Jump to content

Francuska bez dizelaša


laguna22

Recommended Posts

Do sada im je skoro sve proslo zato.

 

Kao netko tko živi uz relativno prometnu cestu u prizemlju ja cu prvi dati palac gore za tu inicijativu. Devet od deset auta koji zasmrde u prolazu su dizli. Ne mozes normalno luftati stan od njih.

Link to comment
Share on other sites

Ne bi se u poptunosti složio.

Smrde stari dieseli koji nemaju katalizator ni DPF.

Ovi novi ne grizu za nos ko te stare kante, pogotovo iz VW grupacije.

Imam doma i benzinca pa kad ga upalim vise smrdi od novog diesela.

Link to comment
Share on other sites

Osobno živim u sirotinjskom kvartu na istoku ZGa večina rokće i čekića s dizlima. Dovoljno je sjediti sat vremena ispred kuće da spontano dođeš do zaključka da u globalu dizli proizvode puno veću buku uključujući i novije aute, a oni stariji i smrad. Od novijih dizla neki su stvarno dosta tihi, a neki čekićaju poput Peugeota/Forda npr.

 

Treba uzeti u obzir da je ispuh dizla nekoliko puta klasificirano kancerogeniji od benzinskog ispuha bez obzira na katalizator i filter čestica jer ne postoji način da se te kancerogene tvari potpuno uklone. Čestice dizla imaju na pluća sličan efekt kao azbest, a osim propadanja pluća dugoročni efekti udisanja dizelskog ispuha su oštećenje krvožilnog sustava i smanjenje kognitivne funkcije mozga jer nanočestice koje prolaze DPF mogu direktno ući kroz pluća u krvotok a onda idu po cijelom tijelu. Drugim riječima tamo su u zraku i u nama samo ih ne osjetimo.

Link to comment
Share on other sites

ne bih zelio u OT ici sada, samo bih podjelio svoje iskustvo s tajvana. ne znam sta zakon kaze, ali 99% vozila su benzinci i plinasi, dizela ima stvarno na prste jedne ruke.. dnevno ako vidim 5 komada, puno kazem a u gradovima zivi u prosjeku 3mil ljudi.. tko zna kako bi bilo kad bi bilo puno vise dizela koji ipak cesce izbacuju crni dim iz auspuha.. tako da me ne cudi da u FRA bar iz centra zele izbacit dizelase iako ce to bit po meni tezak, dugotrajan proces s upitnim uspjehom.. :hey:

Link to comment
Share on other sites

Više manje sve ne-europske države imaju jednoznamenkasti postotak dizel automobila uglavnom 1-3%. Jedino Indija ima 15%. No u Europi je gorivo daleko najskuplje i dizel goriva se manje oporezuju time su jeftinija, pa se gleda dugoročna ekonomičnost. Jedino u Nizozemskoj ima malo dizla (25%), ali to je zato jer Nizozemci imaju velik porez na aute s dizel motorima.

 

Već neko vrijeme se priča da su dizli došli skoro do kraja i da troškovi izrade ekonomičnijih dizel motora rastu eksponencijalno za mršavu dobit u efikasnosti. Možda ako bi benzinac poskupio 2-3 soma eura kao dizel i da pri tome tih 2-3 soma eura ode u bolji motor.... možda bi taj benzinac bio jednako efikasan kao jednako skupi dizel bez smanjene izdržljivosti. Just maybe... recimo ovako nešto:

 

https://www.youtube.com/watch?v=DdM2VbbdtB4

Link to comment
Share on other sites

U Parisu, dizel ne smije da se vozi.

Nije istina. Bar nije tak bilo prošle god.
Link to comment
Share on other sites

Mojem dizlu 1.6HDI sa 107000km je zacrnjenje 5%

Siguran sam da je ovo poluprenesena informacija... 

Medo: mom dizelašu je gurla iste boje kao kad sam kupio auto... ali da, dizelaši bez FAP/DPF filtera bi zabranio u centrima gradova... jednako kao "ispuhane" benzince koji bljuju gorivo ili ulje...

Tako da priča ima podlogu... pogotovo kad su u pitanju TAM-ići :D

Link to comment
Share on other sites

Nije istina. Bar nije tak bilo prošle god.

Onda sam pogrešno preveo.

Link to comment
Share on other sites

Zadnjih desetak godina sam vozio aute na plin a sada igrom slučaja vozim dizela. Ne mogu reći da je dizel bolji ili lošiji ali sa plinašima nikad nisam imao problema. Pogotovo sa talijanskim autima ( Fiat , Alfa ). Servis plina po potrebi, svakih 50.000 km, jedino što Lijepa naša ne daje nikakve subvencije na vožnju plinaša za razliku od talijana i tamo u velikim gradovima ima puno vozila na plin. A zagađuju vjerojatno manje od dizela. Plin je jeftin - za sada - i uz minimalnu subvenciju zrak u gradovima bi sigurno bio čišći. 

Link to comment
Share on other sites

još da bude više (dostupnih) auta sa serijski ugrađenim plinom... bilo bi odlično

nakon iskustva koje je stari imao (mijenjanje ventila nakon 35.000 km), naknadno ugrađeni plin ni u ludilu

Link to comment
Share on other sites

Više manje sve ne-europske države imaju jednoznamenkasti postotak dizel automobila uglavnom 1-3%. Jedino Indija ima 15%. No u Europi je gorivo daleko najskuplje i dizel goriva se manje oporezuju time su jeftinija, pa se gleda dugoročna ekonomičnost. Jedino u Nizozemskoj ima malo dizla (25%), ali to je zato jer Nizozemci imaju velik porez na aute s dizel motorima.

 

Već neko vrijeme se priča da su dizli došli skoro do kraja i da troškovi izrade ekonomičnijih dizel motora rastu eksponencijalno za mršavu dobit u efikasnosti. Možda ako bi benzinac poskupio 2-3 soma eura kao dizel i da pri tome tih 2-3 soma eura ode u bolji motor.... možda bi taj benzinac bio jednako efikasan kao jednako skupi dizel bez smanjene izdržljivosti. Just maybe... recimo ovako nešto:

 

https://www.youtube.com/watch?v=DdM2VbbdtB4

zbog proste termodinamike je to nemoguce... nemoze 4T benzinski ciklus biti efikasniji od 4t diesel ciklusa jer diesel omogucuje znatno znatno veci kompresioni omjer a sto je veca razlika izmedju tlaka pri ispuhu i pri gmt to je motor efikasniji...

Link to comment
Share on other sites

Auto nisu traktori da ih se vozi cijeli dan više manje jednako brzo na istom broju okretaja.

 

Kad pogledaš stvari u širem aspektu onda vidiš da ovaj benzinski motor ima isti omjer kompresije pri niskim okretajima kao i tvoj dizel (18:1). To mu daje veliki moment pa mu možeš npr. drastično produljiti zadnju brzinu na getribi i auto će moći održavati velike brzine na autuputu uz nisku potrošnju bez da se guši. Turbo mu još pripomogne da eliminira pumping loss i dobiješ izuzetno efikasan motor za cruising.  S druge strane kad mu treba ubrzanje on spusti kompresiju do 6:1, pa s turbom i litrom i pol kubika izvuče 450KS uz moment V6 turbo dizla od tri litre. Brijem da ubrzava brutalno.

 

Ne vidim kako bi jedan dizel tome mogao parirati bez da koristi sličnu tehnologiju ako je na dizlima to uopće moguće.

Link to comment
Share on other sites

Cek ti kazes (oni u videu) da na 18:1 ne dolazi do samozapaljenja smjese... To eventualno uz 110 oktansko gorivo ili je nizak tlak punjenja pa onda tona kraju ispadne ispod 14:1

Link to comment
Share on other sites

Diesel ide na kraju zapravo na mnogo veci tlak i to je ono bitno a ne tolko komo omjer a to benzinac nece postici. Oke rezultati ovog su impresivni al jedno je na "papiru" a drugo u stvarnosti

Link to comment
Share on other sites

Pa pogledaj video... te mašine postoje skoro cijelo desetljeće i rade! Doći će njihovo vrijeme za masovnu proizvodnju kad V6 i V8 auti od 500KS neće moći zadovoljiti eko normu.

 

A 18:1 mu je omjer na niskim okretajima kad mu ne treba puno snage i tad ne dolazi do knockinga.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.