Jump to content

Provjera stanja alternatora


vip3141

Recommended Posts

Jel moguce na relativno jednostavan nacin (npr. multimetrom) provjeriti u kakvom je stanju alternator?

Pitam zato sto mi je nedavno prijatelj s obitelji zbog alternatora ostao u drugoj drzavi na cesti i izvrnuo prilicnu svotu $ za nastavak puta.

Link to comment
Share on other sites

Pa ako ti alternator daje 14.2-14.4V dok je auto upaljen onda je dobar, a ako zelis malo dublje ici, trebao bi ga skinuti da vidis u kakvom su stanje cetkice...

Link to comment
Share on other sites

Mozw se skinut regler uglavnom bez skidanja alternatora

Link to comment
Share on other sites

Od 13.5v do 14.5v je zadovoljavajuce, al najbolje punjenje je sta je M4rk0 napisao.Stanje alterntora nemoze nikako provjeriti multimetrom, jedina solucija je(ako je moguce) na autu skinuti regulator i vidit u kakvom su stanju četkice i kolektor, a ako nemozes pristupiti onda treba vaditi kompletan alternator dolje. Lezaje cujes kad odu, isto kao i remenica, a sta se tice diodnog mosta, to nemozes znati koliko ce jos voziti.

Link to comment
Share on other sites

Mozw se skinut regler uglavnom bez skidanja cetkica.

Nekuzim sta si htio napisat, na 99% alternatora, cetkice su u regulatoru.

Link to comment
Share on other sites

Pa ako ti alternator daje 14.2-14.4V dok je auto upaljen onda je dobar, a ako zelis malo dublje ici, trebao bi ga skinuti da vidis u kakvom su stanje cetkice...

Jel se ovo mjeri na ler gasu ili na nekim obrtajima (2.000 - 3.000) za diesela?

Drugo pitanje, jel ovo moram mulitmetrom mjeriti na alternatoru ili vrijedi i ako mjerim napon u onoj uticnici od 12V za upaljac? U ovom slucaju mogu sam dodavati gas i pratiti napon.

Link to comment
Share on other sites

Od 13.5v do 14.5v je zadovoljavajuce, al najbolje punjenje je sta je M4rk0 napisao.Stanje alterntora nemoze nikako provjeriti multimetrom, jedina solucija je(ako je moguce) na autu skinuti regulator i vidit u kakvom su stanju četkice i kolektor, a ako nemozes pristupiti onda treba vaditi kompletan alternator dolje. Lezaje cujes kad odu, isto kao i remenica, a sta se tice diodnog mosta, to nemozes znati koliko ce jos voziti.

Dobar savjet što se remenice i ležaja tiče. Smatram da je 100tkm dobar interval za to dvoje. Ako ne možeš (ili se ne sjećaš) odrediti kada je to zamijenjeno, najbolje srediti to dvoje. Remenica imaš od 300-600 kuna, a ležaji su cca 100-ak kuna.

Link to comment
Share on other sites

Clio 3 sport alternator. Imam 170000km. Sto bih ja trebao provjerit i zamjeniti eventualno na alternatoru? Jel to potrebno ak sve radi? Takodjer kakva je situacija s anlaserom i kad njega servisirat?

Link to comment
Share on other sites

Clio 3 sport alternator. Imam 170000km. Sto bih ja trebao provjerit i zamjeniti eventualno na alternatoru? Jel to potrebno ak sve radi? Takodjer kakva je situacija s anlaserom i kad njega servisirat?

Ja ga ne bi dirao ako je sve ok. Da ne puni dobro - svijetlila bi ti lampica na tabli.

Isto tako i anlaser.

Ja na autu preventivno zamjenim samo stvari koje mi je lakse zamjenit kad je sve vec skinuto..a ne da moram poslije radi jednog lezaja sve skidati. I alternator i anlaser se skinu bez da se ista drugo skida - tako da bi njih popravljao/mjenjao samo u slucaju kvara.

Edited by Coupe RS
Link to comment
Share on other sites

Ajd promjenite auto, stari za novi, onako preventivno da nebi bilo problema. :yeah:

Nema potrebe za skidanjem ni alnasera ni alternatora dok je sve uredu.

Link to comment
Share on other sites

Ajd promjenite auto, stari za novi, onako preventivno da nebi bilo problema. :yeah:

Nema potrebe za skidanjem ni alnasera ni alternatora dok je sve uredu.

Remenica alternatora (zajedno sa lezajem) svakako spada u servis-dijelove, svako ozbiljniji auto-servis mi je to napomenuo. Svaki 2. ili 3. veliki servis, ili svakih 100 tkm, tako nekako. Znas i sam da svi moderni auti ostaju na cesti bez alternatora.

Link to comment
Share on other sites

 

Remenica alternatora (zajedno sa lezajem) svakako spada u servis-dijelove, svako ozbiljniji auto-servis mi je to napomenuo. Svaki 2. ili 3. veliki servis, ili svakih 100 tkm, tako nekako. Znas i sam da svi moderni auti ostaju na cesti bez alternatora.

Da...ali auti ostaju na cesti (uglavnom i uz havariju motora zbog pregrijavanja) i zbog poroznog rashladnog sistema ili iznenadnog puknuca nekog gumenog crijeva...pa opet ne znam nikog tko je zamjenio preventivno sva crijeva, račve, šelne i gume oko motora.

Radi puno stvari moderan auto moze ostati na cesti ali mislim da nitko nema toliko novaca da sve to mjenja jer je prešao 100 ili 150 tisuca km.

Link to comment
Share on other sites

Provjeriti da,mijenjati jer će se možda pokvarit ne,tako bi cili auto moga preventivno prominit 

Link to comment
Share on other sites

Jel se ovo mjeri na ler gasu ili na nekim obrtajima (2.000 - 3.000) za diesela?

Drugo pitanje, jel ovo moram mulitmetrom mjeriti na alternatoru ili vrijedi i ako mjerim napon u onoj uticnici od 12V za upaljac? U ovom slucaju mogu sam dodavati gas i pratiti napon.

Ovisno koliko ti je visoko ler gas :)  al u pravilu da, alternator bi trebao poceti puniti odmah na manjih okretajima, ako iznad 2000 okretaja nije dignuo napon onda nece ni na vise okretaja... multimetar mozes upikniti gdje god u teoriji ( ne znam za nove aute jel imaju neki limitator za 12V na upaljacu da se ne dize na 14v? ), mozes i na akumulator spojiti multimetar, ako tamo pokaze 14V dobro je. Imaj u vidu da ce ti alternator puniti jace kada je hladan i slabije kada je vruc... npr. ja u R5 po zimi znam imati 14.9V kada auto upalim na hladno :D al brzo se to spusti na 14.5V i tako drzi :)

Edited by M4rk0
Link to comment
Share on other sites

Alternator mora davati stabilan napon bez obzira na okretaje i temperaturu. Istina je da alternator ima veći učinak kad je hladan, ali regler to mora izregulirati. Pogotovo ako napon raste s okretajima to je obično zbog pokvarenog reglera.

Ako u leru upališ hrpu trošila poput kratkih, dugih, maglenki, zadnjeg grijača, puhalica na najjače tada bi napon mogao pasti jer alternator nije u stanju dati dovoljno struje pa mu pomaže akumulator.

Meni je napon padao u okretajima na starom autu kada su mi četkice bile potrošene. Lampica od akumulatora se upalila tek na full visokim okretajima kad bi napon pao ispod 13-13.1V, a to je već debelo prekasno.

Link to comment
Share on other sites

Takodjer valja napomenut da je renault poznat po tome da stavlja znatno jave alternatore nego je zapravo potrebno na tom autu da bude, i uglavnom 20tak A jaci nego u autima drugih marki s cca istim potrosacima.

Link to comment
Share on other sites

Takodjer valja napomenut da je renault poznat po tome da stavlja znatno jave alternatore nego je zapravo potrebno na tom autu da bude, i uglavnom 20tak A jaci nego u autima drugih marki s cca istim potrosacima.

Koliko ampera imaš na megsu? Valeo?

Link to comment
Share on other sites

Takodjer valja napomenut da je renault poznat po tome da stavlja znatno jave alternatore nego je zapravo potrebno na tom autu da bude, i uglavnom 20tak A jaci nego u autima drugih marki s cca istim potrosacima.

To je dobro! :dobroje:

Moj je isto Valeo 95A. Max struju daje skoro već pri 3000 okretaja. Auto ima 134.000km. Napon je još uvijek skroz stabilan 14.1V

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.