Jump to content

Trese volan pri ~110kmh (kočenje pojačava osjećaj)


Vuco

Recommended Posts

Bok,

 

prva sitnica sa autom. Megane 1.6 16V 2008 Sedan. Nakon zamjene zimskih sa ljetnim gumama, Firestone WinterHawk 3 na Michelin Energy Saver i prve vožnje na autoputu primijetio da se volan trese pri ~110kmh. Ne jako, ali npr. kad sam gore imao 3 bicika i 3 osobe u autu, recimo da ne nanerviralo vozit tako 4h. Par milimetara se miče lijevo-desno. Kada sam skinuo bicikle i nosače, trešnja se smanjila no i dalje je tu.

 

Situacija je sljedeća:

  • do 105-110kmh ne trese ništa, ne vuče volan nigdje, nema lufta. Auto "plovi" fenomenalno
  • na brzini od 105-120kmh trese par mm u svaku stranu, ne vuče nigdje. Najsnažnije se osjeti oko 110kmh i to kad se pusti gas na toj brzini, kada se održava i kad se ubrzava. Izbačeno iz brzine isti vrag.
  • kad se ubrza na 130-140kmh pa sve do 170kmh volan je miran.

Onda je stari probao da ja ne ispadam lud i skužili smo da se ta trešnja pojačava sitno kad se koči, ali isto samo na brzini od 110kmh. Kad smo kočili sa 170kmh na manje, sve do 110kmh se nije ništa osjetilo. Na 110kmh trese najjače i onda opet ispod 105kmh ništa. Kod kočenja auto ne vuče u niti jednu stranu ni u kojoj brzini.

 

Ljetne gume su nove, DOT iz 4. mjeseca 2014 godine, vožene možda 1000-2000km prije stavljanja novih zimskih. Pažljivo skladištene i eto za prednje sam siguran da su stvarno u redu. Diskovi prednji (Zimmerman) i pakne (Valeo) promijenjeni prije 10 000km, stvarno mogu priznati da je ovo jedno kočenje sa 170kmh pa do 90kmh bilo do tada najjače kočenje valjda od kako je u mom vlasništvu. Nema nikakve škripe ili je bilo ikada problema, a kamoli da sam ih prekuhao. Zadnji diskovi nisu mijenjani, ali pakne jesu, isto kad i prednje.

 

Sutra ide majstoru, pa ću u svakom slučaju javiti što i kako je bilo. Samo ne znam dal da idem svojem klasičnom majstoru ili da idem nekome tko ima tester za promjeru ovjesa (Amortizeri Sever ili opet kod BAT-a koji ima isto tester koliko sam skužio).

 

Jel imao tko sličan slučaj ? Znači i bez kočenja se malo trese volan (sad kad nema nosača a i manje je ljudi bilo u autu), a kočenje samo malo pojačava taj efekt.

 

Za svaki savjet i pomoć sam zahvalan. Znam da se teško preko interneta rješavaju stvari i svakako ću do majstora otići.

Link to comment
Share on other sites

jesi gume montirao sad ili sve mjenjao kompletno s felgama?

možda nisu dobro izbalansirane..

 

druga skuplja opcija iz mojeg iskustva su kočnice..

promjeniti pločice i ako ima prostora potokariti diskove ili staviti sve novo..

Link to comment
Share on other sites

Slicno sam imao, osim sto je tresao od 110-150, bez obzira kočio ili ne. Mijenjao gume, sva 4 nova diska i pločice mada nije bilo potrebe. Nažalost nije pomoglo.

Onda su "majstori" zakljucili da je vjerojatno letva volana. Na moju sreću nije bila ona kriva već desna spona letve volana koja je prije toga kontrolirana nekoliko puta. Ja sam iz prevencije promjenio lijevu i desnu sponu letve i oba krajnika. Od onda je mir i nikakve trešnje nema.

Link to comment
Share on other sites

Felge su iste, čelične 15". Nemam 2 kompleta felgi.

 

Diskove prednje sam pogledao kad je ovaj u BAT-u skinuo kotače, prošao prstom, nema onog ruba na vrhu. Jednoliko se činio potrošen, bez greške nekakve. Velim, prednji imaju 10 000km, penzionerske vožnje. Jedino ti stražnji diskovi koji su još original od auta (sad ima ukupno 44 000km).

 

Ako dođe do toga da treba gume mijenjati, prvo ću isprobati sa zimskima. To je 200kn test, a može puno toga reći. No nekako se nadam da je ovo što Mata kaže. Zapravo, samo neka se riješi. Zato ću i reći majstoru neka bude majstor, a ne izmjenjivač dijelova (pogotovo velim, na kilometraži od 44 000km).

Link to comment
Share on other sites

dobronamjeran savjet,prvo nađi majstora sa vrhunskom balansirkom da možeš bit siguran da je 200 posto to dobro izbalansirano...ja sam isto tako lutao..dok nisam našao...isto mi treslo pa sam si postavljao razna pitanja

Link to comment
Share on other sites

Ista stvar mene muči godinama. Uvijek se javlja lagana trešnja na nekih 105-120 km/h. Mijenjano je sve na ovjesu + diskovi i pločice, trešnja se smanjila, ali nije u potpunosti nestala. Uvjeren sam da su korišteni krivi utezi pri balansiranju (alu felge 16"), ili balansika nije dobra.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Ti trese i u zavoju ili samo na ravno??

Link to comment
Share on other sites

tako je i meni bilo na twingu od 115 do 124km/h. od kad su felge dobro izbalansirane nista ne trese. uvijek bi mijenjao gume kod mehanicara koji je ujedno i obiteljski prijatelj, i uvijek mi se volan tresao. ove godine sam isao u vulkal i nista

Link to comment
Share on other sites

Bok,

 

prva sitnica sa autom. Megane 1.6 16V 2008 Sedan. Nakon zamjene zimskih sa ljetnim gumama, Firestone WinterHawk 3 na Michelin Energy Saver i prve vožnje na autoputu primijetio da se volan trese pri ~110kmh...

 

Moguce da balansirka nije dobra. Svoje balansiram u Vulkalu na Slavonskoj Av. i nikad nije niti malo treslo.

 

S obzirom da ti jače trese kod kočenja i kod otpuštanja gasa moguce je da su ti pretegnuli kotače pa se disk savinuo.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Ti trese i u zavoju ili samo na ravno??

Nekad ne trese uopće (ovisno o cesti-asfaltu), trese u zavoju i po ravnom. Šta može biti?

Link to comment
Share on other sites

Da je samo na ravnom onda bih rekao s 100% sigurnosti da je nesto do sustava upraljanja. Ovako pak 99.9% je do kotaca.

Link to comment
Share on other sites

Da je samo na ravnom onda bih rekao s 100% sigurnosti da je nesto do sustava upraljanja. Ovako pak 99.9% je do kotaca.

Do toga zaključka sam i ja došao, ali kaže sve i jedan vulkanizer kod kojeg sam bio da su sv četiri felge ravne, a i zamijenio sam nedavno prednje za stražnje gume i opet isto. Ovjes sam cijeli pregledao, nema lufta u volanu, spone ok, krajnici ok, kugle ok, stabilizatori ok. Ne trese pri kočenju, samo pri rasponu koji sam naveo. Čim pređem 120 km/h auto miran kao brod (i na 200 km/h). :D

Link to comment
Share on other sites

Pa kad i je ladja :)

A su ti balansirali? Si bio kraj njih da vidis dal je 0-0 nakon provjere ili ne provjeravaju nakon sto zaljepe utege?

Link to comment
Share on other sites

Pa kad i je ladja :)

A su ti balansirali? Si bio kraj njih da vidis dal je 0-0 nakon provjere ili ne provjeravaju nakon sto zaljepe utege?

Bilo jest 0/0, ali problem je što su felge 16", a diskovi 308 mm. Tako da se utezi ne mogu lijepiti jer nema mjesta između kočionih kliješta i unutrašnjosti felge. Odnosno riječ je o felgama koje imaju rub i na njih se "kače" utezi kao na čeličane. Ali koliko sam ja upoznat ne idu isti utezi na čeličnu i alu felgu, a oni (vulkanizeri) mi uporno stavljaju utege za čelične felge.

Link to comment
Share on other sites

dobronamjeran savjet,prvo nađi majstora sa vrhunskom balansirkom da možeš bit siguran da je 200 posto to dobro izbalansirano...ja sam isto tako lutao..dok nisam našao...isto mi treslo pa sam si postavljao razna pitanja

 

Sad sam bio u BAT-u. Prvi vulkanizer je neki veliki u Sv. Nedjelji, firma od cure tamo 80 autiju održava što se tiče izmjene guma i nikad kao problema. A imaju Renaulte uglavnom.

 

BAT je skinuo sve utege i balansirao nanovo, ispuhao desnu gumu i nazad je vratio na felgu jer se vidjelo da je loše sjela (jajasti oblik).

 

Ne znam, da odem onda u Vulkal kao 3. sreća ?

Ti trese i u zavoju ili samo na ravno??

Zavoj i ravno kod mene.

 

Bio danas kod mehe ujutro, ostavio auto i rekao da ga provoza. Objasnio kao i Vama i on je isto prvo rekao gume, al čim je čuo da sam spomenuo BAT veli da su male šanse da su onda gume.

 

Uglavnom, dići će ga i pogledat, nije htio pretjerano nagađati što bi moglo biti. Ako ne nađe ništa onda mi je plan vratiti sve 4 zimske nazad i vidjeti jel do guma, onda 100% da budem siguran da su gume (ili da nisu). To je tipa 200kn posao, a može uštediti puno.

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

Samo da javim što je na kraju bilo - gume. Na žalost vulkanizeri nisu napravili svoj posao kako treba, čak niti iz BAT-a jer da su samo probali zamijeniti stražnje sa prednjima, vidjeli bi da više nema problema sa trešnjom. Sad je sve po starom (da ne znam na kaj trebam obraćat pažnju ne bi znao o čemu se radilo), kod kočenja isto više se ne pojačava nikakva trešnja.

 

Nažalost, mehaničar je isto prvo rekao gume, ali je smatrao da je ovaj iz BAT-a (poznaje radnike tamo) ipak napravio svoj posao kako spada. Pregledao ovjes, izmjenio neke dijelove, na kraju čovjek vratio moje stare dijelove na svoju štetu jer je i dalje treslo. Onda je išao po svojem navođenju - stavio stražnje naprijed i prednje natrag i sada je sve više manje ok, svejedno bih trebao te stražnje (odnosno bivše prednje) zamijeniti. Nekako su se izdeformirale nažalost iako na oko se ništa ne vidi.

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

Je. Hvala decki na prijedlozima u svakom slucaju i nadam se da cu jednom uzvratit uslugu. Na ovakvim stvarima naucim dosta toga ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.