se guma dosta uvijala, tako da nema ništa loše u tome da malo podigneš tlak, jer nije to 2 tone teška limuzina pa da eksplodira guma kao u Cobri 11. :)

Inače je dosta velik problem pronaći benzinsku u zagrebu na kojoj možeš sa sigurnošću precizno napumpati gume, u zadnje vrijeme sam skroz otpisao ove digitalne na omv-u i isključivo na starim ininim pumpam, koja ironija kad već ne točim na ini. :D

Link to comment
Share on other sites

Ina je zakon za pumpat gume :)

Maximalno izbjegavam sve pumpe s digitalnim uređajima.. s Lukoila sam do prve sljedeće pumpe otišao s ispravno napumpanom samo jednom stranom auta jer sam popizdio na onaj njihov debilni sistem pumpanja

Link to comment
Share on other sites

Ovako to sad izgleda kod mene na 3.0 (lijevo) / 2.0 (desno)

 

Clio_II_ph2_3bar_2bar_gume_tlak_continen

 

Čini kao da prednja ima malo širi trag i malo manje dugačak, ali na oko se čini kao da je zadnja guma izdignutija od ceste. Teško je reći. Na zadnje dvije fotke se vidi svježi trag kojeg su gume pokupile prije ulaska u garažu, pa se točno može vidjeti gdje gazi.

 

Prednja guma je glasnija preko pukotina pogotovo preko poprečnih. Sve ostalo je isto, gotovo da i nema razlike kad prednji i zadnji kotači prelaze ležećih.

 

Na ovom linku sam našao tekst:

 

Additional fuel economy and improved steering response can be obtained at the price of a firmer ride if the tire's inflation is increased above what is recommended by the car's manufacturer. This shouldn't exceed the max pressure listed on the tire's sidewall. Test the car to see if its driving feel is improved.

 

Meni se ponašanje u vožnji poboljšalo drastično za nešto sitno udobnosti. Uzevši u obzir karakteristike raznih guma različitih proizvođača, tvornički preporučeni tlakovi su vjerojatno tlakovi koji će zadovoljavajuće funkcionirati s večinom guma u večini uvjeta za večinu vozača, odnosno minimum ispod kojega ne bi trebalo ići zbog sigurnosti, a da ovjes auta što manje pati zbog gume i tlaka u njoj.

Link to comment
Share on other sites

ako me još uvijek oči dobro služe mogu čak reći da je sa ovom 3.0 bara gumom veća gazna površina?

Link to comment
Share on other sites

To je najvjerojatnije posljedica "idalne" raspodjele težine po osovinama koja je gotovo 70% u korist prednje, nije do tlaka rekao bih.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.