Jump to content

Renault Scenic Xmod 1.5 dCi


Brainmind

Recommended Posts

Renault Scenic je na tržištu prisutan bezmalo dve decenije, tačnije od 1996. godine. Od početka je koristio platformu Meganea, kao i kompletnu pogonsku tehniku, oslanjanje i kočioni sistem. Na tržištu je aktuelna restilizovana treća generacija Scenica, koja je predstavljena tokom 2013. godine sa željom i ciljem da se prati novi dizajnerski pravac koji je postavio koncept model DeZir. Uspešno odbijajući napade konkurencije, Scenic je kao rodonačelnik svoje klase (kompaktni MPV) nudio nešto što konkurencija nije imala, a to su modeli koji su u manjoj ili većoj meri posedovali terenske ambicije, ali i sposobnosti. Restilizovana verzija prve generacije je imala RX4 model, koji je imao pogon na sva četiri točka i koji je za Scenica razvio niko drugi nego slavni austrijski Puch, specijalista za ove pogone. U drugoj generaciji, opet u restilizovanoj seriji (phase 2) stigao je model Conquest, koji je samo koketirao sa terenskim sposobnostima preko dizajna, ali je bio bez ikakvih aspiracija ka kretanju lošim terenima, jer je francuski proizvođač to prepustio Koleosu.
thumb_Renault_Xmod-018.jpg
I po treći put, Renault je iskoristio restilizovanu varijantu da predstavi Scenica koji koketira sa terenskim sposobnostima. Potreba za ovim Xmod modelom je bila utoliko veća kada se zna da Peugeot ima svoj model 3008 sličnih karakteristika, a da stiže novi Citroenov Picasso. Upravo iz tih razloga, na tržište je stigla i verzija koja će svom vozaču pružiti utisak sposobnosti, naravno delimične, jednog terenskog vozila, ipak zadržavajući pogon na samo dva točka. Dok je prvi „terenski“ Scenic bio gotovo pravi SUV, sledeća generacija je bila samo šminka. Najnoviji model koristi prednosti nešto više karoserije i opciono elektronskog sistema kontrole pogona.
Prednji deo vozila se odlikuje bogato dimenzioniranim prednjim svetlima bademastog oblika. Masivan prednji odbojnik sa inkorporiranim LED dnevnim svetlima i maglenkama ostavlja utisak pouzdanosti i masivnosti, pogotovo jer je njegov donji deo izveden u mat crnoj boji koja naglašava da je on spreman i za nešto više od kretanja asfaltom. U njegovom srednjem delu nalazi se i plastična rešetka metalizirane boje koja uspešno imitira metalnu zaštitu ispod motora. Maska hladnjaka je takođe izvedena u mat crnoj plastici, pri čemu je njoj gotovo vertikalno postavljen veliki logo francuskog proizvođača.
thumb_Renault_Xmod-038.jpg Pogled na bok vozila otkriva liniju krova koja ima blago padajuć pravac pružanja ka zadnjem delu vozila, kao i hromirane uzdužne nosače na krovu vozila. Na donjem delu vrata nalazi se plastična lajsna sa hromiranom letvicom koja asocira na „terenski“ karakter i pruža zaštitu od kamenčića. Sličnu zaštitu pružaju i obrubi oko prednjih i zadnjih točkova, tačnije na rubovima prednjih i zadnjih krila, kao i duž sajtni vozila. Na zadnjem delu vozila ističe se naglašen odbojnik od takođe mat crne plastike, koji se prostire i na poklopac prtljažnika, pri čemu je na svom donjem delu prerasta u plastičnu „zaštitnu rešetku“ metalik sive boje.
Enterijer vozila nam je dobro poznat i gotovo je identičan klasičnom Scenicu predstavljenom još 2009. godine. Kažemo gotovo, jer postoji značajna razlika u predelu centralne konzole koja je sada fiksna, za razliku od braće iz Scenic/Grand Scenic porodice. Na njoj je smeštena pomalo zaboravljena klasična, mehanička ručna kočnica. U pomenutoj konzoli nalazi se veliki prostor za odlaganje sitnica, kao i USB i AUX priključci. Prednja i zadnja sedišta su dovoljno udobna, sa položajem sedenja koji je blago uspravljen i sasvim u stilu sedenja u monovolumenima. Nakon početnog podešavanja sedišta u tri ose, kao i stuba upravljača u dve, položaj za volanom je gotovo idealan za osobe različitih stasova. Digitalna instrument tabla se nalazi na vrhu centralne konzole, kao i displej od 7 inča od multimedijalnog uređaja koga Renault naziva R link. Na njemu je moguće pratiti podatke sa putnog računara, i to daleko detaljnije nego što su oni koji se prikazuju na instrument tabli, čiji je izgled moguće menjati. Na pomenutom ekranu od 7 inča prikazuju se podaci o ekonomičnosti vožnje, koja se vrednuje u procentima, zatim zagađenosti spoljneg vazduha, funkcionisanju audio uređaja, ali istovremeno moguće je i dobiti savete o ekonomičnoj vožnji.
thumb_Renault_Xmod-07.jpgNa instrument tabli prikazuju se podaci o brzini, obrtajima motora, temperaturi rashladne tečnosti, kao i preostaloj količini goriva. Na centralnoj konzoli svoje mesto su pronašli ventilacioni otvori, nešto niže audio aparat i komanda automatskog dvozonskog klima uređaja. Iza upravljača nalaze se komande audio uređaja, dok je komanda za tempomat/limiter levo od ručice menjača. Komande za ubrzavanje/usporovanje tempomata nalaze se na kožom obloženom upravljaču.
Bezbednost svakog Renaulta je u poslednjih desetak godina na najvišem mogućem nivou, što mogu da potvrde brojni EuroNCAP testovi. Renault je prvi proizvođač koji je osvojio pet zvezdica na EURONCAP testiranju. Pojačana struktura karoserije, naročito prostor za putnike stvaraju “ćeliju za preživljavanje” prilikom kolizija u saobraćaju. Prednji, bočni i zavesasti vazdušni jastuci čuvaju putnike i umanjuju povrede koje mogu da se dogode, ublažavjući udare i preuzimajući na sebe veliki deo kinetičke energije. Sigurnosni pojasevi sa pirotehničkim dvostepenim zatezačima sa predefinisanim popuštanjem smanjuju opterećenje na unutrašnje organe, istovremeno obezbeđujući njihovu maksimalnu delotvornost, što je rešenje koje opet Renault prvi primenio u prvom modelu Meganea. Svi ovi sistemi omogućavaju izbegavanje ili umanjivanje štetnih posledica saobraćajnih nesreća. Elektronski sistemi, poput ABS-a sa BAS-om i EBD-om, uz ESP omogućavaju zadržavanje upravljivosti automobila u ekstremnim situacijama i tako izbegavanje sudara. ESP najnovije generacije, pored kontrole proklizavanja, ima i kontrolu podupravljanja, tako da olakšava vožnju Scenica kroz brze krivine. Svi ovi sistemi, sasvim očekivano, podižu nivo bezbednosti, ali treba da bude jasno da su oni delotvorni samo dok postoji dobro prijanjanje između pneumatika i podloge. Kada se ono izgubi, njihovo dejstvo prestaje. thumb_Renault_Xmod-080.jpg
Za olakšano kretanje podlogama sa manjim koeficijentom trenja, Renault je pripremio Extended Grip sistem. Ovaj sistem funkcioniše kao elektronska asistencija i oslanja se na funkcije ABS-a i ESP-a, tačnije TCS-a. Ima tri režima rada, standardni za asfaltne puteve, potom onaj namenjen kretanju putevima sa mekšom i rastresitom podlogom, gde elektronika preuzima na sebe ulogu ograničenog prenošenja obrtnog momenta na podlogu. Treći režim rada, nazvan ekspert, podrazumeva da se elektronika povlači u drugi plan i prepušta vozaču regulaciju obrtnog momenta motora. Ovaj sistem olakšava kretanje rastresitim šumskim putevima, što smo i proverili u praksi. Pneumatici M+S zdušno potpomažu ovom sistemu, tako da se zahvaljujući njima i povećanom klirensu od tla za 10 mm, kao i nešto tvrđem ogibljenju može krenuti i nešto zahtevnijim putevima koji nisu asfaltirani.
Ispod poklopca motora nalazio se provereni K9K 1.5 litarski turbodizelaš sa 110 ks poslednje generacije (Energy). Ova pogonska jedinica nam je dobro poznata iz različitih Renaulta koji je u proizvodnji preko desetak godina. U testiranom Scenicu nalazila se najnovija varijanta koja je temeljno prerađena, a odlikuje se umanjenim unutrašnjim otporima, prerađenim ubrizgavanjem goriva i optimizacijom sagorevanja. Odlikuje se mirnim radom, izuzetno niskom potrošnjom i izuzetnom kulturom u radu. Potrošnja sa ovim agregatom ostaje minimalna u gotovo svim uslovima vožnje, u čemu mu svesrdno pomaže i manuelni šestostepeni menjač sa prenosom snage na prednje točkove. Hodovi ručice menjača su uzorno kratki, a prenosni odnosi su podešeni u prvom redu na ekonomičnost i smanjenje buke u svim režimima vožnje. Testirano vozilo posedovalo je i pomenuti sistem Extended Grip, koji spada u opcije X mod modela. Ovaj sistem putem elektronike vrši nadzor nad distribucijom obrtnog momenta na točkove, pri čemu je moguće birati jedan od tri režima. On omogućava nešto lakše kretanje terenima gde je podloga rastresita ili klizava i sasvim logično, ne pretvara Scenica u terensko vozilo.
Kočioni sistem je sasvim dorastao zadatku. Četiri diska brzo i ubedljivo zaustavljaju vozilo, tako da ni pri najvećim opterećenjima i uzastopnim snažnim kočenjima ne dolazi do slabljenja njihove funkcije Oslanjanje je delimično izmenjeno i za nijansku tvrđe od standardnog Scenica, ali to ne utiče ni  na koji način na njegovu udobnost.
thumb_Renault_Xmod-054.jpg
Testirani Scenic ima sve pozitivne karakteristike „običnog“ modela. Vožnja u gradu je jednostavna, zbog visoke pozicije sedenja ulazak i izlazak iz vozila su jednostavni. Preglednost u svim smerovima je izuzetna, dok su sve komande lagane i ne zamaraju prilikom dužeg korišćenja. Na putevima van grada motor relativno skromne radne zapremine bez problema uspeva da se izbori sa nemalom masom Xmoda. Lakoću kretanja svakako u znatnoj meri duguje velikom obrtnom momentu koji je pravilno raspoređen i omogućava solidna ubrzanja, bez preterano česte izmene stepena prenosa. Potrošnja i u tim uslovima ostaje srazmerno niska, a sam automobil izuzetno prijatan za vožnju. Upravljivost je dobra, pri čemu nema prekomerno izraženog naginjanja u krivinama.
Sa modelom Xmod Renault je Scenicu podario malo svežine, u iščekivanju nove, četvrte generacije. Za razliku od modela RX4 prve generacije, izbegnute su pretenzije ka skupom i u ovoj klasi nepotrebnom pogonu na sva četiri točka. Umesto njega, upotrebljen je elektronski sistem kontrole raspodele obrtnog momenta koji omogućava nešto veću pokretljivost na manje zahtevnin terenima sa rastresitom podlogom. U takvu želju konstruktora savršeno se uklapaju i optički elementi spoljašnosti koji blago koketiraju sa terencima. Na ovaj način Renault je uspeo da ostane u trci sa konkurentima, u prvom redu sa Peugeotom 3008 do pristizanja novog modela.
 
thumb_Renault_Xmod-045.jpgthumb_Renault_Xmod-049.jpg
Tehnički podaci

Model

Renault Scenic 1.5 dCi Xmod

Motor

4-cilindarski redni, 2 ventila po cilindru, dizel K9K, postavljen napred poprečno, 1 bregasta osovina u glavi motora pokretana zupčastim kaišem, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, Common Rail direktno ubrizgavanje, piezzo brizgaljke, Euro 5

Zapremina

1.461 cm3

Prečnik i hod klipa

76 x 80.5 mm

Odnos kompresije

15.2 :1

Najveća snaga

81 kW (110 KS) pri 4.000 o/min

Najveći obrtni moment

260 Nm pri 1.750 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, manuelni menjač TL4 sa šest brzina, Extendend Grip System

Hodni sistem

Napred McPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator /   Pozadi polukruti zadnji most

Upravljač

Električni varijabilni servoupravljač s nazubljenom letvom

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi prečnika 296 mm, nazad puni disk 260 mm, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD i BAS, ESP, TCS, CSV, Hill holder,

Točkovi i pneumatici

205/60 R 16

Radijus okretanja

11,05 m

Dimenzije (D x Š x V)

4.372 x 1.845 x 1.675 mm, međuosovinsko rastojanje 2.704 mm, trag točkova 1544/1559 mm, zapremina prtljažnika 437-1837 litara, rezervoar za gorivo 60 l, klirens vozila 150 mm

Mase

Prazno vozilo 1.438 kg, najveća dozvoljena 1.989 kg, dopušteno opterećenje 551 kg

Performanse

Najveća brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 12.5 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 4.5 l/100 km, na putu 3.9 l/100 km, u mešovitoj vožnji 4.1 l/100 km

Emisija CO2

105 g/km

 

 
 
 

izvor: http://www.renaultklubsrbija.com/site/index.php?option=com_content&view=article&id=413:renault-scenic-xmod-15-dci&catid=44:predstavljanje&Itemid=187

Edited by Brainmind
Link to comment
Share on other sites

svaka cast

odlicna recenzija

a i auto mi se svidja

:)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.