Jump to content

1.5 dci vs. 1.6 dci


filipbabok

Recommended Posts

Jel netko ima objašnjenje zašto Renault radi ova dva potpuno različita (1461 ccm i 1598 ccm) motora istovremeno, kad već imaju skoro istu kubikažu? Jasna mi je namjera da svi proizvođači sada prelaze sa 1.9/2.0 turbodizela na 1.6 turbodizele (VW ima 1.6 TDI, PSA/BMW imaju 1.6 HDi, ford ima 1.6 TDCi...), time se i dalje ostaje na 110-130 KS kao i prije, ali vjerojatno dobivaju na EURO normama. Jel im u Renaultu nije jednostavnije snagu/moment podesiti preko ECU-a?

Link to comment
Share on other sites

1.6 dci je novi motor, a 1.5 dci je napravljen i predstavljen davnih dana. Osobno mi je banalno pitanje, doslovno kao i da se postavi pitanje čemu novi model cila kada imaš prethodni model. Tehnologija, norme i sve ide dalje tako i mehanika da bi ostali konkurentni i poboljšali svoju situaciju na tržištu. Da su mogli reprogramirati ecu vjerojatno jesu ali tko zna kakve oni imaju planove za taj 1.6 dci i u kakvim izvedbama će on dolaziti u nekoj skorijoj budućnosti kroz par narednih godina.

Edited by DJ X2
Link to comment
Share on other sites

Blok K9K 1.5 dCi je blok sa 2 ventila po cilindru i nije zgodan za povecanje snage na nacin kako je to moguce na R9M 1.6 dCi bloku sa 4 ventila po cilindru. Blok R9M je zgodan za podizanje snage na 100 KS/L i vise uz upotrebu dvostrukog prednabijanja, sto kod K9K nije moguce bez znacajnih preinaka. Inace, za R9M se moze reci da je nastao od M9R 2.0 dCi bloka, s tom razlikom sto je R9M tzv. kvadratne arhitekture, tj. ima isti provrt i hod. Vjerovatno ce u doglednoj buducnosti K9K 1.5 dCi ici na manju kubikazu, s vjerovatnim gubljenjem cilindra, a dodavanjem ventila.

Link to comment
Share on other sites

R9M motor je trenutno jedan od najboljih motora svoje kubikaže(ako ne i najbolji) kako pišu kolege potpuno je drugačije. Konstrukcije od K9K i u budućnosti na njega ide biturbo jer je idealan za povećanje snage i momenta uz istodobno zadovoljavanje sve strožih eko normi.

Link to comment
Share on other sites

1.6 dci je novi motor, a 1.5 dci je napravljen i predstavljen davnih dana.Osobno mi je banalno pitanje, doslovno kao i da se postavi pitanje čemu novi model cila kada imaš prethodni model. Tehnologija, norme i sve ide dalje tako i mehanika da bi ostali konkurentni i poboljšali svoju situaciju na tržištu.Da su mogli reprogramirati ecu vjerojatno jesu ali tko zna kakve oni imaju planove za taj 1.6 dci i u kakvim izvedbama će on dolaziti u nekoj skorijoj budućnosti kroz par narednih godina.

Pa nije banalno pitanje kad je vidljivo da oba motora ugrađuju istovremeno i dalje, zanimalo me zašto...

Link to comment
Share on other sites

R9M motor je trenutno jedan od najboljih motora svoje kubikaže(ako ne i najbolji) kako pišu kolege potpuno je drugačije. Konstrukcije od K9K i u budućnosti na njega ide biturbo jer je idealan za povećanje snage i momenta uz istodobno zadovoljavanje sve strožih eko normi.

I to me zanimalo. Čitam malo o tom motoru pa neki spominju da bi mercedes uzeo izvjesnu količinu tih motora (ili kupio licencu za proizvodnju) jer kao, njima treba za svoju A i B klasu... a ako mercedes uzima, onda nije jedan od najboljih, nego najbolji motor :D

Link to comment
Share on other sites

K9K ide u A klasu vec odavno, sto ce reci da nije los motor, dapace. R9M ide u C klasu uskoro. Oba su spremna za Euro6.

Link to comment
Share on other sites

To je točno, prvo su počeli šurovati sa dostavnim vozilima između renaulta i mercedesa i naravno da je to "brak" iz koristi i rezanja troškova ali isto tako i svjedoči kvaliteti renault motora u što vjerujem pošto još uvijek nekako vjerujem da mercedes nebi uzeo bilo što.

Slažem se da pitanje niti jedno nije banalno pa sam se možda krivo izrazio jer naravno da kada te nešto zanima da pitaš. Da paralelno imaju oba motora u ponudi i to je točno ali će se i to promjeniti i 1.5 dci kroz skorije vrijeme kao takav više neće biti u ponudi.

Link to comment
Share on other sites

Pa nije banalno pitanje kad je vidljivo da oba motora ugrađuju istovremeno i dalje, zanimalo me zašto...

 

Sigurno je jedan od glavnih razloga to što je 1.6 dCi motor kompliciraniji i skuplji od 1.5 dCi motora.

Link to comment
Share on other sites

1.6 je jednostavniji za odrzavanje od 1.5. Za pocetak, ima lanac.

Motor je super, probao sam ga u Scenicu i Grand Scenicu. Zamena je za 1.9, a ne 1.5, kako je Hans rekao.. Ideja je da 2.0 dCi podizanjem snage na preko 200 ks zameni 3.0 dCi, a da 1.6 lagano zauzme mesto i 2.0 dCi motora sa 130/150 ks. To su bar neka suskanja po Renaultu.

Link to comment
Share on other sites

1.6 je jednostavniji za odrzavanje od 1.5. Za pocetak, ima lanac.

 

To će vrijeme pokazati. Osobno se ne bi kladio u to.

Link to comment
Share on other sites

Uvijek je lanac bolja opcija od remena po pitanju održavanja. Koliko čujem za 1.6 samo hvale pljušte.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To će vrijeme pokazati. Osobno se ne bi kladio u to.

Za onoga ko prelazi 5.000 km godisnje, njemu je svejedno. Ko pravi 30-50.000 km, lanac je bolji izbor.

Link to comment
Share on other sites

Dobar je 1.6. Vozio ga u Nissanu i fino ide iako isto ima malo slabosti u podrumu, no Qashqai je vec malo tezi auto. Od slicnih sam vozio i Fiatov 1.6 sa 120ks i 320Nm u S-Crossu i taj je dosta grublji i bucniji ali je isto dosta mocan kad krene mada ima puno izrazeniju turbo rupu.

 

 Lanac i nije neka prednost kad je auto u startu 20 tisuca ili kolko vec skuplji. To je glavni problem kod tog motora. Dolazi samo sa skupim paketima opreme i vecini se ne isplati. Trosi pol litre vise od zadnjeg 1.5 110. Ja sam imal volje uzet Megane sa tim motorom ali je jednostavno preskup. Zadnji 1.5 110 je dotjeran do maksimuma i skoro da nema situacije gdje ima nekih bitnijih slabosti i mislim da za Megane ili sl. tezak auto ne treba jace. Moj dojam je da je jos i tisi i kultiviraniji od 1.6 ali tu sam mozda u krivu.

 

Mislim da je tom motoru Hondin 1.6 jedina prava konkurencija. Ovo ostalo HDI i izvedenice i TDI su vise usporedivi sa 1.5 110..

Edited by roki977
Link to comment
Share on other sites

Uvijek je lanac bolja opcija od remena po pitanju održavanja. Koliko čujem za 1.6 samo hvale pljušte.

Teoretski je lanac bolje rješenje, ali mnogi su mišljenja da stvara više buke i vibracija (zbog mase), a i da su remeni toliko uznapredovali da ne traže toliko održavanja i brige kao prije...

Link to comment
Share on other sites

Za onoga ko prelazi 5.000 km godisnje, njemu je svejedno. Ko pravi 30-50.000 km, lanac je bolji izbor.

Ne baš, remeni imaju i vremenski limit. Recimo, na mojim kolicima je je 120 tkm ili 5 god. Iako se ja švercam u sedmoj. Ali za koji mjesec svakako ide novi. Iako me mehaničar uvjerava da je to bacanje para, budući da je odvrtio 70 tkm.

Link to comment
Share on other sites

Lose te uverava mehanicar..

Da, možda. Ali zanimljivo je i da ovlašteni servis (vlasnica prije mene je isključivo u ovlašteni vozila) to nije napravio a remen je imao 6 navršenih godina... izgleda da ovdje postoji velik raskorak između teorije i prakse. Iako ja mislim da će i remen i lanac uskoro u povijest i da će se ventilima upravljati elektromagnetima. Ne znam postoji li već takav motor, ali se nešto govorkalo o tome...

Link to comment
Share on other sites

Mali OT: Na prijateljevom VelSatisu (prvi vlasnik) nakon 50.000 km i 6 godina kaisevi su izgledali super, dok nisu skinuti i pogledani sa strane koja radi posao..

 

Uvek sam pre za lanac nego za kais, jer je jednostavnije odrzavanje, pouzdanije resenje (osim ako nije BMW 2.0d) i zato ga proizvodjaci vracaju u zivot. Kod vecih motora i nekih proizvodjaca nikada nije ni izlazio iz "mode" - Merc npr.

Edited by Brainmind
Link to comment
Share on other sites

Zato moja čvrkica ima lanac  :buck:

 

Skužajte na off-u! Zagolicalo me!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
On 02. 02. 2014. at 16:44, DJ X2 said:

To je točno, prvo su počeli šurovati sa dostavnim vozilima između renaulta i mercedesa i naravno da je to "brak" iz koristi i rezanja troškova ali isto tako i svjedoči kvaliteti renault motora u što vjerujem pošto još uvijek nekako vjerujem da mercedes nebi uzeo bilo što.

 

Slažem se da pitanje niti jedno nije banalno pa sam se možda krivo izrazio jer naravno da kada te nešto zanima da pitaš. Da paralelno imaju oba motora u ponudi i to je točno ali će se i to promjeniti i 1.5 dci kroz skorije vrijeme kao takav više neće biti u ponudi.

Ovo je projekcija od prije 5 godina, a 1.5 je i dalje okosnica u B i C segmentu, koji su ujedno i najprodavaniji segmenti valjda kod svih proizvođača.

Koji je update od tada - digli su sa tadašnjih 110KS na 115KS i moment ostavili istim, jel?

Link to comment
Share on other sites

Pametno. Ne mijenjaj konja koji pobjedjuje.
Jos da naprave dobar tce motor i onda su na vrhu..

Link to comment
Share on other sites

Pa nije li ovaj direktaš 1.3 tce ono čemu su težili? Velik raspon razno raznih inačica snage i momenta... vidim da su ga više-manje svuda ubacili... ?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.