Jump to content

Samostalno održavanje


akiramar

Recommended Posts

Postoji li zakon u RH koji brani da si čovjek sam održava auto, da ne mora ići kod mehaničara?
Pri tome mislim na radove kao što su:
1) promjena tekućina (antifriz, ulje motora, ulje kočnica, ulje u getribi...)
2) promjena disk plocica, pakni, diskova...
3) promjena amortizera
4) promjena žarulja, farova, podešavanje visine snopa 
5) podešavanje ručne kočnice
6) itd...
 
Znam da svi to radimo u kućnoj radinosti, ali je pitanje smijemo li to raditi strogo zakonski gledano?
Edited by akiramar
Link to comment
Share on other sites

Nemas nigde zakon protiv toga.

Vani imas cak garaze u koju dodjes i koristis alate oni zbrinjavaju otpad itd

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

 

Postoji li zakon u RH koji brani da si čovjek sam održava auto, da ne mora ići kod mehaničara?
Pri tome mislim na radove kao što su:
1) promjena tekućina (antifriz, ulje motora, ulje kočnica, ulje u getribi...)
2) promjena disk plocica, pakni, diskova...
3) promjena amortizera
4) promjena žarulja, farova, podešavanje visine snopa 
5) podešavanje ručne kočnice
6) itd...
 
Znam da svi to radimo u kućnoj radinosti, ali je pitanje smijemo li to raditi strogo zakonski gledano?

 

 

ne postoji niti će ikada postojati. to je izravno kršenje ljudskih prava.

Link to comment
Share on other sites

Sudeći po avataru, moguće da čovjek pita zbog gubitka jamstva?

Link to comment
Share on other sites

Zanima me pravni okvir samostalnog održavanja auta.

Znači, nije problem u održavanju i tolerira se ili ne, već smije li se to legalno raditi bez ikakvih posljedica.

Link to comment
Share on other sites

ne postoji niti će ikada postojati. to je izravno kršenje ljudskih prava.

 

Pa, nije da ne postoji u okvirima Europe (npr Švedska ima zakon koji to ograničava).

 

U HR ne možeš na primjer pimpati/upgradeati auto kao što možeš u USA, zar ne? A isto je u pitanju privatna imovina.

Link to comment
Share on other sites

Filtri, brisači, tekućine i sl. se potpuno slažem da bi se moglo obavljati u kućnoj radinosti. Netko može ulje mijenjati jer ima grabu ili dizalicu, ali nešto poput kočnica i sl..... Što ako nešto krivo napraviš jer si nekvalificiran i ubiješ nekoga na cesti zbog toga? Ili ga strpaš u invalidska kolica do kraja života? Što ako doma sam nekvalificiran petljaš po električnim instalacijama i zapališ pola zgrade iz istog razloga?

 

U Zagrebu valjda svaki peti auto na cesti ima krivo stavljene žaruljice u farovima zbog kojih pilji u retrovizor. Bojim se pomisliti da takvi ljudi krenu raditi radikalne zahvate na autu.

 

Vani postoje "Bosch servisi" gdje imaš jednog ili dvoje dežurnih kvalificiranih mehaničara (iz Boscha npr.) sa potrebnim alatom gdje možeš doći i održavati auto DIY na dizalici, samo toga kod nas nema. Pored radionice je recimo Boschova prodavaonica rezervnih dijelova ;)

Link to comment
Share on other sites

nek prvo dignu primanja na EU razinu, a majstori (vecina) spusti cijene koje su negde i vece nego vani u EU, pa nece biti potrebe da se prcka sam po autu...

 

 

drugo je da i mehanicari onda moraju biti pravilno kvailficirani a ne samouki kao sto je vecina. ko ti onda garantuje kvalitetu posla. ili odgovornost

Link to comment
Share on other sites

nek prvo dignu primanja na EU razinu, a majstori (vecina) spusti cijene koje su negde i vece nego vani u EU, pa nece biti potrebe da se prcka sam po autu...

 

 

drugo je da i mehanicari onda moraju biti pravilno kvailficirani a ne samouki kao sto je vecina. ko ti onda garantuje kvalitetu posla. ili odgovornost

miloš,  cijene mehaničara vani su nekoliko puta više nego kod nas, meni je na meganu trebalo zamjenit žarulju, bilo je bljuzgavo vani i otišao sam do prvog servisa, platio sam 32 eura, žarulja je bila 2 eura. toliko o cijenama u zg baotić ili štarkelj to rade za 50kn i manje. veliki servis za 328i u tomića je 5600kn, u minhenu kompletno isto 1160 eura..

Link to comment
Share on other sites

ok super... ocito sam falio fakultet, trebao sam ic za automehanicara..... jbt inzenjer za ofshore industriju ima duplo manju satnicu (mislim na ono sto firma naplacuje ne kolko mu je isplaceno na placi) ...... nego jedan automehanicar... i to gledajuci cijene placa u EU.... 

 

nikad mi nece to biti jasno.. ne potcjenjujem ljude niti su mi manje vrijedni kao osobe al al netko tko se skoluje 10 - 15 godina vise a cijena rada na trzistu mu je manja nego jednog automehanicara... 

Link to comment
Share on other sites

Moji doma imaju servisni manual za R4 na ondašnjem hrvatsko-srpskom jeziku gdje je pisalo kako do posljednjeg šarafa rastaviti auto i motor, te sastaviti natrag i održavati. Da bi to mogao kvalitetno samostalno raditi potreban ti je borbeni komplet koji toliko košta da je isplativost vrlo upitna. 

 

Trebaju ti dva-tri moment ključa svaki sa svojim rasponima, razno razni odvijači i ključevi, te hrpe sitnica poput masti za podmazivanje, brtvljenje, antikorozivnih.... da sad ne nabrajam, stvari koje nemaš u alatu i ima ih cijelo čudo. Tu je još hrpa fora i finti kako šta napraviti da to radi kako treba što na kraju nekad čini razliku između dobro obavljenog posla i katastrofe.

 

A to je auto kojim voziš ženu i djecu 130km/h po autoputu....

Link to comment
Share on other sites

auto koji je na 60ooo km razletio zadnji dif i blokali kotaci a niko ga nije ni taknuo nego iz tvornice (dif nije servisi redovno obavljanji).. i nije NIKAD divljanno s njime.... pa ako iz tvornice tako dolaze onda...

 

sto se tice alata za servis, ako ne radis na samoj masini ne treba specijalni alat, a i za npr izmjenu turba od "specijalnog" jedino sto mi je trebalo je torx mislim T45 ili T50 nisam ziher, sem toga obican set gedora i vilasto zvezdastih kljuceva...

Link to comment
Share on other sites

Moji doma imaju servisni manual za R4 na ondašnjem hrvatsko-srpskom jeziku gdje je pisalo kako do posljednjeg šarafa rastaviti auto i motor, te sastaviti natrag i održavati. Da bi to mogao kvalitetno samostalno raditi potreban ti je borbeni komplet koji toliko košta da je isplativost vrlo upitna. 

 

Trebaju ti dva-tri moment ključa svaki sa svojim rasponima, razno razni odvijači i ključevi, te hrpe sitnica poput masti za podmazivanje, brtvljenje, antikorozivnih.... da sad ne nabrajam, stvari koje nemaš u alatu i ima ih cijelo čudo. Tu je još hrpa fora i finti kako šta napraviti da to radi kako treba što na kraju nekad čini razliku između dobro obavljenog posla i katastrofe.

 

A to je auto kojim voziš ženu i djecu 130km/h po autoputu....

R4 raskopaš i složiš sa setom kacavida, torxova i gedora.....i sve po toj knjizi....ima dva -tri detalja zako ja ti trebaju "specijalni alati" ili dobra kemija koja odradi posao

Link to comment
Share on other sites

R4 raskopaš i složiš sa setom kacavida, torxova i gedora.....i sve po toj knjizi....ima dva -tri detalja zako ja ti trebaju "specijalni alati" ili dobra kemija koja odradi posao

 

...poput listića za zazor ventila/svječica, raznoraznih diht-masa, ključa za svječice... i moment ključ(evi)... ako želiš napraviti posao kako treba. Moji su imali dvije četvorke, obje napravile preko 200,000km.

Link to comment
Share on other sites

auto koji je na 60ooo km razletio zadnji dif i blokali kotaci a niko ga nije ni taknuo nego iz tvornice (dif nije servisi redovno obavljanji).. i nije NIKAD divljanno s njime.... pa ako iz tvornice tako dolaze onda...

 

sto se tice alata za servis, ako ne radis na samoj masini ne treba specijalni alat, a i za npr izmjenu turba od "specijalnog" jedino sto mi je trebalo je torx mislim T45 ili T50 nisam ziher, sem toga obican set gedora i vilasto zvezdastih kljuceva...

to se isto dogodilo mom ocu pred nekih 12 godina, nova e klasa, na autocesti. također iz tvornice, nikad prčkano po tome

Link to comment
Share on other sites

^^^ ovo je passat u max max max opremi u hr... sva sreca veoma iskusan vozac, da je neki pocetnik bez problema mogli izginut

 

...poput listića za zazor ventila/svječica, raznoraznih diht-masa, ključa za svječice... i moment ključ(evi)... ako želiš napraviti posao kako treba. Moji su imali dvije četvorke, obje napravile preko 200,000km.

to se nekad smatralo pod osnovni alat. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ok super... ocito sam falio fakultet, trebao sam ic za automehanicara..... jbt inzenjer za ofshore industriju ima duplo manju satnicu (mislim na ono sto firma naplacuje ne kolko mu je isplaceno na placi) ...... nego jedan automehanicar... i to gledajuci cijene placa u EU.... 

 

nikad mi nece to biti jasno.. ne potcjenjujem ljude niti su mi manje vrijedni kao osobe al al netko tko se skoluje 10 - 15 godina vise a cijena rada na trzistu mu je manja nego jednog automehanicara... 

Iznimno bezobrazna konstatacija.

Kakve veze ima zvanje? I zašto ti misliš da je biti automehaničar danas lako i jednostavno? Kakvo školovanje od 10-15 godina više pobogu? Jel ti čitaš što pišeš uopće? 1 godina srednje i 5g faksa nije 10-15 godina više, majku mu i elementarnoj matematici.

Btw, imam 2 školovana automehaničara u najužoj obitelji, još nekoliko njih u široj, od toga jedan radi u ovlaštenom servisu. I ako ti misliš da sve obrazovanje jednog automehaničara stane nakon 3 godine srednje škole, onda si, izrazit ću se pristojno a ne onako kako mislim, iznimno neupućen. Jer tu postoje svake godine dodatna usavršavanja, doškolovavanja za nove tehnologije u upotrebi, obuke za nove alate u primjeni, itd. Ako misliš da je to tako jednostavno, no frks, završi večernju školu, zaposli se u bilo kojem ovlaštenom servisu, pa ćeš vidjeti da to i nije tako lako kako ti to predstavljaš.

Škola i duljina školovanja nisu i nikada neće biti presudni za adekvatnost plaće koju netko prima. Ili je tebi isto tako nejasno kako jedan obični bušač (ili bilo tko u toj branši) na bušotini zaposlen u jednoj od najvećih svjetskih kompanija može primati 10ak tisuća eura plaće, a vidi čuda ima obično 3 razreda srednje škole i 2tjedni tečaj završen. A u mom poslu rade ljudi sa magisterijem (starim a ne ove novotarije di to dobiješ odmah nakon faksa), pa rade za 500-600€ plaće, a uredski posao koji zahtjeva konstantno usavršavanje i pohađanje seminara, dakle stalno neko novo naobrazovanje.... I što bi trebao sad netko bit jalan? Please.... Ili eto,primjera radi majstor za lijepljenje pločica ili kamena ima vani primanja kao i fakultetski obrazovani djelatnik u banci. To tebi isto nije jasno kako? Pa jednostavno, znanje/RAD se plaća, a znanje nije samo papir tj diploma.....

Nemoj gledat stvari tako blesavo, nije sve crno i bijelo, a dokazano je na tisuće puta da diploma nije ama baš nikakav dokaz o znanju obavljanja posla, zato u civiliziranim zemljama diploma i nije od presudne važnosti, nego ono znanje obavljanja posla što pokažeš na probnom roku ;)

Link to comment
Share on other sites

ocito me jako nisi shvatio... i osobno s diplomom bi obrisao dupe i zabole me za nju.. 

ono sto sam rekao 10-15 godina vise je vrijeme koje je potrebno da ti nesto naucis o tome... ak mislis da nakon 5 godina faksa znas bilo sto o offshore industriji onda si lumen *pa stvarno znas* ili si obican debil koji misli da sve zna. kako bi se zaposlio kao inzenjer u offshore industriji MORAS imati kao prvo barem 5 do 10 godina iskustva kao inzenjer brodogradnje, s poprilicnim referencama a ne kao netko tko je u uredu bio i donosio kavu ili samo crtao ono sto mu netko tko zna govori. znaci ti moras da ulozis godine i godine vise u ucenje da bi tek poceo raditi.. a isto tako moras kontinuirano obnavljat znanje jer svaki dan maltene izlaze novi propisi... 

 

hrvatsku uopce necu da gledam po placama, i nisam pricao o Placi nekoga, nego o njegovoj cijeni rada na trzistu. sto sam i naglasio. i tako cijena rada na trzistu za ing od 30-35god je cca 100€ - 200€ /rh a rani sat u ovlastenom servisu je u nekim slucajevima cak  i veci. a u hr je za jedan moj upit bio 80€/rh u obicnoj radioni ( a ne u ovlastenom servisu)

 

cijena alata je smjesna naspram licenci za programe koji se koriste (jedna licenca je oko 20-30k € po jednom zaposleniku)  i moraju se obnavljat svake godine dok npr za te pare opremis i to jako dobro automehanicarsku radionu.  da ne pricamo o keramicarima koje si naveo... 

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

ocito me jako nisi shvatio... i osobno s diplomom bi obrisao dupe i zabole me za nju.. 

ono sto sam rekao 10-15 godina vise je vrijeme koje je potrebno da ti nesto naucis o tome... ak mislis da nakon 5 godina faksa znas bilo sto o offshore industriji onda si lumen *pa stvarno znas* ili si obican debil koji misli da sve zna. kako bi se zaposlio kao inzenjer u offshore industriji MORAS imati kao prvo barem 5 do 10 godina iskustva kao inzenjer brodogradnje, s poprilicnim referencama a ne kao netko tko je u uredu bio i donosio kavu ili samo crtao ono sto mu netko tko zna govori. znaci ti moras da ulozis godine i godine vise u ucenje da bi tek poceo raditi.. a isto tako moras kontinuirano obnavljat znanje jer svaki dan maltene izlaze novi propisi... 

 

hrvatsku uopce necu da gledam po placama, i nisam pricao o Placi nekoga, nego o njegovoj cijeni rada na trzistu. sto sam i naglasio. i tako cijena rada na trzistu za ing od 30-35god je cca 100€ - 200€ /rh a rani sat u ovlastenom servisu je u nekim slucajevima cak  i veci. a u hr je za jedan moj upit bio 80€/rh u obicnoj radioni ( a ne u ovlastenom servisu)

 

cijena alata je smjesna naspram licenci za programe koji se koriste (jedna licenca je oko 20-30k € po jednom zaposleniku)  i moraju se obnavljat svake godine dok npr za te pare opremis i to jako dobro automehanicarsku radionu.  da ne pricamo o keramicarima koje si naveo... 

Samo ću ti još jednom reći da nemaš blage veze o mehanici i niti približno sliku koliko to košta....

Opremanje autoservisa za samo jednu marku košta ugrubo 400-500.000kn (malo sam i rekao - 150.000kn autodijagnostika, 50ak.000kn ekotester, 30ak tkn tester amortizera, 100injak tkn valjci za kočnice, 50ak tkn dizalica, a gdje su alati i strojevi), cijenu objekta bolje neću niti spominjati (nas naša radiona košta do sada debelo preko 2 milijuna kuna, samo objekat, naravno ulagano kroz duži niz godina a ne odjednom jer tko bi to stekao i izvalio u komadu odmah u startu), a cijena specijaliziranih alata ti je 50-100.000kn godišnje, zavisno koliko novotarija se uvede i koliko davatelj licence (koju btw plaćaš od 100.000kn GODIŠNJE na više ovisi o kojoj se marki auta radi). Upravo iz tih razloga ti je sve manje ovlaštenih servisa ;)

 

Neću se dalje trudit, jer vidim da nemaš uopće 1% predodžbu a kamoli znanja koliko takav posao iziskuje novaca.....

 

Ove priče o cijeni rada na tržištu i potrebitom znanju su također samo nastavak tvog drskog stava i omalovažavanja nečije profesije - ili ti misliš da u 3g srednjoškolskog obrazovanja stekneš sva potrebita znanja kako bi bio samostalni automehaničar? LOL.

Link to comment
Share on other sites

Ma sve 5. Nemoramo se slagat. I opet jel ti mislis da si kad zavrsis faks zavrsio ucenje? ... Ili samo automehanicari moraju dalje da se obrazuju.

Ne postoji posao koji zavrsis obrazovanje pa makar to bila vecernja skola i da se nis ne mijenja i mora ucit dalje. Al kad ti moras uciti 10-15 god vise tek da bi poceo raditi onda nhf al nemislim da vrijedis isto kao i netko tko radi nesto sto naucis bez da ides u skolu uopce. (Nemislim na automehanicare!!)

Link to comment
Share on other sites

Ma sve 5. Nemoramo se slagat. I opet jel ti mislis da si kad zavrsis faks zavrsio ucenje? ... Ili samo automehanicari moraju dalje da se obrazuju.

Ne postoji posao koji zavrsis obrazovanje pa makar to bila vecernja skola i da se nis ne mijenja i mora ucit dalje. Al kad ti moras uciti 10-15 god vise tek da bi poceo raditi onda nhf al nemislim da vrijedis isto kao i netko tko radi nesto sto naucis bez da ides u skolu uopce. (Nemislim na automehanicare!!)

Tako je, u ovom quoteu se slažem s tobom, ali samo prvom dijelu, do ovog za učenje 10-15g više. A to za 10-15g više, opet si u krivu. Imaš totalno krivu predodžbu o tom poslu/takvim poslovima i količini potrebitog znanja za obavljanje istih, kao i o svakodnevnom susretanju s nekim novim tehnologijama, procesima, alatima, izvedbama (moj stari je u tom poslu od 72.e, pa se maltene svaki dan susreće s nečim novim i drukčijim, ili sa neugodnim iznenađenjima kao što je nekidan kad je rastavljao 5g staru daciu sandero 1.4i, pa se šokirao vidjevši da su u glavi motora klackalice a ne hidropodizači, a to je tehnologija koju je reno odbacio još krajem 80ih godina prošlog stoljeća....), a cijenu jednog servisa sam ti ugrubo predočio, da vidiš o kojim i kolikim ciframa se tu radi. A to nije posao da će tebi doć pijani šeik i platit 100 milja kuna za jedan brod i zdravo doviđenja, nego usrani posao gdje radiš sa hrpetinom ljudi svih profila, posao za koji naknade počinju od 30ak kn/5€ za obavljenu uslugu, pa to sad stavi u kontekst sa troškom imanja takvog posla koji sam ti gore ranije naveo.... I opet navodiš netočnu tvrdnju o 'bez da ideš u školu uopće', zanima me šta bi ti popravljao bez škole? Stojadina? Jugića? Takvi auti su izumrli, današnji auti zahtijevaju konstantno doškolovavanje i privikavanje na novotarije koje se stalno uvode u proizvodnju, a niti jugića i stojadina ne bi znao adekvatno popraviti bez podužeg iskustva i obučavanja, bez obzira kako se primitivnom njihova tehnologija izrade činila, eto prvo na čemu bi pao bez iskustva je karburator.

LP, to je to od mene.

Link to comment
Share on other sites

cek nhf al jel si ti corav ili sta?? pogledaj sta sam napisao u zagradi u onom sto si me quotao, ili si procitao do bez skole i to je to... i ne pricam o sljakerima na platformama nego o onima koji ih projektiraju... i ni jedan seik ti nece doc i iskesirat xy para... to su price za malu djecu. a ovo da cu dobiti bilo sto u ovlastenom za 5€ ? sta to :D 

 

 

 

Tako je, u ovom quoteu se slažem s tobom, ali samo prvom dijelu, do ovog za učenje 10-15g više. A to za 10-15g više, opet si u krivu. Imaš totalno krivu predodžbu o tom poslu/takvim poslovima i količini potrebitog znanja za obavljanje istih, kao i o svakodnevnom susretanju s nekim novim tehnologijama, procesima, alatima, izvedbama (moj stari je u tom poslu od 72.e, pa se maltene svaki dan susreće s nečim novim i drukčijim, ili sa neugodnim iznenađenjima kao što je nekidan kad je rastavljao 5g staru daciu sandero 1.4i, pa se šokirao vidjevši da su u glavi motora klackalice a ne hidropodizači, a to je tehnologija koju je reno odbacio još krajem 80ih godina prošlog stoljeća....), a cijenu jednog servisa sam ti ugrubo predočio, da vidiš o kojim i kolikim ciframa se tu radi. A to nije posao da će tebi doć pijani šeik i platit 100 milja kuna za jedan brod i zdravo doviđenja, nego usrani posao gdje radiš sa hrpetinom ljudi svih profila, posao za koji naknade počinju od 30ak kn/5€ za obavljenu uslugu, pa to sad stavi u kontekst sa troškom imanja takvog posla koji sam ti gore ranije naveo.... I opet navodiš netočnu tvrdnju o 'bez da ideš u školu uopće', zanima me šta bi ti popravljao bez škole? Stojadina? Jugića? Takvi auti su izumrli, današnji auti zahtijevaju konstantno doškolovavanje i privikavanje na novotarije koje se stalno uvode u proizvodnju, a niti jugića i stojadina ne bi znao adekvatno popraviti bez podužeg iskustva i obučavanja, bez obzira kako se primitivnom njihova tehnologija izrade činila, eto prvo na čemu bi pao bez iskustva je karburator.

LP, to je to od mene.

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

e da inace sam servisirao i yugica, i megana, fiesticu...  a i motor koji imam, karburator sam bio cijeli reparirao i poslije nastelao itd... a nemam skolu za automehanicara... 

na meganu reparacija letve, zamjena turbine, mali servis (nes ti znanja) ... za skidanje spone u ne ovlastenom 150kn, a spona mi bila dole u manje od 5mi i za tolko bi i bila nazad da sam je odma vracao... a ne sredjivao letvu.... 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.