Jump to content

twingo čudno trokiranje


Alen

Recommended Posts

Dakle ovaj moj je opet počeo nešto zezati. Već je neko vrijeme tako, ali se pojačava u zadnje vrijeme.

Ler mrvicu nemiran, ništa posebno, ali kod vožnje pod malim gasom auto trza. Posebnost je u tome što se vozim npr. 80 kmh u 5.oj po ravnici, motor prede mirno, naiđe lagana nizbrdicam, držim stalno isto gas i tu počne trzati. Isti problem svaki put u sličnoj situaciji, kad je zagrijan na radnu temp jače nego dok je hladan. Ako stalno držim gas: ravnica dobro, nizbrdica trza, uzbrdica opet ide dobro :)

Tu i tamo trzucne, ali jako jako sitno i dok ubrzava pod većim gasom. Bobina, kablovi i svjećice promijenjeni i nije pomoglo.

Trza u svakoj situaciji gdje je vrlo mali gas i auto nema nekog opterećenja, npr. vožnja po parkingu prva, druga, nemoguća misija, auto trza za popizdit. Pred mjesec dana bio s takvim na tehničkom, prolazi ekotest bez problema. Nije išta posebno ozbiljno, ali ide mi na živce, već me dulje tako prca. Kad je zadnji put bilo tako malo jače zezao, čak sam i clip kupio, ali je smeće kinesko krepalo nakon 15 minta rada pa ne bi rado to ponavljao. Klapna gasa nije, imam doma jednu od clia, probao zamijeniti, ista priča. Usis je predihtan, nisam špricao okolo, mislim da ne vuče nigdje zrak.

Kad naglo pričepim gas, npr. spomenutih 80 u 5-oj pustim gas i naglo ga pričepim motor jako zadrhti. Kao da je donji nosač motora u komi, ali meho na grabi veli da je ok, a i nije ono da udari jednom i ide dalje nego je tup-tup-tup i onda krene, baš se ružno strese cijeli auto. U leru kad piknem gas isto se to malo osjeti, kao da malo proguta knedlu, a onda krene dizati obrtaje. Ako u navedenoj situaciji mrvicu dam gas i onda stisnem do poda, onda se normalno zavrti. Smrdi mi na neki problem s podtlakom, da nije možda MAP, kakve bi to simptome imalo?

 

Ima tko kakvu ideju prije nego ga polijem kantom benzina i zapalim doma na dvorištu?

 

Link to comment
Share on other sites

Meni to smrdi na dovod goriva ili pumpu. Čuje li se pumpa jednolično prije paljenja ili "grglja" kad okreneš ključ prije paljenja?

Link to comment
Share on other sites

i ja htjedoh spomenuti pumpu i filter goriva

Link to comment
Share on other sites

Normalno ide bzzzzzz. Tu i tamo auto ide normalno, ubrzava ok. Da je pumpa ocekivao bi trokiranje na većim okretajima kad mu više treba. Sto ne bi pumpa nezavisno od okretaja trebal imati isti tlak i protok goriva?

Link to comment
Share on other sites

vidi pumpu jer mislim da twingo nema filter goriva. benzin ide kroz otvor koji je izgleda ko polukrug i blato se zna skupljat na tom dijelu. susjednu na twingu na 75000km mijenjao pumpu jer je crknula

Link to comment
Share on other sites

Prije rekao da je regulator tlaka goriva pogotovo ako ljulja umjesto da drhti. Mislim da se on nalazi na pumpi goriva.

 

MAP senzor ne crkava već obično prestane dihtati pa ga se stegne vezicom.

Link to comment
Share on other sites

Regulator je na twingu s motorom kakav je moj je u rezervoaru na pumpi. Stari su imali gore na railu. MAP je kod mene na usisnoj grani, malo klimavo djeluje. Stari su imali na šasiji i povezan crijevom na granu. Filter je mijenjan i nije bilo promjene. Nalazi se ispod pokraj rezervoara.

Link to comment
Share on other sites

Meni je MAP isto postao klimav s godinama, ali navodno od prvog dana ne dihta kako treba. Simptom je bio grubo primanje i otpuštanje gasa pogotovo na prelazima u ler i pogotovo u nižim stupnjevima prijenosa. Plastična vezica je riješila problem samo pazi da ju stisneš točno po sredini rupe gdje je senzor uboden u usis da zadihta kako treba. Neki su MAP brtvili diht masama za usisnu granu (na Cliu RS recimo).

Link to comment
Share on other sites

Kalve si točno simptome imao? Ovo što di opisao i mene muči. Pustim gas u drugoj pri leru i auto dobro trzne 2-3 puta prije nego krene jednoliko kočenje motorom. Dodavanje isto tako. Maloprije idem doma s posla, upalim, pikam gas malo, hvata super, ali kod ubrzanja trza. Nakon 2 km više iz lera ne hvata lijepo gas, ali kod ubrzanja ne trza. Valjda dok je hladan je u open loopu pa se nešto drugačije ponaša.

Link to comment
Share on other sites

Meni nije bilo tako trzavo jer sam picajzla i čim primjetim da nešto na autu nije dobro odmah idem riješavati.

 

Bio bi u drugoj brzini kočio motorom pri 10-20km/h. Pri dodavanju gasa auto kao da bi si malo rasmislio prije nego bi odlučio ubrzati. Uz to bi lagano zaljuljao. Također u drugoj brzini na ler gasu je trokirao, a inače ga na leru glatko gura auto s upaljenom klimom bez znakova da mu je teško.

 

Korozija na pinovima od MAP senzora je također doprinjela problemu. Nije puno jer je tek bilo krenulo, ali dovoljno da nakon kupanca u kontakt sprejevima auto osjetno bolje radi.

Link to comment
Share on other sites

Baš sam htio otvorit sličan topic jer i moj Twingo ima slične probleme. Pri oštrijoj vožnji se baš i ne osjete trzanja ali je u gradskoj vožnji stani-kreni jako osjetljivo skoro svako dodavanje i oduzimanje gasa. Nedavno sam promjenio donji nosač motora (mjenjača) i nadao se da problem bio u njemu. Sada su ta trzanja manja ali nisu nestala. Očito da je negdje drugo problem koji je po svemu sudeći kriv za stradavanje nosača motora.

Motor na leru inače radi prilično mirno i ravnomjerno bez trzanja i promjene okretaja ali me ovo jako nervira.

Link to comment
Share on other sites

I meni je to rasklimalo donji upornik getribe. Prije toga se manifestiralo kao lagano vibriranje cijelog auta i ručice mjenjača u leru... uz gore navedeno. Zaboravih reći da MAP treba počistiti sa istim čistačem s kojim se čisti grlo usisa jer se zaprlja od ulja iz usisne grane.

Link to comment
Share on other sites

Help, treba mi točan OE broj od MAP senzora. Ovaj moj se malo klimavo drži i gumica koja dihta na usisnu granu je malo oštećena. Ne vidim nikakve znakove da ne dihta dobro, ali svejedno mi se čini kao da je netko nekad ranije prčkao oko toga.

Broj koji je gore je7700101762, ali ne uspijevam nikako u Dialogysu naći taj MAP da provjerim :)

 

Usput, evo kako twingo radi na leru:

https://youtu.be/e58mZzPNZUY

https://youtu.be/jNeZk6__VAU

 

Ne znam da li okretaju moraju tako varirati?

 

Nažalost, to je sve što sam stigao spremiti s clipom prije nego je kinesko smeće krepalo :)

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

MAP se testira tako što mu se izmjere otpori i tako što u kontaktu dok je motor ugašen atmosferski i usisni tlak moraju biti isti (pod uvjetom da ih mjeri odvojeno). Ako ne dihta dobro onda ne znam kako se to može primjetiti vidjeti u radu, ali navodni simptomi su grubi ler i oklijevanje pri dodavanju i otpuštanju gasa.

 

Evo kineskog MAP senzora za 40kn :) Ne znam koliko se razlikuje od originala: http://www.banggood.com/MAP-Pressure-Boost-Sensor-For-Renault-Clio-Megane-Scenic-8200121800-p-966501.html

Link to comment
Share on other sites

Ma mjerio sam ja otpore i napon multimetrom dok je u leru i dok mu se da gas i to je otprilike štimalo. Napon se mijenjao, otpor isto, čak sam gledao i prema tablici u renault dokumentaciji. Ali badava mjerenje otpora kad ne znaš što ECU "vidi".

Vodovi od svih senzora do ECU su "prohodni", skinuo sam konektor s ECU i probao multimetrom, nisam našao neke prekide niti čudne otpore.

Na kraju digao ruke od toga i  kupio clip, nažalost to nije dobro završilo.

Možeš na prvoj snimci vidjeti kako ler oscilira, za to ne znam koliko je normalno, valjda malo mora, renault docu veli 740 ± 50 okretaja, tu mi je knap u granicama jer je ler padao i do 710. Dalje, pogledao sam u renault dokumentaciji stoji da za D7F 702 (za D7F/700 nisam našao) da u leru podtlak mora biti 285 mbar.

Kod mene na snimci vidi se da je clip očitavao oko 350 što je razlika od preko 20%.

Danas sam ga skinuo, očistio, kontake prešpricao sprejom i nema razlike, čak i više trokira. Kako je došlo toplije vrijeme simptomi se povećavaju, sad mi je trzuckao na probnoj vožnji i hladan. Zanimljvo, imam turu od 15km do posla i kad idem twingom, trza skroz hladan, onda nakon jedno 2-3 km dođe faza kad je sve ok i miran u leru, nema trzanja, nakon još par km opet trza. Čudno.

Preostaje mi tlak goriva provjeriti, to je već prošle godine jedan lokalni meho isprobao i veli da je ok, ali nemam baš povjerenja. Pumpa ne ispušta čudne zvukove, auto pod gasom radi dobro.

 

Dobro si našao ovo za banggood, mislio sam da samo mobitele drže :)

Vidim da imaju i UK skladište, cijena par $ veća, ali i isporuka brža.

Malo se razlikuje od originala:

post-749-0-43271600-1433240353_thumb.jpg

Sad ne znam koliko, već sam tražio po ebayu i aliju i nisam nigdje našao tako jeftino, mislim da bi trebali odgovarati jer search po mojem starijem kodu daje mi iste proizvode. Ma ko ga j... naručio s UK skladišta, nije neka para pa ćemo vidjeti kad dođe :)

Link to comment
Share on other sites

8200105165
7700101762
Siemens Germany
5WK9681

 

To piše na mom MAP senzoru i vizualno je identičan kao ovaj na Banggoodu. Isti taj ide na hrpu Renaulta. Spojio sam Clia na ELM327 i dobio gotovo iste brojeve kao ti za atmosferski tlak i tlak u leru s tim da meni tlak nije varirao nego je polako padao u leru kako se motor zagrijavao i ler gas padao. Na hladno je bio 0.33bara, a na toplo 0.28 bara. U vožnji kod kočenja motorom padne full nisko do 0.18 bara, a pri full gasu naraste (skoro) do atmosferskog. Trebalo bi se CLIP-om spojiti na novi auto, snimiti sva očitanja i usporediti na nekom drugom autu.

 

Inače problem ti je sa tim senzorima što im pinovi ne dihtaju dobro. Kontakt sprejevi su penetrirajuće tekučine i dogodi se da procure kroz senzor s unutarnje strane i skinu okside, ali i tvorničku antikorozivnu zaštitu. Simptom je da dan-dva sve radi super i auto ide kao nov, ali kad se sprej osuši okdisacija krene i auto dan po dan opet trokira sve više.  Umjesto toga treba koristiti sredstva koja poboljšavaju kontakt, ali da su otporna na visoke temperature i vibracije.

 

Jedan detalj: izvukao sam kabel iz MAP senzora dok je motor radio. Motor se odmah ugasio i upalila se lampica na dashu da nešto s elektronikom nije u redu, ali ECU nije izbacio nikakav DTC... ni privremeni i trajni. Zanimljivo...

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Izgleda da je šifra 82... noviji MAP, vidio sam ga na slikama novijih motora od mojega.

ELM 327 imam i ja, ali ne radi na twingu - stari ECU i drugačiji protokoli, tu samo clip pomaže.

Ne treba se spajati na drugi auto, ima u renault dokumentaciji sve. Za twingo sam našao, postoje točno procedure za dijagnostiku i očitanja koja se čitaju clipom - po pinovima ECU, ima to sve u dialogysu. To su ovi brojevi na videu skroz lijevo u svakom retku. Uz malo (dosta) vremena, clip i dokumentaciju sve se može naći.

 

Ovo za lampicu koja se ne pali me ne čudi, upalila bi se kasnije :)  Kad na cliu ištekam EGR lampica se upali tek drugi dan, jednom sam za probu odvozio 70 km u komadu, ugasio ga, ponovno upalio i tek je onda upalio lampicu.

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

Kod mene je Siemens SIM32 ECU, protokol ISO 14230-4 KWP (fast init 10.4 kbaud), baud rate 38400 s inicijalizacijom. Mislim da nema canbus. Kod tebe bi trebao biti Magneti Marelli 5NR, pa vidi koji protokol je za njega. Lako moguće da je isti kao kod mene. Izgleda da naši ECU-ovi toleriraju svakakve 3.14zdarije prije nego izbace neku grešku.

 

Provjeri si pinove na kineskom CLIPu. Često se dogodi da su loše kvalitete i propadnu u konektor ili su previše rašireni ako su ženski. Možda ga oživiš :D

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Kod mene je sagem ECU, ovaj:

post-749-14332779355102_thumb.jpg

Clip je vraćen u kinu, vidi temu o clipu pa ćeš vidjeti zašto.

Moj twingo je neki mutant. Na bloku piše D7F 700, a to su bili oni stari. Gore je usisna grana komplet od novijeg modela, pumpa i regulator u rezervoaru, a ubrizgavanje je od starijeg, polusekventno (3 žice idu na rail) i taj ECU. Karoserija i unutrašnjost je Ph.2 sto mora i biti po godištu - 2000. Na njemačkom forumu su mi rekli da je to nemoguća kombinacija i da na Ph.2 bi morao biti D7F 702 motor s novijim ubrizgavanjem. A jbg, renault svašta natrpa, zavisi što im je na lageru.

Link to comment
Share on other sites

D7F 702 se počeo proizvoditi 07.2000. s tim da postoji mogućnost da se nije odmah ugrađivao u Twingo od tog datuma. Od 1996. do tada se ugrađivao D7F 700 koji je imao multipoint i bio je dosta napredan za ono vrijeme.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kako ovo zadihtati?

Guma na starom MAP-u je na par mjesta malo pojedena:

post-749-0-97357600-1435473670_thumb.jpg

 

Vidi se na slici da nema o-ringova

 

Kineski MAP uplaćen 02.06. nije još došao :)

 

Link to comment
Share on other sites

Prvo očistiti ulje sa Kontakt WL ili nečim sličnim. Osobno bi koristio vrlo tanki sloj silikonske masti.

Link to comment
Share on other sites

Ma očišćeno je to već par puta, bez promjene.

Zanimljvo, auto je stajao 10-ak dana dok sam bio na godišnjem. Prvih 2-3 paljenja nakon toga išao je gotovo bez trzanja. Nakon toga opet sve po starom.

Što se dogodilo kod stajanja nemam pojma, ali upalio je na prvi zub bez problema. Sad kako je toplo, ujutro hladan trza, napola zagrijan ide dobro, na radnoj temp. opet trza. Popodne kad idem doma s posla (auto stoji na suncu) trza u svim režimima rada. Također reagira drugačije kad je hladno/vlažno/suho vrijeme. Jako rijetko ima dana da uopće ne kužim trazanje, ali u prosjeku kako idu topliji ljetni dani sve je gore. Jučer su mi iz banggooda obećali ponovno poslati MAP pa bi htio vidjeti da li će barem biti neke promjene s novim.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Neki dan je tek došao glupi kineski MAP i to kad su navodno drugi put poslali, prvi se zagubio negdje putem.

Uglavnom, koma, vozio danas na posao i natrag, svi su simptomi i dalje tu, samo 3x jače, a ima i par novih. Auto ponekad kod šaltanja iz prve u drugu tako trzne da sam mislio da će mašina van iskočiti. Kod svakog naglog dodavanja gasa auto užasno zatrokira. Ostalo sve isto kao i prije, samo još jači simptomi. Danas popodne stavio stari MAP. E, sad da li je problem da i kinez ne dihta. Dodatno, novi MAP nema jednu brtvu kao na slici gore nego 2 O-ringa i kad sam ga stisnuo do kraja unutra, prva brtva prošla je skroz u usisnu (prekratka je cijev gdje MAP dolazi), MAP se klimao još više i tko zna da li je brtvio. Valjda je kad je ler bio ok, inače bi tulio da negdje siše zrak. Za izvaditi van bio je problem, moram sam pustiti motor da se skroz ohladi i onda jedva počupao, prvi o-ring je pritom najebo, a MAP se rastavio na 2 dijela :)

Zaključak - ne kupovati, a ja i dalje nisam siguran da li je to problem.

Link to comment
Share on other sites

Originalni Siemens na mom autu isto ne smije do kraja biti upiknut jer prvi O-ring upadne skroz u usisnu granu i ne brtvi.

 

S tim kinezom s Banggooda nisam ni htio upaliti auto kad sam vidio kakav je i kako stoji u grani.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.