Jump to content

Šarafi za kotač


Vladek

Recommended Posts

Znate li možda koji ključ treba da se skinu kotači sa Sandera ili Logana? Imaju li ti šarafi neke druge bitne dimenzije tipa duljina glave šarafa?

Naime radi se o tome da sam kupio za svoju Renault Thaliu od Dacie male ratkape koje pokrivaju sredinu čeličnih kotača, ali kada ih postavim na kotač iskaču van. Kao da je glava šarafa predugačka.

Da li Dacia ima kraću glavu šarafa od Renaulta?

Ukoliko se radi o istom promjeru navoja ali o manjoj glavi šarafa, da li onda mogu staviti set šarafa od Dacie da mogu postaviti te ratkape?

Link to comment
Share on other sites

Tvoja Thalia bi trebala imati iste šarafe kao moj Clio II. Rupe su 4x100, gedora/ključ 17mm.

Link to comment
Share on other sites

Pa skrati glavu serafa kod tokara,to ti je najjeftinija opcija...

Link to comment
Share on other sites

Ma to se napravi i doma, ali tokar će to ljepše izvesti.

Mogao bih na poslu dati nekome da to odradi, par minuta zezanja.

Link to comment
Share on other sites

vidu u busilicu i brusilicu u ruke i sasvim se ljepo moze odrezat i oblikovat glava da ne bude samo "odrezana" 

 

meni su na megsu 19 kljuc.

Link to comment
Share on other sites

Kad smo već kod šarafa primjetio sam danas da mi prednji šarafi dobivaju malo hrđe na navoju i ne idu glatko kao zadnji šarafi. Šta se može napraviti po tom pitanju? Skinuti hrđu s rotirajućom četkom i eventualno zaštititi s nečim?

Link to comment
Share on other sites

cetkom i to je to. od zastite nemas sta staviti osim nosit na cincanje. 

Link to comment
Share on other sites

ocistis cetkom i stavis masti na serafe.

Seraf nemoj u busilicu stavljat,navoj bus zjebal.

Mozes ocrtat du kud ga skinut i onda ga stegnut u skripac tako da sa svake strane podlozis treskicu ili nesto mekse od serafa,da ne unistis navoj,fleksom i brusnom sajbom skines do mjere i kasnije to turpijom obradis da lici necemu.

Ima dosta zafrkancije s tim,zato moj prijedlog i je bio tokar,on to odradi 5 banki...

Logicnije je pripasat te ratkapice nego kemijat sa serafima,samo treba vidjeti sta i kako...

Edited by dario radić
Link to comment
Share on other sites

kao prvo busilicu ako ne pretegnes nesmije ostetiti navoj na vidama kotaca, pa nije to kineska vida koja se iskrivi na pogled

 

a za mast na navoj neznam dal da se samo smijem, placem, ili sta...

 

da li si svjestan sta ce uraditi mast kad je stavis na vijak ?? ocito nisi.. al ajde da objasnim da uvidis kolku glupst si izvalio i kolku stetu mozes time prouzrociti.

 

vijci se kod svih nas stezu na "moment" veliki nedostatak tome je da ocitanje momenta jako ovisi o trenju na vijku a manje o samoj zategnutosti vijka.

tj da u brojkama, ak imas kvalitetnu mast, vijak ces duplo vise zategnuti s istim momentom.. znaci da si 2 puta vise rastegnuo vijak i do pucanja ili ostecenja navoja moze doci jako jako lako. a ako se pak zategne na odgovarajucu silu zatezanja a ne moment (sto je jedini precizan nacin zatezanja a mjeri se na nacin da se mjeri produljenje vijka) znaci ako bi se tako namazan vijak pravilno zategnuo, isti ne bi imao dovoljno veliko trenje te bi se vijak lako otpustio. 

 

kod takvih majstora koji podmazu vijke prije stezanja isti jako cesto budu poslije zapeceni jer se navoj tolko deformirao da treba poluga od 1m kako bi se isti popustili... 

Link to comment
Share on other sites

Pa mogu ti reći da već 2 izmjene kotača jako malo podmažem vijke i dosjed felge, pogotovo alu koja je mesnata, sa bakrenom masti.

Prednje alu felge su mi jednom zapekle i nikad više.

Šerafe nisam primijetio da se otpuste niti da su zapečeni, čak ni poslije zimske sezone. Ne stežem ih krvnički, samo koliko treba po kilo ključu.

Link to comment
Share on other sites

znaci po tvojoj teoriji Milose vijci koji su na bregastim osovinama i na radilici bi se trebali otpustiti ili ces ih duplo vise stegnuti?

po mojoj teoriji serafi koje si namazao s masti neces duplo vise stegnuti,nego ces one hrđave nedovoljno stegnuti.

 

nemoj se drzati ko pijan plota ono sto je tvornica navela za sile pritezanja kotaca,oni su određeni na novim serafima i na novim dobosima ili glavcinama.

 

mozda moja teorija nije tocna ali izjaviti da je velika glupost zato sto ti imas razlicitu teoriju od moje nije bas kolegijalno.

 

a ti uzmi seraf kotaca i za probu ga stavi u busilicu a sa fleksom mu skini glavu i slikaj ga i stavi ovdje,pa ce ti bit jasnije o cemu sam pricao.

unistit ces navoj ne 100% nego 1000%.

Link to comment
Share on other sites

To nije moje misljenje nego cinjenica.. Fakat mi se neda objasnjavat kao prvo kako se racuna moment stetanja nekog vijka da bi ti docarao o cemu pricam al primi kao cinjenicu da kad podmates vijak NEznas na kolko si ga tocno stegnuo.

Ako zelite sprijeciti da vam se zapece celik za alu felgu to je drugo i to se smije podmazati ali navoj NE. Nista sto smanjuje trenje se ne smije koristiti tamo gde to prvobitno nije zamisljano.

Ako se zeli spreciti pak da zapekne navoj onda se koristi plavi lock tight. Sto je njegova primarna svrha.

Decku tu na forumu nznm mu nick je pukao vijak koji je bio tako podmazan. Tocnije dva vijka su mu pukla.. I ostala u glavini. Jer kad je stegao je stegao na propisan moment. A kako podmazani klizni spoj ima dva puta manje trenje. Vijak je bio duplo jace stegnut. Napominjem stegnutost vijka se gleda preko istegnutosti vijka a moment se dobije izracunom ako se zna trenje,promjer vijka, uspon, modul elasticnosti i jos par sitnica. Onda to sve uzmes preracunas i dobijes da se steze na "108N/m" mast se na kraju istisne i onda imas pretegnut vijak.. Koji nemozes popustiti.

Znaci dosjede izmedju felge i diska se jos ajde moze malo namazati tjja ne binista sem centralne rupe namazao i dosjeda vijaka na felgi.

Moment na kotace se prenosi trenjem izmedju diska i felge i glavine i diska a ne preko vijaka, oni su tu samo da obezbede dovoljnu silu izmedju felge i glavine i diska kako bi se ostvarilo dovoljno trenje.

Link to comment
Share on other sites

Pitao sam za zaštitu vijka jer znam da postoje izrazito viskozne tekućine koje ne narušavaju koeficijent trenja navoja, ali dalje od toga mi nije poznato. Rotacijska drot kefa isto može oštetiti navoj pretpostavljam. Neki ljudi stavljaju šarafe u nitro razređivač koji pojede sve zmazanoće i koroziju, pa šaraf poslije izgleda kao iz tvornice. Znači drot kefa i to je to.

 

Inače moja felga je čelik vulgaris iliti obična čeličnjača kojoj su ukrali radkape :D

 

Šarafe za felge sam prije moment ključa stegnuo s aku bušilicom koristeći ovaj Bosch 17mm bit.

Link to comment
Share on other sites

Benzin je dovoljno "suh" da ne smanji trenje. Ako nemas nitra pri ruci

Link to comment
Share on other sites

Znači može nitro, a umjesto njega benzin :dobroje:

 

Smije li petrolej? Njega imam puno :D

Link to comment
Share on other sites

Samo dobro osusi prije vracanja i ne bi smjelo biti problema.

Bitno je da se ne radi o kojekakvim sprejevima s teflonom ili grafitom ili srugim komponentama s niskim trenjem.

Benzin, petrolej, uljani i nitro razredjivac su ok. Diesel i kerozin vec nije :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Znam da je malo van teme ali ako neko mozda zna koji je raspon rupa na espaceu 2.2dci 2004god 5x108? 5x112? 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.