Jump to content

Nevolja za nevoljom


logan

Recommended Posts

Danas mi je prestala radit ventilacija u kabini. Kako su zadnjih nekoliko tjedana nesnosne vrućine ventilator u četvrtoj brzini je stalno upaljen. Kad sam zavirio u osigurače, imao sam što vidjeti. Osigurač od 20A koji osigurava stručni krug ventilatora se jednostavno rastopio. Osigurač nije pregorio ali je vjerojatno zbog lošeg kontakta i pregrijavanja došlo do rastapanja cijelog kućišta u koje se ušteka osigurač. Kućište je nepovratno uništeno i sada treba naći način za ugraditi neki dodatni osigurač za ventilator. Još samo da otkrijem kako sa stražnje strane kućišta osigurača odvojim žice koje pripadaju strujnom krugu ventilatora.

Link to comment
Share on other sites

Danas mi je prestala radit ventilacija u kabini. Kako su zadnjih nekoliko tjedana nesnosne vrućine ventilator u četvrtoj brzini je stalno upaljen. Kad sam zavirio u osigurače, imao sam što vidjeti. Osigurač od 20A koji osigurava stručni krug ventilatora se jednostavno rastopio. Osigurač nije pregorio ali je vjerojatno zbog lošeg kontakta i pregrijavanja došlo do rastapanja cijelog kućišta u koje se ušteka osigurač. Kućište je nepovratno uništeno i sada treba naći način za ugraditi neki dodatni osigurač za ventilator. Još samo da otkrijem kako sa stražnje strane kućišta osigurača odvojim žice koje pripadaju strujnom krugu ventilatora.

post-1158-14387200265246_thumb.jpg
Link to comment
Share on other sites

Od kojeg je to auta, vidim da ih imaš preko nekoliko.

 

sorry, vidim da je tvingo. Pogledat ću u četvrtak ima li što na izvoru pa ti javim ako hočeš.

Edited by duel
Link to comment
Share on other sites

Izgleda da je problem kompleksniji nego što je izgledalo na prvi mah. Osigurač nije pregoren i unatoč lošem spoju prenosi struju. Bojim se da je motor ventilatora stradao ili možda rheostat preko kojeg se regulira brzina vrhnje. Ne smijem ni pomisliti koliki je posao doći do ventilatora.

Samo ovo je ostalo od osigurača [emoji15] post-1158-14387596353933_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

na koji nacin osigurac moze izgorit (plastika), a da on i dalje vodi struju? to se posteno grijalo onda, a ocito je da je sam osigurac bia na granici (kuva je)... 

jesi prova svejedno stavit drugi osigurac? provjeri jesu li s donje strane u kutiji osiguraca zice jos uvijek spojene (mozda je tamo prekid)...

Link to comment
Share on other sites

Ovo ti nije nastalo zbog prevelike struje nego zbog lošeg električnog kontakta između osigurača i kučišta. Krivac može biti osigurač, a može biti i kontakt na kučištu. Meni je Osram H1 napravila sličnu havariju u prednjem dugom faru.

 

Vidi da li možeš pinove izvaditi van i gurniti ih u neko drugo mjesto u kučištu. Pinove očisti tako da ih uroniš u alkoholni ocat preko noći. Sutradan sastruži sa pinova ono što se upeklo od čađe sa brusnim papirom srednje gradacije. Ne želiš da bude prefini brusni papir jer ti treba trenje između osigurača i pina.

Link to comment
Share on other sites

Med0 hvala na savjetima, ipak mi je struja struka i jasno mi je što se ovdje dogodilo. Što se tiče ležšita osigurača, ono je nepovratno uništeno ali to ne predstavlja glavni problem. Nije moguće pinove prebaciti u drugo slobodno mjesto jer je pin koji dovodi napon na zajedničkoj sabirnici za više osigurača a inače je sve zapečeno u rastopljenu plastiku da je bez lomljenja nemoguće izvući van. Imam već ideju kako napraviti novi osigurač za ventilator.

Brine me to što ventilator ne radi čak i kad zatvorim strujni krug preko ovog osigurača. Bojim se da je stradao reostat ili čak motor ventilatora koji je zbog velikog prelaznog otpora i grijanja na osiguraču iamo padove i oscilacije napona.

Ima li netko volje i vremena da pogleda u dialogysu gdje se nalazi reostat te kako doći do ventilatora. Već vidim da me očekuje Sizifov posao :headbang:

Edited by logan
Link to comment
Share on other sites

Ja sam uvjeren da nas dezurni doktor ima i dijagnozu i efikasno rjesenje. Samo dok se javi. 

Link to comment
Share on other sites

Med0 je već sve objasnio vezano za rastopljeni osigurač i to ti je jasno i samome.

 

S obzirom da je kako kažeš postojeće mjesto osigurača neupotrebljivo mogao bi novi osigurač izesti na slijedeće načine (naravno ima još i drugih varijanti):

 

post-14075-0-17391800-1438854942_thumb.j

 

1. varijanta: Crvenom elipsom je označeno mjesto gdje dođe osigurač za ABS. Ti nemaš taj osigurač pa pretpostavljam da nemaš ni ABS na Twingu. Na slici se vidi da ima izveden pin za dolaznih 12V. Ako bi mogao ubaciti odlazni pin prema ventilatoru mogao bi onda u to mjesto ubosti osigurač. Mogući problem je da taj osigurač od ABS-a bude od 10A pa bi trebalo prvo provjeriti debljinu žice na tom dolaznom pinu.

 

2. varijanta: Sa žutom elipsom sam označio osigurač od upaljača koji je od 20A. On bi se mogao iskoristiti na način da na njegovo mjesto ubodeš razdjelnik pa ćeš na taj način dobiti novi strujni krug. Mislim da ti uopće ne koristiš upaljač tako da onda nema šanse da ćeš preopteretiti dovodnu žicu. Razdjelnik izgleda kao na slijedećoj slici.

 

post-14075-0-23307600-1438855372_thumb.j

 

Ovo je skinuto sa stranica Chipoteke. Ovaj je za 10A, ali ima ih i za 20A. Razdjelnik se ubode na mjesto postojećeg osigurača pa je donji osigurač na razdjelniku postojeći, a gornji osigurač je novi strujni krug sa novim izlazom od 12V na toj crvenoj žici.

 

A sada šta se tiče problema šta ti ne vrti motor ventilatora. To me više brine. Ako ti nerade samo prve tri brzine onda je problem u reostatu. Kod tebe je onaj klasični sa tri žičana otpornika. Kod njega jedino šta se može desiti je da izgori termoosigurač koji se vrlo lako mijenja.

Međutim veći problem predstavlja to šta ti ne vrtu u 4. brzini. Kad staviš u 4. brzinu dovodiš napon direktno na ventilator, tj. zaobilaziš reostat i morao bi raditi bez obzira ako je termoosigurač riknuo.

Ventilator i reostat ti se nalaze ispod table poviše nogu suvozača. Za doći do njih treba skinuti kompletnu tablu. Na slici je reostat zaokružen, a motor označen strelicom.

 

post-14075-0-32057800-1438855853.jpg

 

Kada dođeš do ventilatora i ako utvrdiš da je izgorio motor, e onda ti je to najgora moguća situacija. Najgora zato, jer se sami ventilator nemože kupiti i zamjeniti nego samo kompletna jedinica ventilatora. Evo kako izgleda.

 

post-14075-0-76035900-1438856148.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ventilator kabine se moze pokrenuti dosta niskim naponom pa stoga sumnjam da se vent pregrijao osim ako nije zacvikao zbog zmazanoca. Prvo vidi reostat jer ti on stoji na putu izmedju +12VDC i ventilatora, te rotirajuci regulator brzine venta u kabini ukoliko na najvecoj brzini zaobilazi reostat (bypass).

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Možeš ispitati i motor i reostat bez skidanja table.

 

Skini panel za upravljanje sa ventilacijom. Odvoji konektor. Evo kako ti izgleda raspored pinova.

 

post-14075-0-31880700-1438866480_thumb.jpost-14075-0-34369300-1438866485.jpg

 

Instrumentom mjeri otpor. Jednu pipalicu stavi na žicu u pinu A1 (4. brzina), a drugu pipalicu negdje na masu. Ako očitaš neki otpor znači da je motor OK.

Sada ispituješ reostat tako da jednu pipalicu ubodeš u bilo koji pin za ostale tri brzine (A2 ili A3 ili A4), a drugu pipalicu opet negdje na masu. Ako neočitaš nikakav otpor znači da ti je izgorio termoosigurač u reostatu.

Link to comment
Share on other sites

To me je zanimalo Dragane. Danas sam skidao kontrolnu ploču ventilacije i rastavljao taj konektor ali nisam znao što znači koja od žica.

Link to comment
Share on other sites

Nešto od toga je sigurno. Samo još treba utvrditi što točno. Ovu tablu s osiguračima ne namjerav mjenjati jer je to prevelik i prekompliciran posao ako to želiš odraditi kvalitetno i trajno. Osim rješenja koje je ponudio dragan ja imam i drugo gdje bih van table izvukao eksterni osigurač za ventilator.

Ako se odvažim za pothvat rastavljanja auta da bih došao do ventilatora to sigurno neće biti dok se temperature zraka ne spuste debelo ispod 30 stupnjeva a kako meteorolozi tvrde kod nas na jugu to neće biti tako skoro.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.