Jump to content

Prozor stražnji desni problem Scenic II (Conquest 1.6 16V)


dariod

Recommended Posts

Stražnji desni prozor pri paljenju automobila se spusti. Ne svaki puta, spusti se malo, puno, do kraja.. nema pravila, čak i tijekom vožnje se znao pomaknuti. U početku sam uspjevao zatvoriti dvostrukim brzim pritiskom na zaključavanje, danas više ni to ne pomaže.

EDIT: Glavni problem (za koji trežim rješenje) je što stražnji desni prozor ne reagira na komande niti na tipkalima na vozačevoj konzoli, niti na samim stražnjim desnim vratima.

Pregledao sam cijeli forum (i neke strane, youtube...), ali na sličan problem nisam naišao... Potrošio tri popodneva u traženju uzroka.. Ništa. Zaključak samo da mi ni mrvica vlage ne stanuje u vratima :-) Sva 4 prozora su impulsna

Provjereno:

-Temic i tipkala stražnjih vrata su ispravni (isprobano zamjenom međusobno lijeva i desna stražnja strana)

- Motor je ispravan (dovedeno neovisno napajanje, u oba smijera vuče nešto manje od 2A struje)

- napajanje uredno (na Temic konektoru kontakti 3- i 4+, dvije najdeblje žice)

- resetiranje/podešavanje (držanje na vozačevoj konzoli oba tipkala po 5 sec. i gore i dolje) zilion puta isprobano na razne načine

- pokušao pomicati kablove (da nije neki u prekidu) kod ulaza u stražnja vrata i prednja vozačeva. Nije nekakv "pametan" način, ali pokazalo bi se nešto.

- nema traga vlazi niti u jednim vratima. Kontakti na Temicu i svim tipkalima (vozačeva vrata i oba stražnja) izgledaju kao novi

Nepoznanica:

- na vozačevoj konzoli tipkala za prednja stakla i stražnja stakla se razlikuju. Tipkala za stražnja stakla imaju diode (provjerene su i ispravne sve 4). Nemam shemu ožičenja, pa mi i nije jasno iz kojeg razloga je ta razlika u odnosu na prednja.

- moram napomenuti da mi ne rade žaruljice u prekidačima na vozačevoj konzoli (krepale su). Znam da to ne bi trebalo utjecati, ali desetljeća druženja sa Renaultima malo su mi poremetila zdravu tehničku logiku, pa nije na odmet spomenuti.

- ne znam ima li "na putu" od vozačevih tipkala do stražnjih vrata još neki konektor na kojem bi mogao biti uzrok mome problemu.

 

Svaka pomoć, savjet, ideja, shema ožičenja... bilo što, je  je dobrodošlo. Trenutno sam obustavio sve radove, prozor podinuo do kraja, odspojio konektor sa Temica i sve obloge vratio na mjesto.

Pozdrav i hvala unaprijed 

 

 

Edited by dariod
Link to comment
Share on other sites

Napravio si sve sta je trebalo. Auto ti je ludo. :zubo: Pogledaj jos releje.

Link to comment
Share on other sites

ima nas još budnih... ;-)

 

Releje... hmm... malo sam zbunjen... Temic u sebi ima relej... Kako sam zamjenom lijevog i desnog isprobao kompletan Temic , pa tako i relej koji je u njegovom sastavu... Pretpostavljam da ima još negdje neki relej koji je vezan za podizanje prozora... Ja nisam baš na ti sa Scenicovom anatomijom.. Ako može nekakv naputak gdje se nalazi.. Hvala

 

Vezano za ovo ispod.. kliknuo sam Quotanje zabunom.. al ne nalazim kako se makne (nije ništa strašno.. al da znam za ubuduće)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da li se bas motoric cuje da spusta prozor u tom slucaju? Jer propadanje prozora se moze dogoditi i zbog neispravnog podizaca. Cuju li se kakvi neobicni zvukovi pri podizanju ili spustanju? Prozor se pomice istom brzinom kao i ostali?

Link to comment
Share on other sites

Da, kada se svojevoljno spušta, čini to uredno motorom. Nije mehanički problem. Neovisnim napajanjem sam isprobavao rad motora i za to vrijeme nije bilo čudnih zvukova. Prozor je sada dignut do kraja i odspojen Temic.. On uredno drži svoj položaj

Izvrsno pitanje, jer sada primjetih da u želji da što bolje opišem problem, nisam eksplicitno rekao što je problem. Problem je što ne mogu upravljati prozorom (otvarati/zatvarati) ni sa vozačeve konzole niti dirktno na tipkalu prozora... Sve ostalo stoji.

Link to comment
Share on other sites

Moguće da je modul motorića otišao. Teško ga je kupiti bez motorića ali se može. Npr u ovlaštenim servisima ispod ruke majstori nogu nabaviti.

Link to comment
Share on other sites

 

-Temic i tipkala stražnjih vrata su ispravni (isprobano zamjenom međusobno lijeva i desna stražnja strana)

Kontrolni modul motorića (Temic) je prvi provjeren, jer 99% postova na netu upućuje na njega. Malo sam bio nesretan kada sam spoznao da je on ispravan, jer to bi značilo da je dijagnostika završena i da počinje uklanjanje kvara... Ali nisam te "sreće".

Link to comment
Share on other sites

Imao sam slican problem ali prozor se nije sam pomicao. Stvar je rijesena tako da sam prelemio sve spojeve tipkala kod vozaca iako su gledano multimetrom bili ok.

Link to comment
Share on other sites

Odlično... to mi je palo na pamet  kada sam provjeravao tipkala. Čak ću zalemiti i dosjede pinova na pločicu jer u stvari pločica je samo napresana na njih. :hop: Javim rezultat.

Molim ne odustajte od savjeta, jer bez par dobrih ideja ne otvaram ponovo oplate vrata.

Edited by dariod
Link to comment
Share on other sites

I meni se danas isto dogodilo na Scenicu 2004 . Spustio straznji desni i nije se htio podici..nakon par pritisaka dizao se po nekih 5 cm po svakom pritisku,a kad sam opet spustio nije se ni mrvicu htio pomaknuti gore.. Nakon sat-dva sam ponovo probao i podignuo se opet po par cm nakon svakog pritiska tipkala i od onda ne diram...

Ni meni se ne da skidat oblogu vrata bez veze,ali morati cu.. Gdje se uopce moze nabaviti taj modul?

Link to comment
Share on other sites

I meni se danas isto dogodilo na Scenicu 2004 . Spustio straznji desni i nije se htio podici..nakon par pritisaka dizao se po nekih 5 cm po svakom pritisku,a kad sam opet spustio nije se ni mrvicu htio pomaknuti gore.. Nakon sat-dva sam ponovo probao i podignuo se opet po par cm nakon svakog pritiska tipkala i od onda ne diram...

Ni meni se ne da skidat oblogu vrata bez veze,ali morati cu.. Gdje se uopce moze nabaviti taj modul?

Gle, koliko sam do sada skupio informacija, ne može se kupiti posebno (cijela skalamerija u kompletu ide). Ono što se nudi je slijedeće:

1. U servisu direktno kod majstora konspirativno otkupiti polovni (ostavljaju ih ako krepa motor ili mehanizam)

2. Ima Britanska tvrtka koja ih popravlja. Na youtubeu ima čak i blic filmić gdje demonstriraju postupak popravka. Mijenja se nekoliko SMD kondenzatora, elektrolit, relej, a oksidirani vodovi na pločici se skidaju i zamjenjuju žicom (ne znam što rade ako je oksidiralo oko SMD čipa na pločici).

3. Postoji surogat Temicu.. vodotjesna kockica (liči releju i isto ima na youtube), sa nešto manje kontakata ali gubi se funkcionalnost impulsnog upravljanja.. Dakle radi samo prozor gore i prozor dolje. Prema iskustvima na netu i nije neka opcija, jer stvar nije dugotrajna..

Ako nema dodatnih zvukova (osim zvuka motora)  u (ne)radu podizača (krckanje, puckanje, kao da se melje plastika), 99% slučajeva na netu je uzrok vlaga u vratima koja najprije načme Temic. To na žalost nije kod mene slučaj (inače bih već riješio problem oksidirane unutrašnjosti istoga).

Svakako bih ti savjetovao da pokušaš prvo zamjeniti Temic sa onim iz vrata na kojima radi. Oblogu nije problem skinuti.. Prvi puta mi je trebalo 20min.. a jučer kada sam zadnji puta radio, dvije obloge sam skinuo i stavio za 10 min. Usput način na koji sam to radio čini mi se jednostavniji nego oni na video uradcima.

Prvo si nabavi set torx odvijača !!!

Naime tamo savjetuju odvijanje dvaju torx vijaka (kod ručice za otvaranje i rukohvata sa tipkalom) te skidanje gornje polovice obloge koji se drže sa plastičnim rascjepkama (katastrofa).

Moj savjet ti je da odviješ ta dva vijka i još jedan pri donjem rubu vrata. Potom izvadiš van plastični rukohvat sa tipkalom i kroz rupu ugledaš i odviješ još jedan torx vijak u unutrašnjosti. Nakon toga uhvatiš oblogu i digneš ju 1-2cm prema gore i lagano odvojiš od vrata, što ti daje dovoljno mjesta da sa gornje strane oslobodiš sajlu ručice za otvaranje iz plastične klipse, a potom i kablove iz držača sa unutrašnje strane obloge. Obloga će se držati / visiti na sajli. Ona je dovoljno kruta, ali ipak treba paziti da se ne lomi. I to je to. Prva inspekcija je provjera je li vlažno u tom prostoru (to ukazuje da je i najvjerojatnije Temic u banani). Temic nemoj čupati sa motora, jer drži ga jedan minijaturni torx.. Malo baci oko po netu, ima dosta video uradaka.    

 

Link to comment
Share on other sites

Hvala na detaljnom opisu! Zadnjih 5 godina nisam vozio Renault,a imao sam ih 4 prije ovog.. I na svakom iste gluposti :jez: od 1990-2004 :)

 

Edited by nspadic
greska
Link to comment
Share on other sites

A da mozda nije falimenat u vozacevim vratima i kompletu botuna u vratima?

Link to comment
Share on other sites

To je jedina stavka koju nisam uspio ispitati. Svako tipkalo ima 5 položaja, dakle nije samo uključeno-isključeno.

0 - mirovanje, 2 gore i 2 dolje. Da bi se stvar još više zakomplicirala, tipkala stražnjih prozora imaju u spoju i 4 diode (za razliku od prednjih). Da bih shvatio smisao i tijek signala ipak mi je potrebna shema ožičenja i specifikacija pinova na konektorima. Pretpostavljam da u servisnoj dokumentaciji postoje i dijagrami tokova za detekciju problema. Također i naponi/signali koji su očekivani na pojedinom pinu konektora za nekakav definirani uvjet (stanje mirovanja, podizanje/spuštanje).

Ali za početak i shema bi bila super.

 

Link to comment
Share on other sites

Sada sam tek shvatio da radite bez sheme. Kod mene na laguni je sve spojeno preko vozackih vrata. Meni nije radio suvozacki prozor, ali ni preko vozacevih vrata nisam ga mogao podici. Prelemio spojeve tipkala za taj prozor na vozackoj strani i sve radi. Ujutro cemo negdje i shemu iskopat, sada nemam laptop pri ruci.

 

Link to comment
Share on other sites

EPILOG:

Problem je bio u kompletu tipkala na vozačevoj konzoli za stražnja vrata. Slično rješenje je već bilo prezentirano na ovome forumu. Naime radi se o tome da je kompletna štampna pločica tipkala napresana na kontakte. Ono što je nevjerojatno, električki (testirano ohmmetrom prema shemi) sve djeluje uredno. Kako su mi krepale i dvije signalne žaruljice, širokim plosnatim odvijačem sam lagano odvojio pločicu od kontakata (zbog zamjene žaruljica to nije nužno raditi, ali kad sam došao već dovdje onda je pametnije sve temeljito odraditi). Sa strane vodova je bilo vrlo ćisto i uredno.. Svi spojevi su prelemljeni i pregorjele žaruljice zamjenjene sa dvije žute LED i otpornicima od 1k (nisam vraćao plave filtere, jer LED-ce nisu intenzivno svjetlile). Ploćica je vraćena na kontakte, a spojeve kontakata i ploćice sam također zalemio. Valja imati na umu da je cijela pločica (i kontakti) prelakirana izolacijskim lakom i uputno je prije lemljenja dobro očistiti mjesta lemljenja sa finim brusnim papirom/turpijicom ili izgrebsti skalpelom. Prekidač je spojen... I RADI! Za nevjerovati. Sada ću vjerojatno nekoliko slijedećih da sa strapnjom probavati da li radi :-)

Usput bih se puno zahvalio na logističkoj pomoći Chorka-i i Smuchac-u, bez kojih bi sve ovo bilo puno teže.

I na kraju prilažem dvije sličice na kojima su vidljiva tipkala stražnjih prozora (vozačeva konzola na vratima) prije reparacije... To je za one koje nedajbože čeka ovaj posao.

 PA290061.thumb.JPG.4f07653157548e166a5a9PA290062.thumb.JPG.2f4e1e6b835596476c41d

 

Edited by dariod
Link to comment
Share on other sites

Da je auto bilo od Freuda,on bi ga prisilio da se sam popravi. :zubo:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Strah me da me čeka posao koji je dariod odradio sa prekidačima. Jel moguće da problem uzrokuju ledice koje više ne rade? Meni na tom tipkalu u šoferskim vratima ne radi par ledica...

Sent from my D5803 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.