Jump to content

Clio 2 1.5dci 60kw problem pri paljenju i u vožnji


matia03

Recommended Posts

Bok

 

Imam opet jedno pitanje u svezi clia.

 

Auto je 2002.g. - 285kkm.

 

Počelo mi se dešavati u zadnja dva tjedna da jedan dan moram ujutro verglati auto po 3-4 puta da upali, prvi put kao da sastavi pa se istog trena ugasi, a ostala 3 puta samo vergla i četvrti put upali, zatim normalno radi dalje.

Popodne kad se vraćam doma i sljedeća dva dana sve normalno radi, na zub upali. I onda opet jedan dan ne pali iz prve.

 

Svijetli mi se SERV i to je sve.

 

I primjetio sam još da kada stojim na semaforu i auto je u leru, na tren zatrza i izgubi okretaje i odmah ih vrati na normalu, kao da će se ugasiti, niti ovo se ne dešava svaki put, nego svakih dan-dva-tri, nema pravila.

Danas mi se dva puta na leru ugasio na semaforu, ali mi se to desilo samo danas. 

 

Uglavnom nema nikakvog pravila kad se ovo gore dešava, hladno-toplo, zagrijan motor - nezagrijan, pravila nema.

 

Spajao sam ga na dijagnostiku i pokazuje cca 6 grešaka, i za svih šest piše "sklop EGR ventila - ......."

Sutra idem zamijeniti egr, pa ću vidjeti, pretpostavljam da niti on sam ne radi kako treba, jer osjetim tokom vožnje kad izgubim ubrzanje, pa se to isto vrati nakon cca 2-3sec.

Filter goriva sam zamijenio prije 14000km.

 

Zanima me jel se ovo stvarno može dešavati radi egr-a, ili je to nešto drugo u pitanju? 

 

Hvala unaprijed na pomoći

 

Link to comment
Share on other sites

Danas sam promijenio egr, kupio polovni za 200kn. Za stari sam 100% siguran da nije radio kako spada.

Ispustio "vodu" iz filtera goriva, makar nisam primjetio nista vode, samo je nafta izlazila.

Probao sam na leru micati sve kablove oko motora cisto da se uvjerim da mozda nije neka zica ostecena, ali se nije mjenjao rad u leru.

To je zasada to, sad pratim situaciju pa updateam kroz koji dan.

Link to comment
Share on other sites

jesi obrisao greške pa da vidiš koja će se opet javiti?

ako se opet jave problemi javi pa da gruntamo dalje ;)

Obrisao sam greške, mogu ga tek idući tjedan spojiti opet na dijagnostiku (nema frenda :) ).

Auto zasada normalno pali i radi.

 

Makar mislim da ovaj serv što svijetli da nije do motora, nego sam primjetio danas da je mjenjana šajba, a izgleda da je auto imao auto paljenje svjetala i auto brisače, a obična šajba je stavljena.

Intervalno mi brisače ne rade.

Pitat ću frenda jel zna nekoga tko bi mi mogao isključiti auto brisače, pa da uzima podatke s ručice (interval). Pa eventualno onda vidjeti dali će serv svjetliti.

Svakako napišem o čemu se radi.

Link to comment
Share on other sites

Auto i dalje normalno radi, nema više nuspojava :)

 

Sad me zanima druga stvar, dali netko zna postoji li mogućnost isključivanja automatski brisača, a da nije preko dijagnostike?

Link to comment
Share on other sites

SERV svijetli kad je greška senzora (npr. ako mu otkačiš konektor).

 

Kažu da se automatski rad može ugasiti tako da prije paljenja auta stavi ručica u položaj 1 (ovo mu je auto-off naredba).

Ponovo se automatski rad aktivira tako da se ručica vrati u nulu pa opet u 1.

 

Pokušaj to pa vidi da li i dalje svijetli SERV lampica.

Link to comment
Share on other sites

Probao i dalje svijetli SERV.

Pokusao sam traziti konektor od senzora pa da eventualno probam spojiti nekakv otpornik, ali nemogu naci zice.

Imas mozda jos kakvu sugestiju?

Link to comment
Share on other sites

Konektor senzora je na senzoru. Skini plastiku isprid retrovizora i ugledat ćeš senzor i konektor. Pozicija 1124 na slijedećoj slici.

 

Clio 2 rain sensor.pdf

 

Koliko sam našao na netu nema šanse isključiti senzor. Ne možeš dodavati nikakav otpor jer se radi o serijskoj komunikaciji između kompa senzora i UCH kompa auta. I tvoja ručica brisača je baš za aute sa senzorom (srednjim prstenom ne reguliraš učestalost intervala brisanja nego osjetljivost senzora).

 

Ako ti je mijenjana šajba, a ostavljen stari senzor onda je to 100% uzrok šta ti svijetli SERV lampica. Senzor se ne može skidati i vraćati. Problem je u onom gelu koji prekriva diode (jedna šalje IC svjetlost, a druga je fotoosjetljiva i prima tu svjetlost). Kada ne pada kiša skoro pa kompletna svjetlost stigne do te druge, dok ako na šajbi ima vode dio svjetlosti se disperzira u prostor, a manji dio stigne do fotoosjetljive čelije. Na taj način komp senzora prepoznaje da je kiša i šalje signal u UCH koji pali brisače.  

Ako se vrati stari senzor na novu šajbu onda ostane zraka između gela i nove šajbe i kompletna se svjetlost disperzira prema vani, ništa ne stigne do receivera i komp misli da je senzor u defektu.

Pogledaj sa vanjske strane šajbe kako izgleda senzor. Ako ima zraka oko onoga crnoga dijela (bijeli mjehuri) ili ako je gel blijede, mliječne boje to ti je znak da imaš zraka između senzora i šajbe. Da bi senzor ispravno radio mora biti skroz priljubljen/zaljepljen na šajbu. Skini plastiku koja prekriva senzor i neka ti netko pritisne senzor jako prema šajbi, a ti gledaj sa vanjske strane. Ako nestane te mliječne boje i gel postane proziran to ti je najbolji znak da je zrak između. Možeš i sam provjeriti tako da stisneš senzor i promatraj da li se izgasila lampica SERV (UCH je prepoznao senzor).

 

Problem se riješava kupnjom novoga senzora (skup sport), skidanjem staroga gela i nanošenja novoga (nešto ovako: http://www.rejel.com/rejel-store/categoryid/149/sensor010.aspx) ili u stilu sam-svoj-majstor, na slijedeći način (ovo sam isto našao na netu i koliko ti god čudno zvučalo ekipa kaže da radi):

- kupi ibuprofen gel u apoteci (to je ono ala Deep-Relief), proziran gel i nabaci preko postojećeg i onda senzor montiraj na šajbu (ovo će izbaciti preostali zrak),

- kupi neki bilo koji lubrikant (važno je da je u pitanju prozirni gel) i postupi kao i u prethodnoj varijanti.

Najvažnije je da sve skupa bude totalno prislonjeno šajbi i prozirno. U protivnom senzor neće biti prepoznat od strane UCH jedinice.

Mana ovih sam-svoj-majstor rješenja je da s vremenom ishlape pa postupak treba ponoviti.

 

Senzor skidaš tako da skineš plastiku koja ga prekriva i onda kada dođeš do njega postupiš ovako:

 

Rain sensor.pdf

 

Eto, malo je duži post, ali ako pomogne iti malo biti će mi drago. Javi šta si napravio i jesi li uspio riješit problem.

Sretno.

 

Link to comment
Share on other sites

Meni nije jasno ovo za brisace. Pa pozicija 1nadole je automatika, i kao sto je receno imas da namjestis osjetljivost senzora (u odnosu na brzinu vozila i kolicinu kise) a pozicija 2, i 3 na dole je normalno kao i kod manuala tj sam namjestavas interval. Jedino nema onog sporog da obrise pa ceka pa obrise.

Link to comment
Share on other sites

E, pa on upravo nema to periodično (obriše, pa čeka da opet obriše) i usput mu svijetli SERV lampica (mrtav senzor).

Link to comment
Share on other sites

Da to zna zivcirat, isti efekt dobijes kad imas neko s**nje na staklu i sl i onda brisaci polude :D

Ili pak nekvalitetnu zastitu stakala.

Sto se tice gela ja bi to probao diy metodom

Link to comment
Share on other sites

E, pa on upravo nema to periodično (obriše, pa čeka da opet obriše) i usput mu svijetli SERV lampica (mrtav senzor).

 

Hvala na podužem i iscrpnom odgovoru. Ali mi ne pomaže :/

 

Na autu je obična šajba, nije ova na koju ide senzor, tako da senzora niti nema na autu. 

Samo ožičenje koje ja nemogu naći.

 

Ostaviti ću ovako kako je, brisači rade (1 i 2 brzina doduše), a sve ostalo mi je neisplativo.

Osim da naljepim senzor na običnu šajbu, što nemogu- 

Link to comment
Share on other sites

Interesantno da za svih 6 gresaka stoji sklop EGR ventila. Koja dijagnostika je bila u pitanju? Imas li mozda zapisane kodove gresaka?

Link to comment
Share on other sites

Mislim da se zove "autocom", evo sliku sam našao na netu pa čisto da vidite.

Od grešaka se sjećam ove "df084 - krug senzora položaja EGR ventila; prekinuti strujni krug ili kratki spoj s uzemljenjem"

ostale su bile isto "krug senzora položaja egr ventila; zatvoren", pa otvoren i još tri greške gdje se spominje EGR.  

Uglavnom jedino je ova prva greška bila trajna, a za ostale je pisalo da su povremene.

 

Kad sam kupio auto i dok sam radio servis, onda sam primjetio da je konektor od egr-a otpojen pa sam ga ja spojio natrag. Dali je to utjecalo na sve ostale greške neznam. Jer sam se normalno vozio dok nije počeo trokirati svako malo. 

 

2ekhm40.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvala na podužem i iscrpnom odgovoru. Ali mi ne pomaže :/

 

Na autu je obična šajba, nije ova na koju ide senzor, tako da senzora niti nema na autu. 

Samo ožičenje koje ja nemogu naći.

 

Ostaviti ću ovako kako je, brisači rade (1 i 2 brzina doduše), a sve ostalo mi je neisplativo.

Osim da naljepim senzor na običnu šajbu, što nemogu- 

 

A tako, kod tebe senzora uopće nema.

Ožičenje senzora (konektor sa 3 žice) ti je moralo ostati gore poviše retrovizora gdje se senzor i nalazio.

Jesi li skinuo plastiku poviše retrovizora i pogledao (prekriva dio šajbe gdje se montira senzor)?

Edited by DraganST
Link to comment
Share on other sites

Nemam te plastike, samo obično špiglo, a ruku sam probao zavući ispod tapecirunga, ali nemogu nigdje naći taj konektor.

Jedino da raskopam još i ovu plastiku gdje je svjetlo od kabine.

 

Dali ima taj senzor veze sa klimom? Da možda dobiva podatke o osjenčanosti šajbe pa prema tome regulira klimu?

Meni radi normalno klima, ali samo pitam.

Link to comment
Share on other sites

OK, to je bilo do iskljucenog EGR-a. Sada nemas problema s paljenjem i variranjem obrtaja?

 

Nemam sada nikakvih problema, auto najnormalnije pali i radi. 

Iskreno mi je čudno da je to radi egr-a. Ali evo kako sam ga promijenio, upali na "zub" kao i dosada i ne variraju okretaju u leru.

Link to comment
Share on other sites

Nemam te plastike, samo obično špiglo, a ruku sam probao zavući ispod tapecirunga, ali nemogu nigdje naći taj konektor.

Jedino da raskopam još i ovu plastiku gdje je svjetlo od kabine.

 

Dali ima taj senzor veze sa klimom? Da možda dobiva podatke o osjenčanosti šajbe pa prema tome regulira klimu?

Meni radi normalno klima, ali samo pitam.

 

Taj senzor nema nikakve veze sa klimom.

Evo ti slika gdje se nalazi. Vidi se i konektor sa žicama.

 

post-14075-0-61073000-1410356228_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Al tamo ima (na meganu makar) neki mali ventilatorcic, za sta spuzi nemam pojma al me jako dobro istripovao s zujanjem :D

Link to comment
Share on other sites

Na Laguni je tamo u toj plastikici senzor temperature u kabini i mali ventilator tjera zrak preko senzora. Ako je tako i kod tebe onda klima bez toga ne moze raditi dobro.

Link to comment
Share on other sites

Taj senzor nema nikakve veze sa klimom.

Evo ti slika gdje se nalazi. Vidi se i konektor sa žicama.

 

attachicon.gifRain sensor.jpg

 

Taj dio ja nemam uopće, nemam te plastike, nego staklo, tj vidim kroz staklo van.

Na Laguni je tamo u toj plastikici senzor temperature u kabini i mali ventilator tjera zrak preko senzora. Ako je tako i kod tebe onda klima bez toga ne moze raditi dobro.

Meni klima normalno radi (automatska), ali ju ručno namještam, nikad na auto program  :nezna:

Link to comment
Share on other sites

Al tamo ima (na meganu makar) neki mali ventilatorcic, za sta spuzi nemam pojma al me jako dobro istripovao s zujanjem :D

 

Mata73 ti je rekao čemu služi. Skini ga i propuši malo (moguće da mu se nakupila prašina pa zato čuješ malo jače zujanje).

 

Na onoj zadnjoj slici koju sam stavio se vidi gornja platika na plafonu i plava kapica. E to je senzor temperature kabine i u njega puše zrak mali ventilatorčić.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Trebam pomoć opet :-P

Sad mi auto nekad crkne u leru, znači stojim na semaforu i samo crkne, ja zaverglam i piči dalje. To se dešava tu i tamo, nema pravila. Ne pali se nikakva lampica, sve normalno. Grešku ne baca nikakvu.

Otprilike kao da ostane na tu sekundu bez goriva i ugasi se, a pola tanka imam. To mi se dešava samo u leru, normalno ide i ne gubi snagu. Kad gledam okretaje i preduhitrim ga, nabijem gas i onda mu nedam da crkne.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.